Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Thursday, July 15, 2010

פספרי את עצמך לדעת!!!


(הנוסח המקורי לכתבה ב-"on-life" שהתפרסמה היום)

בדומה לתחום הלבוש והבגדים-גם בתחום האיפור יש טרנדים; כאלה שחולפים אחרי קיץ אחד וכאלה שנתקעים לכמה וכמה עונות עד שנמאס מהם לחלוטין. אני בטוחה שלפעמים אתן מעלעלות באיזה מגזין נשים כזה או אחר, ומוצאות את עצמכן ממלמלות אל מול תצלומי הפקת אופנה הזויה לחלוטין: ”ממש....מי לעזאזל תלך ככה ברחוב???!”
אז זהו, כל היופי בטרנדים, באיפור, באיבזור ובכלל בכל הבועה הזו שנקראת "אופנה”, היא היכולת הוורסטילית לתת לכן יד חופשית בתרגום שלה. איפור זה לא מתמטיקה, ובניגוד למה שמרביתכן חושבות אין פה אקסיומות מוכחות או משפטי פיתגורס. הכל נזיל, חופשי ומשוחרר וזה גם מה שעושה את התחום הזה לכייפי וחסר דאגות. צרות הרי יש לנו למכביר, לא? אז למה לא לעוף על כנפי הדמיון קצת?

אחת הדוגמאות הטובות ביותר ליישום העניין הוא הטרנד הזרחני שקנה לו דריסת רגל רצינית בחזית האופנה העולמית, ומשם נזל מעדנות גם לתחום מראות האיפור העדכניים.
הטרנד התחיל לפני כשנתיים, בתצוגות סתיו-חורף 2009 עת אופנת שנות השמונים, על צבעיה הזרחניים, החלה להראות על המסלול. המפץ הגדול היה תצוגת האופנה של מארק ג'ייקובס לאותה העונה-שם חברו בצורה מושלמת הבגדים עם הקריצה הרטרואית המובהקת, למראה האיפור התקופתי שהגה אמן האיפור הבינ"ל פרנסואה נארס. מאז, ובמיוחד בשנה האחרונה, חדר טרנד הצבעים הזרחניים גם אל שוק האיפור ה"סטנדרטי" והפך לסוג של מיינסטרים אפילו בהפקות מסחריות לחלוטין.
הצבעים הללו, שנראים כמו המרקרים שבקלמר של כל סטודנט מצוי לשנה ראשונה במשפטים (מאלה שעדיין מתלהבים וחייבים לצטט את הגיגיו של ראש הפקולטה מילה במילה ולמרקר כל שורה במחברת בצבע אחר...) יכולים להיות מאד “אין יור פייס” מחד, ומאידך, ובאפליקציה נכונה-יכולים להיות מאד לבישים. החוכמה בתרגום הטרנד הזה למשהו ישים יותר בחיי היומיום טמונה כמו תמיד-במינון.



זוהר על המסלול-משמאל לימין עם כיוון השעון, תצוגות S/S2010 ע"פ הבשורה של אמני האיפור של "מאק": ריצ'רד ניקול; "LAMB"; "אמ.פאסט"; "האוס אוף הולנד"; "אייסברג"

אז איך עושים את זה אתן שואלות? התשובה תפתיע אתכן בפשטותה. גם כאן, כמו בביגוד, מספיק פריט אחד מגניב כדי לתבל כל הופעה סתמית ולהפוך אותה ממפוהקת לבוהקת.
ראשית, עליך לבחור את מרכז הפוקוס אותו היית רוצה להדגיש בפנים. מרכז הפוקוס הוא זה שמושך את מירב תשומת הלב לפנים שלך, במקרה שלנו, העיניים או השפתיים. מן הסתם, כדאי להעזר בנתונים הטבעיים של הפנים בכדי למקסם את האפקט: כולם מחמיאים לך על העיניים היפות שלך? הדגישי אותן. לחילופין, אם את דווקא נמנית של "נשות השפתיים"-לכי לכיוון הדרומי של הפנים. ניחנת בנתוני דוגמנית-על ואת מהממת מכל זווית? אכלת אותה, עדיין תצטרכי לבחור מוקד אחד להדגשה...:-P


משמאל לימין עם כיוון השעון: צללית קרם עמידה, גלוס ומסקרה בטורקיז זועק של "איב סאן-לורן"; גלוס של "מדינה מילאנו"; סומק של "קלארינס"; לק של "מאק"; גלוס של "סופט-טאץ'"; צללית של "מאק"; צללית אבקה של "מדינה מילאנו"

לאחר שבחרת את מרכז הכובד של האיפור עומדות בפניך שתי אופציות של אפליקציה: האחת-טכניקת ה"שטיפה", השניה-הטכניקה המשורטטת. למה הכוונה?
כשהשפתיים הן מרכז הפוקוס-בטכניקת ה"שטיפה" את יכולה לטפוח בעדינות עם המוצר ע"ג השפתיים ולטשטש בעזרת כריות האצבע, ללא שימוש בתוחם שפתיים. המראה שמתקבל מרוכך יותר, והגוון בוהק קצת פחות. הטכניקה המדוייקת יותר מיועדת לבחורות שמיומנות בשרטוט השפתיים, שכן בגוונים הללו רואים כל פיקשוש וחריגה לא סבירה של יד רועדת. באפליקציה הזו האפקט הוא עז יותר כיוון שעומק הפיגמנט של המוצר (COLOUR PAY-OFF) יכול לבוא לידי ביטוי במלואו.

באזור העיניים הייתי ממליצה להשאיר דווקא את האפליקציה המדוייקת לאזורים קטנים ומוגדרים כמו שירטוט אייליינר או עפרון עיניים. אם בחרת בצללית זרחנית-לכי על המראה השטוף וטשטשי את הגבולות שלה היטב במברשת טשטוש רכה במיוחד. תקבלי לוק רומנטי יותר, אבל עדיין-מאד טרנדי.


עבודות של אמתכן הנרצעת: משמאל-השחקנית טלי שרון בליפסטיק וציפורניים זרחניות ל"GO" מגזין (צלם:רונן פדידה); במרכז-מתוך קטלוג "GRAVA-ACTIVEWEAR" (צלם:זיו שדה); מימין-שוב שפתיים זרחניות לכתבת אופנה ב"וואלה" (הפקה: אסף בן-ארי; צילום: גלעד בר-שלו)

נקודות נוספות שצריך לשים אליהן לב:

*כשמרכז הפוקוס שלך מודגש גם כך בצבע מאד דומיננטי, על שאר אזורי הפנים להיות בגוונים מתונים, רצוי בגימורי מאט. המנעי מנצנצים מיותרים וגימורי הברקות דומיננטיים מדי, זה עלול לתת ללוק הכללי פיניש מאד זול; מסגור עדין של העיניים בצלליות מונוכרומטיות בגווני חול ילכו מצויין עם שפתון זוהר; שפתיים בגוונים "ערומים" יחמיאו, בהתאם, לצללית זרחנית.

*שימי לב לצבע המוצר שמתקבל ביחס לגוון העור שלך. הגוונים הפוספוריים נוטים להחמיא יותר לעור בהיר. אם את מאלה שנוטות לטגן את עצמן על החוף על בסיס קבוע (רע מאד! רע-רע-מאד!!!), שימי לב שלא תראי כמו פנסיונרית מזדקנת מפלורידה....

*במקרים בהם בחרת בעיניים כמוקד האיפור, הקפידי שצבע העיניים שלך לא מתנגש עם גוון הצללית בצורה בוטה מדי. נכון שבבי"ס לאיפור לימדו שכדי להדגיש עיניים ירוקות צריך להשתמש בצבע המנוגד להן בגלגל הצבעים, אבל המטרה היא לא להראות כמו תמרור אנושי מחזיר אור...

*להרבה מאד מהמוצרים הזרחניים יש נטיה ל"הכתים" את העור. אם רק רכשת את המוצר ואין לך עדיין נסיון בו-רצוי לעשות כמה נסיונות עד שתלמדי לנטר את מינון הצבע הרצוי עליך.

יאללה-אוצי רוצי לך לשחק בקלמר הקוסמטי שלך...את עדיין כאן?!

(לנוסח הכתבה בפורטל "on-life" לחצו כאן...)

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

1 comment:

  1. היי יעל, תודה על הפוסט.
    חבל שאת לא מעדכנת יותר, אני מאוד נהנת לקרוא את ההגיגים שלך :)

    ללא ספק זהו אחד הטרנדים האהובים עלי.. למרות שהוא מקיץ שעבר הוא עדיין תופס לא? כי ראיתי הרבה מגזינים שמדברים על קולור בלוגים (בלבוש אמנם).

    ReplyDelete