Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, June 15, 2010

מדור "על הסכין"-פוסט מורחב/3+פינה חדשה


ראשית, ובראש ובראשונה-שוב ברכות ל"ניצן החורזת", הזוכה שלנו ב"גיב-אוואי" מלפני כשלושה שבועות. אני מצרפת לכם תמונה עסיסית של ה"גודי-באג" השווה אשר עושה את דרכו ברגעים אלו ממש אל מפתן דלתה של ניצן.
תתחדשי גברת!!!;-)


וכעת-לפוסט הביקורת....

***כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומים: צורת האריזה ואסתטיקה חיצונית; נוחות השימוש; רמת המחיר; יעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן***

מכיוון שגם היום אסקר מוצרים של חברות "גרנייה" ו"מייבלין"-אני שבה ומתזכרת אתכם לקרוא בעיון רב את תגובת קונצרן "לוריאל" (אליו הן משתייכות) בנושא ניסויים בבע"ח במוצרי החברה, כפי שסיקרתי כאן.

Caffeine eye roll-on 2 in 1-"Garnier"

משמאל לימין: ה"אח הקטן" והירוק-קפאין רול און, ואחיו הגדול שמשמש הפעם גם כקונסילר וגם כמוצר טיפוח...

ע"פ העלון המצורף-"תכשיר טיפוח ואיפור באריזת רול עיסוי לטיפול בנפיחויות וכהויות סביב העיניים...המשמש במקביל כקונסילר לכיסוי מיידי של עיגולים שחורים...מכיל פורמולה טבעית עשירה בקפאין המסייעת בהמרצת מחזור הדם ותמצית לימון המסייעת בהבהרת הכהויות...הקונסילר מכיל פיגמנטים מינרליים ומעניק כיסוי טבעי ועמיד לאורך זמן...".
בפועל מדובר למעשה באחיו המפותח יותר של ה"קפאין רול-און" המקורי שהתגלגל באבולוציה מסחרית גם לכדי קונסילר. אם כן, המוצר עצמו קומפקטי וחביב למראה וגם נוח לאחיזה ולשימוש. גולת הרול און מתגלגלת בקלות והקרירות שהמוצר מספק זמנית לעור אמנם גימיקית, אבל בהחלט נותנת תחושת רעננות מקומית וכייפית. הקונסילר עצמו (אני קיבלתי דווקא את הגוון הכהה יותר) נראה קצת מיימי בהתחלה אבל נותן כיסוי נחמד וקליל, כמו שאני אוהבת, ובאופן מפתיע יותר גם עמיד למדי. ההשגות שלי לגבי המוצר הן שתיים עיקריות-האחת, מבחר הגוונים המצומצם-בהיר וכהה, מהם כאמור קיבלתי דווקא את הכהה יותר שבאורח פלא התאים לי (ב"שפה" של מאק ניתן לתרגם אותו כשווה ערך ל-NW25). אני תוהה אם כך ביני לביני-כיוון שאני בעלת עור בהיר מאד ודווקא הקונסילר הכהה התאים לי, מה יעשו מרבית הבנות בארץ שבאופן יחסי כהות ממני בהרבה? מינוס רציני לכל הדעות. ההשגה השניה שלי נוגעת לפן הטיפולי של המוצר-בזמנו דגמתי את אחיו הקטן והירוק שהיה חביב מאד אבל לא נתקלתי בשום שינוי מהותי במראה העור, גוון הכהויות או בעצם בכל דבר אחר אותו התיימר המוצר לשפר. קל וחומר, אינני מצפה מהמוצר הזה לגדולות ונצורות בנושא, אם כי אני מודה שלא התנסתי בו לאורך זמן כדי לבדוק את העניין לעומק. מחירי ההיכרות לקראת ההשקה-ביוני, 89.99 ש"ח וביולי 79.99 ש"ח (לא ברור לי מה עומד מאחורי התמחור התמוה הזה) במקום 149.99 ש"ח מחיר המחירון הרגיל. בקיצור ולעניין-חביב לאללה, ממש לא מאסט ולוקה בחסר מאד מבחינת "קשת" הגוונים.

Volum'Express falsies-"Maybelline"



ע"פ עלון היח"צ-"מסקרה מעבה למראה שופע בהשראת ריסים מלאכותיים...מכילה נוסחת פרו-קרטין הבונה, ממלאה ומחזקת את השערה ומברשת קעורה וגמישה ליצירת ריסים "יש מאין"...
מדובר במסקרה נוספת מהסדרה הנמכרת ביותר של "מייבלין", סדרת ה"ווליום אקספרס"-שבתוכה נמצאת גם מסקרת ה"קולוסאל" אותה סיקרתי לא מזמן. בדומה לשאר המסקרות בסדרה-גם המסקרה הזו שמנמנה וצבעונית, בצבעי סגול אלקטרי עם כיתוב בטורקיז. מבנה המברשת תלת מימדי והוא קעור/קמור ורחב בשתי ה"פיאות" וצר בשתיים האחרות; כלומר, הצד המעוגל נמצא דווקא בפאה הרחבה יותר מה שמקשה באופן פרדוקסלי למקסם את נגישות המברשת לכל שורשי הריסים. המבנה הזה בעייתי לטעמי ומצאתי את עצמי מסובבת את הידית אי אילו פעמים ע"מ למצוא את הזוית הנכונה שאיתה עלי לעבוד בצמוד לקו הריסים. המריחה, אף היא בעייתית-החומר יוצר בצורה מאד לא "מסודרת" ומשחתית (בניגוד ל"קולוסאל" המצויינת), מה שגורם בהכרח להידבקויות לא אסטתיות ולא אחידות. מהר מאד התייאשתי מלנסות ולהפריד ולסדר את הריסים הסוררים שהתעקשו להצתוות בקבוצות דביקות של חומר. מבחינת עמידות-לא ראיתי הבדל מהותי, לטוב ולרע, ביחס למסקרות אחרות. מחיר ההשקה ליוני-59.99 ש"ח מיותרים לחלוטין, לעומת 109.99 ש"ח-מחיר מחירון בימים כתיקונם. לדעתי הצנועה-וותרו. יש מסקרות טובות אלפי מונים ממנה בשוק-אם כבר חשקה נפשכן במסקרה של חברה "עממית"-לכו על ה"קולוסאל"!



פינה חדשה-"The Y-files"



בפינתי החדשה שתועלה חדשות לבקרים, אתן דרור לכל מחשבותיי הקונספירטוריות, אחקור מקרים תמוהים ואתהה על קנקנם של אירועים מעוררי פליאה במחוזות הפאשן, האיפור וסתם דברים ביזאריים אחרים.
ובפינתנו הראשונה והפותחת:

מה לעזאזל קורה שם "למעלה" במחלקת האישורים של משרד הבריאות?!

לפני כשבוע ביקרתי שוב במכורתי "מאק" שבקניון רמת אביב, כדי להצטייד באי-אילו דברים שהייתי זקוקה להם+לבחון כמה קולקציות שוות שיצאו. התבאסתי, כמו קונות אחרות מן הסתם, לגלות ששוב חסרים פריטים שונים מקולקציות שונות-חלק הגיע בזמן, חלק התעכב, וחלק היה חסר. הקולקציות האחרונות שהושקו "Pret a-papier" ו-"To the beach" הגיעו חסרות מוצרים שונים, כמו גם "Too fabulous" הקודמת להן שעפרונות השפתיים שלה עדיין תקועים במרתפי משרד הבריאות עד עצם היום הזה, מיותמי אישור.
מכיוון שגולת הכותרת והיחודיות של "מאק" בעולם כולו היא תדירות הקולקציות המתחלפות שהיא מנפיקה (סדר גודל של קולקציה גדולה ושתיים נלוות פעם בחודשיים לערך), העיכובים הללו גורמים לסוג של אפקט דומינו מבחינת הסדר הכרונולוגי של הקולקציות, שלא לדבר על האפקט המכירתי והשיווקי שמאבד מכוחו. בירור קצר העלה במיידי את "בעיית אישורי משרד הבריאות". במאמר מוסגר, גם "בזמני" היתה קיימת הבעיה הזו אבל משום מה יש תחושה עמומה שבשנתיים האחרונות המשרד עושה יותר ויותר בעיות באישורים של מוצרים שונים, מה שגורם לי להרים גבה בפליאה לגבי טיבו האמיתי של העניין.
בשיחה אישית עם גורם בכיר ב"מאק" נאמר לי שהתגובה הרשמית של משרד הבריאות לעניין היתה "בעיית כוח אדם"-סוג של תשובה סותמת פיות לטעמי, שנועדה לטרפד או למנוע מלרדת לעומקו של אינטרס חבוי לכאורה כזה או אחר. פשפשתי בזכרוני הקלוקל אנה ואנה ונזכרתי שלאחרונה שמעתי על עיכובים שונים של מוצרי איפור גם בחברות אחרות כמו המייקאפ החדש של "רבלון" (ה"פוטורדי"), המייקאפ החדש של "קלארינס" ועוד אי אילו מוצרים כאלו ואחרים של חברות אחרות שמעוכבים חדשות לבקרים ע"י המשרד.
אז אם נתייחס לעניין על דרך הפשט שאומרת שאין פה שום "הידן אג'נדה"-יצאתם "חומוסים"! מגוחך לחשוב שמה שקביל בעיני ה-FDA (הידוע בגישתו המחמירה), מצריך בדיקות הו-כה יסודיות ומעמיקות ע"י משרד הבריאות של מדינת ישראל, מעצמת-העל בדאגה לבריאות אזרחיה. שנזכיר לכם כמה מוצרים המכילים חומרים שהוצאו אל מחוץ לחוק על ידיהם ואצלנו עדיין עוברים אישור ללא הנד עפעף? (וכל זה מבלי לדבר ולו לרגע על פרשת "רמדיה" האיומה...)
מכאן ועד לתהיה הקונספירטיבית המתבקשת, המרחק כבר היה קצר: האם יש פה משהו מגמתי? האם, במיוחד לאחרונה, בעקבות השפל הכלכלי הגלובלי שלאחרונה נותן את אותותיו גם אצלנו, יוצא משרד הבריאות מגדרו ע"מ להקשיח את עמדתו בנושא האישורים על מוצרי קוסמטיקה מיובאים? האם המטרה של העניין היא לרפות את ידי היבואנים ולגרום לעליה בקניה של התוצר המקומי? האם בשל כך אנחנו רואים כל כך הרבה פרסומות לאחרונה שמדברות על קניית מוצרים "כחול-לבן"?
כי אם פה נעוצה הסיבה-הרשו לי לרגע לגחך.....
קיבינימט, תנו לי לצחוק צחוק פרוע........!!!! זה ב-א-מ-ת מה שאתם חושבים ירים את הכלכלה שלנו?!
בואו נדבר עניינית אם כך-במדינת הלבנט המהבילה שלנו אין עדיין שום קונקורנציה ראויה לשמה שתעמוד כנגד תאגידי הענק וחברות האיפור הכה-שוות מחו"ל-לא מבחינת מבחר ומלאים, לא מבחינת יכולת ייצור ובטח ובטח שלא מבחינת איכות התוצרת כנגד העלות! למה אין? כי מן הסתם זה לא שוק שמעניין מספיק משקיעים פוטנציאליים ואני מוכנה להמר גם שבכדי להרים עסק שכזה בארץ יש צורך לעבור כל כך הרבה ניירת בירוקרטית שמראש ידיהם של יזמים אופציונאליים נרפות. עובדה שגם החברות הספורות המקומיות שנמצאות כרגע בשוק, מדשדשות בקושי, או לחילופין לא מחזיקות מעמד, ואני כמובן מתכוונת (מבלי להכנס לסוגיית איכות המוצרים, אופן שיווקם וקהל היעד שלהם) על חברתה נוחא-עדן של הגב' פנינה רוזנבלום, שאמנם ובאופן מפתיע, הצליחה לשרוד תקופה ארוכה יחסית בשוק המקומי, אבל בסופו של דבר גם היא לא הצליחה לנסוק.
חברי דרג מקבלי ההחלטות הנכבדים-אתם רוצים לעודד תוצרת מקומית? תנו הקלות בתנאים למי שבאמת רוצה לפתוח פה עסק. אי אפשר להעמיס על בעלי עסקים קטנים (עם פוטנציאל גדילה) ערמות של סחבת בירוקרטית וטופסיאדה בלתי פוסקת-זה לא עולה בקנה אחד עם שגעון הגדלות שלנו לפריחת שוק מקומי פעיל ושוקק. מאידך-זה מטופש להקשות בדרכים אוויליות שכאלה על יבואנים של חברות מצליחות שעובדות "חזק"; נכון, עדיף שאנשים יקנו תוצרת מקומית, אבל אם זה לא קורה, לא חייבים להיות סטנלי פישר כדי להבין שעדיף שימשיכו לקנות משהו ע"מ להמשיך ולקיים את תזרים המזומנים לשוק המקומי. וניוז פלאש קטן, את מה שאתם בעקיפין לא מאפשרים לקנות בארץ, ניתן בקלות להשיג דרך אלפי אתרים מקוונים, וגם על סוגיית המכס ניתן להתגבר בקלות, במיוחד בתחום מוצרי הקוסמטיקה שקשה לאכיפה.
אז איפה בדיוק אתם מעדיפים את הכסף שלנו-פה בארץ (על מוצרים מיובאים או מקומיים), או שם בחו"ל?!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

7 comments:

  1. לחלוטין מסכימה איתך בנוגע לקנוניית "משרד הבריאות".
    בזמנו הציעו לי לייבא מוצרי איפור מדהימים לארץ (שכמובן מאושרים ע"י האיחוד האירופי והאף די איי), אך משרד הבריאות מתעקש להרים כל כך הרבה קשיים, שפשוט ירדנו מהרעיון. ממש חבל שככה זה במדינה הזאת וע"י זה גם מונעים מהאזרחים המון מוצרים טובים ואיכותיים, גם מונעים מהיבואנים הישראלים להרוויח וגם בסופו של דבר, המחירים בארץ גבוהים פי כמה וכמה מאשר בחו"ל, כי יש ליבואן כל כך הרבה על מה לשלם בדרך!
    הרי כל הקניות פה יקרות בכמה אחוזים טובים מאשר בחו"ל ולא משנה אם זה קוסמטיקה, בגדים או אוכל. מספיק לעשות קניות בסופר באוסטריה ולצאת בחצי מעלות הקניה בארץ, כדי להבין את היסורים שמעבירים את היבואנים וגם את היצרנים בדרך אל החנויות...

    ReplyDelete
  2. לגמרי מסכימה איתך...הטמטום חוגג...
    מותר לשאול באיזה מותג מדובר? מסקרנות גרידא...

    ReplyDelete
  3. מסכימה לגמריי לגבי המסקרה של מייבלין!
    אחלה פוסט!!

    "ענת הלא אמיתית"

    ReplyDelete
  4. בירוקרטיה מטופשת היא תמיד דבר מרגיז....

    ReplyDelete
  5. גם ליצרנים הישראליים מוציאים את הנשמה באישורים בירוקרטיים בלתי אפשריים, אז זה בטח לא כדי לקדם את התוצר המקומי, אלא סתם בגלל שהמנגנון רקוב....

    ReplyDelete
  6. הנחתי ככה-וגם כתבתי כך...אני פשוט חושבת שכדאי לתת להם את ה-
    BENEFIT OF A DOUBT....

    ReplyDelete
  7. אני חושבת שאני יותר כהה ממך והקפאין רול נראה עליי כתום...

    ReplyDelete