Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, January 29, 2012

מדור "על הסכין"-פוסט מורחב, 10#



*כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייההמלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהיאני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכםיקיריילגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ מדדים כלליים וקבועיםצורת האריזה ואסתטיות המוצרנוחות השימושרמת המחירעמידות המוצרריכוז הפיגמנט (color pay-off) וכן עניין ה"CRUELTY FREE" (ניסויים בבע"ח עם כל המשתמע מכך). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומיםצורת האריזה ואסתטיקה חיצוניתנוחות השימושרמת המחיריעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן.
**
בשל התגליות אותן גיליתי לאחרונה בנושא הניסויים בבע”חמורכבות העניין ופתלתלותו  אני מייעצות לכל קוראי לקרוא בעיון את הטור המפורט הזה ולהסיק את מסקנותיהם האישיותאני אישית נשענת על PETA כמקור אמין עד כמה שניתן לדבר.

"Just bitten-Lipstain+Balm" של "רבלון"
אם עד כה היתה ישראל שרויה בחושך לגבי המוצר העלום, הרי שלפתע פתאום כאילו יש הצפה והוא עושה עליה רשמית ביג טיים. מכיוון שאין זה סוד מדינה שאני "זונת" ליפסטיינים ידועה, אצתי רצתי בחדווה לפארם הקרוב לביתי, שם דגמתי באושר את האינטרפטציה הרבלונאית. אפעס, הפעם, על אף חזירותי הרבה הידועה לשימצה-העדפתי לרכוש "רק" שניים, בטרם "אעוף" על כל הסטנד.
ובכן-בגדול, אין חדש תחת השמש. מדובר בטוש מכתים שפתיים, ממש בדומה לאלה של "מייבלין" (ושל "מאק", בזמנו), רק ש"רבלון"  השכילו לשפצ"ר אותו בחוכמה רבה וציוותו לו מצידו השני גם ליפ באלם שקוף בסטיק. יענו, שניים באחד. כמובן שמבחינתי-התגשמותו הרטובה של החלום הליפסטיינרי תכלול ליפסטיין+ליפ באלם צבעוני תואם (רמז...רמז...).
הטוש עצמו נוח מאד לשימוש והחוד שימש אותי בגאון גם על תקן תוחם שפתיים מדוייק להפליא. הגוונים מעלפים והפיגמנט עשיר ועמוק משמעותית הרבה יותר משל אלה של "מייבלין". מרכך השפתיים נעים ורך והעמידות המתקבלת באופן סופי-מפתיעה למדי. הוא צלח בהצלחה ניכרת ארוחה שלמה בת כמה וכמה מנות, מה שגם שפתונים עמידים בהתווייתם לא הצליחו לעשות בבית ספרי. אמנם בסוף הארוחה הפיגמנט היה דהוי למדי, אבל הצבע עדיין ניכר וגם אופן הדהיה היה אחיד פחות או יותר. המחיר-99.99 ש"ח לפני הנחות מותג ואני רכשתי לפני כשבועיים במבצע של אחד+אחד (כפי שקורה הרבה במותגים "עממיים"). מיותר לציין כי הנקודה המנצחת מבחינתי היא העובדה ש"רבלון" נמצאים ברשימות הלבנות של PETA כחברה שאינה מבצעת ניסויים בבע"ח-בעיה מוסרית שנגעתי בה הרבה לאחרונה.
הנקודה היחידה שעלי לסייג אותו בה איננה חד משמעית, אבל אני מרגישה שיש בנות שהיא תהיה רלוונטית לגביהן אם הן רגישות. בדקות הראשונות לאחר המריחה-המוצר מעקצץ קצת על השפתיים. אין לי מושג מה מקור העיקצוץ כיוון שרכשתי אותו ואין לי הסברי יח"צ לגבי המרכיבים, אבל אני ממליצה בחום לבחורות בעלות שפתיים יבשות במיוחד ו/או רגישות להתנסות בו בזהירות ולבדוק שאין להן בעיה עם העניין.
מעבר לכך-מדובר לטעמי במוצר מנצח!

שם הגוון הוא "Crave/Envy"-קולע למדי, הלא כן? "ג'אסט ביטן" של "רבלון" עושים לי חגיגה!
"Inkliner Black" של "איל מאקיאג'"
חי נפשי שרציתי לפרגן למותג, במיוחד לנוכח התדמית הרעועה שהוא מפתח בעיקביות בשנים האחרונות ולנוכח התנהלותו אל מול קהל לקוחותיו. באמת שרציתי לקבל מוצר שלהם לדגימה ואז ולאכול את הכובע שלי קבל עם ובלוג. אבל זהו, שלא...
מדובר בטוש איילינר שחור, שאינו שונה בהתווייתו מטושים אחרים הנמצאים בשוק. היתרון היחיד והענק שלו הוא מכחול האפליקציה המשובח-זה ניחן בגמישות מדוייקת להפליא ובשפיץ מהוקצע המאפשרים הנחה משורטטת שהיא משאת נפשה של כל מתאפרת מצוייה. שירטוט האייליינר ביד מיומנת לוקח שניות מועטות וגם עוצמת הפיגמנט המתקבל ראויה לציון.
"אם כך, מה הבעיה?" תשאלו. ובכן-העמידות היא עקב אכילס האומלל אשר הכשילה את המוצר (שלבטח הייתי גומרת עליו את ההלל אלמלא כן).
דגמתי אותו ביום חורפי וקר במיוחד ויצאתי לשבת בבית קפה עם חברה. לא השתתפתי במסיבת ריקודים סוערת ואקסטטית, לא עשיתי טרק בשבילי "חוצה ישראל" וגם לא התאמנתי לריצת 200 מטרים. כולה ישבתי לשתות קפה. כשלוש שעות מאוחר יותר, עת הצצתי אקראית במראת השירותים, נחרדתי לגלות שמה שהיה שני זנבות מהוקצעים כשל אנג'לינה ג'ולי על השטיח האדום, הפך למריחות מפוייחות אה-לה קורטני לאב אחרי ליל הסנפות לא מוצלח במיוחד. לא חבל לפספס מוצר עם פוטנציאל על כזו פדיחה?!
לסיכום-ציפיות עד בלי די למוצר שממש לא כדאי...

נהדר למראית עין, נפלא בביצועים ומאכזב קשות בעמידות-הליינר של "איל מאקיאג'"

פלטת "Mix & Match" מליין הפרו של "OFRA"
רכות כחמאה ומפוגמנטות כדבעי-הצלליות של "OFRA"
מדובר בפלטה במהדורה מוגבלת שיצאה בליין החורף של החברה. הפלטה ממוגנטת, בעלת מכסה פלסטיק שקוף ומכילה קומבינציה של 15 צלליות, ברונזר וסומק "מדורג".
אישית, אני מעדיפה להפריד את הפלטות איתן אני עובדת לקטגוריות שונות של מוצרי פנים ומוצרי עיניים (כך קל לי יותר לשלוט במה יש לי בתיק), אבל בהחלט מצאתי בה כמה וכמה יתרונות:
ראשית-המודולריות שלה, על פיה ניתן להרכיב לתוכה באופן אישי כל דבר על פי מידת הצורך; מעבר לכך-המכסה השקוף שמהווה יתרון גדול נוסף ומאפשר לראות בקלות ובזריזות, תוך כדי עבודה, את הצבעים המבוקשים; מרקם המוצרים שבתוכה (ללא יוצא מהכלל) הינו רך ונעים למריחה כחמאה והם ניחנים בפיגמנט עשיר המתקבל באפליקציה באופן זהה לחלוטין לזה שנראה בעין (אחד המדדים הראשונים לזיהוי צללית איכותית). החסרון המהותי היחיד שמצאתי בה הוא יותר מדי צבעי בסיס שדומים זה לזה ופחות מדי צבעים ממשפחות שונות, בכיף ניתן היה לוותר על שניים-שלושה מהם ולהכניס משהו קצת יותר "מאופר". אבל שוב, פונקציה של טעם וצרכים. מחיר הפלטה לצרכן הוא 890 ש"ח לפני הנחת מאפר וניתן לרכשה אך ורק דרך המשווקים המורשים ברחבי הארץ.

"Stay+Creamy eyeshadow" של "סופטאץ'"
אני מודה, וזה בעוכריי, שקשה לי עם מוצרי קוסמטיקה תוצרת הארץ. כשעבדתי עם ורד ספיבק מאחורי הקלעים בתצוגות של "הביוטי סיטי" היא נהגה לקרוא לי "זונה של מותגים":
"את עובדת רק עם חברות פלצניות מחו"ל. תתפלאי לשמוע שיש אחלה דברים גם בארץ" נהגה לנבוח עלי מדי פעם בחיבה. וואלה...צדקה הקלפטע, אין מה לומר. הנה דוגמא מצויינת לאחד כזה.
ע"פ קומוניקט היח"צ: "הצלליות בעלות מרקם רך במיוחד המתקבע במהירות והינן עמידות לאורך כל היום. הסדרה כוללת 8 גוונים ומכילה דרמקסיל-רכיב המסייע בהפחתת מראה הקמטים ו-ויטמין E כנגד הזדקנות העור".
ואכן, מדובר בצללית קרם עמידה במארז דמוי טוש, כשהחומר יוצא בתנועה סיבובית של ה"ראש" לתוך האפליקטור הספוגי. המריחה יעילה, חסכונית וזריזה, ולמתעצלות-כל מה שנותר הוא לטשטש בזריזות עם האצבע לפני שהצללית מתקבעת. הפיגמנט אומנם אינו אטום לגמרי אבל בהחלט ניתן לעבדו בכמה שכבות, והגימור מבריק מאד, שזה לגמרי עניין של טעם והעדפה (אני אישית אהבתי את המראה המתקבל).
להעצמת הפיגמנט ולקבלת מראה מושלם עבורי, ציוותתי בעבור ה-"Tiger Eyes" 604#  (שאמור היה להיות סוג של ברונזה, אם כי אני רואה בו סוג של MAUVE מטאלי) את ה"Satin Taupe" של "מאק", שעבדה איתו נהדר. להפתעתי הרבה מאד, ולנוכח הסקפטיות העזה שפיתחתי כנגד מוצרים כאלה (יען כי עפעפי ממאנים להחזיק עליהם באופן נאות מוצרים שאינם פחות מ"סופר הירוז" בגזרת העמידות) גיליתי שגם אחרי לילה סוער של בילוי בדאנס בר מהביל, עם הרבה אלכוהול וצחוקים עד כדי דמעות, נשארה הצללית בגאון במקומה על העפעף. לא הבחנתי בדהיה, הצטברות בקפל העין או סתם המרחות לא אסתטית-ועל כן מגיעות לה בהחלט מירב המחמאות. המחיר הרגיל לצרכן הינו 99.99 ש"ח ללא הנחות מותג (אם כי כמו ב"רבלון", כמעט תמיד המותג נמצא תחת הנחה כלשהי). ולכן היא זוכה למירב המחמאות.

מה זה משנה מה שם הצבע כשהביצוע כה מרשים? הצללית הקרמית של "סופטאץ'"

עד כאן הסקירה הנוכחית, יש לי באמתחת עוד הפתעות רבות עבורכם, מקווה לתקתק אותן לשמחת כולנו.
יאללה בלגן!

כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com
לאתר שלי
milkysmile

23 comments:

  1. ומי נראה לך רצה בדילוגים עכשיו לקנות את ?
    ?הליפסטיין של רבלון
    רמז.. רמז...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL
      את קרועה!!!
      תנסי קודם בכדי לבדוק אם לא מעקצץ לך מאד...

      Delete
    2. שטויות, בשביל יופי סובלים!
      אני אבדוק אל דאגה, יא פולניה!

      Delete
  2. כמו שכתבתי לך מתחת לביקורת של מייבלין -הליפסטיין של רבלון לוקח את מייבלין בהליכה לטעמי הפרטי. פיגמנט טוב יותר, אריזה טובה יותר וגוונים מוצלחים יותר לדעתי.

    ReplyDelete
  3. מאד נהניתי ולגמרי עשית לע חשק לכמה מוצרים... בעיקר הליפסטיין. האמת שיש לי ניסיון רע עם ה״דגם״ הקודם של הג׳סט ביטן, שהיה עם אפליקציה אחרת ולא נמכרת בארץ (גולת מתכת) והם היו ממש גרועים, אבל בהמלצתך אני לגמרי מתכוונת לתת לאלו הזדמנות!

    ReplyDelete
    Replies
    1. נסי את הצבע שיש פה עלי-הוא היסטרי!

      Delete
  4. התמונה שצירפת לטקסט על הליפסטיין - כך הוא נראה על השפתיים שלך?

    אני חוששת שקניתי אחד מקולקל. הוא יבש להחריד ובקושי מוציא רמז לצבע. ממש חבל, כי נורא חיכיתי שליפסטיינים יגיעו ארצה וההוא של מייבלין מכיל טרטרזין.

    ReplyDelete
  5. וודאי וודאי-זו תמונה שלו על השפתיים שלי...:-)
    לא דגמתי את כל הגוונים, קניתי את שני הכהים ביותר-אולי זה בגלל זה?

    ReplyDelete
    Replies
    1. לא נראה לי. אמנם קניתי ורוד לא כהה במיוחד, אבל הבעיה היא אחרת - הטוש פשוט יבש.

      Delete
    2. אני שומעת על יובש בטושים כאלה המון ובי נשבעתי שטרם נתקלתי בתופעה הזו-לא בתיק האישי ולא במזוודת האיפור. בדיוק דיברתי על זה עם הרמוני...
      אני מחזיקה את של "מאק", "מייבלין" ו"רבלון". לא יודעת מה לומר לך
      :-(

      Delete
  6. עוד אפרת אחתJanuary 30, 2012 at 9:10 PM

    יופי, עכשיו אני "צריכה" לבקר בסופר פארם. שולחת אליך חשבונית.
    תודה על סקירה מדוייקת ומדוקדקת!

    ReplyDelete
    Replies
    1. בשמחה!
      שלחי, שלחי, גם ככה אני מקבלת החזרים ממס הכנסה...
      LOL

      Delete
  7. היי יעל, סקירה טובה מאד כהרגלך....כיף לקרוא אותך מחכה לעוד פוסטים! הליפסטיין והצללית קרם נשמעים מאד מפתים!

    ReplyDelete
  8. תודה יקירתי:-)))
    אין ספק שהם ההיילייט של הפוסט הזה!

    ReplyDelete
  9. היי יעל אני מאוד נהנת לקרוא את הפוסטים שלך יש לי שאלה ורציתי להתייעץ איתך, אני בת 18 יש לי עור בהיר מאוד מעט שמנוני היה לי אקנה ועכשיו יש לי ממש ממש מעט אני מחפשת מייקאפ טוב שלא יחסום לי את הנקבוביות או יגרום לי לאקנה ולא יראה מוזר וכהה מדי או כבד מדי במחיר סביר על מה את יכולה להמליץ לי?? (: תודה

    ReplyDelete
    Replies
    1. קודם כל-תודה.
      שנית, את חייבת להיות יותר ממוקדת-איזה כיסוי, איזה גימור ומה זה נקרא עבורך "מחיר סביר"...
      קחי בחשבון שאון-ליין מאד קשה להתאים מייקאפ. אני יכולה רק לכוון אותך בגדול, לא יותר

      Delete
    2. לגבי כיסוי אני לא רוצה לגמרי אטום כזה , אלא שטיפה רואים את העור מתחת וזה מתמזג טוב לגבי גימור אני לא רוצה מבריק לגמרי אבל גם לא מאט לגמרי אבל יותר לכיוון מאט ומחיר סביר בשבילי הוא עד 250 ש"ח יש משהו שעונה על ההגדרות האלו?(: תודה

      Delete
    3. שמעי, יש למאק מייקאפ חדש יחסית בשם "מאץ' מאסטר". לדעתי הוא עונה על כל הרצונות שלך ומחירו בוודאי מתחת ל-200 ש"ח. גשי לאחת החנויות ונסי אותו...

      Delete
  10. נראה מדהים על שפתייך הליפסטיין
    ככלל אני אוהבת מראה של אודם מלא אז בשבילי הוא לא,
    צללית הקרם של סופטאץ בהחלט מוצאת חן,
    ויכולת להסתפק בכינויים פחות בוטים, מה אם יש לי ערימות של איפור וטיפוח יוקרתי אז אני לא ליידי?

    ReplyDelete
  11. את אולי ליידי, אני-ממש לא!
    ;-D
    ותודה מותק

    ReplyDelete