Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Monday, September 13, 2010

פרק שלישי ואחרון בטרילוגיה...


(התמונה נלקחה מהאתר המגניב הזה...)

(או..."כיצד אסדר את תיק האיפור שלי?!..."/VOL3...)

עוד כתבה לפורטל "ONLIFE"-תגיבו בכיף, פה, שם ובכל מקום....;-*

ברוכה הבאה לפרק השלישי והאחרון בטרילוגיית "כיצד אשדרג מחדש את תיק האיפור שלי". אם הגעת עד הלום וקראת בדרך את הפרק הראשון והשני מבלי לעשות מעשה ADHD ולקפוץ ישר לכאן, הרי שאת כבר צריכה להיות מסודרת ומבינת עניין, לפחות במיקצת.
לתשומת ליבך-הפרק הזה הוא נדבך אקסטרה ואינו מחוייב המציאות, כי כמו באופנה, כפי שכבר ציינתי, כך גם באיפור-יש נשים שיסתפקו במלתחת הבייסיק, ויש כאלה שישדרגו אותה עוד ועוד ועוד...עד בלי די.
אז יש לך כבר את הבסיס ואת האקסטרה. מה עוד ניתן להוסיף?

פריימר לפנים
לקטנוניות שביניכן-נכון, פריימר הוא לא מוצר איפור של ממש. הוא נופל יותר תחת ההגדרה של “מוצרי טיפוח”, אבל מכיוון שיש מקרים שבהם הוא הכרחי בשגרת האיפור-נתתי לו להתסנן לכאן בשקט.
מהו פריימר? בניגוד לדעה הרווחת והמוטעית, פריימר איננו קרם לחות ו/או סרום ואינו בא למלא את מקומם. מקומו ב"תרשים הזרימה האיפורי" הוא לאחר קרם הלחות ולפני האיפור; הוא למעשה החוליה המקשרת (“לוסי" האיפורית, אם תרצו) בין שלב מוצרי הטיפוח לשלב מוצרי האיפור. מטרתו (שאותה אפשר בקלות להסיק משמו), היא תכליתית: להכין את העור להנחת האיפור.
מרבית הפריימרים בשוק כיום מכילים נגזרות כאלה ואחרות של סיליקון. מטרת הסיליקון במוצרי איפור היא לרכך את העור ולתת לו מרקם קטיפתי; ללכוד את הלחות בתאים ולגרום בעקבות כך לאשליה של מראה עור מוחלק יותר; בנגזרות אחרות שלו, ובאופן פרדוקסלי, לספוח את שומן הסבום ולתת לעור מראה מאט.
קחי בחשבון כמה נקודות מפתח:
-לא על כולן אפקט הפריימר זהה-יש כאלה שיראו שינוי ניכר לעין לאחר ההנחה (למשל, מיזעור גודל הנקבוביות), ויש כאלה שלא יחושו בו. אל תצפי לאפקט "מתיחה"/“החלקה"/"גיהוץ" כמו שמבטיחים לך בפרסומות-זה לא יקרה!
-אם את אכן נמנית על ברות המזל שהפריימר משדרג את מראה עורן באופן נראה לעין, השינוי יהיה זמני בלבד. לאחר כמה שעות-העור יחזור למצבו הסטנדרטי.
-אם העור שלך שומני במיוחד ובעל נטיות אקנאיות, יש מצב שפריימר יעורר אצלך התפרצות כזו או אחרת. תמיד כדאי להתנסות בקטנה לפני שמשתמשים בו על בסיס קבוע.



המומלצים שלי-משמאל לימין-הפריימרים של "פופה" (כן, כן-קראתם נכון...), זה של "קלארינס" וה"פוטופיניש" של "סמאשבוקס"

פודרה
הפתעה....
תמיד למדו אותנו שפודרה זה "מאסט" בכל תיק איפור....אז זהו-שלא!
לפני שנים רבות-מטרת הפודרה היתה לספוח את שומן עור הפנים ולמנוע מהמייקאפ מלשוט על הפנים במהלך היום. היום, עם התקדמות הטכנולוגיה והמצאת מייקאפים מתקדמים ועמידים יותר מהסוג המתקבע עצמאית, הפכה הפודרה, בחלק מהמקרים, להמלצה בלבד.
מי כן זקוקה לפודרה? מי שיש לה עור פנים שומני ובעל נטיה להברקה. אם העור שלך נוטה ליובש ויש לך קימטוטים רבים, הפודרה לא רק שלא תועיל לך, אלא עלולה לייבש לך את העור ולהדגיש בצורה לא מחמיאה קילופים וסימני יובש אחרים על הפנים.
גם במקרה שבו את כן זקוקה לפידור בשל הברקת יתר-מזערי את השימוש רק לאיזור ה"T”-קרי, מצח והאף וכנפותיו.




שוב "סמאשבוקס" ו"מאק" מככבים-משמאל, פודרה BLOT של "מאק"; מימין-פודרת "היילו" החדשה של "סמאשבוקס"

מוצר לגבות
"מה ז'תומרת "מוצר"?” אתן שואלות, "אי-אפשר להיות קצת יותר ספציפית?!”....
אז זהו-שיש כמה וכמה אופציות בקטגוריה הזו. זה תלוי באיך הגבה שלכן נראית...או בפשטות-כמה הייתן עסוקות ב"לסדר" אותה במהלך שנות ההתבגרות הבועטות שלכן....
מי שהתאפקה יפה-יפה וניחנה בגבה עבותה ומסודרת, תזדקק רק לסוג של מקבע שיער. כזה שישיב למקומן את השיערות הסוררות שמדי פעם מרימות את ראשן הפרוע וישמור על מראה גבה מסודר לאורך היום. זו יכולה להיות מסקרת ג'ל מיוחדת לאזור הגבות, או מקלון שעווה ייעודי שיצמיד את השיערות למקום לאורך זמן ובאופן יעיל.
מי מביניכן שהיתה ילדה רעה מאד, שכל פעם אחרי ריב עם החבר הלכה ל"ישר" קצת את הגבה, בוודאי הגיעה לבחרותה עם חורים באיזור הגבה, או פשוט שני חוטיטים דקיקים במקום שפעם שכנו להן גבות לתפארת. היום כבר כולכן יודעות ששיער הגבות לא צומח בחזרה כל כך מהר אחרי שנתלש בבוטות על ידי יד של מתבגרת עצבנית ומלאת הורמונים (למה זה לא קורה "משוערים" אחרים, תמהתני...:-P). ובכן-במקרה הזה יש צורך במוצר שימלא את המקום החסר-קרי, עפרון גבות או צללית לגבה. משהו שישלים את קו השיער שנתלש בצורה סבירה ויתן שוב מסגור נאות לאזור העיניים.
בקיצור-כל מקרה לגופו...או לשערותיו....



ה-"BROW FINISHER" המעולה של "מאק"-המצאה גאונית!

שימר
מה זה בכלל שימר?
“שימר" הוא שם כוללני למדי לכל מיני מוצרים בהירים ומבריקים המגיעים בתצורות שונות-החל מנוזל וקרם ועד לפודרות דחוסות ובתפזורת. מטרת השימר היא ליצור אפקט "מואר" בחלקי הפנים הנבחרים אותם אנחנו רוצים להדגיש.
אם הברונזר הוא היין ומטרתו ליצור הצללות, הרי שהשימר הוא היאנג שלו, ומטרתו להאיר.
איפה מניחים את השימר? (בהנחה שהמטרה היא אינהלהראות כדור דיסקוטק מבריק למרחקים...) בעיקר באזורי עצם הגבה ועצם הלחי עד לאזור הרקות. המנעי מלפלוש איתו פנימה מדי אל מתחת לאזורי העיניים, והעדיפי שימרים מבריקים ולא מנצנצים בהכרח (ע"ע כדור הדיסקוטק שלעיל...).



השימרים המינרליים של "מאק"-שלל גוונים ומרקמים ותוצאות-ללקק את האצבעות!

זהו יקירותיי, מפה והלאה, השמיים הם הגבול האיפורי שלכן...
הדפיסו, מסגרו ושמרו לעת צרה!


מזה ימבה זמן שלא כתבתי קצת על אופנה ושות'....(העיסוקים הבלתי פוסקים של אם חד-הורית...יו-קנואו!:-P)
בשבת האחרונה שמתי את נפשי בכפי ופקדתי, אחרי המון זמן שלא הייתי שם, את שוק האקססוריז שהתקיים הפעם ב"בית ציוני אמריקה", ת"א.
ארגנתי את אפרוחית, איבזרתי אותה כדבעי כיאה לגודל המעמד ודהרנו שתינו תל אביבה.
דוגרי ובכנות-נזכרתי, שוב, מדוע הידרתי את רגלי מהשוק פעמים כה רבות לפני כן. מרבית האקססוריז בדוכנים נראו כדופליקציות האחד של השני; ספרתי לפחות חמישה דוכנים הומי אדם (מבלי להכנס לענייני שמות וכו'...) שמכרו תכשיטים בסגנון "ווינטג'" שאותי מעולם לא משכו (טוב, אולי פעם....אבל ממש-ממש קצת...); כמה דוכנים חביבים למדי של תיקים וארנקים ושני דוכני נעליים שלא היו לטעמי כלל וכלל (למה לעזאזל מתעקשים בארץ לעצב בסגנון "גולדאי"?! לא אסתטי, לא שיקי והגרוע מכל-לא תמיד מחמיא לשוקיים של בחורות לא כחושות בעליל....:-P). נקודות האור הססגוניות, והבודדות לטעמי היו הדוכן של ליאת גינזבורג והדוכן המקסים של מיכל בן-עמי.
את מיכל, מעשה גילוי נאות, הכרתי כשהיתה מאפרת בחנות של "מאק", אותה אני פוקדת ביראת קודש חודשית כמעט. בין לבין, ובעזרתו האדיבה של ממשק הפייסבוק, גיליתי שהיא גם מעצבת מוכשרת של תכשיטים מגניבים. נכון...היא לא "המציאה את הגלגל", אבל השילובים של הטקסטורות (שילובים של עור, מתכות ובדים תפורים), העיבודים הנהדרים וחשוב מכל, הגימורים המוקפדים (עקב האכילס של מרבית מעצבי ה"וונאבי" תכשיטים)-משכו את עיני. עד מהרה שלפתי את הארנק ורכשתי (בפרץ חזירות אופייני) שני צמידים ושרשרת "סינר" עליהם צ'ופרתי גם במתנה נאה בדוגמת עגילי "רוכסן" (וורודים...אלא מה?!).
המחירים הוגנים למדי לטעמי, והתמורה שווה בהחלט! ניתן ליצור קשר עם מיכלי בפרופיל שלה בפייסבוק, ולפגוש אותה ביריד המעצבים שיתקיים בסופ"ש הקרוב (16-17.9) ב"דיזינגוף סנטר".

טעימה קטנטנה, העיצובים של מיכל בן-עמי; מקסים, מוקפד ושיקי להפליא!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

7 comments:

  1. טוב שהזכרת את המוצרים האלה, לדעתי יש בנות שהמוצרים פה זה מאסט עבורן (למעט השימר).
    בכל מקרה, מדהים איך הצלחת לרכז בפוסט אחד את כל המוצרים שאני הכי לא אוהבת באיפור...
    מה שכן, אני בהחלט משתדלת מדי יום להשתמש בעפרון גבות. אני לא משתמשת בו למילוי אלא רק לצבוע את השיער עצמו. זה שדרוג אמיתי עבורי, במקום משהו בהיר פתאום יש לי משהו עם עומק שנותן מסגרת וצבע לפנים.

    ReplyDelete
  2. LOL
    :-D
    בגלל זה זה פוסט על מוצרים שהם רק "אקסטרה"...
    וגם אני מאלה שעם עפרון גבות נראית יותר כמו בנאדם....:-P

    ReplyDelete
  3. ברוכה השבה ותודה שמישהו סופסוף הסביר לי מה זה שימר, פור פאק סייקס

    כבר קראתי אצל מישהי על היריד הזה והבנתי שהוא מאוד
    more of the same
    לא ממש טרחתי מעולם ללכת.... אבל כן טרחתי ללכת לאלטרנטיב זיפר מארקט, יש שם גיוון היסטרי

    ReplyDelete
  4. LOL
    קרעת אותי עם עניין השימר....
    ועל הזיפר מרקט שמעתי משו-איך, מה, מי, מו?!
    ספרי!

    ReplyDelete
  5. זיפר זה יריד מצומצם ואינטימי שלא הייתי בו, הייתי באחיו התאום המרושע שנקרא אלטרנטיב זיפר ויש אותו פעם בתקופה לא מוגדרת, הוא כולל מלא סגנונות מגותי עד האלו קיטי :)
    היריד הקרוב הוא ב24.9 (עוד שבוע) זה במועדון המקסים קינג ג'ורג' 48 אם אני לא טועה, מה שאומר שיש בר אלכוהולי במחירים נוחים ומוזיקה... משעות 11:00-17:00
    :D

    ReplyDelete
  6. אוי מגניב....תודה על המידע!!!

    ReplyDelete