Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Wednesday, January 27, 2010

מה אני, כלבויניק?!?!?


"Joeyyyyyyyy, Dahling!!!!!... It's Estelle!!!..... Listen toots, I got you THE job of your LIFE!!!!!! Huhhhh...."
(Pausing to take a deep sip from her cigarette...)
"...Only minor technicalities we should go through...You do know how to pole dance, right?! OK-You're booked!!!..."


הקטר האנושי: הסוכנת אסטל והמיוצגת החביבה עליה ביותר...

זוכרים את הסצינות המופרכות של ג'ואי ואסטל מ"חברים"?!...אלה בהם הסוכנת ההזויה שלו מוצאת לו כל מיני ג'ובים מבטיחים, רק שתמיד יש איזה קאץ' קטן?! (איך אפשר לשכוח את "התחת של אל פאצ'ינו"...קלאסיקה!!!) לפעמים אחרי שיחות טלפון עם הסוכנות-אני נזכרת איכשהו בה:
ס' (הבוקרית של הסוכנות):"היי מותק, מה העניינים? את פנויה ביום חמישי?"
אני:"רגע, אני אבדוק....כן...כן אני פנויה-מה יש?"
ס':"הפקת אופנה ל"TOE" מגזין- משהו פצצה, מצלם אודי בסון-שתי דוגמניות, צילומי סטודיו, פאשן מטורף..."
אני:"נשמע לי אחלה....רושמת לפניי...יאללה-תשלחי לי רפרנסים כשיהיה לך?....ביי..."
ס':"סבבה-ביי..."
אני כמעט ומנתקת את הטלפון...
ס':"אה, רגע-רגע, אמממ....אמרתי להם שאת עושה גם שיער. זה בסדר נכון? לא משהו רציני-קצת פן, בייביליס, כמה סיכות-לא תסרוקות אסופות או משהו כזה...."
שתיקה נבוכה....
אני:"אהההההההההההההה...אממממממ...חעחעחעעחעח...." אני מלעלעת בגרוני ומגמגמת:
"תראי........אתם יודעים שאני לא עושה שיער....ז'תומרת......אני יכולה לומר שאני עושה-אבל אני לא ממש יודעת, קצת מרגיש לי לא בנוח להתחייב על זה....."
ס':"כן, אבל את יודעת, זה ממש שטויות, שתי שניות לכל אחת-לא משהו פנסי יותר מדי-והם מתעקשים שזה יהיה מישהו שיודע גם וגם...."
אני:"וואלה, תשמעי, לא נוח לי עם העניין. באמת...יש לי שתי ידיים שמאליות בענייני שיער (קיבינימט-בקושי לאפרוחית בבוקר אני מצליחה לעשות קוקיות באותו הגובה!), לא למדתי את זה מעולם ואני ממש לא חושבת שזה יהיה מקצועי מצידי להציג את עצמי ככזו..."
ס':"אני מבינה...את בטוחה? כי חבל, זו אחלה הזדמנות עבורך...."
אני:"כן-אני מבינה, וזה מבאס אותי גם, אבל שוב-לא נוח לי להציג את עצמי כמשהו שאני לא. היום זה "רק" בייביליס ופן ומחר זה "כולה" תוספות שיער. לפני שאני אבין מה קורה אני אהפוך גם למעצבת שיער..."
ס':"טוב...חבל. אני אפנה למישהו אחר..."
אני סוגרת בבאסה את הטלפון....
עכשיו, ברור לי שרובכם המכריע בטוח כרגע שאני סתומה בלחץ! מה אכפת לי להגיד כן ו"לזרום"? הרי 90% מהתעשיה עושה את זה, כמו שאר מדינת ישראל. תצוגת תכלית מצויינת למדיניות ה"סמוך" הידועה לשימצה:""עזבי"..."תזרמי"...."יהיה בסדר!"".... כולם הרי עושים "גם וגם וגם וגם", כולם "זורמים", כולם מאלתרים, ורק אני-בלתי "ספונטנית" שכמותי, מסרבת לשתף פעולה ולהפוך לכלבויניק אנושי. אז תרשו לי לרגע להיות כמנהגי בקודש-בוטה:
כולם אולי עושים את זה, אבל ככה זה גם נראה!
זה הרי כל כך מצחיק לראות הפקת אופנה שבה שיערן הארוך של הדוגמניות מתנפנף משוחרר וכתוב בקרדיטים:איפור ושיער "בלה-בלה-בלה".
מה שיער? איפה שיער???? מה בדיוק היא עשתה עם השיער????? סירקה אותו?!?!?!? בשביל זה מגיע לה הטייטל הנוסף-"שיער"?!...
עכשיו-אל תבינו אותי לא נכון, אין לי ספק שיש מאפרים מוכשרים שיודעים גם לעשות שיער. כאמתכם הנאמנה, אני מודה בפה מלא-אני לא נמנית על אותם יחידי סגולה. אני מאמינה שכל אחד צריך להיות כן עם עצמו ועם הסביבה בנוגע ליכולות שלו. זו לא עובדה מוגמרת שכל מי שיודע לאפר יודע גם לעשות שיער ו-ווייס וורסה.
בנוסף-יש לי מוטו כזה שאומר שעדיף לעשות דבר אחד-מצויין, מאשר להתפרש על 70000 כיוונים שונים של "בערך". אני לא באמת מאמינה שאפשר להצטיין בכל כך הרבה תחומים בו זמנית מבלי שאחד בהכרח יבוא על חשבון השני, ובעניין הז אני לא מוכנה להתפשר. כי בהפקה הפעם אני אולי אצליח "לזרום", וסביר להניח שגם בשניה ובשלישית. אבל ברביעית, שתהיה מכורח חוקי מרפי (המניאק!), החשובה מכולם יבקשו ממני ברגע האחרון וללא כל תכנון לעשות משהו מורכב יותר-ואני פשוט לא אדע...ואז מה? איזה פרצוף יהיה לי אז!?

ובכלל-למה שאשקיע כסף (ומדובר בלא מעט כסף, מבירורים...) ואלך ללמוד עיצוב שיער אם זה לא באמת מעניין אותי ואין לי זיקה לעניין? (שלא לדבר, כאמור, על כשרון לדבר...:-P) כדי שאפשר יהיה לחסוך בעלויות ההפקה על גבי? ואל תטעו לרגע, הדרישה הסו-קולד לגיטימית בארץ לאנשי צוות שהם "גם וגם וגם" מגיעה, שוב, רק מהמקום הזה...אף אחד לא באמת מחפש אנשי מקצוע מולטי-טאלנטים כדי לטפוח להם על הכתף ברוכת הכשרון שלהם.... הבוטום ליין העצוב הוא שכולם רוצים לקצץ בעלויות, ואם אפשר בהזדמנות הזו לשלם לבן אדם אחד במקום לשניים, מה טוב!
כבר יצא לי לאחרונה להתקל בלא מעט הפקות שבהם השתתפו רק שלושה אנשי מקצוע: צלם, דוגמנית ומאפר/מעצב שיער/סטייליסט. מה שאוטומטית גרם לי לתהות באותה השניה כמה רחוק היום בו יהיה רק בנאדם אחד על הסט-גם מדגמן, גם מצלם וגם עושה סטיילינג/איפור/שיער ואפילו חוטא מדי פעם בתאורה-ככה מהצד; מולטי-טאסק-טאלנט/ביצועיסט...
מעניין אותי לאללה תחת איזה טייטל הוא יפרסם את עצמו...:-P

מדור "על הסכין"

שפתוני "Color Sensational" של חברת "מייבלין, ניו-יורק"
{כל מה שתקראו לעיל נכתב ע"ס חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמויה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. עשיתי כמיטב יכולתי לתת את חוות דעתי האובייקטיבית עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה לגבי טיב המוצרים.
את המוצרים אני בוחנת ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת אריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש בו; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט ("color pay-off")}.
קיבלתי לדגום שלושה גוונים שונים:
מהסדרה הסגולה-"Midnight Plum", מספר#338
מהסדרה החומה-"Iced Caramel", מספר#625
מהסדרה הוורודה-"Cosmo Pink", מספר #160
ראשית אני חייבת לסייג ולומר-כמישהי שנושא זכויות בעלי החיים קרוב מאד לליבה (ויעידו על כך חבריי האומללים ב"פייסבוק") אני חייבת לציין כי ע"פ אתר חברת PETA חברת "מייבלין", השייכת לקונצרן "לוריאל"-עושה ניסויים בבע"ח. באופן אישי, ולולא הייתי מקבלת את השפתונים להתנסות, לא הייתי רוכשת אותם מיוזמתי גם אם זיקוקי-דינור היו עפים מהשפתיים שלי אחרי ששמתי אותם. אני חושבת שהגיע הזמן שקונצרן כל כך גדול ובעל השפעה-יקח בחשבון, ולו רק ממניעים שיווקיים גרידא, את פלח השוק הגדול מאד של אנשים כמוני, שימנעו לקנות את המוצרים שלו כל זמן שמדיניות החברה לא תשתנה.
בקומוניקט הנלווה מוגדרת סדרת השפתונים החדשה כ"קשת של 24 גוונים מרהיבים המתחלקים ל-4 משפחות צבע, והמכילים ויטמין E, נקטר דבש וקרם שעווה למניעת יובש.השפתונים יוצרו בטכנולוגיה חדשנית העוטפת את פיגמנט הצבע בגמישות שנשארת על השפתיים ושומרת על רעננות הצבע לאורך זמן וכיסוי מושלם".
האריזה-חביבה וקומפקטית. אהבתי עד מאד את הרעיון של חלוקת תתי הגוונים שבאה לידי ביטוי גם בצבע המיכל השקוף. אני חושבת שזה מאד עוזר לנשים "קלולסיות" שנוטות לאבד את הידיים והרגליים ליד מבחר כל כך גדול של שפתונים, להתמקד בקבוצת הגוונים החביבה עליהן. המוצר מגיע כשפתון רגיל בסטיק ונוח מאד לשימוש. הריח-דומיננטי מדי לטעמי (אני מודה שזו נקודה קצת בעייתית אצלי), אם כי אני חייבת לציין שאני לא סגורה על העניין. במהלך הדגימה היו רגעים שהוא נעם לי והיו רגעים שהוא הפריע. המחיר כרגע (ע"פ הקומוניקט) סביר לכל הדעות: 54 ש"ח במהלך חודש ינואר, לרגל ההשקה; לאחר מכן יעלה מחיר השפתונים ל-90 ש"ח. לגבי עמידות-לא השארתי אותם על השפתיים לאורך זמן למעט הדגימה, כך שקשה לי לומר. הפיגמנט רווי עד מאד ועשיר ובצירוף עם המרקם הקרמי (לעיתים מדי) מובטחת מריחה נעימה. שני הגורמים הללו גם מביאים לחסרון אחד ובולט-חוסר האחידות לעיתים מבחינת הכיסוי בזמן המריחה (כפי שקורה בהרבה שפתונים קרמיים מאד). לי אישית זה לא מפריע. אני מחובבות המרקם הרך והעשיר ולכן גם נושא העמידות פחות משמעותי לטעמי.


מימין לשמאל: השפתון הסגול, החום והוורוד-סווטצ'ים והדגמה "חיה"...

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com



milkysmile

11 comments:

  1. זה ממש לא רק מנהג ישראלי...
    דווקא פה בוינה נאלצתי להתחיל לעשות שיער, מה שהצלחתי להמנע ממנו יפה מאוד בישראל.
    וכן, גם כבר יצא לי לעשות פה איפור / שיער / סטיילינג ביחד :.P
    אני בהחלט מסכימה שהכי טוב לעבוד כשלכל תחום יש את המומחה שלו על הסט, ככה יש הפרייה הדדית של רעיונות ואפשר באמת לעשות את העבודה בצורה מושלמת (תכלס, השיער הזה לוקח כ"כ הרבה תשומת לב על הסט, במיוחד אם עושים גם סטיילינג ביחד... שקשה לשים לב גם לזה וגם לטאצ' אפים של האיפור בו זמנית כל היום)
    אבל, אני לא אוותר על עבודות שוות בגלל זה, הרי בכל העולם זה מקובל וגם בהפקות ענקיות! עדיף לי להשקיע בעוד מוצרים, בסחיבה של תיק שיער בנוסף ובללמוד תוך כדי שאני מנסה, כדי לא להפסיד עבודות.
    אז אני אומרת שאני עושה "בייסיק הייר", לא מתיימרת לשום דבר משוכלל מדי. אם מישהו רוצה לקחת אותי לשיער, הוא צריך לדעת את זה.
    ולמה לך לקחת קורס עיצוב שיער, אם את נמצאת על הסט כל הזמן ויכולה לראות מקרוב איך מעצבי השיער עובדים? תאמיני לי, זה בית הספר הכי טוב! פשוט תתחילי לשים לב לתנועות הידיים שלהם, איך הם מחזיקים כל דבר ומה הם בדיוק עושים :.)

    ReplyDelete
  2. תגידי-יא גייס חמישי, את איתי או נגדי?!
    את צריכה לומר "כן, נכון.....איזו חוצפה!!!"
    חוץ מזה בוינה הייתי מוכנה לעשות גם שפם-בית שחי-מפשעות...:-p

    ReplyDelete
  3. תראי, הג'וב שלי, בהגדרה, הוא "כלבויניק". לעיתים במשולב עם "כיבוי אש לעת מצוא" (ולעיתים ממש נדירות "פסיכולוגית דה-לה חרטטא"). לשמחתי, שיער לא נכלל בהגדרות התפקיד שלי (כל מי שראה את "קוקו-שתיים-וחצי-השערות" על פדחתי מבין מדוע) וכך גם לא איפור (שכן הגעתי לגיל 28 מבלי שיהיה בבעלותי ולו מוצר איפור אחד, לא כל שכן יכולת למרוח ליפסטיק רק על השפתיים ולא על כל ה"מסביב"; זה, אגב, הופך אותי ללהיט כשהאחיין רוצה להתחפש לרוקר).
    אמנות הכלבויניקיות היא אמנות עדינה ושברירית, סריגה במסרגה אחת זה אפס לידי, כמעט כמו להיות להטוטן אש, רק שצריך קיבה הרבה יותר חזקה. חרא ג'וב, נו מה? P:

    ReplyDelete
  4. גם אני עושה כולבויניק. וזה פועל לטובתי הרבה פעמים מבחינת הניסיון ומבחינת הדירשה ל"סטייליסטית שמבינה באיפור".
    אין לי בעיה לעשותגם סטיילינג וגם איפור באותה הפקה, למרותש מעדיפה שלא. הבעיה היא שממני לפעמים גם מבקשים שיער וציפורניים...ה-ג-ז-מ-ה-! אין לי מושג איך לעשות את זה נכון.

    לגבי השפתונים של מייבלין, אוהבת את הוורוד! יאמי.
    בכלל, השפתיים שלך עם אודם עושות לך שפתיים של מו**ת(-:
    like it!

    ReplyDelete
  5. אני מצדיקה אותך ושאפו על העקרונות.
    כשמבקשים ממני להיות כלבויניקית בעבודה שלי- אני מתרגזת.
    כמובן שהמעסיק יגדיר את זה כ"חשוב לי שיהיו אצלי בעבודה כמה שיותר אנשים עם יכולות מולטיטאסק" אבל כולנו יודעים בסופו של דבר שמדובר בנסיון לגזור עלינו קופון ולחסוך כמה שקלים.
    אם הציפיה שתדעי גם לאפר וגם לעצב תסרוקות היא כאילו הגיונית, אז מה לי ולגביית כספים?!

    בושה שלוריאל ממשיכים לעשות ניסויים על בע"ח, אני לא מבינה הם מרשים את זה לעצמם בתור חברה גדולה.

    ReplyDelete
  6. נעלולית-התכוונת ל"פסיכולוגית-דה-לה-שמטע..." ואני רואה שחזרת לעצמך;-*
    דידי-כמה שנים לא אמרו לי את זה....:-))))
    אני איתך לגמרי-רק כמה חבל שאי אפשר לשלם עם עקרונות את חשבון חברת חשמל...:-P

    ReplyDelete
  7. וואי עכשיו נופל לי האסימון
    כששאלתי סטייליסט השבוע מי מאפר ועושה שיער אז הוא ענה....שהוא וזה היה נראה לי די מוזר .
    ( מבלי לציין שמות )

    ואני בעד השיטה של: "כולבוינק קיבלת בתמורה שילמת"

    שיער - תוספת 200 שח
    ציפורניים - סבבה 50 שח
    אה רוצים גם ארוחת צהרים - סבבה אני מבשלת תמורת 100 שח
    אם כבר עקרונות , ואם כבר כולבויניק אז לפחות שיצא מזה קופה.



    סופש נעים
    ומעריצה אותך על עמוד השדרה

    ReplyDelete
  8. זהו שקופה לא יוצא מזה...
    ושכחת פוט מסאג' ככה, על הדרך...:-P
    שבעס!!!

    ReplyDelete
  9. אני ממש חושבת שאת צודקת לגבי החוסר רצון להיות ביצת הפתעה ( מאפרת, מעצבת שיער וסטייליסטית), אולי
    בתור קליננטית זה יהיה סופר נוח,
    אבל אני חושבת שמתמקדים בדבר מסויים,ייצאו התוצאות הכי מקצועיות.
    חוץ מזה, שלפעמים דווקא הסירובים האלה, והעקשנות, מביאים אותנו לעליית מדרגה בקריירה.

    לגבי השפתונים, אהבתי מאוד את הגוונים!! הולכת לבדוק אותם.
    תודה!
    "ענת הלא אמיתית"

    ReplyDelete
  10. ממי, הכל מאהבה!
    :.))
    ושיעור פרטי בשיער תקבלי ממני בקרוב מאוד!
    אגב, תוסיפי לרשימת השחי-גבות-שפם גם מסאז' לאנשי הצוות ושטיפת כלים+ רצפה בסיום הצילומים :.P

    ReplyDelete
  11. ענת-אני כל כך מסכימה איתך שאין לך מושג...
    שלומצה-נראה לך שלקחתי אותך ביתר רצינות?
    אגב-יש לי עוד כמה רעיונות אבל זה יתייג את התוכן שלי כ"לא ראוי" אז כדאי שאסתום...:-DDD

    ReplyDelete