Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Saturday, January 16, 2010

ווף-ווף, פוסט נשכני!!!


כבר בתור ילדה לימדו אותי שלא לירוק לתוך באר ששותים ממנה...מה הטעם? בסוף זה עלול לפגוע גם בי....אלא שאני, בהיותי אני, לא תמיד פועלת על סמך "כדאיניקיות" צרופה והגיון אינטרסנטי אלא לפי מה ש"נכון לעשות" מבחינת אתיקה ויושר מקצועי ואישי, מה שלא תמיד מתיישב בקנה אחד. זו הבעיה שלי, אני מודה! זה בעוכריי, אני לא תמיד יודעת (או רוצה?!) "לשחק את המשחק".
לכן אני קצת מסתכנת בפוסט הזה, אולי אפילו מסתכנת מאד... אבל כמו שאמרתי -המניע שלי הוא לא בהכרח בועט ואנטי-ממסדי, אלא יותר עקרוני ואתי-ואני מקווה שעל כך תוסב תשומת הלב הנכונה...
כמו רבות מהקולגות שלי, גם אני פתחתי את הבלוג הזה מכמה סיבות פשוטות: אני מאפרת. אני מאד אוהבת את העבודה שלי ואני חושבת שפורמט שכזה הוא מקפצה שיווקית מצויינת לשווק את עצמי ואת המיומנויות שלי, ביחד עם ערך מוסף של האהבה שלי למקצוע האופנה אותו למדתי. עד כאן הכל ברור, נכון והגיוני. לפיכך, וכפועל יוצא מן העניין, אני מקבלת מדי פעם הזמנות לאירועים שונים ואי-מיילים מיוח"צנים של מוצרים כאלו ואחרים. לפעמים הם קשורים לאיפור באופן ישיר, אבל לעיתים קרובות מדי, הם ממש לא...
אז ראשית קצת צורם לי באופן אישי, לקבל שוב ושוב מחברות יח"צ מכובדות וגדולות, ידיעות שונות ומשונות על כל מיני דברים שכל קשר ביניהם אלי או לתכנים אותם אני כותבת בבלוג שלי-הוא מקרי בלבד. עזבו את זה שזה חסר תוחלת מבחינתם, כי זה לא מעניין אותי ולכן אין סיכוי שאכתוב עליהם פה. אני מדברת על משהו קצת יותר ערטילאי שמריח מחוסר ריספקט מקצועי בסיסי שמפריע לי בגישה הזו. בעיני, זו גישה מתנשאת שאומרת בביטול:"אה...או-קיי, הנה עוד מאפרת פתחה בלוג....על מה היא כותבת?! זה לא ממש מעניין אותנו ולכן אנחנו נפציץ אותה במיילים שונים ומשונים, החל מתכשירים להסרת שיער ברגליים ועד להזמנות לפתיחת מכוני כושר כאלו ואחרים...היא הרי עוסקת באסתטיקה, בטוח משהו מכל אלה יעניין אותה..." אז זהו, שלא!!! במקרה שלי-שיטת "המצליח" הישראלית והזחוחה לא פועלת...אם כבר היא רק מסבה לכם נזק, כי אם תשאלו אותי-זה גובל בזלזול. זלזול בי ובפרנסה שלי, אותה אני אוהבת כל כך לעשות...
אז בואו נבהיר כמה דברים: ראשית-אני מאפרת, לא קוסמטיקאית! (מבלי חס וחלילה לגרוע מכבודן של אלה...) יש הבדל מהותי בין השניים שמשרדי היח"צ לא מעוניינים להבין: באותה המידה אני לא "מוציאה שחורים", לא מטפלת ב"הצערת העור" בשיטות אלו ואחרות, לא עושה "המסות צלוליטיס"(?!) ולא מתמחה בצמצומי היקפים עם מכונות חלל...בהתאמה ובהמשך לכל אלה-אינני נמנית גם על מעצבי השיער-לכן השמפו החדש בניחוח סחלב אסייתי נדיר מבית "פרופשיונל טררם", מסכת הסרמיד ההיסטרית משמן יאקים נדיר או הפאן-טורבו 80,000 החדש ששווק לאחרונה ומשמש גם כ-GPS לעת מצוא, לא מעניינים אותי. בכלל-קצת מעצבן אותי אפקט "עסקאות החבילה" הללו שמערבות את כל נושאי האסתטיקה בפורטל אחד. למה לא לתת לכל בעל מקצוע את הנישה המקצועית המגיעה לו? הרי לא הייתם חושבים לרגע להזמין נוירולוגים (וסליחה על ההשוואה המתיימרת) לכנס רופאים גניקולוגים, נכון? ומן הסתם, לצורך הדוגמא, גם עורך דין שמתמחה בדיני אישות לא יבוא להרצות בנושא קניין רוחני וזכויות יוצרים... אז אולי תופתעו לשמוע-אבל גם בתחום האסתטיקה ה"שטחי" יש התמחויות כאלו ואחרות-אז למה לא לכבד כל בעל מקצוע לפי התחום בו הוא מתמחה והוכשר אליו?!
אז ניסיתי להסביר, לשווא, לא פעם ולא פעמיים שמפגש הבלוגרים ה"הייפי" של חברת "שמיט" להשקת המוצר החדש להסרת שיער הרגליים-הוא אולי שווה, מושקע ויחצ"ני להפליא, וגם טומן בחובו מתנות שוות למשתתפות (תוך התחייבות לסקר את העניין בבלוג שלהן, כמובן....), אבל אותי-הוא לא מעניין ולא משרת בשום דרך, ו-ווייס וורסה. גם על המנוי השנתי המפתה לחדר הכושר שהצעתם לי בחינם-(אף הוא תמורת סיקור ראוי) וויתרתי. ולא רק שוויתרתי, גם הטרחתי את עצמי בנימוס להודות לכם על המתנה הנאה (ללא כל תגובה בחזרה, אגב...כנראה שכנות ואינטגריטי מקצועיים הם מילה גסה בתחום הזה), אבל לא-תודה...אני לא מרגישה בנוח לעשות דבר שכזה-אני מרמה את עצמי ואת קוראיי ומוכרת את ה"אני מאמין" שלי תמורת סוג של בצע כסף.
מטומטמת? אולי...
תמימה? סביר להניח...
חסרת כל חוש עסקי? תתפלאו!
לכל הפחות אני נאמנה לעקרונות שלי, ובלילה כשאני עוצמת את העיניים, אני יודעת שאני מכוונת מטרה-והמטרה שלי מוגדרת מאד! אז לא...אני לא "ברכה בודקת" ואני מסרבת בכל תוקף להפוך לכזאת, גם אם משתמע מכך שהדרך שלי תהיה עקלקלה וארוכה יותר מכיוון שאני לא מוכנה לשתף פעולה עם משהו שגובל בסוג של רמייה בעולם המושגים שלי.
אבל למען האמת, ואם כבר שמתי את כל הקלפים על השולחן-מה שיותר מעצבן אותי, אפילו עוד יותר מחוסר ההבנה והמיקוד של משרדי היח"צ בעניין, הוא שיתוף הפעולה הנלהב יותר מדי של חלק מהקולגות שלי. כן, כן...אלו שמתלוננים בדיוק כמוני מדי פעם כשאנחנו נפגשים על זה שלא מתייחסים אליהם ברצינות, על זה שיש הזניה של המקצוע שלנו בארץ, על זה שלא משלמים להם על ימי עבודה שמגיעים להם וכו', וכו', וכו'...עליהם אני הכי כועסת. אם אתם כל כך מתרעמים-למה לשתף פעולה עם העניין בצורה כל כך נלהבת? למה לסקר שמפו חדש שיצא לשוק, או מסיר שיער חדשני לקו הביקיני? במה זה בדיוק משרת אתכם, את המקצוע שלכם ואת האג'נדה העסקית שלכם? כי אם העניין פה הוא חשיפה (עניינית או לא) וכמה שיותר, או לחילופין מתנות חינם-הרי שאתם בעסקי הסלבריטאיות ותו לו (וכן-מה לעשות, נכון ל-15 הדקות הנוכחיות, בלוגרים הם תפוח האדמה החם ביותר בגזרה...). אז מה שאתם משדרים בעצם, במודע או שלא במודע הוא שהמטרה (ששוב, אין לי מושג מהי אצלכם...) משרתת את האמצעים והכל כשר מבחינתכם-גם אם זה לפרסם מבצעי הנחות של רשתות פארמים מסויימות, סתם ככה-כי אולי פעם הם יעשו לכם "טובה" וישלחו לכם מוצר במתנה. אתם נותנים לזה יד, ובאותה הנשימה גם יורים לכולנו בפיקות של הברכיים, בדיוק באותה המידה כמו שאתם מוכנים הרבה פעמים לעשות עבודות חינם רק כדי להתפרסם, או להוריד את תעריפי שעות העבודה שלכם למקומות חשוכים שאור השמש מעולם לא הגיע אליו. אתם עוזרים להנציח את הסטטוס המביך שלנו כ"אנשי אסתטיקה" בינוניים ותו לו. ובסופו של יום, אם אתם לא מתייחסים אל עצמכם בכבוד הראוי, למה שגורם חיצוני יתייחס אליכם ככה?!

זהו...ועכשיו, אחרי שפרקתי קצת מרמרת ותסכול, בואו נדבר תכל'ס: מישהו יודע מי מייחצ"ן את "שאנל" בארץ? כי תיכף נגמר לי ה"קוקו מדמואזל" ואחד חדש במתנה יסגור לי את הפינה מה-זה טו-אוב! (כמובן שתמורת סיקור נרחב ואובייקטיבי, פה, אצלי בבלוג...):-P

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:..yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

15 comments:

  1. ממי, רילקס!
    אולי זה ידהים אותך, אבל לחברות היח"צ אין מושג קלוש מי את ועל מה את כותבת וזה בכלל לא מעניין אותם. את נכנסת למיילינג ליסט שלהם תחת 'עיתונאית- טיפוח ויופי' ולכן כל מה שנשלח בתפוצה הזאת מגיע אלייך. לא אכפת להם אם את כותבת בבלוג או בעיתון, לא אכפת להם אם את עדיין כותבת על התחום, או שהפסקת לפני 5 שנים והיום את עורכת מגזין רכב. נכנסת לרשימת תפוצה וזהו. הם את שלהם מבחינת הלקוח עשו- הפיצו למי שהם רק יכלו וכמה שיותר יותר טוב.
    ולמען האמת- ממש לא משנה להם אם את כותבת להם בחזרה שאת לא מעוניינת...
    לגבי הבלוגריות שמתפתות לכל מתנה- בסופו של דבר ככה הבלוג שלהן יראה. מי שזה יעניין אותו, יקרא בו ומי שלא- יעבור לבלוגים מעניינים יותר. הרי מי שבסוף מחזיק מעמד אצל הקוראים זה מי שמספק משהו מעניין לקרוא.

    ReplyDelete
  2. כן-זה שאני חלק ממיילינג ליסט, זה ברור לי. לא חשבתי שאני משהו מיוחד עבורם...פשוט מעצבן שככה הם מתייחסים לעבודה שלהם...לא?!
    קצת יותר מיקוד בהפצה יעזור ללקוחות שלהם וגם להם כפועל עקיף-קומון סנס, את יודעת...
    לגבי הבלוגיסטיות האחרות-יש לי המון מה לומר, אבל אני אצנזר...:-DDD

    ReplyDelete
  3. יחצ"נית- את מסקרת מוצרי טיפוח לשיער, למשל ערכת צביעת שיער?
    אני- זה לא כ"כ רלוונטי מבחינתי, אני לא צובעת שיער.
    יחצ"נית- תרצי להתנסות בצביעה באמצעות הערכה שלנו?
    אני- לא, תודה.
    יחצ"נית- אוקיי, תודה.

    רציתי לצבוע לבלונד אבל מעולם לא היתה לי ערכת צביעת שיער בחינם,
    אם את שולחת לי אחת, צפי לקבל אותי בבלונד פלטינה.

    ReplyDelete
  4. LOL
    לפחות היא שואלת-זה מעיד על סוג של הבנה בעניין...:-P

    ReplyDelete
  5. אצלי בפוסט הראשון הבהרתי את הנקודה. זה לא פוסט פרסומי, לא יחצני ואני לא מתכוונת לפרסם מוצר כזה או אחר כי קיבלתי אותי "להתנסות". זה מעניין להם את הת*ת! אני מקבלת מיילים הזויים כאלה ואחרים, השיא היה הזמנה לארוע של השקת מוצר ניקוי חדש(-: אכן. חיי כמקרחה.
    קיצר בובה. מיילינג ליסט וספאם, זה מה שזה. לא יותר.
    אולי צריך להיכנס אבל לתחום מכונות החלל. זה נשמע לי רווחי!

    ReplyDelete
  6. מכונות החלל כנראה יקרה רק בגלגול הבא...
    (ודיר בלאק את לא מגיעה למפגש הפורום!!!)

    ReplyDelete
  7. רק אני יושבת כאן ותוהה אם זה לא עובר על החוק החדש של אנטי ספאם?

    ReplyDelete
  8. יפותו, יופי של גישה. למצער, לאף יחצ"ן לא אכפת שיצאת מהבית עם האופי. לא חסרות בלוגריות שמחזיקות בלוג לא ככלי לקידום עסקי אלא ככלי לקבלת דברים חינם, והן הסרגל לפיו משרדי יח"צ מיישרים את כולנו.
    אם את מכירה את "פינת הנרגנת" אצלי בבלוג, אני חייבת לדווח לך שהיא סופר-יעילה כי היא סופר-מעליבה. לפחות הפסיקו להציף אותי במיילים וירדנו לכמה ממוקדים ביום. התקדמות.
    אני, אגב, תמיד מגיבה למיילים שלא רלוונטיים ומסבירה בחן שאני לא מסקרת מה שלא רלוונטי לי. השיטה היא שיטת "עבירה שנייה אתה בחוץ": שיט-קומוניקט ראשון אני מזהירה, את השיט-קומוניקט השני אני מעלה לפינת הנרגנת. לשיט-קומוניקט השלישי עוד לא הגעתי :)

    ReplyDelete
  9. אולטרה-לא...לא רק את...:-P
    נעלולה-וואלה, אחלה רעיון, אהבתי את פנית הנרגנת-איך לא ראיתי אותה מעולם?!
    :-O

    ReplyDelete
  10. אני מסכימה במליון אחוז שיחצנ"ים אמורים להיות יותר ממוקדים ברשימות התפוצה שלהם.
    המבחן האמיתי שלך יהיה אם בנק ישראל ישלח לך איזה 50,000 ש"ח להתנסות כי הוא הוציא שטרות חדשים והוא רוצה לשמוע את חוות דעתך עליהם
    מה אז תהיה תגובתך?! אה

    ReplyDelete
  11. LOL, ענק!!!
    אין מבחן! פה אני יורדת לזנות בריש גלי-דוגמת!!! דוגמת!!!
    וגם כותבת ביקורת מוי-מפרגנת!!!
    :-DDDDD
    מי מרים את הכפפה?
    אני מוכנה להתחיל ב-10,000 ש"ח בלבד...
    :-P

    ReplyDelete
  12. אני שמחה שאת אמיתית תמיד !

    דניאלה

    ReplyDelete
  13. I aim to please!
    ;-)
    אני מאד משתדלת...

    ReplyDelete
  14. דארלינג, הנרגנת כאן. שימי לב כמה מעט דרוש :)
    איפה נרשמים לניסוי השטרות של בנק ישראל? אני מוכנה לספק חוות דעת בנוגע לאספקט הנעלולי של 50 אלף ש"ח בכל רגע נתון!

    ReplyDelete
  15. מה שאני לא מבינה זה בעצם את הקשר בין המקצוע שלך לבין העובדה שאת בלוגרית.
    הרי אם אני אפתח בלוג ואכתוב בו על אריק ואנשים באשכרה יקראו חחחח אז יש סיכוי שאני אקבל את אותן הצעות שאת מקבלת? כי יכול להיות שמדי פעם אני אשים צילום של לק שממש אהבתי..
    מה שאני מנסה להגיד זה שבנושא בלוגים ו*ספאם* ששולחים להם הוא חוצפה רצינית! וזה בכלל לא מעניין אותי על מה זה.
    זה מזכיר לי את הדיון על טיפאני מיו-טיוב והמברשות של סיגמה שהיא קיבלה..
    כאן היה שיתוף פעולה מצד הבעלים של החברה לטיפאני. יצרו איתה קשר, דיברו איתה, הציעו לה הצעות וסבבה לשני הצדדים.
    כמובן שהיה עיסוק בפורום ולא רק האם היא לא משווקת אותם בעצם בתשלום ואם הדעה שלה באמת אובייקטיבית וכאלה..
    בסופו של עניין אני חושבת שהפצה של מיילים סתם בגלל שאת בלוגרית היא ספאם לכל דבר. וצריך ליידע אותם לא שאת לא קשורה למקצוע אלא שהם עוברים על החוק!!!
    אם פונים אליך (אפילו במייל) כשיודעים בכלל מי את ומה התחום שלך ומציעים לך הצעה, זה נראה לי הרבה יותר הגיוני כי אחרי הכל עם החוק החדש אין להם הרבה אופציות.
    בקיצור, לדעתי הם לא מספיק עושים את העבודה שלהם ובעיקר מתעלמים מהחוק שאומר שאסור להם לשלוח כאלו מיילים.
    ואני לא קונה את ההודעה של הבחורה מהפורום שאומרת ש"אז מה אם אני מקבלת ספאם זה לא לוקח לי הרבה זמן למחוק". היא אומרת את זה כי בתהליך הזה היא מתעלמת מהחוק אז ברור שהיא צריכה לצפות לתוצאות - שגם אליה ישלחו...

    ReplyDelete