Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, November 30, 2010

מותק, הריסים משתוללים

(או..."מורה נבוכים למאותגרית מסקרית-שאלת קוראת")

כמו תמיד בנוהל-פוסט שעלה לפני כמה ימים לפורטל "ONLIFE". טקבקו-טקבקו, כאילו אין מחר...
“היי יעל,
הייתי רוצה פעם אחת ולתמיד לקבל המלצה למסקרה טובה. אחת כזו שעושה הכל-מעבה, מאריכה, מפרידה ומעגלת. יש חיה כזו או שאני חיה בסרט?
הריסים שלי סבבה-ארוכים אבל לא מעוגלים ומודגשים כפי שהייתי רוצה...
האירי את עיני, תרתי משמע!
דנה"

אוי יקירתי...
אכן, נגעת פה בנקודה כאובה, שכדי לענות עליה יש צורך לפרוט את העניין לפרטי פרטים, כי הוא אינו פשוט כלל וכלל.
מכיוון שמסקרה היא סוג של מצרך יסוד מהותי מאד במלתחה האיפורית של כל אשה, בחירתה היא משימה סבוכה שתחילתה בכמה נקודות בסיסיות עליהן את צריכה לעבור:
ראשית,הגדירי לעצמך מה הדרישות הבסיסיות שלך מהמסקרה, למעט קפה כל בוקר למיטה (דרישה הגיונית ולגיטימית לכל הדעות!).
בד בבד, כדאי גם לוודא שהתכונות הנדרשות אינן סותרות זו את זו (ע"ע "אני רוצה מייקאפ בעל כיסוי מושלם לכל פגמי העור אבל שלא יראו אותו עלי כלל" סטייל...).
למה כוונתי?
מסקרות מחולקות בגדול לשתי קבוצות איפיון עיקריות: אלה ש"מאריכות" ואלה ש"מעבות". התכונות הללו נקבעות ע"י שני פרמטרים-הרכב הפורמולה ומבנה המברשת. מסקרות בעלות תכונות ה"עיבוי" מצטיינות בפורמולות סמיכות מאד שלעיתים מקבלות "תוסף חיצוני" לעידוד העניין-כמו סיבי משי וכדו' ע"מ ליצור אשליית נפח. המסקרות הללו מעבות בעיקר את שורש הריסים ועוטפות כל ריס וריס בחומר למראה מלא יותר. אלה גם יצטיינו בד"כ ביכולת עיגול גבוהה למדי. המסקרות בעלות תכונות ה"הארכה" יצויידו בד"כ במברשת צפופה מאד שתתרום לסירוק הריסים והפרדתם במראה "אחד-אחד" והפורמולה שלהן תהיה פחות עשירה.


“משמין, מרזה, מעמיד ת'חזה! האמנם?” 1. מסקרת מוס של OFRA-104 ש"ח 2. מסקרה "לה-דו" של "גרלן", 221 ש"ח 3. מסקרה "פולסיס" של "מייבלין", 110 ש"ח 4. מסקרה "ווליום מיליון לאשס" של "לוריאל", 115 ש”ח 5. מסקרה "לה דיווה" של "קרליין", 99 ש"ח 6. מסקרה "דאבל טוויסט" של "רבלון", 115 ש"ח 7. מסקרה "האוט אנד נוטי" של "מאק", 99 ש"ח (צילומים:יח"צ, יח"צ חו"ל)

טיפים:

*התייחסי לפרסומות בערבון מוגבל. בכולן, ללא יוצא מהכלל, נעשה שימוש בריסים מלאכותיים להעצמת האפקט. אל תצאי פתי לכל דבר ותאכלי כל לוקש שהפרסומאים מאכילים אותך.

*ע"מ למקסם את אפקט המסקרה במלואו הקפידי למרוח אותה על חלקם העליון של הריסים העליונים ולא רק על צידם התחתון. עמדי מול המראה והשפילי את מבטך מטה כשהעין עדיין פתוחה. תוך כדי כך צבעי בתנועות הברשה עדינות את חלקם העליון של הריסים. לאחר מכן פתחי את העין לרווחה והביטי ישירות למראה תוך כדי עבודה עם האפליקטור של המסקרה על צידם התחתון של הריסים. משחי את הצבע משורשי הריס ועד קצותיו בתנועות הרמה.

*אם הריסים שלך אינם מעוגלים דיים, אל תסמכי רק על הבטחות המסקרה-השתמשי במעגל ריסים. יש להשתמש בו לפני הנחת המסקרה ולא לאחריה ע"מ למנוע את שבירת השיערות. סגרי את להבי הגליוטינה בזהירות קרוב ככל האפשר לשורשי הריסים, ו"פמפמי" בעדינות תוך התקדמות למעלה אל עבר קצותיהם.

"אל תצפי אחרי המעגל לקבל כאלה ריסים...”
מימין: מעגל של "מאק", 82 ש"ח במרכז: מעגל של "רבלון", 58 ש"ח (צילומים:יח"צ); משמאל: איפור-יעל יעקבי (צילום: עדי אורני)

*המנעי מתנועות פמפום גסות של האפליקטור במיכל לפני האפליקציה, במקום זה סובבי את המקלון בתנועות מעגליות כדי לאסוף חומר. הפמפום מכניס אוויר רב למסקרה וכך מקצר את חייה באופן משמעותי.

*אם גוון עורך בהיר, עינייך בהירות והריסים בהירים בהתאם כך שכל מסקרה שחורה הופכת אותך לתואמת קרואלה דה-ויל, נסי במקום השחור גוון חום כהה (כמו שוקולד מריר). אפקט המיסגור של הריסים את העין עדיין יראה, אבל ללא הנוקשות הבעייתית של הגוון השחור.

*ע"פ המלצות משרד הבריאות, אורך חיי המדף של מסקרה לאחר פתיחתה הוא כשישה חודשים בלבד. אם את לא בטוחה יותר בטריות שלה, סמכי על חוש הריח והראיה שלך-מסקרה שמריחה רע (ואת תדעי לכשזה יקרה, האמיני לי-קשה לפספס את הזוועה) או שמרקמה השתנה משמעותית-מקומה בפח. אל תשחקי עם בריאות העיניים שלך!

*בהמשך ישיר לסעיף הנ"ל: המנעי מלדגום טסטרים של מסקרות בחנויות אלא אם כן מוצע לך אפליקטור חד פעמי. עיניים ושפתיים הם המקומות הרגישים ביותר לטרמפים של חיידקים ושאר מרעין בישין למיניהם, בגלל קרבתם לרקמות הריריות של הגוף.


“ריס לכל כיס-ההמלצות שלי”
מימין: מסקרה "קולוסאל" (צהובה-סגולה) של "מייבלין", 100 ש"ח משמאל: מסרקה "אפה פו סיל רדיקל" של "איב סאן-לורן", 190 ש"ח (צילום:יח"צ, יח"צ חו"ל)

לסיכומו של עניין דנה'לה, כמו שאת רואה, גם ריסים זה משהו מאד אינדבידואלי. לי יש ריסים ישרים ובהירים, שלך כהים ומעוגלים-מה שעובד עלי היטב, לא יהיה בהכרח כוס התה האיפורית שלך ולהיפך. צריך להתנסות, לבדוק ולדעת להתאים באופן אישי ובשיטת האלימינציה את המסקרה שתעבוד הכי טוב עבורך!

שיהיה בהצלחה-מקווה שעזרתי לשפוך קצת אור על עניין...
שאלות? טענות? מענות? תהיות?
אני כאן-מבטיחה לנסות ולעזור, כמו תמיד!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

No comments:

Post a Comment