Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Wednesday, December 22, 2010

רוח גבית עד גבה גבית...

פוסט חדש דנדש שעלה אתמול ל"ONLIFE" בנושא שאני בטוחה שמעסיק את כולכם-הגבות. קבלו, באהבה, ממני...

"היי יעל זו אמנם אינה שאלה איפורית, אבל אני מקווה שתוכלי לעזור לי. אם יש דבר שאני לא יודעת/מצליחה לעשות הוא לסדר גבות. פעמים רבות אני הולכת למכונים, משלמת כסף ובסופו של דבר-לא אוהבת את התוצאה. עיצוב עגול מדי נותן לי הבעה עצובה, וצורה משולשת זה פרחי לאללה. אז אחרי תקופות של גבות דקיקות, חורים בגבה ובלאגן טוטאלי הייתי שמחה לדעת אחת ולתמיד מהי הטכניקה הנכונה אם יש כזו? העיניים שלי כהות ומלוכסנות מעט, למקרה שזה רלוונטי. תודה מראש, גלי"

היי גלי, שאלה יפה שאלת. אמנם, לא כל המאפרות מעצבות בפועל את גבות הלקוחות שלהן, אבל צורת הגבה קשורה קשר ישיר למראה הכללי, לאיפור העין וגם (כפי שציינת יפה כל כך), להבעת הפנים.
הגבות עברו ברבות הדורות סגנונות מרובים-ממריטה טוטאלית בשנות העשרים של המאה שעברה, דרך מראה דקיק דקיק בשנות השבעים ועד למראה ה"ברוק שילדסי" העבות של שנות השמונים. כמו העובי, השתנתה גם הצורה הכללית שלהן-ממראה עגול יותר ועד לגבות מכונפות וכמעט משולשות בצורתן. בשנים האחרונות רווחת המגמה של חזרה למראה טבעי יותר כשהקו המנחה הוא, בגדול, ללכת עם צורת הגבה ולא נגדה.

מהי צורת הגבה האידאלית?

מורה נבוכים ונקודות ציון למאותגרת "גבתית" (צילום באדיבות יח"צ ביה"ס "רוית אסף")

פרופורציות
דמייני לך קו שעובר דרך שתי נקודות בפנייך-זוית הפה החיצונית וזוית העין החיצונית של אותו צד. המשכו העליון של קו זה היא נקודת סיום הגבה הפרופורציונלית לפניך. והיכן היא אמורה להתחיל? נקודת הציון שלך היא המשכו של קו אנכי הנמתח מעלה בזוית ישרה מזוית העין הפנימית. גבה המתחילה לפניו או אחריו תגרום בהכרח לאשליה של עיניים קרובות/רחוקות מדי.
עובי
הנטיה העכשווית הינה, כאמור, להניח לעובי הגבה המקורי כפי שהוא ורק ל"נקות" מעט באיזור הקימור הרצוי כדי לתת לה את הלוק העכשווי.
מבנה
הצורה המקובלת ביותר כיום היא צורת "כנף השחף", אותה ניתן ליצור בקלות ע"י חלוקת אורך הגבה לשלושה שלישים דמיוניים. קו התפר בין השליש השני לשלישי הוא למעשה המקום המדוייק והנכון ביותר בו היא אמורה להתקמר קצת כלפי מעלה.
טעות נפוצה ואומללה היא יצירת הזוית קודם לכן, באזור מחצית הדרך-מה שיוצר גבות גרוטסקיות של בוזו הליצן (בקיצור-אם שואלים אותך במהלך היום על מה את מתפלאה כל כך הרבה, גשי למראה לבדוק את הגבות. יש מצב ששם נעוצה הסיבה...).

איך מסדרים ומטפחים?
האופציות רבות ומגוונות-ניתן למרוט באמצעות פינצטה באופן נקודתי וניתן למרוט אזורים נרחבים יותר (למי שזקוקה לכך) באמצעות שעווה או חוט. אם עדיין לא סידרת גבות מעולם, הייתי ממליצה לך בחום ללכת למעצב/ת גבות מקצועיים שיתוו לך את הצורה הראשונית והנכונה עבורך, זו שתתאים למבנה הפנים והעיניים שלך. לצורך העניין, לא כל קוסמטיקאית שכונתית היא מעצבת גבות טובה. בדקי היטב את העבודות שלה לפני שאת מתמסרת תחת פינצטתה!


עזרים טקטיים למפעילות ציוד מכני עדין-נא לנהוג משנה זהירות! :1. ערכת שבלונות לעיצוב הגבה-”וואו" קוסמטיקס, 5.90 ש"ח, 2. ערכת ריסים וגבות של "ביוטי קייר", 9.50 ש"ח, 5-3. פינצטות לגבות של "שיק"24-30 ש"ח ליחידה (צילום-יח"צ)

איך מאפרים?
כפי שכבר ציינתי בקצרה בפוסט הזה. מדובר במוצרים שצריכים להתאים אינדבידואלית לצרכים האישיים שלך ולכן אינם כורח המציאות בכל תיק איפור.
בגדול ניתן לחלק אותם לארבעה סוגים שמטרתם טיפוח ואיפור איזור הגבה-שניים מהם, הצללית ועפרון הגבות, מיועדים להשלים ולמלא חורים ללא שיער. השניים הנוספים, מוצרי השעווה והמסקרות המיוחדות לאיזור, מטרתם לסדר ולשמור במקום את שיער הגבות הקיים.

למלא, למלא, למלא:1. צללית גבות של "רוית אסף", 99 ש"ח, 2. צללית גבות ושעווה שקופה של "סמאשבוקס"-”בראו טק”, 120 ש"ח, 3. צללית גבות כפולה של "ביוטי קייר", 6 ש"ח, 4. צמד צלליות לגבה ולעצם הגבה "בראו שיידר" של "מאק", 88 ש"ח (צילום:יח"צ ויח"צ חו"ל)


למלא ולהבריש עד לשלמות: 1. עפרונות גבות של “שיק”, 16 ש”ח, 2. עפרון גבות עם מברשת של “אסתי לאודר”, 135 ש”ח3. עפרון גבות אוניברסלי, “ביוטי קייר”, 5 ש”ח 4. מסקרה שקופה לקיבוע הגבות “בראו סט” של “מאק”, 88 ש”ח, 5. מסקרה שקופה לגבות של “ביוטי קייר”, 7 ש”ח, 6. מקלון שעווה לקיבוע הגבות “בראו פינישר” של “מאק”, 89 ש”ח, 7. עפרון גבות של “וואו” קוסמטיקס, 9.90 ש"ח 8. עפרון גבות עם סטיק להארה של עצם הגבה, “קליניק", 110 ש"ח 9. עפרון גבות דו צדדי עם מברשת לסירוק של “לנקום”, 128 ש”ח10. עפרון גבות של “סטנדל”, 75 ש”ח (צילום:יח"צ ויח"צ חו"ל)

עשי ואל תעשי!
*לעולם לעולם אל תגזרי שערות כדי להתאים אותן לקו הגבה הרצוי. זה אולי נראה נפלא בהתחלה, כשהגבות מסודרות ומוברשות, אולם אחרי שנים של גזירה תגלי שיהיה קשה לך מאד לשלוט בכיווני הצמיחה של השיערות הללו והן יחלו להתפרע לך לכל עבר. מראה דולצ'יניאה איננו מחמיא והוא בלתי הפיך.
*המנעי ממריטת יתר של שיער הגבות. רבות מכן יודעות על בשרן כי שיער הגבות אינו ממהר לצמוח מחדש, ואובר מריטה של הגבה ע"פ צו האופנה העכשווי עלול, לאורך השנים, להשאיר אתכן עם קרחות לא אסתטיות באיזורים בעייתיים.
*השתדלי להתוות את קו קימור הגבה ע"י מריטת חלקה התחתון, קרוב לעפעף ולא בחלקה העליון. צמיחה חוזרת של שיערות באזור שקרוב יותר למצח קשה יותר לשליטה ונראית רע במיוחד.
*כשאת בוחרת מוצר למילוי והדגשת הגוון השתדלי לבחור בצבע שיתאים באופן הרמונילגווני הפנים שלך. גם אם הגבות שלך שחורות אל תלכי על גוון שחור לעולם-זה נראה נוקשה ומשווה מראה רע לפנים, בחרי במקום זאת בחום כהה, כמו שוקולד מריר. בנוסף, המנעי מתתי גוון אדומים שמאד לא מחמיאים לאזור שיער הגבה. העדיפי לבחור פלטת גוונים עם תת גוון אפרפר, המתקבלים בצורה טבעית יותר על שיער הגבות.
*אל תוציאי את התסכולים האישיים שלך במריטת גבות אובססיבית. התוצאה המתקבלת על הפנים לא תמיד שווה את העצבים, נסי לנתב את האנרגיות לדברים שכן יועילו לך.
לסיכום-נסי לעבוד עם מה שיש לך ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר והמחמיאות ביותר עבורך.

גלי, אני כולי תקווה שנתתי לך פה תשובה מספקת ומלאה לכל שאלותייך.
עדיין לא בטוחה במשהו? זקוקה לעצה? אני תמיד כאן, בשמחה!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

1 comment:

  1. איך זה שהתגובה שלי היא היחידה פה ??
    שוב, פוסט מאוד אינפורמטיבי שלך. מעולם לא ידעתי שיש כל כך הרבה השקעה באיפור הגבות. אני ממש שוקלת לנסות.. תודה על הקולאז' תמונות הקטן.. חחח זה באמת עוזר!!

    ReplyDelete