Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Friday, January 29, 2010

Alice? Who the fuck is Alice?!


(או..."Down the rabbit hole...")

זה היה רק עניין של זמן עד שהבאז סביב מהדורת הסרט החדשה לבית דיסני-"אליס בארץ הפלאות", בניצוחו של הבימאי הגאון טים ברטון, יהפוך לצונאמי של מרצ'נדייזינג מטורף. מופתעים?! לא ממש!!!
כבר שנה שלמה שמטפטפים לנו טיזרים בצורת טריילרים עוצרי נשימה ומלאי צבעוניות מטורפת כמו שרק הכובען המטורף הבריטי הזה ("צארלי וממלכת השוקולד", "אדוארד ידי מספריים", "הסיוט שלפני חג המולד", "סליפי הולו" ועוד...) יכול לרקוח ממוחו הקודח. לצוות אותו להפקה שכזו היה כל כך מובן מאליו שלא ברור איך לא חשבו על זה קודם לכן...
Alice:"Curiouser and curiouser!"

גאונות לשמה: פריימים רשמיים מהגרסה המדוברת של ברטון עם הלנה בונהאם-קרטר (שגם ישנה איתו בלילה) וג'וני דפ

Alice:"What's the use of a book, without pictures or conversations?"

למעשה, אני מהמרת שהסיפור הקלאסי של "אליס בארץ הפלאות", הוא אחד ממושאי ההשראה הכי פופולאריים במאה השנים האחרונות. הסיפור המקורי, שפורסם לראשונה בשנת 1865 (!), נכתב ע"י הסופר הבריטי לואיס קארול ונקרא במקור "הרפתקאותיה של אליס בארץ הפלאות"-"Alice's adventures in wonderland"; בשנת 1872, כשבע שנים לאחר מכן-פורסמה מהדורת ההמשך הידועה קצת פחות-"Through the looking-glass, and what Alice found there" ("מבעד למראה, ומה אליס מצאה שם"). אחד מזכרונות הילדות הראשונים שלי הוא הציורים הקסומים של סיר ג'ון טנייל שמעטרים את מהדורת הספר המקורי באנגלית (מהדורה 11 במספר) שהיה להורי....למותר לציין שחמסתי אותו בלי בושה, אגב. אין מה לומר, תמיד היה לי טעם משובח ויקר...:-P


האיורים המקסימים המקוריים של סיר ג'ון טנייל לספר של לואיס קארול

Rabbit:"Oh my ears and whiskers, how late it's getting!"


אז או-טו-טו יוצא הסרט לאקרנים בארה"ב (ליתר דיוק, ב-5 למרץ), וקלחת המרצ'נדייזינג, כאמור, רוחשת ומבעבעת כדבעי. המוצר האחרון וה"חם" ביותר מבין המותגים שחברו יחד כדי לנצל את מומנטום הסדן הלוהט, הם שני קיטים בהשראת אליס המצויירת של "דיסני", מטעם חטיבת היופי של בית האופנה הצרפתי "Paul & Joe" אשר מחזיקים ליין איפור קבוע וצבעוני מאז שנת 2002. הקולקציה הנוכחית לאביב 2010, נקראת "Wild flowers" והיא גדולה במיוחד: היא מכילה 3 צלליות בהטבעה פרחונית, 3 ליפגלוסים, 5 סמקים בקרם, 5 לקים ו-25 צלליות חדשות להרכבה בהתאמה אישית. בד בבד הושקו עם הקולקציה שני קיטים של "אליס בארץ הפלאות" במארזים מיוחדים המכילים כ"א נייר סופח שומן+מילוי ("Blotting paper") וליפ באלם צבעוני. הקולקציה הנוכחית היא חלק משת"פ קודם של החברה עם חברת "דיסני", שבו הושקה קולקציה נוספת ובה הדמויות המצויירות האהובות ביותר-"במבי", "ליידי" מ"היפהפיה והיחפן" ושאר חבר מרעיהם.


משמאל לnמעלה ובכיוון השעון: הוורסיה של "אורבן דיקיי"; הקולקציה של "OPI"; הקולקציה האביבית של "פול וג'ו"

Queen of hearts:"Off with her head!"


נכון לעכשיו, זה הפייט האחרון והעדכני ביותר בתחום שניתן לשתי חברות קוסמטיקה אחרות על השת"פ המסחרי פרופר שלהן עם "דיסני" למטרות קידום הסרט: חברת "אורבן דיקיי" שיצאה במארז מאוייר במהדורה מוגבלת ל-"Book of shadows" המפורסם שלה, וחברת O.P.I שעשתה אף היא הומאז' רשמי לסרט והנפיקה ליין לקים מיוחד בהשראת הצבעים הפסיכדליים של ברטון.

Alice:"You're nothing but a pack of cards!"

אבל למען ההגינות, חייבים להודות שאף אחת מהחברות הללו לא בדיוק המציאה את הגלגל-שת"פים קודמים של מוצרי קוסמטיקה עם דמויות מקומיקס וסרטים מצויירים כבר יצאו בעבר, ולא מעט. בשנה שעברה יצאה חברת "Too Faced" עם קולקציה במהדורה מוגבלת עם דמויות ה"דרדסים" שהיתה אמורה לתת קונטרה לקולקציית "הלו קיטי" ההיסטרית והמפורסמת של "מאק". אגב-הטריילר הרשמי של קולקציית "הלו קיטי" בויים כהומאז' ל......"אליס בארץ הפלאות" (והרי לכם סגירת מעגל מושלמת ותצוגת תכלית מצויינת למה שטענתי בתחילת הפוסט...). ואם כבר ב"מאק" עסקינן, בשנים האחרונות מקפידה החברה לצאת לפחות פעם בשנה בקולקציית שת"פ מיוחדת בסגנון-כך היה בזמנו עם קולקציית הליפ-באלמים ודמויות ה-"Looney toons" של "דיסני" (אגב...השמועות ברשת מרננות על שת"פ עתידי קרוב שנקרא "Disney's villains"-קולקציה ובה מבחר הדמויות המרושעות שלהם-כמו קרואלה דה-ויל מ-"101 דלמטים", אמא של שלגיה ועוד כמה מפלצות שכולנו אהבנו לשנוא...) דרך קולקציית "Fafi" מלפני שנתיים ועד לקולקציית "הלו קיטי" של שנה שעברה.


משמאל למעלה ועם כיוון השעון: קולקציית "דיסני" של "פול וג'ו"; ה"דרדסים" של "טו-פייסד"; ה"לוני טונס", "פאפי" ו"הלו קיטי" של "מאק" יחד עם פריים מהטריילר של "הלו קיטי" אה-לה-וונדרלנד...

Cheshire cat:"We're all mad here! I'm mad. You're mad."

ואיך אפשר בלי קצת אופנה ואקססוריז על קצה המזלג....
הפקת האופנה המגוגלת ביותר של כל הזמנים בהשראת הסיפור היא מן הסתם זו של הצלמת אנני לייבוביץ' ודוגמנית העל נטליה וודיאנובה (בתפקיד אליס) ל"ווג" האמריקאי. הפקה שלמענה התגייסו מעצבים רבים לעצב אקסקלוסיבית אאוטפיטים מיוחדים לצילומים, ביניהם כריסטיאן לקרואה, פיליפ טרייסי (בתפקיד "הכובען המשוגע" כמובן...), קארל לאגרפלד ועוד.
וגם טרינה טרנטינו, יקירתי מלפני אי אילו פוסטים הוציאה לא מזמן ליין תכשיטים חדש ומופלא המבוסס כולו על טהרת איורי הספר המקוריים של ג'ון טנייל.....אחחחח....אני כל-כך חומדת לשים את ידי על זוג עגילי הארנב המחצצר פלאס איזה שרשר קטן של ה"צ'שייר קאט"...מה...לא תפרגנו לי?!

וודיאנובה נופלת למחילת הארנב: אנני לייבוביץ' והאינטרפטציה שלה לסיפור...

מי לייק!!!!!: רוצה ה-כל!!! טרינה טרנטינו עושה את מה שהיא עושה הכי טוב-קיטש כמיטב המסורת!

The king:"Begin at the beginning and go on till you come to the end. Then stop"

לאתר שלי: www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

7 comments:

  1. משתדלים...את יודעת...;-DDD

    ReplyDelete
  2. טיימינג מטורף, אני בדיוק בתקופת הוונדרלנד שלי!
    אני אובססיבית לאליס מאוד, ואפילו חשבתי לתפור שמלה בהשראתה.

    לדעתי, ההפקה הזאת הייתה בין הטובות של הווג האמריקאי, אם לא הכי טובה.
    אגב, אני כ"כ אהבתי את הרעיון שגם המעצבים עצמם משתתפים בצילומים, ולא רק הדוגמנים!
    אני חושבת שאפילו שמתי תמונה מההפקה הזאת בבלוג שלי מתישהו.

    אגב, לפני שנתיים מאק הוציאו את הברבי, לא? או שאני מתבלבלת?

    ReplyDelete
  3. כן-באמת הפקה הורסת...
    אני כבר מתה שיצא הסרט!!!!
    ולא-ברבי היתה לפני ארבע שנים....
    אבל היי-למה להיות קטנוניים?
    ;-)

    ReplyDelete
  4. כל מה שרצינו לרשום כבר נרשם פה בתגובות, אז פשוט נוסיף שאחלה, אחלה, אחלה פוסט וסחטיין על הסקירה.
    וגם כן מחכים בשקיקה לסרט!

    ReplyDelete
  5. תודה יקיריי...
    אוף-עד שהוא יגיע אלינו...:-P

    ReplyDelete
  6. סרט מקסים לספר נצחי. למרות שמכל הסרטים
    על אליס בארץ הפלאות, אני נאמנה עדיין לסרט של וולט דיסני, טים ברטון בהחלט עושה עבודה טובה בהעברת הטירוף.

    ReplyDelete