Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, June 14, 2009

מורה נבוכים לכלה המאותגרת "איפורית"







(או..."קלולסית בארץ הפודריות"...)
אין ספק שזהו הרגע המרגש בחייה של כל אשה ממוצעת. מאז רגע ה"הצעה" ואילך-הבחורה הנורמטיבית הממוצעת הופכת להיות סוג של חימרה יורקת אש. פקעת עצבים שמריצה כדורי "נומבון" פק"ל בכל לילה כשבראשה מהדהדת כל הזמן השאלה הנוקבת מכולן:"מה יהיה אם האף שלי יבריק בחופה????" כן-כן יקירי הגברים, זה הדבר היחיד שעובר לנו בראש מאותו הרגע-לא הקייטרינג, לא הדיג'יי, אפילו לא עיצוב המפות! ...תזכירו לי רגע מי זה החתן?!?! אה...כן...ההוא בצד השני של המיטה...שישן כל כך טוב! נו שויין-אצלו אין בעיות אף מבריק בתמונות!

אז מאיפה לעזאזל מתחילים בכלל? אני אשתדל לעשות קצת סדר בבלגן ואני ממליצה בחום ל"קונטרול פריקיות" שביניכן לתלות ולשנן כל בוקר את עשרת הדברות:

1. הקשיבי להמלצות

ואני מתכוונת להמלצות מאנשים שאתן באמת מעריכות את דעתם וטעמם: פחות אולי לתרצה, חברת הילדות של אמא שלך שיושבת לידה בחדר המורים ומקשקשת איתה על "הרוז' החדש שיצא לרבלון", אלא יותר בכיוון של החברה הטובה שהתחתנה לא מזמן והיתה סופר מרוצה מהאיפור שעשו לה-זאת שאת נורא נהנית ללכת איתה לקנות בגדים, כי יש לה חוש טעם טוב והיא תמיד יודעת לקלוע לטעם שלך גם.
יופי-קיבלת כמה המלצות, עכשיו עשי לך רשימת טלפונים וצרי קשר עם המאפרות. נסי קצת לתהות על קנקנן-האם הן נשמעות לך נעימות ושרותיות בטלפון? אם השארת הודעה-האם חזרו אליך בזמן סביר? אם הגעת דרך המלצה, אמרי זאת, אנשים אוהבים להיות מוחמאים והמלצה אישית היא המחמאה הגדולה ביותר. בררי כבר בטלפון מחירים, זמינות, אפשרות ניידות, אופצית לאיפור למלוות, האם קיים איפור נסיון ואיך הוא מתנהל וכו' וכו'.

2. בקשי לראות תיק עבודות

כמעט כל מאפרת בעלת וותק ונסיון מחזיקה תיק עבודות שכזה. אם באתר אינטרנט, ואם באלבום של ממש. בקשי לראות תמונות של "כלות אמיתיות" ולא של צילומים מהפקות. אל תשכחי לשאול האם התמונות הרלוונטיות עברו עריכה גרפית וריטוש. בדרך כלל, לא נהוג ב"כלות אמיתיות" להשתמש בפוטושופ כמו שנהוג בצילומי אופנה, וזאת ע"מ שלא להפחית מערך האמינות.
אם אחרי כל זאת התרשמת לטובה-קבעי איתה תאריך לאיפור נסיון.
***כמה מילים כלליות לגבי איפור הנסיון-בעולם איפורי הכלות ישנן שתי נישות, האחת-גורסת שמאפרת וותיקה לא עושה איפורי נסיון אלא רק פגישת ייעוץ (יש לה מספיק נסיון בתחום והיא מיומנת מאד), הנישה השניה גורסת שיש לעשות איפור נסיון כדי לבדוק דברים שעלולים להשתבש, לראות אם יש כימיה וכו'....הדעות חלוקות לכאן ולכאן ויש חיזוקים לפה ולפה. אישית, אני שייכת לנישה השניה, כי אני חושבת שיותר מהכל איפור נסיון הוא סוג של "גלולת הרגעה" לכלה. לעומת זאת, אני יודעת שיש כאלו שמספיק להן לשבת 5 דקות עם המאפרת כדי לדעת שהן בידיים טובות. אל תשפטי מראש לכאן או לכאן-לכי עם תחושות הבטן שלך, לא נוח לך עם זה שהמאפרת לא עושה איפורי נסיון? לכי לאחת שכן תעשה לך. את סומכת עליה וראית עבודות שלה שסיפקו אותך? מה טוב!. לגבי התשלום-בד"כ נהוג שתשלום איפור הנסיון יהיה מגולם בתשלום הכולל של איפור הכלה.

הנה הגיע יום איפור הנסיון....מה צריך לדעת ואיך להצטייד?

3. הביאי תמונה להמחשה

אם יש לך שמץ של מושג איך את רוצה להראות ביום החתונה, יעזור גם לך וגם למאפרת אם תביאי איתך תמונה לדוגמא. באינטרנט ובעיתונים יש היום אינספור אפשרויות לכל מיני סוגים של איפורים שונים ומשונים. קחי רק בחשבון ,כמו שציינתי למעלה שמרבית התמונות עוברות סוג כלשהו של ריטוש-כך שתיאום ציפיות בין המצוי לרצוי הוא הכרחי. מה לעשות, לא לכולנו יש את העור החלבי של אניה בוקשטיין, או את העיניים המשגעות של בר רפאלי. יכול להיות אפילו שהאיפור הספציפי שאת חושקת בו לא מתאים לך-אבל לפחות המאפרת תהיה חכמה יותר לגבי הטעם והסגנון שלך.

4. בקשי שמלווה תצטרף אליך

את לא סומכת על עצמך? לא בטוחה מה כדאי? לא יודעת להסביר מה את רוצה? זוכרת את החברה שלך מהסעיף הראשון?-זה הזמן לגרור אותה לתוך הקלחת. שוב-מומלץ לקחת מישהי שמכירה אותך היטב, אבל מצד שני שגם תדע לפרגן ולהחמיא כשצריך! לא מצחיק בכלל:-P מי מאיתנו לא מכירה את "סינדרום החברה המפרגנת"?! הרי לכל אחת מאיתנו יש אחת כזאת....כזו שכל חייה היתה בתחרות "מי יותר חתיכה/חכמה/שווה/עם חבר מוצלח יותר" איתך....מכירה אותה? אוקיי-כי היא כנראה לא הקנדידטית הטובה ביותר לעניין שהתכנסנו עבורו....
כך או כך-אני מייעצת לך שלא לקחת יותר משתי מלוות לאיפור הנסיון. אל תשכחי שעשרה אנשים=עשר דעות. שלא לדבר על הרעש והבלגן שיהיה לך מסביב לראש בזמן האיפור. גילוי נאות-אין דבר שמאפרות שונאות יותר מחמולה של קצ'קעס שבאות להחזיק את היד לכלה לעתיד. זה מציק, זה מפריע, זה מרעיש והגרוע מכל-זה מבלבל את הבחורה האומללה במקרה הטוב, ובמקרה הרע, פשוט מוריד לה את הבטחון העצמי. מה שמביא אותי לעצת הזהב הבאה:בשום מקרה, אבל בשום מקרה אל תעלי על דעתך להביא את בעלך לעתיד לאיפור הנסיון!!! אין מה לעשות, האמת צריכה להאמר, ואני מסתכנת פה בסקילה, אבל מעטים מאד הבחורים שמסוגלים לראות את בחירת ליבם שהם מכירים כל כך טוב (זו שהם קמים איתה בבוקר אחרי שהיא הקיאה כל הלילה באסלה בגלל ההאנג אובר מהמסיבה; זו שבסיום כל ארוחה טובה מרעידה את החדר בגרעפס רענן ומחוייך; זו שמוציאה שחורים מול המראה בזמן שהם מתגלחים) עומדת במטבח מאופרת ומפורכסת למשעי בעודה לובשת את הטרנינג המג'וייף שהיא מסתובבת איתו בבית, ולדמיין איך היא אמורה להראות ביום החתונה. אל תעשי את זה-לא לו, ולא לך...במיוחד אם את לא נוהגת להתאפר ביום-יום. כבר היו לי בשחר עבודותי כמה חתנים דעתניים יתר על המידה שגרמו ללא מעט דמעות היסטריות......אז לסיכום "major no-no!"

5. הכירי במעלותייך ובמגבלותייך

בהמשך לכל הדברים שרשמתי לעיל...בואי מוכנה לקראת האיפור. אל תצפי שבהינף מכחול תהפכי פתאום למירי בוהדנה. כמו שכתבתי בפוסט הקודם-גם המעולה שבמאפרות לא עברה קורס להטוטנות וכשפים. מה יש-זה מה שיש, אפשר לשדרג, להעצים, להדגיש. אי אפשר למתוח קמטים, להעלים לגמרי סנטר כפול או לבצע מה שניתוח אף טוב יעשה. מאפרת טובה תמקד את תשומת הלב ביתרונות שלך וכתוצאה מכך החסרונות שלך יהיו פחות מורגשים. סביר להניח שאם העיניים הן החלק היפה בפנים שלך, אבל השפתיים קצת פחות-הדגש יהיה מן הסתם על העיניים.

6. אל תהיי מקובעת

אם את אכן מתאפרת ביום יום ויודעת פחות או יותר מה את רוצה-כדאי ורצוי לומר למאפרת לפני תחילת הנסיון. כדאי מאד גם לומר מה את ממש לא אוהבת. הסבירי את עצמך בצורה ברורה והסתייעי בתמונה כמו שציינתי מקודם. לעומת זאת, אל תשכחי שהאדם שעומד מולך הוא בכל זאת איש מקצוע מיומן (אני מקווה בשבילך שכך בחרת...:-P)-הקשיבי למה שיש לה לומר ונסי לזרום גם אם את לא בטוחה שהיא צודקת. הרבה פעמים באיפור נסיון נהוג לאפר את שתי העיניים שונה זו מזו-כדי לתת אופציה נוספת להתלבטות. בקשי עין אחת לפי בקשתך, ועין שניה לפי מה שהמאפרת מייעצת-ואח"כ תוכלו להתלבט ביחד. מה שחשוב-נסי לשמור על ראש פתוח...מי יודע, אולי אפילו תלמדי משהו...

7. מה מטרת איפור הנסיון?

מה בעצם צריך לבדוק באיפור הנסיון? על מה לשים דגש?

הכימיה הבינאישית בינך לבין המאפרת
האם היא קשובה לך; האם התשובות שלה ענייניות; האם היא שואלת אותך שאלות ע"מ לנסות להכיר אותך ואת הטעם שלך; האם היא מסבירה לך מה היא עושה מדי פעם; האם היא נותנת לך פירוט כללי לפני האיפור לגבי מהות ; האם היא עושה מולך תיאום ציפיות-מה טוב ומה פחות טוב עבורך; והכי חשוב מהכל-איזו אישיות יש לה; האם היית רוצה אותה בקרבתך ביום החתונה?
החומרים בהם היא משתמשת
מאפרת טובה מחזיקה בתיק חברות טובות וידועות. את קלולסית לחלוטין בנוגע לטיב המוצרים? בשביל מה הבאת מלוות "חטטניות"?! אל תתביישי להביט לה בתיק-מה היא מחזיקה, איזה חברות, האם היא מחזיקה בעיקר מוצרים של חברה אחת וכו'...וכו'... כאן המקום גם לסייג: גם מאפרת טובה ומיומנת יכולה לאפר במוצרי איפור "עממיים" ואין בכך כל פסול, לעומת זאת אם כל התיק שלה מכיל מוצרים שכאלו-יש טעם להרים גבה.
הגיינה
איך נראה תיק האיפור שלה-האם הוא מלוכלך ומלא שאריות מאיפורים קודמים; האם הוא מסודר ומאורגן; האם היא עובדת בסדר ובנקיון; האם המברשות בהן היא משתמשת חפופות ונקיות! זה אולי נשמע טרחני קצת-אבל בעיני מאפרת, מוכשרת ככל שתהיה שעובדת בבלאגן ובחוסר נקיון, לא יודעת לתת שרות. נקודה. אין הנחות בנושא הזה ולצערי גם אין הרבה מודעות לעניין. המאפרות שמודעות לדבר יקפידו להשתמש גם באפליקטורים חד פעמיים למסקרות ולשפתונים, ע"מ לצמצם את האופציה להדבקה בזיהום.
טכניקה ומיומנות מקצועית
פה אני לא חושבת שצריך להרחיב יתר על המידה. בקיצור ולעניין-האם את מתחברת לסגנון האיפור שהמאפרת עושה עליך...

8. בקשי יפה לצלם את הנסיון

קחי בחשבון שמשום מה-יש בעלי מקצוע שלא מוכנים לזה. חלקם טוענים שבגלל שהצילום אינו מקצועי, קשה באמת "לראות" את האיפור; חלקם חוששים מ"פלגיאט".....:-P (טיפשי לחלוטין בעיני ומופרך לגמרי). לטעמי, צילום חובבני ככל שיהיה בכל זאת יתן לך סוג של פרספקטיבה לגבי איך האיפור נראה מבעד לעדשה של מצלמה. אני גיליתי שזה עובד פלאים במיוחד במקרים קשים של "אוי...אבל זה נורא מאופר לי!". ממליצה בחום! אם אפשר, אז מה טוב...

זהו...השלב המעשי עבר. הגעתן לעמק השווה? האיפור מוצא חן בעיניך-מה עכשיו?

9. סגרי את כל הפרטים הטכניים

חלק מהמאפרות יחתימו אותך על סוג של הסכם. זה לגיטימי ומקובל לגמרי, כמו עם כל ספק אחר שאתם עובדים מולו. אל תשכחי שהעניין נעשה לטובת שני הצדדים, ככה גם את בטוחה לגבי יום הארוע.
וודאי שהמאפרת רושמת או מציירת את "הלוק" שהסכמתן עליו-עם פירוט של המוצרים הנלווים וכדומה. כאן גם המקום לבקש אם תרצי תוספת של ריסים (קחי בחשבון שזה אינו כלול במחיר). הדבר יחסוך לך ולה הרבה זמן מיותר ביום החתונה; קבעו שעה משוערת בה יתחיל האיפור-קחי בחשבון שמקובל לעשות איפור אחרי שעושים עיצוב שיער ולא להיפך. את שעת המפגש צריך לשקלל גם באיפורים של מלוות נוספות, שעת הגעה של הצלמים, צילומים מקדימים ועוד.

10. שחררי!!!

אל תשכחי אחרי כל הסאגה הזו-שבסופו של יום, זה בסך הכל איפור! לא תוכנית פיצוח האטום....זה צריך להיות כיפי מהנה ושמח. אל תהפכי את זה לפרוייקט חייך!
יאללה-טוסי למראה, נמרחה לך המסקרה....

1. "אני רוצה איפור טבעי..." (איימי נישימורה לג'ד רוט;בתמונה קירה נייטלי)
2. כן...גם זה יכול להיות "לוק טבעי"
3. ותתפלאי-אפילו זה...אז למה בדיוק את מתכוונת קיבינימט? (מריה אולסון לג'ד רוט)

No comments:

Post a Comment