Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, June 14, 2009

"מכתב גלוי לכל מעסיק באשר הוא...."




(או...איך להפוך עובדת מסורה-לממורמרת ומתוסכלת)

להלן רשימת החומרים להכנת טארט "העובד הממורמר":
להכנת תחתית הבצק-
קחי 1 עובדת חרוצה, מלאת חלומות וחדורת מוטיבציה-השתדלי לבחור אחת חייכנית ועליזה, כזו שתקסום לקהל לקוחותייך ולא תישכח במהרה. הקסימי אותה בדרכה אל תוך המלכודת. פזרי לה בדרכה סוכריות קטנות וצבעוניות, הבטחות מתוקות ומסקרנות לגבי המשך עתידה הוורוד והקצפתי בחברה.
מדי פעם, אך לא לעיתים קרובות מדי חלילה-זרקי לה מילה טובה, ככה בקטנה, את הרי לא רוצה שהשתן יעלה לה לראש מהר מדי. מיד לאחר מכן-דאגי לסנן הערה קטנה וסרקסטית, כזו שתשאיר אותה תוהה ומבולבלת. חזרי על התהליך פעמים רבות ככל הנדרש-עד לערבוב המלא של החומרים.רדדי אותה היטב כחומר בידיך-והניחי אותה בצד, בחושך לתפוח לאיטה...
עברי להכנת המלית-
העסיקי אותה שעות רבות ככל האפשר, הקפידי שלא לשלם שעות נוספות; מני אותה לתפקידים שונים ותני לה אחריות רבה ככל האפשר-מבלי להעלות לה את המשכורת. מה ז'תומרת תוספת כסף?! הרי היא צריכה לומר לך תודה בכל יום על שאת מעסיקה אותה,לא?!בכל מקרה-ראשה הקטן ומלא החלומות יהיה מסוחרר דיו מה"טייטל" שהענקת לה, שהיא גם כך לא תבקש זאת. המשיכי למשול ביד רמה בה ובשאר העובדים-כל מקרה של עובד שיעז להלין על שעות העבודה הרבות, השחיקה הגדולה, השכר הזעום-הקפידי להכנס באבי-אביו; דעי את חולשותיו של כל עובד ועובדת ודאגי ל"צבוט" מדי פעם היכן שכואב, כך תשמרי את המתח הרצוי מבחינתך....
כל אימת שאת מרגישה שהמרמור בקרב העובדים עולה וגואה-הקפידי ליישם את שיטת "הפרד ומשול" בה את מצטיינת כל-כך. דאגי לפזר שמועות חסרות שחר וכך תגרמי לסיכסוכים ביניהם-יותר בלגן בצוות, פחות צרות להנהלה. אם המלית הופכת לחמצמצה יותר מדי-דאגי לזרות עוד קצת סוכר-הנה,הנה בקרוב מאד יגיע השינוי הגדול ואיתו שינויים במצבת כח האדם.ראו הוזהרתם...המשיכי להקציף היטב, עד לבניית קצף יציב וחזק. שפכי את המלית מעל לבצק שתפח...
הכניסי לתנור ואפי יפה-יפה מכל הצדדים על חום בינוני...
ועכשיו-לקישוט...זוכרת את אותם סוכריות קטנות ומנצנצות מתחילת הדרך? שדרגי אותם לתותים בשוקולד-דאגי מדי פעם בפעם למסיבה ראוותנית, והבטיחי שוב כי הנה-"זה" קורה...
ועכשיו שבי אחורה והתרווחי...עשית זאת-לא טארט אחד יצא מתחת ידייך-כי אם מגש שלם של "קאפ-קייקס" עם מילוי חמצמץ של תסכול וכעס...את אכן קונדיטורית לעניין:"You've come a long way baby!!!"

כמה קטנות לסיכום:

זה אולי ישמע פשטני-אבל המשוואה היחידה שמעסיק טוב צריך לשנן לעצמו היא"עובד מרוצה=חברה משגשגת". כמה פשוט-ככה לא מיושם!
"שעות נוספות גלובליות" היא פיקציה מצוצה מן האצבע שחברות גדולות המציאו ע"מ לנצל את העובדים שלהם. זה לא בושה לשלם שעות נוספות ע"פ חוק. תתפלאו-זה אפילו יעשה לכם פרסום חיובי.
"לייבש" באופן סיסטמתי עובד שמבקש שיחה אישית היא שיטה שמבזה גם אתכם כמעסיקים וגם את החברה אותה אתם מייצגים, גדולה ככל שתהיה. לא עושים וונדטות אישיות כנגד עובדים-מנהל חכם מנהל מהראש ומהלב, לא מהאגו שלו.
לפעמים "הנעת עובד" מסתכמת גם במילה טובה ופירגון ולא רק בכסף..ושוב-למי שלא הפנים:
"עובד מסופק=עובד עם מוטיבציה=עובד עם תפוקה גדולה יותר=יותר כסף בקופה בסוף היום"
לא חייבים ללמוד מנהל עסקים ושיווק כדי להפנים את זה...:-P
הלקוחות שלכם לא מטומטמים כמו שאתם חושבים-מרמור מדבק. אנשים לא אוהבים לקנות במקומות שמנצלים את העובדים שלהם.
וקטנה אחרונה-What goes around-Comes around!

אז מה היה לנו:

1. פירגון עושה טוב לעור הפנים-בתמונה, מנהלת מפרגנת (לילי קול ל"ווג" איטליה)
2. אחת שמפרגנת על בסיס קצת פחות קבוע....:-P (מתוך אתר JED ROOT)

No comments:

Post a Comment