Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, January 19, 2010

"Smash-Boxing", Indeed!!!



אתמול בערב חזרתי עייפה ומחוייכת כדבעי מהארוע השני של חברת "סמאשבוקס" בארץ, [חברת האיפור האמריקאית והוותיקה (חברת בת של "מקס פקטור")] אשר עשתה עליה לפני כחצי שנה ומיוצגת בלעדית בארץ ע"י רשת "אפריל".
הארוע הלא-פורמלי החל ב-16:00 אחה"צ, וב-17:00 נפתחו הדלתות באופן רשמי. במקום נכחו נציגי רשת "אפריל", גליה תורן-חן, פרזנטורית הרשת והמותג בארץ-אסתי גינזבורג ומארגנת הארוע אורית ויזל (הארוע נערך בחסות פורטל "B-BEAUTY").
לצערי הרב עד מאד, לא הספקתי להגיע ל"מינגלינג" המקדים, שכן "שנפסי" הדלמטי הישיש שלנו, בן ה-14, החליט שניה לפני שיצאתי מהבית לכיוון ת"א, לתת דרור לשסתומיו האנאליים באמצע חדר המדרגות שלנו-מה שגרם לי לארגן "ספונג'ה" ספונטנית בעודי לבושה במיטב מחלצותי וממלמלת אליו בעצבים ובשצף-קצף שלל קללות בערבית מצויה...ב-17:30 הגעתי מיוזעת ומתנשפת ממש אל תחילת ההדגמה, לאחר עמידה ממושכת בפקקים (אפקט ה"מבול" החד-שנתי על איילון-דרום), ובעוד אפרוחית קודחת לי את מיטב שירי הגן מהמושב האחורי, בטרם הספיקותי ל"פרוק" אותה בעבודה של מר יפותו.

ה"דקור" של ה"קאליאו":-אלגנטי ומהוקצע...

אז תחילה, כפי שבהחלט מגיע, כמה מילים חמות: אין ספק שהארוע שהורם הפעם היה מושקע עד מאד ומתוקתק הפקתית עד לפרטי הפרטים הקטנים. ניכר היה כי הופקו הלקחים והמסקנות הוסקו מארועים קודמים ועל כך שאפו לכל העוסקים בדבר! הרישום בכניסה היה מסודר וענייני-בעמדה ניתן היה לקבל מיידית את כרטיס ה"PRO" שהוכן מבעוד מועד+שי קטן וכייפי מטעם החברה; האולם עצמו ("קאליאו"-יד חרוצים 11, ת"א) יפהפה ורחב ידיים ושרת היטב את מטרת הכנס; עמדות המכירה היו מאורגנות וניתן היה לשלם בכמה וכמה קופות, מה שחילק את עומס הקונים בצורה נבונה; מסכי הוידיאו שהיו פוזרים סביב לאולם בעת ההדגמות שידרו באיכות מצויינת את המתרחש על הבמה וניתן היה אף לצלם מהם; התרגום הסימולטני שנעשה ע"י גליה תורן-חן תוך כדי ההדגמה היה תמציתי, ממוקד, ענייני ומתואם; הקייטרינג המצויין פעל במשך כל זמן הארוע ועד לאחרון האורחים.
התכנית עצמה כללה שתי הדגמות חיות של דניאל צ'אבז, המאפר הראשי של החברה. "מראה השטיח האדום" היתה הראשונה והעיקרית (וגם היחידה שראיתי בסופו של דבר...)-הודגמה על אסתי גינזבורג וכללה בניית מראה מעושן תוך שימוש במוצרי הדגל המנצחים של החברה. דניאל נתן שואו מיומן ותזזיתי על משנת "חמשת הגדולים" (כן-כן, ממש כמו בסוואנה של אפריקה); ה"מאסט-הבז" שלו בכל תיק איפור מקצועי: הפריימר המהולל שלהם לפנים ("PHOTO FINISH FOUNDATION PRIMER"), הפריימר לאזור העפעפיים ("PHOTO FINISH LID PRIMER"), ההיילייט לאזור שמתחת לעיניים ("PHOTO OP UNDER EYE BRIGHTNER"), המסקרה החדשה "BIONIC" והגלוס הפופולארי (LIP ENHANCING GLOSS-"ILLUME") אה-לה-"ג'ניפר לופז לוק" (כהגדרתו). בנוסף הושמו דגשים על המברשות מספר 15 ("BULLET BRUSH") ומברשת טישטושים מספר 10, וכמו כן על האייליינר בג'ל ("JET-SET WATERPROOF EYELINER").

"חמשת הגדולים" של דניאל (טוב-אז "ששת"): 1. פוטופיניש פריימר לפנים; 2. המוצר המאיר מתחת לעיניים; 3. הפריימר לריסים; 4. הפריימר לעפעפיים; 5. המסקרה "ביוניק"; 6. הליפגלוס הפופולארי


עניינית לגבי הדגמה: אין ספק שדניאל הוא בחור צבעוני, כריזמטי ומלא אנרגיה דרמטית ובלתי נדלית. הרבה מאד איש שיווק ומכירות בכל רמ"ח אבריו, קצת פחות מזה מאפר "נטו". תכלס, זו למעשה היתה מטרת ההדגמה, שזה בסדר ולגיטימי-רק שבמקרה הזה (אם נשווה מנגד, לצורך העניין, את פורמט ה"מאסטר קלאס" של "מאק"), זה היה קצת יותר מדי "אין יור פייס" לטעמי. אני מודה בפה מלא, שממראה האיפור הסופי התאכזבתי. אישית, לא התרשמתי שהושקעה בו מחשבה עמוקה ותכנון מקורי-ההיילייט היה יותר על שיווק המוצרים, תיאורם הכללי והיתרונות שלהם. אבל שוב, בכנות, כאן בא בדיוק עניין תיאום הציפיות מארועים שכאלה-למרות שלהדגמה השניה לא נשארתי והעדפתי להתמנגלנג עם קולגות, אני לגמרי חושבת שהרווח היה כולו שלי ולו רק בשל תעודת ההנחה המקצועית, מבצע המכירות המפתה (מה שב"מאק", מאידך, לא קיים) והחשיפה הפיזית למוצרים.

מתחרה ראוי לשפן של אנרג'ייזר: עף כמו פרפר-עוקץ כדבורה, דניאל בפעולה ואסתי המשועשעת...

עבודה-תכלס!:דרך מסכי הוידיאו המצויינים-דניאל בפעולה, תורן-חן על התרגום ואסתי-יפה כתמיד...


המומלצים של יפותו: 1-3, המברשות השוות ביותר לטעמי מספרים 15, 10 ו-21 הזויתית; 4-5, סדרת ה"או-גלואו" לשפתיים וללחיים; 6-7 המייקאפ "high definition healthy fx foundation" והקונסילר "hd liquid concealer"



לגבי מוצרי החברה-כשלעצמם, מרביתם מצויינים. התרשמתי עד מאד ממרקמי הצלליות הרכים ומלאי הפיגמנט, מהמייקאפים החדשים לשיטת ה-HD והקונסילרים התואמים שלהם וגם מאיכות כמה מן המברשות. חבל שהליין בארץ עדיין כה מצומצם, יותר מחצי שנה אחרי ההשקה הרשמית.
ובהמשך ישיר ולסיכום-איך אפשר בלי קצת ביקורת בונה וחומר למחשבה שמיועדים בעיקר להנהלת רשת "אפריל"-זכיינית החברה בארץ. אני אמנם לא אשת שיווק במקצועי וגם לא למדתי מנהל עסקים בהשכלתי הפורמאלית, את דעתי אני מגבשת על סמך הנסיון שלי בעבודה בתחום מזה שנים רבות ועל סמך נסיוני כלקוחה שלכם. אסטרטגיית המיתוג ההתחלתית שלכם בעייתית לטעמי: לא נכון לקחת חברת איפור "מקצועית" בהגדרתה ולשווק אותה בתוך רשת מסחרית "פארמית", במקום בחנויות עצמאיות נפרדות (ראה דוגמת חברת "מייקאפ פור אבר" וה"סופר-פארם"). אם אתם רוצים לתת לחברה את הכבוד הראוי לה, כפי שקורה בחו"ל, כקונקורנציה ראוייה לחברות מקצועיות אחרות בארץ מן הראוי שמגוון מוצרי הליין הקבוע יגיעו בצורה מאורגנת לסניפים בכל הארץ ולא טיפין-טיפין כדי שגם הסטנדים יהיו מלאים באופן סדיר ורציף; כדאי להשקיע בהכשרת מאפרים מקצועיים מיומנים שמכירים על בוריים (!) את מגוון מוצרי החברה (גם אלו שעדיין לא הגיע לארץ אבל מהווים חלק אינטגרלי מהליין)-מידע לא נכון/שגוי ניתן באופן קונסיסטנטי בסניפי הרשת ברחבי הארץ כשנשאלות שאלות לגבי הגעת קולקציות/מוצרים/מחירים לדוגמא. וכמו בחנויות, כך גם בארוע-הדיילים/מאפרים בארוע (אין לי מושג מה הכשרתם) לא ידעו לתת מענה מקצועי על שאלות ענייניות (מחירי מברשות, מגוון צבעים נוסף שקיים, הסברים פרטניים יותר על שימוש במוצרים); טסטרים מהותיים ששמו עליהם דגש בהדגמה היו חסרים (כמו מברשת מספר 10 שדניאל השתמש בה, או לחילופין מוצר ה"O-GLOW" ללחיים שהוא "בסט סלר" היסטרי של החברה...).
בקיצור ולעניין-גם מותג חזק ומנצח יכול ליפול מהר מאד בלי השקעה וקידום יומיומיים (תצוגת תכלית עצובה נוספת-השת"פ הכושל בין "שו אומורה" ורשת "שוקי זיקרי"), ואתם, על פני השטח נכון לעכשיו, מאד מאכזבים. ארועים מושקעים כמו זה של אתמול הם מתאבן מופלא-אבל אם אחריו לא מגיעה ארוחה טובה, המומנטום מתמסמס, וחבל! הקהל בארץ בשל היום (שלא כמו בעבר...) להפתח למוצרים של חברות איפור מקצועיות מחו"ל. חבל שגם הפעם העניין יפוספס, כשהמפסידים הגדולים מכל העניין נהיה אנחנו, אנשי המקצוע בתעשיה שצמאים לחוויות ומוצרים חדשים, ומן הסתם כפועל יוצא מזה, גם אתם...:-P

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

5 comments:

  1. אהבתי!
    אחלה פוסט! גם אני חושבת שהם חייבים להשקיע מבחינה שיווקית בארץ הרבה יותר וברור שלהביא מוצרים באופן סדיר לחנויות זה די חשוב.. ומאפרים שיכירו את המוצרים במקום דיילות שלא יודעות למה כל דבר משמש..
    דרך אגב, רק לי המאפר מזכיר את השמן החמוד מרוקדים עם כוכבים (המצחיק הזה)?

    ReplyDelete
  2. תודה יקירתי...אכן כן, זה עקב אכילס שלהם כרגע...
    וכן-כשחושבים על זה הוא באמת טיפה מזכיר בפנים את איציק כהן...:-D

    ReplyDelete
  3. אהבתי את הפוסט (כמה מפתיע:)) לצערי לא נכחתי באירוע וחבל שכך כי הביקורות משבחות.
    אך בהחלט יכולתי להזדהות עם החלק האחרון של הפוסט, את צודקת לגמרי, גם בי עברה אותה התחושה כשנכנסתי לאפריל והתעניינתי במוצרים, התשובות לא היו מספקות והסטנדים היו דלים ועצובים, חבל.

    ReplyDelete
  4. גרמת לי לקנות את הפוטו פיניש שלהם לפני כמה ימים :)

    ReplyDelete
  5. רות-למה לא הגעת?
    לובה-ו....? מה דעתך?

    ReplyDelete