Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Monday, July 12, 2010

כתבה ראשונה לפורטל "on-life"-כנסו, כנסו!!!


(או....תנו לי להשוויץ, מה 'כפת לכם?!)

אם חשבתם לרגע שנעלמתי אי שם בתוך נבכי הביטים של המחשב המקרטע שלי, הרשו לי לתקן אתכם. ה"שקט התעשייתי" הוא רק למראית עין-כי מאחורי הקלעים אני מתזזת, וקצת יותר מדי ממה שהייתי רוצה, עלי להודות...אז הנה הגיע אחד מהרגעים בו ארשה לעצמי לשבת, ממש לשבריר שניה, על זלזל עלי הדפנה ואסדיר את נשימתי, לפני המשך המירוץ המטורף...ג'יז!
הכתבה הבאה היא הראשונה שלי כמומחית הפורטל לענייני איפור ואני מביאה לכם אותה נקיה ו"בתולה", ללא עריכה. ניתן, כדאי ואף רצוי לקרוא אותה במתכונתה הרשמית במדור האישי שלי-בפורטל "on-life" הדנדש שעלה היום לאוויר.
הפורטל מיועד להיות סמי-אינטראקטיבי ולכן רצוי שתגיבו, תשאלו, תבקרו וגם תפרגנו מדי פעם, ככה בקטנה ורק אם בא לכם...;-)
יאללה תעמיסו:

מי בכלל אמר שאיפור הוא לא נושא כבד משקל?!

היום, אני פונה אליכן כשליחה של רצון טוב, כשמטרה נעלה עומדת לנגד עיני: הפרכת תדמית האיפור השיטחית, ומיגור היובש והשממון לנצח נצחים מתיקי האיפור המאובקים שלכן.
מהיום-חייכן לא יראו כתמול שלשום (תרתי משמע)-זו הבטחה!
נתחיל בזה שעליכן לשכוח כל אגדה אורבנית שאי פעם שמעתן לגבי איפור: איפור הוא דבר הרה גורל מאין כמוהו! למען האמת, לא אגזים אם אומר שהוא משול לחרב פיפיות מצוייצת: בידיה האמונות של אשה מנוסה ביכולתו להפוך אותה לתואמת אנג'לינה ג'ולי, ובידיה הרועדות של קלולסית איפור טיפוסית מן הישוב-לשיבוט אומלל של מימי בובק אה-לה-"דרו קארי" שואו.
תארו לעצמכן את האימפקט האפוקליפטי של המוני נשים שמאופרות ממש-אבל ממש רע, המתרוצצות ברחובות העיר...זה גובל בנזק של ממש לבטחון המדינה, שלא לדבר על העליה הפוטנציאלית במספר תאונות הדרכים!
אז מה, אתן בטח נוחרות לעצמכן בבוז (עוד אחת שבאה ללמד אותנו על איפור...)-איך בכלל ניגשים לכל הדבר הזה שנקרא "איפור וטיפוח"? מאיפה מתחילים? איזה כלים בסיסיים צריך? ממה כדאי להמנע? (ע"ע גברת בובק...)
נא לנשום עמוק-אני כאן כדי לפשט לכולכן את העניין. נתחיל בכמה כללי יסוד מהותיים:

תיאום ציפיות

תיאום הציפיות הנ"ל הינו למעשה אבן בוחן שתוודא עד כמה את באמת מודעת לאיך שאת נראית. ואני מתכוונת לאיך את נראית עכשיו, ברגע זה! לא איך נראית בימי הצבא העליזים אותם את מתעקשת להנציח בתמונת הפרופיל שלך ב"פייסבוק", לא איך היית נראית אז, מעל לעשור אחורה, בתמונת תעודת הזהות אותה את מסרבת להחליף (It takes one to know one...) ובטח ובטח שלא איך נראית פעם-בתמונות ה"מקדימים" שלכם מהחתונה, אי שם בשלהי שנות התשעים העליזות.
אני מתכוונת לעכשיו, ברגעים אלו ממש. קחי מראה ובחני את תווי פניך, כי עם ההווה הזה את צריכה להתחיל לעבוד, ואם התדמית שלך בעיני עצמך שונה שנות-אור מהמציאות, לנצח תחפשי אחרי משהו שאיפור לא יוכל לתת לך (אבל אולי מנתח פלסטי טוב-כן....).
בהתאמה, ובדיוק מהסיבות הללו כדאי שתאפסני בבוידעם את הסו-קולד ”תובנות”/מענות/שאלות/טענות הבאות שאני, כמאפרת, נאלצת לשמוע השכם והערב:

“המייקאפ הזה עושה לי קמטים...”
(לא יקירה, זה לא המייקאפ שעושה לך קמטים, הקמטים הם כולם שלך...)
“צבע השפתון הזה נורא מכוער...”
(הצבע אינו "מכוער”, הוא פשוט לא מתאים לגוונים שלך!)
“האייליינר הזה "מפיל" לי את העין"
(ראשית, את זו ששמה אותו עקום ושנית, גם העפעף שלך זה לא מה שהיה פעם...)
“אני מחפשת מייקאפ שימלא/יחליק/ימתח לי את הקמטים...”
(אם את מוצאת אחד כזה, תודיעי לנו-אני בטוחה שיהיו עליו הרבה "קופצות"...)
“איפה המסקרה החדשה למראה ריסים מלאכותיים, כמו בפרסומת, זו שמעגלת/מאריכה/מעבה/לא עושה גושים?”
(אמממ...עוד לא המציאו אותה?....ואגב, את מודעת לעובדה שבפרסומת זה ריסים מלאכותיים, כן?! שלא לדבר על שיפוץ הפוטו-שופ המאסיבי שנעשה שם...)
אם הגעתן עד לכאן, אני בטוחה שירדתן בוודאי לסוף דעתי...

מה בין "אני צריכה" ל"אני רוצה"

כמו כל אשה מצוייה (וסליחה אם אני חוטאת בהכללות גסות, האמת לא תמיד נעימה לאוזן...), בוודאי גם את מתבלבלת באופן כרוני בין הדברים אותם את "רוצה" לבין אלה שאת באמת “צריכה” (כמובן שישנן גם נשים מהזן שלי, שמצאו דרך משוכללת לעקוף את המכשול הלוגי והמחושב הזה בזמן השופינג על ידי מציאת צידוקים מופרכים למדי למדוע הדברים אותם הן רוצות הינם כורח המציאות, ומכאן שהן ממש-ממש זקוקות להם!!!).
גשי לארון האיפור שלך (בהנחה שיש לך אחד כזה) ועברי על כל התכולה שלו-קטנה כגדולה. הגיע הזמן לעשות את מצוות ה"תשליך" לכל מוצרי האיפור הפרה-היסטוריים ששוכבים על המדפים ומעלים אבק-בכלל זה את הגלוס הדביק מיושן שקיבלת מתנה לפני כעשור כשרכשת מעל 100 ש"ח ב"סופר-פארם", את המסקרה העבשה והפירורית של אותה חברה עלומת שם מ"בוטס" באוקספורד סטריט ואת המייקאפ המוצק שמריח כמו השפתונים שאמא נהגה לאפר אותך בהם בפורים בשנות ילדותך...כולם-כולם מקומם כעת בפח, ללא סנטימנטים. יש לך ספקות לגבי טריות וטיב המוצר? הריחי ונגעי בו-ריח עז ולא נעים וטקסטורה בעייתית הם המדדים הטובים ביותר לטריות מוצרי איפור. ואגב- ברגע שאת מנפיקה מפיך את המשפט "ממי, בוא רגע....תגיד, נראה לך שהגלוס הזה מסריח?” חרצת את גורלו! כשיש ספק, אין ספק- לפח!!!
מבין מה שנותר-הביטי היטב במוצרים ועם יד על הלב, חלקי אותם לשתי ערמות-בצד ימין הניחי רק את אלה שאת באמת משתמשת בהם על בסיס קבוע, ובצד שמאל שימי את כל מוצרי ה"בערך"-את צלליות הנצנצים שאהבת כל כך עד שקנית את כל הקולקציה אבל לא השתמשת בהן מעולם, את הקונסילר שלא מתאים בעליל לצבע העור שלך ואת השפתון האדום שחשקת בו נורא-אבל כשניסית אותו בבית גילית שהוא בעצם "לא את"...עכשיו קחי שקית גדולה-הכניסי לתוכה את הערימה הקטנה שמצד שמאל, ובפעם הבאה שתפגשי עם חברות לקפה-חלקי את תכולתה ביניהן לכל תרועותיהן הרמות. זה כיף.....מנסיון...!
מה שבעצם נותר לך הוא הבסיס ממנו תבני מחדש את "מלתחת" האיפור שלך. עכשיו הביטי היטב וחשבי-למה באמת את זקוקה? מה חסר בה, בערימה הזו, שישדרג אותך ואת הלוק האיפורי שלך? את בהחלט יכולה לקחת עט ונייר ולהעלות את ה"מצרכים" על הכתב-כשתלכי לקנות אותם, זה בהחלט יכול לשמש אותך כמראה מקום.

כדי לאפות עוגה מוצלחת יש צורך בחומרי גלם משובחים


ולא, לא טעיתי במדור-אתן נמצאות עדיין במדור האיפור, פשוט אהבתי את האנלוגיה. בדיוק כמו באפיית עוגה טובה-גם פה יש להצטייד בחומרי גלם טריים וטובים, ולכן-השקעה כספית מסוג כלשהו היא לא מילה גסה.
זה ממש לא אומר שאם תרוצי ותקני במיידית את המייקאפ החדש שיצא לשוק,שערכו כחצי משווי המשכנתא החודשית שאת והחצי שלך משלמים, תהפכי במיידי לגלית גוטמן. אבל אם את בכנות חפצה בתוצאות טובות, איכותיות ועמידות-תצטרכי להשקיע. מברשות איכותיות להנחת האיפור וכחמישה "מצרכי יסוד" איפוריים (כמו מייקאפ, קונסילר, סומק, מסקרה וצללית מנצחת), אם עדיין אין לך אותם, הם מאסט.

פר"ח זה לא רק לתלמידי תיכון



עדיין מרגישה אובדת עצות? קצת תוהה ובוהה? מפחדת לגשת לחנות האיפור בכוחות עצמך? קחי את רשימת ה"מכולת" שבנית והצטיידי ב"חונכת"! גם לך יש בוודאי חברה טובה שמבינה ובקיאה במוצרי איפור טוב ממך-בקשי את עזרתה בנושא. זאת לא בושה לבקש שמישהי "תחזיק לך את היד" כשאת פוסעת את פסיעותייך הראשונות בעולם האיפור הקר והמנוכר...או כמו שאמר קאט סטיבנס,אללה ירחמו:
“Ooh baby-baby it's a wild world...It's hard to get by just upon a smile....”

נו ברור שחיוך לא מספיק-צריך לדעת לתחזק אותו עם שפתון מתאים........לא?!


לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com
milkysmile

6 comments:

  1. תתחדשי ובהצלחה!!! בדיוק היום קראתי ידיעה על האתר החדש :)

    ReplyDelete
  2. תודה רבה יקירתי....:-*

    ReplyDelete
  3. מברוק ושיהיה לך פורה ומוצלח
    איפה להגיב פה או שם?:)

    ReplyDelete
  4. מותק, הרגת אותי עם הכנסו כנסו LOL...
    שמחה בשבילך! יצא מקסים. בהצלחה!

    ReplyDelete
  5. אוריתה-תודה רבה, איפה שבא לך רק תחתמי שאדע שזו את;-)
    דנרה-תודה תודה:-*

    ReplyDelete
  6. איזה יופי! שיהיה לך המון המון בהצלחה :)

    שרונה

    ReplyDelete