Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Thursday, July 22, 2010

מורחת או מטייחת ?



הכתבה החדשה שלי שהתפרסמה אתמול באתר "onlife"....

קונסילר-צריך רק לדעת איך. ועם מה, וכמה למרוח, והאם בכלל צריך...

רינת מהרצליה שואלת: "היי. יש לי עיגולים כהים מתחת לעיניים באופן קבוע. אני שמה קונסילר אבל הוא לא מחזיק מעמד ונמרח אחרי שעה. האם יש דרך לשפר את העמידות שלו? אגב, אני בת 40"

שלום לך רינת, קלולסית איפור יקרה, ברוכה הבאה לעולם האמיתי...

זוכרת את כתבת מבוא לאיפור שעשינו פה? ובכן גם במקרה דנן (שהוא, אפעס, נפוץ מאד), יש צורך לעשות תחילה תיאום ציפיות בין המצוי לרצוי. את זה נעשה באמצעות שלושה פרמטרים פשוטים: מצב הצבירה של המוצר (ג'ל, נוזל, מוצק), רמת הכיסוי המבוקשת והגימור הרצוי. אלה הם אגב אותם שלושה פרמטרים שבהם אנחנו משתמשים גם להתאמת מייקאפ.

מצב הצבירה של המוצר (ואל תרצו לי על ההגדרה הרשמית בכימיה, עשיתי בזה ארבע יחידות בגרות)

איזה סוג של מוצר את מעדיפה? קומפקטי ומוצק, כי נוח יותר לעבד אותו ואפשר לזרוק אותו לתיק? או אולי נוזלי בטיובה, כי הוא הרבה יותר הגייני? או אולי בכלל באבקה - כי את מחסידות האיפור המינרלי?

בנוסף, ובמאמר מוסגר, שימי לב לאגדה אורבנית שאני עדיין שומעת מדי פעם מלקוחות: בניגוד לדעה הרווחת (והמוטעית!) אין שום קשר בין מצב הצבירה של המוצר-לבין הגימור ויכולות הכיסוי שלו. האקסיומה המטופשת לפיה מוצר מוצק מעניק כיסוי כבד יותר לעומת מוצר נוזלי המעניק כיסוי קליל יותר עברה מן העולם כבר לפני יותר מעשרים שנה, עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום הקוסמטיקה. אז אנא ממך-אל תטעי, ואל תתני שיטעו אותך.

רמת הכיסוי

כשאת בוחרת קונסילר את מחליטה גם איזה רמת כיסוי את מחפשת. כלומר, כמה אטום יהיה הקונסילר ביחס לכהויות אותן את מעוניינת לכסות. בדרך כלל מייקאפים וקונסילרים עם רמת כיסוי גבוהה מאד גם נראים יותר לעין כיוון שהם "עבים" יותר במרקמם. אלה שקלילים יותר במרקם גם יכסו, בהתאם, הרבה פחות.

מן הראוי שתפנימי שקונסילר או מייק אפ, טובים ככל שיהיו, יכולים לכסות אך ורק כהויות ופיגמנטציות. את מרקם העור והטקסטורה שלו הם אינם משנים. לכן, אם יש לך גם "שקיות" בולטות מתחת לעיניים, תשכחי מזה - על זה הם לא יכולים להתגבר.

הגימור המבוקש

גימור המוצר הוא למעשה איך המוצר נראה על פני העור- האם המראה שלו טבעי וחי יותר או שמא הוא בגימור מאט שאינו מבריק כלל. גם כאן זה עניין של העדפה אישית.
א-ב-ל.... (וכאן נכנס גורם תיאום הציפיות למשוואה) לא תמיד מה שאת רוצה הוא מה שאת יכולה להרשות לעצמך.

כלומר, אם העור שלך סופר שומני ובקיץ אפשר לטגן לך על הפנים חביתת עין, כיסוי כבד או מלא וגימור מבריק יראו עליך רע מאד, וכך גם להיפך. אם העור שלך יבשושי למגע, אבל את אוהבת את המראה המאט, תתפלאי לגלות שהוא מדגיש לך את היובש בעור שבעתיים.

אז למה לעזאזל כל ההקדמה המטרחנת הזו?

כדי להסביר לך שאין תשובה אחת מוחלטת לשאלה שלך. הגורמים לחוסר העמידות שאת מתארת יכולים להיות שונים ומשונים:

יכול מאד להיות שהמוצר שבחרת (קרי, הקונסילר) פשוט אינו מתאים לך ולסוג העור שלך. אם האזור שעליו את עובדת עם הקונסילר הוא שומני מדי והקונסילר שלך עשיר בלחויות ורך למגע, יש מצב שאת זקוקה למשהו יבש יותר במרקמו.

יכול להיות שאת משתמשת במוצרי טיפוח לחותיים מדי מתחת לקונסילר (כמו קרם עיניים עשיר מאד), מה שעלול לפגום פלאים בעמידות המוצר.

יכול להיות גם שמשהו בשיטת האפליקציה שלך אינו נכון: אולי את שמה מעט מדי, ובמהלך היום הקונסילר "נעלם"; אולי מאידך את שמה יותר מדי והקונסילר מצטבר בקמטוטים ונוזל לכל עבר. בקיצור ולעניין, צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

נכון שישנן שיטות שונות ומשונות לקיבוע הקונסילר ולשיפור עמידותו, בכללן גם אפליקציה של פודרה מעליו, דבר שאני באופן אישי נמנעת מלעשות: זה גם לא אסתטי כי הפודרה מדגישה קימטוטים, וגם לא אפקטיבי לאורך זמן. יש בשוק גם מוצרים עמידים מאד שמתקבעים על פני העור ובמקרה הזה צריך לבדוק את ההתאמה שלהם אל מול צרכי העור שלך כיוון שיש להם נטיה להראות "עשויים" מדי ולא טבעיים.

אם כל הדברים הללו לא עזרו, ואת מוצאת את עצמך, שוב, עם קונסילר שמשחק אותה דני-דין שניה אחרי שהנחת אותו, עדיין יש לך שתי אופציות:

לקלל ולהמשיך לתקן אותו במהלך היום, או לחילופין להרים ידיים ולומר לעצמך שאת יפה גם ככה. או-נטורל....



לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

4 comments:

  1. חבל שלא צירפת לפוסט תמונה של פנינה רוזנבלום מדגמנת קונסילר...

    ReplyDelete
  2. :-P
    באמת אורית...אין לי מושג על מה את מדברת!!!
    ;-P

    ReplyDelete
  3. קיבלתי במתנה מאמא שלי, שתחיה, זוג עיגולים כהים מתחת לעיניים ומאז שלראשונה התחלתי להניח איפור על פניי, אני עם קונסילר באופן קבוע.
    ממש לאחרונה שמתי לב שהמריחה הרבה יותר טובה, טבעית ומכסה כשאני מניחה את הקונסילר עם אצבע מעט רטובה. אמיתי לחלוטין.
    ניסיתי את זה, אגב, על כמה סוגים של קונסילר שיש לי בבית.

    ReplyDelete
  4. אנונימיתי היקרה-זוהי שיטה ידועה...
    הלחות שבאצבע והרטיבות של המים עוזרים להטמיע את הקונסילר טוב יותר בעור. נסי להבא לעשות את זה ע"ג קרם העיניים שלך, מיד לאחר שאת שמה אותו-כשהוא עדיין לח (בהנחה שאת משתמשת בכזה...) ותראי איך זה נותן את אותו האפקט
    מה שכן-את מורידה מעמידות הקונסילר ומיכולת הכיסוי שלו!

    ReplyDelete