Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, July 19, 2009

Back to Black....



(או....איימי וויינהאוס יודעת מה טוב!)


"אחחחח...." מילמלתי כמו כל פולניה טובה אל בבואתי המשתקפת במראה-"מגיע לו לבעלי!!!....". אכן, אני בשיא תקופת המרמרת שלי. מתחזקת היטב את לוק נערת המועדונים הישישה בתוספת אי אילו קמטי ציניות שהתלוו למימיקה המכורכמת הוותיקה שלי. אין....אין על לוק "נטל העולם כולו על כתפיי....". זה לוק שאני מתחזקת היטב מגיל העשרה שלי. כנערת "פינגויין" וותיקה שהעבירה את כל תקופת ההתבגרות במוזיקת הדיכאון וה"NEW WAVE" הבריטיים של שנות התשעים ("Let's have a black celebration..."), תמיד נמשכתי למראה הגותי ולבגדים השחורים-זה הלם היטב את המוד הסמי-סואיסיידל שלי באותה התקופה. ניטים, בגדים שחורים, נעלי דוק-מרטין, חגורות עם גולגולות וליפסטיק שחור....כן-כן...הליפסטיק השחור ההוא של "סטאר גייזר"...מי היה מאמין אז שיבוא יום והוא יעשה קאמבק מטורף אפילו לתוך המיינסטרים המייגע של חברות האיפור המסחריות?

בהתחלה היה נדמה שזה התחיל בטיפטוף קטנטן שלא יצליח לחדור את מעטה השמרנות המפוהקת של מרבית כוח הקניה הנשי בעולם, ובארץ במיוחד. הלוק הגותי הבליח לרגע קט ונעלם במהירות...

(בתמונה 1-פלטת צלליות ה"לילה" של "נארס"; תמונות 2-4, האיפור של "נארס" עבור מארק ג'ייקובס לחורף 2009; תמונה 5-האינטרפטציה של חברת "OFRA" לצלליות המעושנות)

למעשה שתי החברות היחידות שבישרו לקראת סוף שנות ה-90 (עת המראה המאט וה"ערום" שלט בכיפה) את בוא המראה השחור היו, מן הסתם, דווקא חברות איפור מקצועיות כדוגמת "מאק" ו"נארס". "נארס" יצאו בזמנו עם הליין החדשני של צלליות ה"לילה" המפורסמות שלהם ("Night eye-shadows"); מרביתן היו בגוונים כהים של אפור ושחור עם מעטה דואוכרומטי של נצנצים באדום, כחול, ירוק וזהב. באופן מפתיע, הפכו הצלליות בין לילה להצלחה מסחררת והן נמצאות ברשימת הבסט סלרס של החברה עד היום. בשנה שעברה-בעקבות הביקוש שאיננו חדל (גם בזכות פסיכוטיות מייקאפ כמוני...), הוציאו "נארס" מיני-פלטה שמאגדת בתוכה שישה מן הצבעים המבוקשים ביותר של הליין הזה.

באותה השנה לערך (שנת 2001) השיקה גם חברת "מאק" הקנדית (דאז...) את הקולקציה השחורה הראשונה שלה שנקראה "Black Tied". בקולקציה הוצגו לראשונה הצלליות "Black tied" "Beauty marked" שנמצאות עד היום בליין הרגיל, ודמו מאד לאלו של נארס, כמו גם הגלוס השחור הראשון שנראה מעודו בשם "Tux De-Luxe". הגלוס המפתיע הזה, נראה במיכל שחור אבל באפליקציה מתקבל על השפתיים כאפור שקוף עם מעטה של נצנצים. צרפו מתחתיו את אחד השפתונים הסגולים או האדומים של הקולקציה-ותקבלו מראה וואמפירי נחשק ביותר. ואכן-לאט לאט חילחל מראה ה"ערפדה הסקסית" ממסלולי התצוגות אל אופנת הרחוב, והמראה הנקי בצבעים הנייטרליים של שנות התשעים-פינה את מקומו לשפתיים כהות ועיניים מעושנות בהתאמה.

(בתמונות-קולקציית "BLACK TIED" של "מאק", חורף 2001)

אל החגיגה השחורה הצטרפה גם חברת האיפור של "שאנל", (שמעולם עד אז לא הצטיינה במראות איפור מלאי תעוזת יתר), והנפיקה לק חדשני בצבע בורדו-שחור ("Rouge-Noir"). גם הלק הזה הפך בין לילה להצלחה מסחררת וזכה ל"תרגומים" זולים יותר של כל רשתות האיפור המסחריות הקטנות יותר. עד היום ניתן למצוא בכל פרפומריה שכוחת-אל בערי הפריפריה את הקונקורנציה המביכה ללק הזה במחיר שווה לכל כיס...(קיבינימט-אני זוכרת איך חמדתי את הלק של "שאנל" כל כך; אבל מכיוון שלארצנו הקטנה והמיוזעת הוא התמהמה להגיע, כרגיל, מצאתי את עצמי רוקחת בחדרי הקט שיקויי חיקוי זולים מערבוב של לקים באדום ובשחור. זה סיפק אותי נכון לאותו זמן...).

בהכללה גסה ניתן לומר כי הלוק ה"שחור" של שנות האלפיים המוקדמות היה מאופיין, יותר מהכל, בטקסטורות "מאטיות" במובהק. השפתיים היו משורטטות היטב, מושחרות ועשויות בעיקר בגימורי מט. העישון הדרמטי בעיניים היה יותר מלוכלך ופחות מדוייק.

(בתמונות 1-2:הגלוס השחור של "לנקום"; 3-4 איב סאן-לורן; 5-6:השפתון החדש של "אורבן דיקיי")
וכמו בכל עשור, גלגל הסטייל והאופנה מתגלגל וחוזר שוב לאותם טרנדים. הלוק השחור חוזר לככב החורף (יששששששששששששש!!!), רק שהפעם עם טוויסט קצת אחר. הטקסטורות והמרקמים השתנו-השפתיים אומנם מושחרות, אבל הגימור מבריק יותר ומגיע בגוונים רבים של "שחור", מהם שחור שקוף יותר. העיניים מושחרות אף הן בשרטוט מדוקדק ומכוון שמזכיר את ימי מועדוני הפאנק של שנות ה-80. הקווים חזקים לא מהוססים-האיפור חוזר להיות "איפור" כדי ליצור מראה של אשה חזקה ודומיננטית כמו בתמונות רבות העוצמה של הלמוט ניוטון. חברת "מאק" קראה לטרנד הזה "Lid Vicious" (שם ענק לא?!)-והוא נראה היטב על מסלולי תצוגות חורף-סתיו 09'של ענקי האופנה כגון לגרפלד, וויוויאן ווסטווד ו-D'SQUARED2. מי שאהב את הטרנד, בוודאי זוכר אותו כבר לפני שנה בתצוגות החורף 2008. על המסלול של איב סאן-לורן ויתר מעצבי העילית צעדו דוגמניות עם שפתונים שחורים ברמות כהות כאלו ואחרות. במהרה הזדרזה אף חברת האיפור של איב סאן-לורן להשיק גלוס שחור במהדורה מוגבלת, יד ביד עם חברת "לנקום" שמיהרה להנפיק אינטרפטציה משלה לטרנד. במהלך השנה הצטרפו גם חברות נוספות כדוגמת "אורבן דיקיי" ו"סמאשבוקס", והשמועות המבוססות מאד ב"רחוב הפודריות הגלובלי" מזמזמות בציפיה לקולקציה השחורה של חברת "מאק" ("Style Black") שעתידה להיות מושקת באוקטובר השנה. בקולקציה יהיו ככל הנראה צלליות מינרליות חדשות, מוצרי שפתיים ועיניים חדשים וגם מוצרים בהוצאה מחודשת ומוגבלת, כמו פילינג האפר הוולקני שדובר עליו רבות בשנה שעברה.

(הקולקציה השחורה של "מאק" לחורף 2009)


אז כדאי מאד שהרחוב הישראלי
יכין את עצמו להמוני נשים בשחור, לא בהכרח מה"שמאל", אבל עם אג'נדה לוחמנית לא פחות בחורף הקרוב. אמנם אאלץ להפרד זמנית מן הייחודיות הדכאונית שלי, אבל לכל הפחות המרמרת תהיה קולקטיבית. אז לא, זה לא בגלל המיתון-זה בגלל השפתון השחור....:-P

בקרו באתר שלי: www.yaelmakeup.co.il
***מרבית התמונות נלקחו מכאן ומכאן....


milkysmile

3 comments:

  1. אחד הטובים - סקירה מלאה של השחור עם הסברים וקריצה.
    פרפקט

    ReplyDelete
  2. סקירה מעולה, כתיבה נהדרת
    עשית לי חשק לקולקציה החדשה של מאק באוקטובר!

    ReplyDelete
  3. תודה בנות...
    אני מודה שגם לי הקולקציה מדגדגת באצבעות קשות!!!

    ReplyDelete