Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, July 16, 2017

פוסט על הסכין #31-ביקורת מוצרים מורחבת

מוד נוכחי - זונת איפור (צילום:אופק בירנבאום, איפור:אורט אלימלך-פוני)

"כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. *חלק הארי של המוצרים הנדגמים נשלח אלי מטעם החברות עצמן (במקרים כאלו וגם במקרים בהם המוצר נרכש על ידי במחיר מלא, יצויין הדבר בפוסט-למען הגילוי הנאות). אף על פי כן, אני מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי ולתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן, על מנת לאפשר לכם לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים. *מוצרי האיפור נבחנים ע"פ מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off) וכן הפן המוסרי של ניסויים בבע"ח, עם כל המשתמע מכך. *בשל התגליות אותן גיליתי לאחרונה בנושא הניסויים בבע”ח, מורכבות העניין ופתלתלותו אני מייעצות לכל קוראי לקרוא בעיון את הטור המפורט הזה , ולהסיק את מסקנותיהם האישיות. אני אישית נשענת על PETA כמקור מהימן עד כמה שניתן לדעת"

חודש יולי החליט להסתער עלינו כאילו לא היה חורף בכלל והביא איתו מבול של השקות של קולקציות קיץ חדשות ומהבילות, אבל יותר מהכל – צבעוניות להפליא.

DIOR

חלק מקולקציית הקיץ של DIOR (צילום:יעל יעקבי)

קולקציית הקיץ החדשה של דיור הושקה לפני כחודש, ומיד לאחריה הושק גם בוטיק המותג, הראשון מסוגו בארץ.
אבל לפני שאספר לכם את רשמיי, ברשותכם, פרולוג קצר.
כשהשתחררתי מהצבא בשנת תרפפ"ו, ואספתי את מענק השחרור המביש שלי שעמד על סכום של כ-250 ש"ח (כן, כן...תעשו אתם את החשבון של מתי בדיוק זה היה, ובהצלחה שיהיה לכם עם זה!), ידעתי בדיוק על מה אני הולכת לבזבז אותו. אז עוד לא היו לימודים על חשבון הפיקדון וכל מיני מותרות שכאלה, כך שהייעוד שלו היה בזבזת טוטאלית ואני ידעתי בדיוק על מה.
חמישיות הצלליות של דיור היו כבר אז סוג של סמל סטטוס ועלו הרבה מעבר להשג ידה של חיילת עניה מרודה.
באופן פרדוקסלי סכום המענק היה בדיוק, אבל ב-די-וק הסכום שעלתה חמישיה שכזו (בגווני סגול מעושן, למקרה שתהיתם) שקרצה אלי מסניף הפארם המקומי.
לא אשכח איך דיילת הפארם התנשאה עלי בבוז, בזמנו, כששאלתי לסכום הפלטה. זה לא היה משהו מקובל, שפישרית קטנה תרכוש מוצר יוקרה שכזה. אבל אני, באופן לא טיפוסי, בלעתי את העלבון בשקט וחיכיתי בסבלנות ליום השחרור שבו אוכל לפדות את סכום הכסף, האסטרונומי עבורי.
כך, ביום הפקדת המענק ממש, חזרתי בראש מורם לפארם על מנת לשחזר את סצינת "אשה יפה". לנוכח עיניה המשתאות של הדיילת בקשתי את הפלטה, שלפתי בגאווה את הסכום-במזומן, ויצאתי משם בראש מורם, מנפנפת בשקית המותג משל הייתי מינימום ג'וליה רוברטס ברודיאו דרייב.


DIOR בר השגה לכו-לם!!! (צילום:יעל יעקבי)


בחלוף יותר מרבע מאה (ויחד איתה אלפי שקלים מבוזבזים שירדו מהעו"ש שלי), גם בשנת 2017, עדיין נחשבות חמישיות הצלליות של דיור לאייקון מותגי.
בהשקת קולקציית הקיץ בחודש שעבר, נחשפה גם מתיחת הפנים של המותג עם קריצה נגישותית לשוק הצעיר יותר תוך שימוש בטופ-מודל והאיט גירל העכשווית, בלה חדיד, כפרזנטורית החדשה שלהם.
מה שנקרא "
DIOR  בר השגה".

Dior 5 Couleurs Eyeshadow Palette – חמישיות הצלליות של DIOR

חמישיית הצלליות האפיות של דיור, בלבוש חדש (צילום:יעל יעקבי)
חמישיות הצלליות קיבלו גם הן מתיחת פנים חדשה. אמנם עיצוב המוצר כמעט ולא השתנה, אבל  מרקם הצלליות עבר שינוי מהותי וכן גם תמהילי הגוונים השונים. כך מוציאים דיור העונה 16 פלטות בשילובי ובגימורים שונים.

אינספור מרקמים, גימורים וגוונים - החמישיות החדשות של דיור (צילום:יעל יעקבי)

בתמונות עלי תוכלו לראות את החמישיה שקיבלתי להתנסות  - Expose#657.

EXPOSE-חמישיה שתתאים לכל גווני העור (צילום:יעל יעקבי)

עיצוב המארז, כאמור, כמעט ולא השתנה. מרקם הצלליות לעומת זאת, השתדרג פלאים. הן חמאתיות למגע ורוויית הפיגמנט שלהן מעולה (משהו שלצערי איננו כורח המציאות, גם לא במותגי האיפור היוקרתיים, היכן שהצפיה לכך דווקא איננה מופרכת). עיבוד הגוונים לתוך העפעף נוח והן קלות להנחה ולטשטוש. זו גם לדעתי אחת מהחמישיות הנגישות יותר ליישום בעבור כל גוונים העור, כי הניודים והחומים הללו יחמיאו כמעט לכל אחת.

Dior Addict Lip Tattoo - ליפסטיק עמיד בג'ל

טינטים חדשים לשפתיים במרקם ג'ל (צילום:יח"צ חו"ל)

גם מוצר השפתיים הזה הוא חלק מקולקציית הקיץ החדשה, והוא מגיע במנעד של 6 גוונים. אני קיבלתי להתנסות את גוון Natural Rosewood Tint#491.

נאטורל רוזווד - גוון מהמם שהתאים בול לחמישיית הניודים שקיבלתי (צילום:יעל יעקבי)

על עיצוב המוצר אין מה להכביר מילים, דיור מצטיינים בעיצובי יוקרה ועל כך, למען האמת, מרבית סכום כספנו גם הולך כשאנחנו רוכשים מוצר של חברה כזו.
הגדרתו של המוצר, לטעמי, הוא כליפסטיינר לכל דבר וזה גם מה שמשתמע משמו.
המיכל - מוארך ומצוייד באפליקטור ספוגיתי. החומר עצמו מרגיש כמו ג'ל מימי בעל צבע המתקבע על השפתיים ומתייבש.
מחד – התחושה מצויינת. שלא כמוצרים עמידים בהגדרתם, השפתיים איננן מתייבשות למוות. מאידך, אפקט העמידות מוגבל יחסית ובמבחן ה"נסיעה" הוא לא ממש שרד נישנושי בורקיטוס וכוס קאווה, תוך שהוא יורד מהותית בפנים השפתיים. לזכותו יצוין כי אפקט ההכתמה מותיר את השפתיים צבועות באופן מספק למדי ואם הגדרתן אותן יפה באמצעות תוחם שפתיים קודם לכן, הרי שנותרה לכן תוצאה סבירה למדי, אבל עדיין כזו שתצטרך חידוש מהוקצע של ממש במהלך היום.


DIOR BOUTIQUE - השקת חנות המותג ב TLV Fashion Mall
כשבועיים לאחר השקת קולקציית הקיץ, בתחילת חודש יולי, הושקה בלעדית גם חנות המותג הראשונה מסוגה בארץ, בקניון האופנה של גינדי בת"א.

סטנדים של ממתקים בבוטיק דיור החדש (צילום:יעל יעקבי)

הבוטיק, מעוצב בקווים נקיים ברוח המותג - מכיל את ליין כל מוצרי האיפור, הבישום והקוסמטיקה של החברה, כשבנוסף גם ליין מוצרים הבלעדי לחנויות הבוטיק של החברה ברחבי העולם, כזה שלא תוכלו למצוא בחנויות הזכיינים הרגילות ובסניפי הפארם. גם הצוות המאייש את הבוטיק נבחר בקפידה והוא בנוי ממאפרים מקצועיים אשר הוכשרו ברוח המותג העולמית. הבוטיק יספק בעתיד גם שירותים בלעדיים נוספים.
סדרת בשמי הבוטיק היוקרתית של המותג (צילום:יעל יעקבי)
עם השקת הבוטיק נחגג גם שיתוף פעולה יחיד במינו בין בית האופנה לבתי ספר לאופנה ברחבי העולם, שמטרתו תמיכה יצירתית וכספית בקידום מעצבי אופנה צעירים בתחילת דרכם.
בארץ, בחרו בית דיור ב"שנקר" -  בית הספר הגבוה ללימודי מקצועות האופנה, תוך שהם חוברים למחלקה לעיצוב אופנה של בית הספר. שת"פ זה הניב תחרות איורי אופנה של תלמידי המגמה, אשר השראתם שאובה ממראות בית האופנה בקולקציות השונות לשנת 2017.
מבין כל משתתפי התחרות נבחרו שישה זוכים, אשר זכו להציג את עבודותיהם על גבי מסכי ענק בקניון וכן להדפיס אותן על כיסויים סלולריים אישיים למכשירי iPhone ו Galaxy מסוגים שונים. את הכיסויים הבלעדיים יכלו לקוחות הבוטיק לקבל, לבחירתם, בשבוע השקתו - בכל קניה מעל סכום של 500 ש"ח. בהשקת הבוטיק החגיגית, שמחתי גם אני להזדמנות לבחור באחד מהעיצובים הנהדרים הללו. אני בחרתי בכיסוי המעוצב של מאיה נאה (Naya.Mae באינסטגרם), סטודנטית שנה ג', אשר איירה את אחת השמלות המפורסמות יותר מקולקציית ה-Ready To Wear, לאביב 2017.

RTW, S/S2017 - ההשראה לאיור (צילום:יח"צ חו"ל)

והאינטרפטציה, כפי שתורגמה באופן מקסים לכיסוי הפון שבחרתי - של המעצבת מאיה נאה (צילום:יעל יעקבי)
Matte Shaker Liquid Lipstick - ליפסטיק שייקר של לנקום


שבעה גוונים לשקשק - ג'וסי מאט שייקר (צילום:יח"צ חו"ל)
לאחר הצלחת הוורסיה המקורית של הג'וסי שייקר שהושקה בשנה שעברה, ראו בלנקום כי טוב והחליטו להמשיך ולרכוב על גל ההצלחה הקודם. החודש השיקה החברה בקול תרועה רמה וורסיה נוספת שלו, הפעם בגימור מאט.
גם כאן השכילו להבין כי אופי הפרסום בעולם היופי השתנה, וכי יש צורך של ממש לפנות לקהלים צעירים יותר אשר הפכו, באמצעות הנגישות לרשתות החברתיות, למכתיבי הטרנדים ומובילי דעת הקהל. חמושים בפרזנטורית טיילור היל המעלפת (המשמשת גם כ"מלאכית" של "ויקטוריה סיקרט"), החלו ליצור בחברה מוצרים בעלי זיקה שובבה וצעירה, כמעט גימיקית (להלן, שפתון בצורת שייקר של משקאות) - וככל הנראה זה עובד לגמרי.


מי זו שם מצד ימין? איור מושלם שלי על ידי שירה ברזילי המוכשרת מארוע ההשקה של לנקום (צילום:יעל יעקבי)
סדרת הג'וסי שייקר בגימור המאט מכילה מנעד של שבעה גוונים ועיצוב המוצר שלה זהה לחלוטין לוורסיה הראשונה שלו. מיכל שייקר קטנטן, ממש כמו השייקרים למשקאות בבארים, אותו יש צורך לשקשק על מנת לערבב את הפיגמנט שבמיכל.
הפקק השחור מכיל בקצהו אפליקטור ספוגי, שמנמן, מחודד וחרוטי, אשר נטבל בעת הסגירה בפיגמנט ואיתו מניחים, או מושחים, את הצבע על גבי השפתיים. זה אולי נראה מסורבל קצת, אבל באופן מפתיע קל מאד להנחה, גם בזויות הפה הקשות יותר לתמרון.
עיצוב חדשני למוצר שיקי (צילום:שולי דרוקמן)
החומר קריר, נוזלי-ג'לי במרקמו והוא מתקבע לאיטו על גבי השפתיים עד להכתמה מלאה שלהן בפיגמנט בגימור מאטי. רוויית הצבע מצויינת והכיסוי טוב, ובשתי שכבות מצאתי כי הוא גם נראה אחיד למדי.
בתמונה שכאן תראו אותי עם הגוון המשגע, מבין שלושת הגוונים שקיבלתי להתנסות, ושמו "Kiss Me Cherie #374" - אדום דובדבני.


האבולוצה של ההשתטות - גוון קיס מי צ'רי בפעולה (צילום:יעל יעקבי)
גם את מבחן העמידות צלח השפתון באופן שהפתיע אותי לגמרי. אמנם לא ניתן להשוות בינו לבין שפתון עמיד נוזלי בגימור מאט, כפי שכולנו מכירים, אבל אפקט הכתמת השפתיים הוא כה עז, עד כי גם לאחר דהיה הגיונית שבאה לאחר ארוחה ושתיה, השפתיים נראו עשויות באופן מספק למדי. לגמרי שווה את ההייפ סביבו. 115 ש"ח למוצר המכיל 6.2ml שלא בעת הנחות מותג סלקטיביות. ניתן להשיג ברשתות הפארמים ובחנויות המורשות.
עד כאן להפעם אהובים...
למען האמת תכנתתי לכתוב לכם על עוד כמה מוצרים, אבל יצא כבר ארוך למדי, אז אשמור אותם לפעם הבאה.
מוזמנים, כמו תמיד - להגיב לי כאן, לעקוב אחרי באינסטוש (כי בסטורי שלי עולים גם דברים מעניינים מאד, אהמ...) או לעקוב אחרי העמוד המקצועי שלי. ואם כל אלה לא יספקו אתכם, זה המייל שלי:yaelmakeup09@gmail.com נישוקימים!

No comments:

Post a Comment