Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Monday, June 15, 2009

נוסו על נפשותיכם-האייטיז חוזר...




















(או....למה, למה, למה?!?!?!?)



ילידות השנתון שלי מן הסתם יבינו לליבי....הזוועה הזו שמביטה אלינו מכל פיסת עיתון אופנה קיקיוני ומכל חלון ראווה צעקני. אותו רטרו מחריד שקיווינו שלעולם לא נראה עוד.....כן-בנות, הוא חוזר, וב-ע-נ-ק! אז הנה אני מוכנה להיות הצדיקה היחידה בסדום-נביאת הזעם שלכם, ולומר בקול צעקה גדולה את מה שרבות מאיתנו חושבות:


לללללללללללללללללללללללללללאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!!!!!


למה דווקא העשור המזוויע ביותר של המאה ה-20 היה חייב לחזור בכזה קאמבק? אי אפשר היה לשחזר את השמלות הקוקטיות של הפיפטיז? או את הלוק הנערי של שנות העשרים? (אני בטוחה שמרבית בנות ישראל שבורכו ב"אגן הים התיכון" היו שמחות להשתחל לתוך שמלות השק ההם...)למה דווקא לעשור הכי מחריד מכל העשורים ניתנה כזו במה ענקית?

אז אני אגיד לכם למה...פשוט מאד! פשוט בגלל שכל הסטייליסטים/מעצבי האופנה/"מכתיבי הטרנדים" ה"סו-קולד" נחשבים היום הם ילדי שנות התשעים. פשוט כך-אין לי הסבר אחר...מי שבילה פיזית כמוני ועוד מרבית מחבריי את שנות הילדות והטינאייג'ריות שלו משנת71-91 המזוויעות, בחיים לא היה מחזיר את זה כטרנד............בדוק!!

זה פשוט הזוי שבכל בלוג או פוסט שאני רואה בנט מדגמנת לה עוללית, שבשנות השמונים אפילו לא חלמה להיות בייצית, וורסיה "מאגניבה, בלוק ווינטאג' (?!) של שנות השמונים"...WTF????? קודם כל-ממתי הפכתי להיות ווינטאג' קיבינימט?! שנית-רבאק..תגידי, מה את בכלל יודעת על העשור הזה שאת כל כך ששה לשחזר אותו?...הוא היה מ-ז-ע-ז-ע!!!

אז ככה-לטובת כל אלו שאז היו בחיתוליהם, או עדיין לא תוכננו, אני יותר משמחה להעלות בפניכם מסמך אנושי מזעזע-מלווה בתמונות מקוריות שלי ושל עוד אי אילו קורבנות אופנה אומללות שחשבו אז שזה ממש "מאגניב". איכשהו יש לי הרגשה שאחרי הפוסט הזה, שני העשורים הדוחים של השמונים והתשעים יראו לכם קצת פחות "גלאם" וקצת יותר "חראם!!!"...זהות האנשים בתמונות טושטשה מסיבות מובנות לכולם-לא הייתי רוצה להתפס מתה היום בדברים הללו....


הנעליים...
סנדלי/נעלי הגומי ההו-כה מאוסים (תמונה 1-רצ"ב שלי האישיים, מפריז; גם אני בזמנו חשבתי שהם הורסים; באמת הרסו-הרסו לי את הרגל)...לא בנות יקרות המעצבת הברזילאית "מליסה" לא הגתה אותן מראשה הקודח. סביר להניח שגם היא ילידת השנתון המאוס ולילה קשה אחד, אחרי שסבלה מסיוט מזעזע בו חזרה אחורה בזמן לתקופת ילדותה-עלה במוחה רעיון זדוני של איך לדפוק את דור ה"וואנאבי פשיוניסטיות" של היום-ומאז היא מגלגלת מיליונים על גבן של טינאייג'ריות מצחקקות בטימטום. בואו נקרא לילד בשמו-בעעעעע! הנעליים הללו כל כך לא מתאימות לקיץ הישראלי ההביל-הן דביקות, מעוררות זיעה, עושות פצעים-שלא לדבר על רחש ה"סקוואש-סקוואש" שעולה מפנים הסוליה שלהן בזמן שאת שוחה בהן מעדנות בעודך מהדסת ב"סטייל" ב-85% הלחות ברחוב תל-אביבי טיפוסי. בקיצור-לזרוק לתוך פח המיחזור הקרוב, ויפה שעה אחת קודם!

סנדלי ה"גלדיאטור"-כן...מה לעשות, עוד זוועתותון שכל בנות ישראל ששו לאמץ. הרי לפניכן הגרסה המקורית משנת 1986 לערך (תמונה 2)...מה שלא ברור לי-זה איך כל כך הרבה בחורות חושבות שנעל עם עשרות רצועות שחותכות את כף הרגל לרוחב-יכולה להחמיא. זה מרחיב את כף הרגל, זה מרחיב את הקרסול, זה מרחיב את השוק-אם לא ניחנתן ברגלי ברבור כשל ג'יזל בונדשן-רצוי שתוותרו על הפיאסקו הזה....

נעלי האולסטאר הישישות...(תמונה 3-כן, גם שלי....בוורוד, אלא מה?!) אותן נעליים שעד השנה האחרונה נעלו אותן בעיקר לוזרים חסרי פרוטה ששיחקו בזמנם החופשי משחקי D&D...הן עלו בחזרה לגדולה...ובשלל צבעים. נו...אז אתן יודעות מה...פסדר-דווקא אותן אני די מחבבת...נקסט...


מכנסיי רגליות...

בבקשה- העניין עם המכנסיים הללו הוא די טריקי...בואו נאמר שבישיבה הם נראים אפילו לא רע. הבעיה מתחילה כשאת קמה משיעור כפול של מעבדה בכימיה ומתחילה לצעוד לעבר הקפיטריה, רק כדי לגלות שהצטרפו אליך עוד צמד חברים לא קרואים בדוגמת שני שקים נפולים ומדלדלים, שהתלבשו כל אחד על איפה שהברך שלך היתה פעם.... השקים הללו-תוצאה אומללה של הבד שנמתח למוות בעת הישיבה משוכלת הרגליים והנשית שלך. כמה נשית את מרגישה עכשיו?!


מכנסי "פנסים" בגזרה גבוהה...

המממ....אז ככה-בואו נאמר שאם כולנו היינו שדופות עם מותן זערורית ועכוזון זערורי אף הוא, זה היה יכול להיות מגניב. כיוון שאצלנו בארץ-המותן אכן זערורית, אבל אזור האגן ממש לא-זה הופך את הגזרה הזו לטרגדיה מהלכת. אכן-מחמיאה מאד למותן הצרה, אבל בעזרתם האדיבה של ה"פנסים" גם מרחיבה את אזור הישבן, שלא לדבר על תוספת חיננית של כרס בירה-גם למי שאין כזו...ברור שבמגזין זה נראה מאד שיקי וסופיסטיקייטד, ראיתם פעם דוגמנית עם כרס??!! (תמונה 4-כל מילה מיותרת-איזה מזל שיש כריות בכתפיים ל"אזן" את הגזרה המעוותת הזו....)


סרבלים

בשלל גזרות ובשלל אורכים...עם שרוולים, בלי שרוולים, עם כתפיות, עם מכנסיים קצרים, עם מכנסיים ארוכים-כל מיני מינים; העיקר שתהיה חגורה במותן....כמה שיותר עבה-יותר טוב, ע"מ להדגיש את הפן האסתטי כל כך של "גוש" הבד הזה, איתו מרבית הנשים נראות כמו וורסיה חיה ונושמת של מיני-בר "נביעות" במקרה הטוב, או סתם כמו מקרר "אמנה" שתי דלתות, במקרה הרע. אני מוכנה להתערב איתכם שמי שהמציא את הגזרה הזו שנא נשים שנאת מוות...


הכאפייה/"שאל"/צעיף

אם היום טרנד ה"כאפייה" הפך לבינלאומי שמאחוריו עלאק מסר לאומני כלשהו (ראו מקרה "טופ-שופ" בלונדון)....אז זה סתם היה "קול", במיוחד אחרי שגמרת לפלרטט עם מדריכת הגדנ"ע הכוסית וה"מבוגרת" בטיול למצדה. לא היה "צופיפניק" שהחשיב את עצמו שלא הלך עם סמרטוט כזה או אחר כרוך בנון-שלאנט על הצוואר...כמה שיותר מג'וייף יותר טוב. אגב-רק אני חושבת שזה הוורסיה המתבגרת של ה"שמיכי"?!


שרוולי העטלף

למען האמת-זה טרנד שנמצא כאן כבר כמה שנים על צורותיו השונות... עוד טרנד שהמטרה העיקרית שלו היא לטשטש את קווי המתאר של הגוף...זה נורא נורא סקסי כשאת בת 16 וחצי הכתף שלך מבצבצת עם כתפיה של החזיה הראשונה; זה קצת פחות סקסי כשמדובר במחנכת שלך גב' סבר בת ה-60 שמידת החזיה שלה אז, FFF (לא-זה לא רק הליין של שירזי...), לא נכנסה בכלל לקו תקני החזיות המקובלים. התוצאה היתה סוג של פירמידה אנושית כשבחזית שלה מזדקרות זוג "פירמידות" נוספות שקצת קשה להתעלם מהן, בטח באמצע שיעור היסטוריה משמים על האמנסיפציה והשלטון הבריטי בא"י....


צבעים זוהרים!!!

אני מודה ומתוודה, יש לי חולשה קשה לטרנד הזה...הוא מסרב לעזוב אותי הגם שאני כבר קשישה מדי לעניין. יש משהו מקסים ושובב ב"IN-YOUR-FACE" הזה....טוב, אז לא חייבים ללכת על הטוטאל-לוק כמו בתמונה 5. אפשר סתם לשדרג הופעה בנאלית עם קצת צבע בעיניים...העיקר שיגידו שיש לך טעם ושאת מבינה באופנה. ואז את יכולה לומר לכל הקנאיות שזה "וינטאג' אמיתי, חגורה שלי אישית מגיל 15...." ("בארור...ברור שנשארתי אותה המידה במכנסיים......")


זהו יקיריי....
שקיות הקאה יחולקו ביציאה מן האתר....יחד עם חולצה של לירוי מ"FAME"...

1 comment: