Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Wednesday, December 15, 2010

אלא לראותם בלבד...

הכתבה האחרונה שהתפרסמה אתמול ב-"ONLIFE". הפעם כדאי לכם מאד מאד להכנס ללינק כאן, כיוון שיש שם גם הגרלה שווה של מוצר איפורי כנגד שאלה אחת בלבד. לא תקליקו? תתאמצו? תטקבקו?-בטח שכן!!!

את מה שנאמר על נרות החנוכה, אפשר להשליך בהתאמה, גם על מוצרי איפור מסויימים. כאלה ששייכים לזן כה נדיר, שהוצאנו עליו ממיטב כספנו והוא כה מיוחד במינו ויפהפה שכואב הלב להשתמש בו ול"בזבז" אותו.
כל מכורת איפור וותיקה מכירה מוצר אחד כזה לפחות שמעלה אבק במגירת התמרוקים שלה. אחד שהתפתתה לקנות כי הוא היה כל כך משובב עין ולב, וגם כי היא רצתה להוריד מעליה את הדיילת הנודניקית שלחשה לה באוזן באחיתופליות:”קיבלנו ממנו רק 5 חתיכות. בכ-ל הארץ!!!”. כולנו גם מכירות את התירוץ הפולני שאנחנו מתרצות לעצמנו, מדוע לא להשתמש בו עדיין: “זו מהדורה מוגבלת, אני שומרת את זה להזדמנות חגיגית באמת!”.

את קבוצת המוצרים הללו (או "ממתקי האיפור" כפי שאני מכנה) ניתן לחלק לשני סוגים: אלה שמגיעים במארז מיוחד במינו (מבחינת המעטפת החיצונית) ואלה שהשוני שלהם הוא פיזי, משהו שמייחד את המוצר עצמו. הכוונה היא בד"כ למוצרי דגל של קולקציות במהדורות מוגבלות, המכילות (בין השאר) סמקים וצלליות שמוטבעות עליהם טקסטורות שונות, שכבות עליונות רוויות פיגמנטים ועוד כהנא וכהנא המצאות חדשניות, שמושכות את העין וגורמות למוצר להראות אסתטי, מעוצב וכפועל מזה, גם מפתה יותר.

מהדפסי פרחים ופרפרים ועד צורות גיאומטריות-
1. צלליות וסומק של "גרלן" 2. סומק של "קליניק" 3. של "שיק" 4. גלוס של "רבלון" 5. סומק של "גרלן" 6. סומק של רווית אסף 7. צללית של "מאק" (צילומים-יח"צ ויח"צ חו"ל)

בעשור האחרון הוצף השוק במוצרי איפור עונתיים מהסוג הזה. הם בד"כ מגיעים כחלק מקולקציה חד-פעמית, לעיתים קרובות מושקים לקראת חג-המולד ולרוב אינם נכנסים לליין היומיומי של החברה המנפיקה בשל עלויות הייצור היקרות.

חברות הקוסמטיקה הגדולות כבר עלו על הפוטנציאל השיווקי שמעיד כי הקולקציות הללו נחטפות כמו לחמניות חמות ונסחרות מאוחר יותר, באתרים כמו "אי-ביי" כפריטי אספנות לכל דבר. “מאק" מקפידים מדי שנה להוציא כמה וכמה קולקציות שכאלה (הרבה פעמים בשת"פים עם חברות אחרות, להגברת ה"באז" התקשורתי סביב) וגם חברות מסחריות יותר כמו "שאנל",”אסתי לאודר" ו"גרלן" הפכו את הדבר לעניין שבשגרה, לפחות פעם בשנה בעונת החגים בחו”ל.

ולו רק כדי לחזות באריזות. מימין למעלה ועם כיוון השעון:
1. סומק משובץ של "מאק", 2. פודרה מנומרת של "סיסלי", 3. לקים עם סוורובסקי של "אורלי", 4. שפתון של "לנקום", 5. עפרונות עם "כתר סוורובסקי" של "סיסלי", 6. סומק מחוכי של "ניוואה", 7. צלליות של "גרלן", 8. פודרה בכדוריות של "גרלן" (צילומים: יח"צ ויח"צ חו"ל)

הנוסחה להצלחת המוצרים הללו היא פשוטה למדי: קחו עיצוב משובב עין ואופנתי המלווה בהסבר מתוחכם על ההשראה לקולקציה (לדוגמא, בתקופת האביב מנפיקות חברות רבות סמקים עם הטבעות של פרחים שונים), הוסיפו לזה מכבש יח"צ ושיווק אגרסיביים-קרי, הנפקת מוצר חד פעמי שאינו נמצא בליין באופן קבוע והיצע מצומצם של פריטים (שלבטח לא יעמוד ברף הביקוש) וקבלו אפקט ציפיה מאד גבוה שיבטיח ריצת מרתון מטורפת של נשים אספניות איפור כפייתיות התאבות לשים את ידן על היהלום האיפורי הנדיר הזה.

וכן, אני לחלוטין פוסלת במומי-אני ביניהן', SHOOT ME!
אני פשוט נהנית נורא לפתוח את ארון הקוסמטיקה שלי, להתענג עליהם במבט, לחכוך לרגע ואז להחזיר אותם למקום בהחלטיות. בטוח יהיו ארועים משמעותיים יותר מהחתונה של בת השכן מלמטה עבורם אשמח ביתר שאת לבתק בתולי הפלטה החדשה של "בובי בראון"...

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

No comments:

Post a Comment