Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Friday, August 13, 2010

מאפרת-שפרי תיקך!!!


ליבי-ליבי נכמר כל פעם מחדש, בעוברי ברחוב, כשאני רואה את תלמידות ביה"ס השונים לאיפור מדדות מיוזעות ונטולות שמחת חיים, סוחבות אחריהן את מזוודת האימתנים שקיבלו בקורס. המזוודה הנחשקת כל כך-טרום לימודייך, הופכת לנטל כבד משקל (תרתי משמע...) עם סיימך את הלימודים ויורה את יריית הפתיחה לסוג של מסע לחיפוש גביע קדוש, אה-לה-מייקאפ-ארטיסט-סטייל במהלך כל הקריירה שלך לאחר מכן.
לנצח מעתה נגזר עליך לחפש משהו קטן יותר חיצונית, (אבל ענק בתכולתו הפנימית), קל מאד ורצוי שיהיה גם נייד, שכן אחד מעקבי אכילס הגדולים ביותר של המקצוע היא העובדה שה"משרד" תמיד מגיע איתך לכל מקום אליו את הולכת:
צילומי סטודיו? המזוודה איתך!
צילומי חוץ? המזוודה איתך!
צילומים בחו"ל? (הלוואי עלי, במהרה בימינו, ובא לציון גואל, טפו-חמסה-מלח-מים!...) המזוודה איתך!
וזה מבלי להכנס לסאגת החרדות הבלתי פוסקות שמתלוות לעניין-הפחד המתמיד שמא היא תאבד/תפגע/תגנב/תתרסק בידי ביז'ו חסר רגש או סתם תפגע באופן חסר שיקום בעליל.
כך, מדי חצי-שנה עד שנה, אני מקפידה לעשות סדר במכולה הקטנה שלי (אותה יש המכנים בטעות, "תיק איפור") ולראות איך אפשר לסנן, למזער, לזרוק או לשפר את ביצועיה בצורה כזו שייקלו עליי את העבודה, וחשוב מהכל-ייקלו את משקל הנטל הכבד.
בפוסט הזה אשתדל לחלוק איתכם, עמיתיי הקולגיאליים וסתם מכורי איפור אנונימיים, איך לעשות את המקסימום בכדי לסחוב את המינימום.

כלל ראשון:אל תגלו רחמים!!!
הכלל הראשון בצמצום המזוודה והמשקל הוא לעבור על כל התכולה, מוצר-מוצר ועם יד על הלב, לומר לעצמכם במה באמת אין לכם צורך. הכלל הוא שאם לא השתמשתם באותו המוצר בשנה האחרונה באופן שוטף (למעט מוצרי ספיישל אפקטס וכדו', אותם מוצרים שלא נמצאים בשימוש יומיומי) כנראה שיש לכך סיבה והגיע הזמן להעביר אותו הלאה למישהו שאולי כן יהנה ממנו. שימו בצד את שיקולי ה"אבל זה עלה לי הון...", כאבי הלב מלאי הפאתוס ("...הרצתי את בעלי בכל לונדון להשיג לי את הטיובה הזו...") והגרידיות (שמי כמוני מבינה בהם...)-כל טיובת גלוס מיותרת שכזו היא משקל עודף מצטבר על המזוודה. תוסיפו לזה את הבלאי והקלקול האפשרי של מוצרי קוסמטיקה (במיוחד ה"רטובים" שבהם) וכבר הורדתם לעצמכם נתח קטנטן וכבד מהתכולה.

כלל שני: LESS IS MORE!
ממש, אבל ממש אין סיבה להחזיק בתיק את כל המייקאפים במיכלי הזכוכית האיומים שלהם. כשמדובר בשניים שלושה-זה נסבל, כשמדובר במעל 20 סוגים של חברות שונות-זה פאקינג כבד ומיותר, שלא לומר-שביר במיוחד. ל"מאק" יש בקבוקוני פלסטיק ייעודיים במיוחד לצרכים הללו. אם ממש רוצים לייעל את העניין, ניתן להלביש על הראש שלהם את המשאבות שנמכרות ביחידות וכך חסכתם גם את נפח הזכוכית העבה, וגם את המשקל החריג. אותו כנ"ל לגבי צלליות האבקה אדירות המימדים. מתי בפעם האחרונה באמת סיימתם צללית אבקה עד תומה? ולמה לעזאזל צריך לסחוב את כל המיכל? "וואו" קוסמטיקס מחזיקים ליין שלם, זול ונהדר של מיכלים שמתברגים זה על זה (גם מאק יש לציין, אם כי הליין הזה שלהם מצומצם הרבה יותר, קומפקטי פחות ומשמעותית יותר יקר). אני נוהגת לצוות את צלליות האבקה לפי משפחות צבעים וכך לארגן לי את ספקטרום הגווניים בצורה הגיונית ואסתטית. יתרון נוסף לעניין הוא שאם (חס וחלילה וחלילה וחס!) נגנב לכם התיק, או כמה צלליות אבקה שכאלה נעלמות ב"אורח פלא" על סט הצילומים-יש לכם גיבוי מהן בבית. כי בכל זאת, לכו תשיגו עכשיו באיביי את הפיגמנט ההורס שיצא במהדורת החגים המוגבלת של "מאק" ונמכר כרגע בכחמישים דולר היחידה!!!

מילת המפתח-צמצום! ממיכלים גדולים וכבדים למיכלים קלים וחסכוניים

כלל שלישי: שפצרו, שפצרו, שפצרו!
גם בגזרת השפתונים ניתן לצמצם ובצורה משמעותית-אם כי כאן העניין דורש קצת יותר השקעה ומחשבה יצירתית. מכיוון שבארץ אין הרבה מקומות בהם אפשר לקנות פלטות שפתיים ריקות להכנה עצמית, צריך לאלתר לפעמים. שוב, גם כאן ל"וואו" קוסמטיקס הפתרונים (אם כי מצאתי מיכלים כאלה גם בחנויות יצירה למיניהן וכדומה...). ראשית-ניתן להשתמש, שוב, במיכלים המתברגים. אני אוהבת יותר לעשות את זה עם מיכלי הפלסטיק השקופים שמחולקים ל-7 תאים (אשר במקור מיועדים כקופסיות של כדורים); בכל תא שכזה נכנס שפתון שלם במלואו.

סכין, כפית, נר, מצת ופלטה-לעבודה!

העקרון פה הוא אותו העקרון-מיכלי הליפסטיקים תופסים מקום רב ומיותר. הרבה יותר קל ונוח להמיס אותם לפלטות-במיוחד לצרכים מקצועיים. את ההמסה ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות-האחת במיקרו והיתרון שלה הוא המסה של כל הליפסטיקים באותו הזמן; והשניה-המסה פרטנית ע"ג כף/כפית של כל ליפסטיק בנפרד. שימו לב שהשיטה הראשונה עובדת רק במקרים בהם מדובר באותו מרקם של ליפסטיקים. אם אתם מנסים להמיס ליפסטיקים של חברות שונות ובמרקמים שונים, אני ממליצה בחום על השיטה הידנית. היא אולי לוקחת קצת יותר זמן, אבל מאידך לא תחרוך לכם (!) את הליפסטיקים שנמסים ראשונים...(וכן, אני מדברת מנסיון...:-P).

התוצאה המוגמרת...

את אותו העקרון אפשר ליישם למעשה בכל מוצר קרמי שיש לכם. אני החלטתי גם לעשות את זה למייקאפים בסטיק שסתם שכבו לי במזוודה ותפסו המון מקום. זה קצר הצלחה מטורפת.

הגם במייקאפים המוצקים נפלה שלהבת?!

גם מקומם של הצלליות והסמקים הדחוסים אינו נפקד. על המינוח "לדפט" (מאנגלית: DE-POTTING) עוד לא שמעתם? אז הגיע הזמן! תהליך הדיפוט אמנם דורש מיומנות קלה-אבל ברגע שהבנתם את ה"טריק" הוא חוסך לכם המון-המון מקום ומשקל מצטברים בתיק. בפלטה סטנדרטית של "מאק" לדוגמא ניתן להכניס, לאחר הוצאת חוצץ הפלסטיק-במקום 15 צלליות סטנדרטיות-26, ובפלטת הסמקים, על אותו משקל, במקום שישה סמקים, שמונה.
את הדיפוט עצמו ניתן לעשות במגוון שיטות ודרכים: השיטה החמה ה"קלאסית", אותה צילמתי עבורכם כאן; השיטה החמה עם פן לשיער; והשיטה ה"קרה" באמצעות אלכוהול של הגורו היו-טיוברי החופר ביותר בעולם-EnKoreMakeup. אם תציצו היטב בשאר הסרטונים שלו תגלו עוד שיטות להמסת שפתונים ושאר ירקות מהסוג בהם עסקינן.
טיפ קטן: אין ספק שאת התמריץ הגדול וה"ירוק" ביותר לעניין הדיפוטים וה"צימצומים" למיניהם נותנת שוב, חברת "מאק"; על כל שישה מיכלי פלסטיק או זכוכית ריקים (מייקאפים, צלליות, ליפסטיקים ועוד...) שתחזירו לכל אחת מהחנויות תקבלו במתנה שפתון חינם, לבחירתכם (למעט שפתונים מקו ה"ויוה גלאם" שמטרתו תרומה למלחמה באיידס).

עשרה צעדים מהירים להשגת צללית מדופטטת...

אני חושבת שעד כאן, עזרתי לכם לכסות פחות או יותר את מירב המוצרים שכל מאפר מחזיק בתיק. עכשיו אנחנו עוברים לשאלה הרת הגורל-היכן מאחסנים את כל הכבודה הזו?
מרבית המאפרים שכבר משופשפים בתחום ימליצו לכם על מזוודת טרולי שבתוכה מסודרים המוצרים בנרתיקים שונים. מבחר המזוודות בארץ די מצומצם ויקר-ישנה מזוודת ה"ZUCA" המופלאה של "מאק", שמגיעה עם נרתיקים שקופים ומצויינים "בילט-אין", וישנם התיקים והנרתיקים של המאפר בועז שטיין. אבל את המבחר הגדול ביותר שניתן להשיג כרגע בארץ אפשר לקנות באתר של המאפרת ענבר גור-אריה שיצאה לא מזמן בקו של מוצרים ייעודיים ותכליתיים בדיוק למטרות הללו. אף אחת מהאופציות הללו איננה זולה, בלשון המעטה.
אתם בתחילת הדרך ואין לכם כרגע כסף להשקיע במוצרים כל כך יקרים? התחילו במזוודת טרולי טובה וקשיחה ובנרתיקי איפור קטנים, מהסוג שמקבלים היום כמעט בכל מבצעי הקוסמטיקה בפארמים השונים. לאט-לאט תמצאו שאתם משתכללים בשיטות סידור התיק המודולריות-עד שתגיעו למשהו שנוח לכם וקל לכם לעבוד איתו.

קטנה-קטנה, אבל ממזרתא! ה"ZUCA" מטעה מאד בגודלה-כל מה שבתמונה נכנס לתוכה בקלות, ועוד...!

כלל רביעי ואחרון:הגיינה היא לא מילה גסה!

אז יופי לכם-התיק שלכם מדוגם ומסודר, אבל מה בדבר הנקיון שלו? מדי פעם בפעם יוצא לי לצערי להתקל לא מעט במאפרות ומאפרים שעניין ההגיינה ונקיון התיק ובמיוחד המברשות, מהם והלאה. אצל חלק מהם זה נובע מבורות ומחוסר מודעות (במרבית בתי הספר לאיפור בארץ אפילו לא מזכירים את העניין) ואת החלק השני זה פשוט לא מעניין, שזה בעיני, גרוע אלפי מונים. עזבו את זה שתיק מלא שאריות אבקה ונצנצים משנת "אנו-באנו" שלא ראה סמרטוט שנים הוא דוחה למראית עין, אבל מה נסגר עם המברשות המטונפות? איך בכלל אפשר לאפר עשרות נשים עם מברשת שלא עברה ולו חפיפה אחת? ומה בדבר הגיינת העיניים והשפתיים? גלוסים שמועברים ישירות מפה לפה ומסקרה שידעה ימים טובים יותר שמועברת מעין לעין הם מתכון בדוק לקטסטרופה ויראלית. בדיוק בשביל המקרים הללו קיימים האפליקטורים החד-פעמיים. "מאק" היתה לחלוטין הסנונית הראשונה שהביאו לארץ את בשורת הגיינת המוצרים וגם מוכרת אפליקטורים שכאלה, הגם שלא בזול. לאחרונה החלו גם חנויות "וואו" קוסמטיקס ו"ביוטי-קייר" (תמצאו את זה תחת קטגוריית "אביזרים") להביא מוצרים שכאלה, זולים יותר. גם בחנות המקוונת של המאפרת הירושלמית "טלי פלד" ניתן למצוא אפליקטורים חד"פ וכן שאר אביזרים נלווים כמו פלטות וכדו'. מי שרוצה לקזז משמעותית בעלויות מוזמן להכנס לחנויות הרבות שיש באי-ביי, שאחת מהטובות ביניהן בעיני היא חנות האון-ליין הזו שמחזיקה מבחר עצום של אפליקטורים וצנצנות למטרות שונות.
ואם יש מישהו מביניכם שמקל את דעתו בעניין הגיינת התיק או המברשות-קבלו דיון מעניין בעניין שהתפתח בפורום שלנו לפני כמה ימים. אגב, את הדיון בסוגיה העלתה בחורה שאינה מאפרת מקצועית, מה שרק מעיד על רמת המודעות הגבוהה שמתחילה להתפתח בארץ לעניין. אל תזלזלו בלקוחות שלכם!!!
אתם מוזמנים לחלוק בתגובות טיפים משלכם לעניין ולינקים נוספים שיכולים לעזור בעניין-אז SHOOT!!!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

26 comments:

  1. פוסט מעולה! :.))
    מאז שאני טסה עם האיפור שלי, סופית עברתי למזוודת טרולי טובה. בדיוק קניתי לי חדשה- הסטרית! מפלסטיק קשיח, עם 4 גלגלים דו כיווניים (ז"א שאפשר גם לקחת אותה על הצד, כמו כלב שאת מוציאה לטיול ולא רק לגרור אותה אחריך) ועם תמונות של דוגמניות מהדסות על המסלול מודפסות עליה. אני לגמרי מאוהבת בה <3<3<3
    והחלק הכי טוב- היא שוקלת לכשעצמה רק 2.5 קילו, ככה שהסיכוי לעבור את האובר ווייט בטיסה הוא הרבה יותר נמוך!
    אגב תיקים שקופים ותיקי סטים- ראיתי פה אצל מאפרות תיקים היסטריים שכל כך כל כך בא לי! אבל מכיוון שאני תפרנית כרגע, אני מדירה רגליי מ
    Make up & More... :.(

    ReplyDelete
  2. כפרות עליך-תודה ממי...אולי תצ'פרי אותי בתמונה של הטרולי שלך?
    הוא נשמע הורס!!!

    ReplyDelete
  3. הרי לך יקירתי :.)-
    http://www.facebook.com/photo.php?pid=4938950&id=687043810&ref=fbx_album

    ReplyDelete
  4. פוסט ממש חשוב !!
    אני לא מאפרת מקצועית, כך שאליי דיבר יותר העניין על ההגיינה. אני לא מקבלת את התרוץ שלא לימדו אותן בבית ספר לאיפור... מברשת מטונפת נראת מטונפת... כמו שבבית כל אחת או אחד יודע מתי צריך לנקות בלי שיגידו לו, את אותו קומון סנס אפשר להפעיל גם על ניקיון מברשות וציוד... לדעתי זה חוסר איכפתיות נטו

    ReplyDelete
  5. אחלה פוסט! הלוואי שכל המאפרות בארץ יקראו אותו וילמדו.
    בתור לא מקצועית - ממליצה לעשות את כל מה שאמרת גם ללא מקצועיות על מנת לחסוך מקום. אני כבר מזמן עושה דיפוט (על מחליק שער צ'יק צ'ק)לכל מה שיכולה. גם את כל הפיגמנטים שלי (ואין לי הרבה) וצלליות באבקה אני שמה בקופסאות מתברגות של ואו.הכי נוח.

    ReplyDelete
  6. אחלה פוסט!

    הרגשתי את החץ ישר בלב שאמרת שיש להיפרד ממוצרים שונים

    רציתי לשאול איפה רכשת את הקופסאות לשפתונים

    תודה!!!!

    ReplyDelete
  7. רק לי זה נראה כמו מעבדה ניידת לסמים?(-:

    אני עדיין משתמשת במזוודה שמחלקים בבתי הספר לאיפור, מטעמים כלכליים לחלוטין. ותכלס, היא דיי נוחה לי וכה אני לא מתפרעת עם מוצרים שלא באמת צריך.

    ReplyDelete
  8. שלומצה-איזה טרולי היסטרי!!!
    מגה-לייק!
    מיכל-אני חייבת לומר לך שלא מזמן העברתי הרצאת אורח באחד מביה"ס הגדולים וכששטחתי בפניהם את משנת ההגיינה שלי הם הסתכלו עלי כאילו נפלתי ממאדים. אני עדיין חושבת שזה עניין של חוסר מודעות, במיוחד כשאתה עדיין לומד...
    מרינוצ'קה-תודה בובה. זה שאת פסיכית כולנו כבר יודעות;-DDD
    שלומית-שיים און יו-לא קראת בעיון הא?
    כתבתי בפירוש שה"פלטות" הן מ"וואו קוסמטיקס":-)
    חני-נו, גם לי תמיד יש את האסוציאציה הזו...:-P

    ReplyDelete
  9. רעיון מעולה עם המסת השפתונים!

    ReplyDelete
  10. תודה בייב!
    לא המצאתי את הגלגל...את יודעת...;-)
    אני רק גוזרת קופון...:-DDD

    ReplyDelete
  11. פסיכית הא? סתם....אני פשוט שונאת בלאגן,במיוחד באיפור.
    משום מה אני לא מופתעת שבהרצאת אורח שלך כולן היו בשוק...

    ReplyDelete
  12. מה שאמרת על כך שכולם היו בשוק בהרצאה שלך מזכיר לי משהו:
    לפני זמן מה הייתי באירוע של איזו חברה, ומעצב שיער הסביר שם כל מיני דברים, ובאיזשהוא שלב סיפר שבשנות החמישים אנשים התקלחו פעם-פעמיים
    בשבוע. עיקמתי את האף כששמעתי את זה (לא יכולתי לדמיין את סבתא שלי מתקלחת פעם בשבוע). אשה שישבה לידי אמרה לי שככה זה היה. חזרתי הביתה ושאלתי את סבתא והיא טוענת שממש לא...
    מסקנה: יש הרבה אנשים עם סטנדרטים מאוד נמוכים בכל הקשור להגיינה, ולצערי חלקם הופכים לבעלי מקצוע בתחומים בהם ההגיינה חשובה

    ReplyDelete
  13. מרינה-IT TAKES ONE TO KNOW ONE!
    מיכל-יש משהו בדברייך אבל גילוי נאות יהיה לומר, שכשאני רק התחלתי ללמוד איפור, לפני 13 שנים אני ממש לא זוכרת איך הייתי מנקה את המברשות ובאיזו תדירות. אם זכור לי נכון נאמר לנו משהו על בנזין לבן וזהו...בין לבין הייתי חופפת, אבל שוב-לא זוכרת איך וכמה...

    ReplyDelete
  14. יופי של פוסט. בדיוק אני חושבת מה ואיך לעשות עם הליפסטיקים. תודה.
    לגבי ההיגיינה זה לא משהו שאפשר לוותר עליו זה חלק מהעבודה. אבל, היגיינה(וחשיבותה) כל אחד מביא איתו מהבית... אני כל כך נהנית לחפוף את המברשות לראות את כל הצבעים נוזלים בכיור, להניח בשמש לייבוש(מסדר מברשות) ולאסוף את הכל נקי וריחני חזרה לתיק שלי.כרית ניסיתי פעם להכניס למכונה והיא התפרקה לי. וכן, אני שמה גם מרכך

    ReplyDelete
  15. בתור מישהי שרק מתחילה את דרכה בעולם האיפור והאופנה, לא היה לי מושג עד כמה הדברים שאת מביאה כאן חשובים!
    כל הכבוד!

    ReplyDelete
  16. אוריתה...כריות בהחלט אפשר לכבס, אבל הן חייבות להיות מהסוג האיכותי. פשוט תכניסי לגרב ניילון ישנה וכבסי ב-30 מעלות. אני אגב לא משתמשת בכריות מזה שנים...רק במברשות.
    אנונימית יקרה-ברוכה הבאה, תאמיני לי שגם לי בתחילת דרכי לא היה מושג קלוש בדברים הללו-שמחתי לחלוק. הלוואי ולי בזמנו היה מישהו שהיה יודע להסביר לי את כל זה...;-)

    ReplyDelete
  17. איזה רעיון מגניב להמיס ליפסטיק!! אני הולכת לרקוח צבע חדש משני שפתונים מבואסים :D

    ReplyDelete
  18. זה אכן רעיון מצויין....;-)

    ReplyDelete
  19. וזה ממש ממש חמוד, ממש
    http://img.pupe.ameba.jp/image/item/l/pKUIEHoiksla.jpg

    ReplyDelete
  20. זה אכן מהמם!!!
    יש לי אחד כזה מחו"ל שעשו לי ממנו שרשרת, ואגב, ב"וואו" קוסמטיקס יש גם גברים דומים כרגע בכלום כסף...
    פשוט מהמם!!!
    <3

    ReplyDelete
  21. אם רק הייתי יודעת את כל הדברים שהסברת כאן עכשיו..אני מאפרת כבר שנתיים ואחרי שקראתי את הטיפים האלה אני מבינה שלא ידעתי כלום..תמשיכי לעדכן אותנו :)

    ReplyDelete
  22. וואו תודה:) זו הפעם הראשונה שאני קוראת פוסט שלך ופשוט נהניתי:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה לירז, שמחתי לשמוע!
      :-D

      Delete