Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Saturday, March 27, 2010

BJ (AKA-Blog Job...) sometimes sucks!


(או...אודטה לא גרה כאן-וטוב שכך!!!)

לא מזמן העלתי כאן פוסט על חברות היח"צ השונות שמוצאות לנכון לשלוח לי בין השאר גם גבב של שטויות שלא בהכרח קשורות לתכני הבלוג. קיבלתי על הפוסט הזה הרבה תגובות, גם פה, וגם בפורמטים אחרים. הצלחתי להעליב כמה בלוגריות-קולגות (שלא מתוך כוונה תחילה, אני נשבעת), הטיחו בי משפטים כמו "החיים והמוות ביד הלשון" (וואלה-קצת אובר-דרמטיזציה לטעמי, אבל ניחא...) ואפילו זכיתי לכמה ריקושטים מיח"צניות שאני בקשר איתן.
אבל הדובדבן שבקצפת שבעניין קרה לפני מספר ימים, עת קיבלתי את המייל ההזוי ביותר שקיבלתי עד כה, ממשרד יח"צ שלטובתו האישית ולטובת לקוחותיו-לא אחשוף את פרטיו כאן. אני חושבת שתצוגת התכלית הטובה ביותר למה שרשמתי אז, נמצאת בנוסח המייל הזה:

"בהמשך לשיתוף הפעולה בנינו, אני פונה אליך כדי להציע לך התנסות בערכה לשימוש עצמי לבדיקת הפרשות מהנרתיק של חברת XXX.

50% מהנשים סובלות מפטרייה וזיהומים בנרתיק והערכה יכולה לחסוך את הפניה לרופא נשים באבחון עצמי.

אודה לך אם תסכימי להתנסות ולשתף את הקוראים שלך בחוויה.

עדכני אותי בהקדם כדי שאוכל לשלוח אליך את הערכה..."

עזבו את ההלם טוטאלי מעצם ההצעה שאינה קשורה בשום אופן ודרך (כמו בחמישים אחוזים מהמקרים) לתכני הבלוג שלי. מה שהטיס אותי לתקרה מעצבים (ובאמת שאם זה לא היה עצוב, זה היה קורע מצחוק...) היה הניסוח המטופש של "שיתוף הקוראים בחוויה...." (?!?!?!)
WTF?!....כאילו-באמת?! את חושבת?! כי אם עד היום לא חשבתי שזה מעניין אותם-הרי שהמושג "להכנס לי לתחתונים" קיבל כרגע משמעויות ציוריות הרבה יותר. כן....זו עליית מדרגה רצינית במערכת היחסים שלי עם קוראיי שאני לא בטוחה שאני בשלה עדיין אליה. מאידך, אני לא סגורה על זה שגם הם יהיו נלהבים מהעניין...או איך סיכמה את העניין הרמוני, בלוגיסטית וקולגה שקיבלה את אותו מייל מטומטם: "אני עדיין לא חושבת שהקוראים שלי מוכנים נפשית לסשן של מונולוגים מהוואגינה....":-P.

"לטיפשה"-תמונה שווה אלף מילים; כל הזכויות על העיצוב, הרעיון והביצוע שמורות לבלוגרית המוכשרת הילה

אז איך......באמת איך פור גוד-סייק אני יכולה להסביר לכם, פעם אחת ולתמיד, שהצעה לכתבה על "פיצוץ חצ'קונים" היא לא באמת נושא מרתק וחם שמעניין אותי לכתוב עליו, או לחילופין, שתרופות לרגל סכרתית זה טוב, יעיל וחשוב (בלי טיפה של ציניות...)-אבל למה קיבינימט זה קשור אלי?!?!?
יחצ"נים יקרים-אני פונה אליכם בקריאה נרגשת: "מיי ניים איז נוט אודטה!!!" (לשמחתי...) וביום שבו אחשב אוטוריטה בענייני "לייף סטייל" אני מעדיפה לקפוץ באנג'י מעזריאלי!
בכלל, מי המציא את הגדרת התחת הזו "לייף סטייל"?! מה זה המושג האווילי הזה?! כאילו מישהו אשכרה ישב וחשב איך למתג את כל אותם תחומים "נבובים" שמעניינים מן הסתם רק נשים?!?!?
"הממממ..." אמר לעצמו אותו קופירייטר זחוח...."הבה נשים תחת טייטל אחד כל מה שמעניין נשים בהיותן הישויות הרדודות שהינן.....ניקח את תחומי האופנה/יופי/טיפוח, כל מה שקשור לעיצוב הבית ולטיפול בילדים, בישול, בריאות ואולי גם קצת כושר ונקרא לזה בשם הפלצני "לייף סטייל"".....שכן מנוי וברור לכולנו שהנשים הן-הן שאחראיות לכל הנושאים השטחיים הללו, ואילו הגברים הם יצורים רציניים שמתעניינים רק בדברים ברי משקל קיומי כמו כלכלה, מנהל, שיווק ופוליטיקה.....

"מיי ניים איז נוט אומלטה!", או אודטה, או מופלטה!!! טל פרידמן כ"אומלטה" בארץ נהדרת-מצחיק אבל עצוב...

הבה נשיק עשרות תכניות "נישה" טרחניות בפריים-טיים, עיתונים פתאטיים עם כתבות בגובה מפלס הכנרת הנוכחי ונשווק את כולם תחת ההגדרה הכל כך שיקית הזו. אתמול היית סתם עקרת בית נואשת, היום את מתרגלת "לייף סטייל" בזמנך החופשי, את משוחררת, מודרנית, וחופשיה-ממש כמו הנשים בפרסומות של התחבושות עם הכנפיים. אבל עם כל החופשיות והמודרניזם היחצ"ני-בסוף היום, תכלס, את עדיין אשה וככזו, כל מה שבאמת מעניין אותך זה הפרשות ווגינליות! מה לא?!
טחחחח!!!
הפעם באמת הצלחתם להביא לי את הסעיף!!!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

17 comments:

  1. קיבלתי את המייל הזה ואני חושבת שהתגובה שלי נעה בין מבוכה קלה לצחוק היסטרי.
    קרה גם שהציעו לי לשפוט בתחרות עיצוב אריזות של אקמול בתמורה ל"אולי תקבלי כמה אקמולים!"
    תודה.

    ReplyDelete
  2. ענת הלא אמיתיתMarch 28, 2010 at 1:19 PM

    אויי ויי זמיר!!
    בהחלט לא ברור אם לצחוק או לבכות..
    לפחות החזרת מייל תשובה רותח שאינך בלוגרית שרמוטה(שכותבת על כל מה שמקבלת חינם?

    ReplyDelete
  3. אויש, גדול!
    בגלל הגועל הזה יש לי אנטגוניזם כללי מכל עסקי היח"צ. נמאס מזה שתחת כל עץ רענן צץ לו מיני-מדור-צרכנות.

    ReplyDelete
  4. לובה...וואי-אני הייתי קורעת את יח"צן האקמול לגזרים...:-P
    "ענת"-ברור שהחזרתי תשובה...נבחנית לעילא!
    מרג'ורי-וולקאם דיר!
    מדור צרכנות זה ברכה בודקת...שהיא תבדוק נוזלים לפטריות ווגינליות:-DDD

    ReplyDelete
  5. וואו - החוצפה! אלי לא פנו עם מוצרים "מפתים" כאלה, אם זה היה קורה הם פשוט היו זוכים להתעלמות

    ReplyDelete
  6. ואני אומרת-למה להתעלם אם אפשר לנבוח...:-DDDD

    ReplyDelete
  7. גם לי הציעו לשפוט אריזות אקמול (למה לא, אם אני אמורה לקנות לפחות שישאלו אותי איך יהיה לי נוח: קופסה! וואו! תגלית). קיבלתי גם את המייל לגבי הפטריה הוואגינלית. בתכלס המיילים האלה הם מבחינתי ברמה של קוריוז בלתי מזיק. אני לא אוהבת כשמנסים להלל ולשבח מוצרים מטופשים כגון עניבות, אבל הדברים האלה באמת נראים לי כמו זעקה כנה של יחצ"ן לפרנסה, ובאלה אני לא נוגעת :)

    ReplyDelete
  8. או לחילופין-פאשלה של מתחילים, כפי שענו לי אחרי המייל הזועם שכתבתי כתשובה...:-P

    ReplyDelete
  9. אני תוהה למי המתקדמים היו שולחים את זה :P

    ReplyDelete
  10. בתגובה קיבלתי מאיש היח"צ את ההודעה הבאה:
    "את קשה, יום אחד אני אצליח לשכנע אותך לשתף פעולה".
    תן לי כדור אקמול ועזוב אותי בשקט, אה?

    ReplyDelete
  11. נעלולה-קרעת אותי....
    ברור היה לי שזה תירוץ עלוב:-P
    לובה-את צריכה ככל הנראה לקבל ממני שיעור קטן באסרטיביות מושחזת....:-))))

    ReplyDelete
  12. גולשת מזדמנתMarch 31, 2010 at 11:29 AM

    ואפשר גם פשוט למחוק את המייל.
    לא כל ספאם חייב להפוך לפוסט.
    ואם תמשיכי בדרכך הזו בסופו של דבר לא ישלחו לך כלום, גם לא מוצרי איפור. אני לא יחצנית, ולא מקנאה בכלל באלו שזו עבודתם. לתחושתי הפודרה עלתה לך קצת לראש, וקצת צניעות לא תזיק. אפשר להתעלם ממיילים, אפשר להגיד - לא תודה, ואני בטוחה שיש עוד כמה דרכים אלגנטיות להתמודד.

    ReplyDelete
  13. "גולשת מזדמנת" (עלק...:-P(
    אמת-לא כל ספאם חייב להפוך לפוסט. מאידך, מכיוון שמדובר במדינה חופשית (כרגע בכל אופן), הינך רשאית לדלג מעדנת על פני פוסטים שכאלה וליישם את עצתך שלך את:להתעלם באלגנטיות במקום לטקבק בעילום שם נוח וחמים...
    בגדול-התגובה שלך נשמעת יותר כמו "אוי, אוי, אוי" של יח"צנית ממורמרת...
    שאי ברכה ותשתחררי קצת-תנסי, מומלץ בחום!
    :-D

    ReplyDelete
  14. גולשת מזדמנתApril 7, 2010 at 3:21 PM

    אני מבטיחה להבא להתעלם, אבל עד אז: כאמור אני לא יחצנית, אני דווקא מהצד שלך, ותאמיני לי שמציעים לי דברים הזויים כל שני וחמישי, אבל בניגוד אלייך אני מודה על כך שמישהו מתעניין בדעתי ואם משהו לא מעניין אותי אני מתעלמת או מסרבת, זה מאד פשוט. אני חושבת שאת יכולה לאמץ בכיף את ההמלצה שלך עצמך - להשתחרר, ובאמת, שאלה יהיו הצרות שלך בחיים - מייל תועה ובלתי מזיק בעליל. ואגב יש הבדל בין לעבוד באיפור לבין לעבוד בתקשורת (אם אפשר לקרוא לזה תקשורת) - צריך לדעת לקבל גם ביקורת. לנפנף כל תגובה שלא נראית לך זו חוכמה קטנה מאד.

    ReplyDelete
  15. יקירתי המזדמנת...
    לו הייתי בעניין של לנפנף אותך או לא לקבל "ביקורת" כדברייך-כבר מזמן לא היינו מנהלות הדו-שיח הזה מעל פני הבלוג שלי והתגובה שלך היתה נמחקת-כמו שהרבה קולגות שלי נוהגות לעשות...
    בואי נאמר שלו הביקורת שלך נאמרה בענייניות ולא בהשתלחות אישית, יש מצב שאכן הייתי מקבלת אותה ככזאת-באופן שהיא נכתבה נידף ממנה ניחוח אינטרסנטי משהו
    מה שכן-אני מסכימה איתך, זו באמת צרה פעוטה...
    שאי ברכה:-)

    ReplyDelete
  16. את כל כך צודקת בכל מה שקשור לעיתוני לייף סטייל האלה! ובכלל, זה שבמגזין כזה מצד אחד מקטרים לך מצבן העגום של הנשים לעומת זה של הגברים ו20 עמודים אחרי זה אומרים לך משהו סטייל פיפטיז כזה על איך אישה צריכה להיראות ואיך את בחורילה אם נסדק לך הלק ולא חידשת אותו יום שלם, ועוד 10 עמודים אחרי גם מדריכים אותך לנקות את הבית ולבשל! כאילו זה כל תכליתה של אישה

    ReplyDelete
  17. מיי פוינט אקזקטלי!
    (מרגישה קצת דו-פרצופית אחרי שטרחתי לאפות עוגת שוקולד בזה הרגע, אבל פאק-היא יצאה היסטרית!!!)
    :-D

    ReplyDelete