Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, June 14, 2009

6 מיתוסים על איפור שכדאי להפריך ויפה שעה אחת קודם!!!




(או...."נו באמת!!!"....)

1. "מייקאפ מבהיר/משזף"

ניוז פלאש בנות-אין חיה כזו! מייקאפ מטרתו לאחד את גוון העור שלכן, וכשאני אומרת "שלכן" התכוונתי באמת לזה שעליכן-לא את זה של ציפי השכנה מקומה ראשונה בעלת העור בצבע השוקולד. אולי הגיע הזמן לעמוד מול המראה נכוחה ולומר בקול רועד:"שלום, קוראים לי יעל ולמרות שאני חצי ספרדיה גאה-אני לבנה כמו תXX!". מה לעשות-אני כבר הפנמתי, את זה שפונים אלי ברוסית ברחוב; את זה שעל שפת הים אני מחזירה אור יותר מהחולות; את זה שלעולם כבר לא יהיה לי שיזוף חלק, סקסי ואחיד....אולי ביקום מקביל (איזה כיף שיש "תורת הקוואנטים"-מי אמר שיופי זה מקצוע שטחי?!), או לחילופין בגלגול הבא...
אז איך מתאימים מייקאפ? או....הטי את הראש על הצד, בדיוק בנקודת החיבור בין הפנים לצוואר, על קו הלסת-לשם את צריכה להתאים את הגוון בדיוק מירבי. נכון, איפור זה לא מתמטיקה, אפשר לפעמים ל"זייף" בחצי טון/טון, אבל לא בצורה שתיווצר "מסכה נלעגת". אז בואי נעשה ריאליטי צ'ק: את "בהירה" מדי? מסגרי את הפנים וצרי הצללות עם ברונזר שיתאים לגוון שלך (השתדלי להמנע מאלו עם תת גוון כתום דומיננטי); את "כהה" מדי? tough luck...תלמדי לקבל באהבה את מה שיש, אלא אם כן האופציה של להראות כמו מייקל ג'קסון נראית לך רלוונטית! (תחשבי שאלף בנות כרגע היו מתחלפות איתך בשניה...)

2. "מייקאפ מותח קמטים"

כן...כן...."אבל יש פרסומים כאלו שמבטיחים את זה".....אז הם מבטיחים-אז מה? אני עדיין לא ראיתי את הפלא הזה. אין לי ספק שכשהוא יקרה-הוא "יזכה" את הממציא שלו בסכומי כסף אדירים! בינתיים-זה עוד לא קרה. כמו שכתבתי למעלה-מטרת המייקאפ היא לאחד פיגמנטציות וחוסר אחידות בגוון העור....מייקאפ לא ממלא טקסטורות!!! כדאי לעשות סוג של תיאום ציפיות לפני הקניה...
לקוחה:"אויש...המייקאפ הזה עושה לי קמטים!"
אני:"לא יקירתי-הקמטים הללו הם לגמרי שלך.הרווחת אותם ביושר. הוא אולי מדגיש לך אותם קצת..."
לקוחה:"נו...ואת לא יכולה לעשות עם זה משהו? להעלים אותם?"
אני:"תראי...אני טובה, אבל קוסמת-אני לא! מה שכן, שתי קומות מעלינו במגדל יש פלסטיקאי מצויין, רוצה את הטלפון שלו?"

צחוק-צחוק....אבל באמת, כשאנחנו מגיעות להתאים מייקאפ-אין ספק שצריך להתאים אותו גם ברמה של סוג העור. עור יבש ומבוגר יותר יזדקק למייקאפ קליל ועם לחות רבה יותר, בד"כ ללא פודרה. כך יימנע אפקט ה"שזיף המיובש" שאנחנו כל כך שונאות. דבר נוסף שמאפרים רבים נוטים לדלג עליו-הוא שלב הכנת העור לפני האיפור, שוב בהתאמה אישית לסוג הספציפי של הלקוחה. ככל שהעור יהיה מלוחח היטב, כך המייקאפ יישב עליו טוב יותר ויחמיא לו.

3. "OIL-FREE"

אוי-אוי....כמה שהמושג הזה חמקמק ומטעה. בואו נתחיל מזה שקצת קשה לומר עליו שהוא מוחלט והחלטי. הכוונה המקורית היתה לציין שהמוצר שבידייך אינו מכיל שמנים שעלולים להזיק לעור. וכשאני אומרת שמנים מזיקים-הכוונה היא למה שנקרא בשם כוללני "שמנים מינרליים"-או לחילופין "פטרוליאום". שמנים מינרליים מקורם מנפט ותוצרי הלוואי שלו-היית שמה דבר כזה על העור שלך? לעומת זאת, כל מוצר קוסמטי-ללא יוצא מן הכלל (גם היבשים שבהם כדוגמת פודרות)-מכיל חומרי ליחוח וסיכוך למיניהם שהם גם סוגים של "שמנים". אז אילו שמנים כן נחשבים ל"בריאים" יותר? "שמנים אורגניים" שמופקים מהצומח/חי-כדוגמת שמן קוקוס, שמן זית, חמאת קקאו, חמאת שיאה וכו' וכו'...
כל עור-שמן ככל שיהיה, זקוק לסוג של לחות, יש שיותר, יש שפחות. רק קחי בחשבון שלא כל מוצר שמצויין עליו שהוא "אויל פרי" בהכרח יהיה טוב לסוג העור הספציפי שלך!
*סעיף 3 "קטן"-הנה עוד הסבר ללמה לא כל מוצר שהוא במקורו "מינרלי" בהכרח טוב לך ולעור שלך...

4. "היפו-אלרגני"

"אחיו" הקטן והחמקמק של ההוא מסעיף 3. שנאמר שגם כאן יש בעיה סמנטית? אז כן...יש....הציון הזה מעיד בסה"כ שהמוצר נבדק כנגד מספר מסויים מאד של אלרגיות פופולאריות ביותר. טכנית ומעשית לשום יצרן אין את המשאבים או היכולת לבדוק כל מוצר שיוצא מתחת ידיהם כנגד כל סוגי האלרגיות שידועות לאדם-יש אין סוף כאלו! יצרנים שכאלו בד"כ נמנעים מלהוסיף למוצר מרכיבים מסויימים שהם מעוררי אלרגיות "ידועים לשמצה". זה עדיין לא אומר שאם מחר בבוקר, היצרן יחליט להוסיף לקרם הפנים החביב עליך את פטריית ה"חארטא-בארטה" שהתגלתה בשנה שעברה בחפירות בקמצ'טקה, היא לא תעורר לך בפנים תגובה אלרגית מפלצתית...פשוט בגלל שאולי אין מספיק מחקרים לגבי התגובות האלרגיות שהיא עלולה לגרום, ואולי גם בגלל שאת היחידה בעולם שמגיבה אליה בצורה שכזו.
אז מה עושים? אם את יודעת לאילו מרכיבים את אלרגית-מה טוב....נסי לחפש אותם ברשימת המרכיבים ולהמנע מהם. אם את לא-אין ברירה, זה רק עניין של "ניסוי וטעיה"....כדאי אולי גם להיוועץ ברופא העור שלך. הוא ידע לכוון אותך למוצרים שלא יעוררו בעיות.

5. "תוחם כהה+שפתון בהיר=שפתיים מלאות יותר"

אהמ...אהמ...טו-אוב....
בואו נתחיל מזה שעובדתית-כל ינוקא שלומד לצייר יודע את תורת אשליית העומק והתלת מימד. גווו כהה יותר משמעו יצירת אשלית עומק, וגוון בהיר יותר יתן אשליה של גובה ונפח. אז בגדול-ההנחה הזו היא לא מופרכת מיסודה. מה שכן...אמממ...בואו נאמר ש"המשורר" לא שיער לעצמו שכמה מכן יקחו את האנלוגיה הזו בצורה כל כך המממ...."ליטראלית"...(יש מישהי במדינה שלנו שאפילו בנתה קריירה שלמה על זה....)
אז איך כן עושים את זה? (בהנחה שיש לך זמן כל בוקר...)-בוחרים בשני גוונים של אותו הצבע, את הכהה מניחים במסגרת, את הבהיר במרכז השפה ומטשטשים היטב את הגבולות ביניהם. ואגב-שני גוונים של אותו הצבע-הכוונה היא נניח לאדום ו-וורוד, ולא לאדום וסגול....ככה, על רגל אחת....
מצד שני-אם את פנסיונרית בת 70+, גרה בפלורידה, חורכת את עצמך למוות על החוף של מיאמי ונוהגת בקדילק מודל 72-תשכחי את כל מה שנכתב פה. זה לא עבורך!

6. "חזיית סטרפלס עם כתפיות סיליקון "שקופות""

יקירותיי...על מי אתן חושבות שאתן עובדות כשאת לובשות את הזוועה הזו עם שמלת הסטרפלס המופלאה שרכשתן בלונדון? איך אני אומר את זה בעדינות...
אנחנו רואים את זה!!!!
כן..כן-ממש רואים! לא הצלחתן לעבוד על אף אחד! יתרה מזאת-מרחוק זה נראה כאילו אתן מזיעות בשני פסים דקיקים וישרים להפליא שמחברים בין הסטרפלס לכתפיים שלכן. אז אנא מכן-בבקשה לא!

(אני יודעת שזה ממש לא קשור לאיפור...אבל באמת שהייתי חייבת להוציא את זה מהסיסטם.....פשיו.......)

יש לכם תוספות? מהם ה"faux pas" שלכם בכל הנוגע לאיפור?

בתמונות:

1. שתיים שעדיין לא הפנימו את עניין התאמת המייקאפ....(צילום:דיוויד לה שאפל המלך!)
2. טוב...לא תמיד חייבים מעברי צבע-לא בצילומי אופנה בכל אופן...(מתוך אתר JED ROOT)


2 comments:

  1. מעולה! פשוט פוסט מצוין. האמת שבאמת יש מלא מיתוסים בעולם האיפור שרובנו פשוט הולכות אחריהם כמו צאן, ואולי צריך באמת להתחיל לחשוף הכל ולשתף איפשהו באינטרנט..חבל שנפסיד דברים או שנעשה דברים לא נכון.

    ReplyDelete
  2. תודה רבה בובה...
    ברוכה הבאה לבלוג שלי...;-*

    ReplyDelete