Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, March 16, 2010

Yafutoo Sails to La-la-land....


(או....לצרפתים יש שיק, גוד דאם איט!!!)

שלשום בצהריים הפלגתי (עם קצת עזרה מאסיבית מידידים) במשך כשעתיים ומחצה על כנפי הדמיון העשיר שלי אל מחוזותיה הקלושאריים של פריז. חברת "איב סאן-לורן" בארץ עברה שינוי בעלות ונכנסה תחת תיתורת הכובע עצום המימדים של הכובען המטורף-תאגיד "לוריאל". לרגל השינוי הארגוני והשקת קולקציית האיפור לקיץ 2010 והבושם החדש החליטו קברניטי החברה בארץ להפיק אירוע מיוח"צן ומתוקתק היטב שכלל את חשיפת הקולקציה, התנסות אישית במוצרים ועוד אי-אילו תופינים צבעוניים עליהם אפרט בהמשך.
כך, מפורכסת וקוקטית כדבעי הדרמתי לי מעדנות לכיוון צוק אנדרומידה ביפו, שם ציפו לי ולעוד 8 בלוגריות פרנקופיליות בשאיפה צוות שלם מבית המותג, שהשכיח מאיתנו ולו לשעה קלה את המצאותנו בלבנט המהביל וההו-כה-לא-שיקי בעליל.
העיצוב ב"בית אנדרומידה" היה מדהים ביופיו; בתפריט-תופינים מעלפים, שמפניה ותותים; מנצחת על הארוע ביד רמה-דורית וידבסקי, דוברת "לוריאל" בארץ, שגם עמלה וטרחה להביא אח"מים הישר מבית המותג בחו"ל שיחלקו איתנו את משנתם ומשנת החברה; ציון לשבח ראוי-על הניהול היח"צני של הארוע, שניכר שהושקעה בו מחשבה רבה מאד-החל מהשילוט המאד מסודר בדרך למקום הארוע (ככה זה כשאת קוקטית למשעי, ויפו זה סוג של חו"ל עבורך...), דרך ההפרדה העניינית והמחושבת של הארוע ע"פ החשיפה לחתך הקהל המיועד (בבוקר-מסיבת עיתונאים ל"עיתונות המסורתית"; בצהריים-השקה לבלוגריות בלבד (!); בערב-השקה לסלבס).

מראה הקיץ לשנת 2010-"SOLARIS" במרכז, ומצידיו שני מוצרי הדגל של החברה-"TOUCHE ECLAT" והמסקרה המופלאה "VOLUME EFFET FAUX"

ללקק את האצבעות: מימין-המזון לגוף, ומשמאל, ולא פחות חשוב-המזון לנשמה....:-)))

בזמן ה"מינגלינג", בעודי לועסת ריזוטו מעוצב איגפתי בתמרון נועז את הגברת וידבסקי ויריתי את שאלת מיליון הדולר בעניין עמדת החברה לגבי זכויות בעה"ח והניסויים בהם, שמטרידה אותי כל כך. לדבריה (ולזכותה יאמר שהיא ענתה לי בגילוי לב ובכנות אמיתית), תאגיד לוריאל הפסיק במוצהר לעשות ניסויים בבע"ח כבר בשנת 1989 ואף הינו אחראי להמצאת שיטות חלופיות לעניין. הבעיה העיקרית שמונעת מהם לקבל את אמנת "PETA" היא ספקים חיצוניים שהם עובדים איתם-עליהם אין להם, לדבריה, שליטה (בעיה ידועה שנידונה כבר בשאלות הנפוצות של הארגון; שימו לב שבשל כך החברה איננה מופיעה בשום רשומה). היא גם הבטיחה לשלוח לי את ההסבר הרשמי והמפורט של החברה בעניין-אותו אני אשמח לחלוק עמכם בבוא העת. אני חייבת לומר שוב, למרות שאני מבינה את המורכבות שבעניין (וזה גם הגיוני-ככל שהתאגיד גדול יותר ומאחד תחתיו חברות רבות ושונות, כך יכולת השליטה שלו בדברים הללו הופכת למורכבת יותר), שאם בנמצא-מנגד, ישנו תאגיד "אסתי לאודר" המתחרה (ועצום הממדים אף הוא) שכן הצליח לצלוח את המשוכה הבעייתית הזו-כנראה שזה אכן בר השגה וישים. השאלה היא סדרי העדיפויות והמשאבים שמוקצים לעניין. בסופו של יום, אני אישית עדיין ארגיש מאד שלא בנוח לרכוש בלב שלם את המוצרים שלהם.

שוב פעם קייט מוס?!: הקוקיצה, יפה מתמיד, מפרסמת את הבושם החדש "פריזיאן"-ניחוחות של וורדים, אוכמניות, מושק ויסמין. איכשהו רק אצל הצרפתים, סרטון וידיאו שכולל סצינות אירוטיות של משגל חושני יכול להיות פרסומת לגיטימית לבושם....

בראש ובראשונה עלתה לפנינו הבשמית הבכירה (כן-כן...יש דבר כזה בעולם הנאור), סופיה גרוסמן המקסימה, את הבושם החדש של המותג-"PARISIENNE" (ע"ע-"הפריזאית"). סופיה אחראית בין היתר, ליצירות נוספות כמו "PARIS" הוותיק (גם הוא של המותג), "ETERNITY" (נשים) של קלווין קליין, "BEAUTIFUL" ו"WHITE LINEN" המפורסמים של אסתי לאודר ועוד בשמים ידועים אחרים-עליהם גם קיבלה פרס מפעל חיים. ההסברים המקצועיים שלה על ההשראה לבושם תוך כדי שימוש באימג'ים ציוריים מאד והסברים על התווים הראשיים והמשניים השונים בבושם עניינו אותי מאד. אני חושבת שהמקצוע שלה, הגם שאינו ידוע כל כך במחוזותינו הוא יחיד במינו ומסקרן לא פחות מעיצוב אופנה, ציור, או כל סוג של אמנות אחרת, במיוחד שמדברים על משהו ערטילאי ואישי כל כך כמו ריח. לבושם עצמו לא התחברתי במיוחד-הוא כבד ומתקתק מדי לטעמי, כמו שאר הבשמים של המותג בעבר.

הכה את המומחה-נוסח צרפת: משמאל לימין עם כיוון השעון-וואודרי מדגים על הבלוגריות מיראל ועל "קלבה"; סופיה שקועה בשרעפי ההסברים על מקור ההשראה לניחוחות הבושם החדש; פרנסואה ודורית במילות סיכום אחרונות-בפאטיו המשקיף אל הים

אחריה עלה יאניק וואודרי, המאפר הראשי של החברה אשר עובד בשיתוף עם וואל גארלנד האגדית. וואודרי נתן הדגמה משעשעת ומחוייכת במיוחד של מוצרי הקולקציה החדשה לקיץ 2010-"Solaris", שהוא עצמו יצר. הגוונים השולטים בקולקציה הקיץ הם הוורודים, הקורלים והטורקיז. בנוסף שמחנו להתנסות בצלליות בודדות ובעפרונות עיניים חדשים. התרשמתי במיוחד לטובה מהמייקאפ החדש שעומד לצאת בקרוב לשוק הישראלי-"TEINT RADIANCE", מהגוונים מעוררי החשק והפירותיים של השפתונים הנפלאים (בניחוח מנגו....יאמי!!!), מהלקים בצבעים העזים ומהמסקרה הטורקיזית המ-ה-מ-מ-ת.

יאללה בלגן!:מימין "לפני"-כך נראתה העמדה שלי בתחילת ההשקה; משמאל-"ואחרי...."-אפשר להבין ממה התלהבתי, כן?;
למטה משמאל-סווטשים שונים של כמה מהשפתונים והמסקרה

סיכומו של עניין-אחד הארועים המושקעים והשווים יותר שיצא לי להיות מוזמנת אליהם לאחרונה. מאד אהבתי את הגישה הרעננה של החברה שבחרה להפיק ארוע שכזה במיוחד עבור קהילת הבלוגרים. זה מעיד לדעתי על ראש פתוח ושינוי משמעותי בגישה השיווקית שמכירה באופן נקודתי (לראשונה בארץ לדעתי) בכוח ההשפעה העצום שיש לממשקים האינטרנטים על כוח הקניה הפוטנציאלי. סחתיין, וכן יירבו!

מדור "על הסכין"-ביקורת מוצר
***כל מה שתקראו לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומים: צורת האריזה ואסתטיקה חיצונית; נוחות השימוש; רמת המחיר; יעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן***




מסקרה "Colossal volum'express-100% Black", מבית "מייבלין"-ניו יורק

כמה עובדות יבשות על המוצר: כפי שהרחבתי את הדיבור פה למעלה, כמו במקרה של בית "איב סאן לורן" השייך לתאגיד "לוריאל", אשוב ואציין גם הפעם כי אמנם במוצהר התאגיד אינו עושה באופן פעיל ניסויים בבע"ח, אבל עובד עם ספקי מרכיבים שככל הנראה כן עושים, ולכן גם רשום ברשימה השחורה של ארגון "PETA" העולמי. אני, כאמור, משתדלת מאד להמנע מלרכוש או להחזיק בתיק האיפור שלי מוצרים שלהם.
ע"פ הקומוניקט מדובר ב"מסקרה עם נוסחת קולגן המעניקה לריסים נפח עצום במריחה קלה...ומברשת Mega brush ייחודית עם מקלון ארוך וגדול יותר המעניקים נפח לכל ריס וריס....לתוצאה של ריסים במראה עוצמתי, דרמטי ועם מקסימום נפח...".
דוגרי, אני חייבת להודות שממש-ממש ייחלתי לרדת על המוצר. לא כי אני רעת לב, אלא פשוט בגלל העובדה שמרבית המסקרות מהחברות ה"עממיות" פשוט עושות לריסים שלי גורנישט-מיט-נאדה בריבוע. הייתי בטוחה שגם הפעם מדובר בעוד מוצר חסר תוחלת במקרה שלי ועל כן גם לא יכאב לי הלב להעביר אותו בגמר השימוש הלאה. לתדהמתי הרבה מאד-הופתעתי, ולטובה!
עיצוב המסקרה חביב למדי-היא שמנמנה וצבועה בגווני צהוב ושחור (השראה שנשאבה מצבעי ה"Yellow cab" הידועות של ניו-יורק); המברשת עבה, גדולה ועגולה-דבר שאני אישית מאד מחבבת; החומר עצמו אינו צמיגי כי אם קרמי והמברשת מוציאה כמות מדודה שנוח מאד לעבד אותה אל הריסים; השחור, כמובטח-אכן שחור משחור וה-יתרון הגדול ביותר של המסקרה הוא שגם בבנייה של שכבות נדמה היה שהיא מעבה רק את שורשי הריסים ולא את קצוותיהם-מה שמונע את תופעת השפיכטול הגושישי בקצוות כל ריס וריס שרואים במסקרות מעבות מסוגים דומים; את העמידות לאורך זמן לא בדקתי כי התבקשנו בארוע להוריד את האיפור לצורך הדגמת המוצרים; המחיר בכל חודש מרץ לרגל ההשקה-59.99 ש"ח במקום 99.99 ש"ח.
בקיצור ולעניין-לולא הסייג הגדול מאד שלי על מוצרי האיפור של תאגיד "לוריאל" על שלוחותיו, הייתי מעניקה לה את מלוא הנקודות. היא מקיימת וגם מבטיחה!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com



milkysmile

6 comments:

  1. עכשיו אני ממש חייבת לנסות את המסקרה הזאת!
    הפרסומות בטלויזיה עוררו בי חשק מסויים, אבל התלבטתי האם היא באתמ שווה את הכסף.
    ועכשיו כשאני קוראת אותך, נראה לי ששווה לי לנסות ולקנות. למרות שאני די בטוחה שאין מסקרה בעולם שתשתווה לזו של לנקום - היפנוז.
    שרונה

    ReplyDelete
  2. היי שרונה-וולקאם:-)
    דוגרי, דווקא את המסקרות של לנקום אני לא סובלת, לא אישית ולא מקצועית...
    אם כבר-אז זו של אס"ל למראה ריסים מלאכותיים!
    מופלאה!

    ReplyDelete
  3. גם אני קיבלתי אותה להתנסות וחשבתי בדיוק כמוך, היא טובה מאוד .

    ReplyDelete
  4. היינו יחדיו בארוע ולא אמרת שלום?
    לא יפה:-P
    אכן-מסקרה משובחה....להפתעתי כמו שאמרתי...

    ReplyDelete
  5. צודקת, אבל סתם ממבוכה כי הגעתי קצת אחרי המינגלינג ואח"כ לא הייתי בטוחה אם את מכירה את הבלוג שלי ;)

    אבל בואי נתחיל מחדש :)

    חג שמח!

    ReplyDelete
  6. סולחת לך...אבל רק הפעם...;-)
    וברור שאני מכירה את הבלוג שלך...את סלבריקה:-D

    ReplyDelete