Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Monday, February 22, 2010

מדור על הסכין-פוסט מורחב


(או....ידע זה כוח SISTERS!!!)

אין מה לעשות-מדי פעם צריך גם לכתוב פוסטים אינפורמטיביים ומשמימים בהם אנוכי, אמתכם הנרצעת וחפויית הראש, בודקת עבורכם במלוא המרץ והאובייקטיביות הנדרשים מוצרי טיפוח ואיפור שונים שנשלחים אלי. כאן גם המקום לציין ולהדגיש שוב (כמו בכל פעם), כי כל מה שתקראו לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומים: צורת האריזה ואסתטיקה חיצונית; נוחות השימוש; רמת המחיר; יעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן.
נקודה נוספת וחשובה מאד שאני חייבת לציין: שלושה מתוך חמשת המוצרים שכתבתי עליהם פה שייכים לחברות "Maybelline" ו-"Garnier", שתיהן חברות בת של קונצרן "לוריאל" אשר ע"פ אתר PETA העולמי עושה ניסויים בבע"ח, ולכן, לאחר פרוייקט הנסיינות-יועברו כלאחר כבוד הלאה. אני במוצהר לא מחזיקה בתיק האיפור שלי או במזוודת האיפור המקצועית מוצרים שכאלה, טובים ככל שיהיו, בפרט לאור העובדה כי יש בנמצא מוצרים של חברות מתחרות, טובים לא פחות-אם לא יותר, שאינם מבצעים ניסויים מיותרים שכאלו! (להלן טבלת החברות אשר עושות/אינן עושות ניסויים בבע"ח).

***
מסקרה "Pulse Perfection" של "Maybelline"


ע"פ הקומוניקט המצורף מדובר ב"מסקרה רוטטת בעלת מנוע חזק היוצר 7000 רעידות לדקה ומברשת פולימרים ייחודית למניעת גושים...התוצאה-עיבוי חושני, אורך, הפרדה מדוייקת בין ריס לריס, צבע עמוק ויישור מושלם ללא גושים".
המסקרה הגיעה אלי במארז מהודר שלא היה מבייש עט יורה חיצי ציאניד סטייל סוכני המוסד (כן, אני חזק באקטואליה כרגע...). המיכל נאה-גלילי, שחור ועם כיתוב אלגנטי מוזהב. ריבוי מדבקות האזהרה עליה, אפעס, גרמו לי קצת לאבד את הראש בהסרתן לצורך השימוש-הכיתוב לא כל כך ברור וההסבר לטעמי צולע משהו (מדובר תכל'ס בשתי מדבקות שיש להסיר על מנת לאתחל את פעולת הרטט). משהו שמאותגרת טכנולוגיות שכמותי התקשתה להתגבר עליו ורק לאחר דקות ארוכות הבנתי איך לתפעל את העניין (נו...מאפרת-מה אתם רוצים...). אחרי שהתגברתי על שלב הנדסת ההפעלה הסבוך משהו, עברתי לשלב הניסוי הקליני: רטט המסקרה משעשע עד מאד ואפילו מדגדג את העפעף בצורה קינקית ונעימה. השתדלתי במלוא כוחי שלא "לזגזג" אותה על הריסים כהרגלי בקודש ע"מ לקבל את מלוא האפקט המובטח.
בשורה התחתונה-לא "עפתי"....החסרון הבולט במיוחד בעיניי היה הפיזור הבעייתי של החומר על הריסים. בניגוד להבטחות המפרסם אין הפרדה יפה ויש בהחלט הידבקויות לא אסתטיות של קבוצות ריסים בגלל "שליכטות" של חומר. הטענה הזו אוששה גם בעת הסרת האיפור-כמויות אדירות של חומר יוצאות על הצמר גפן בזמן הסרת המסקרה מן העיניים. ל"זכותה" של המסקרה הזו, אני חייבת לציין שגם במסקרות דומות של חברות אחרות שניסיתי (כמו לדוגמא זו של "לנקום")-נוכחתי באותה הבעיה. מה שכן, בהחלט שמים לב לאינטנסיביות הצבע כמובטח-השחור אכן "שחור משחור" ועז מאד. מחיר המסקרה בימים כתיקונם ולא כולל מבצעים שכמעט תמיד יש בחברה-124.99 ש"ח.

***
קרם יום וקרם לילה מסדרת "Care Essentials" של "גרנייה"

הקרמים מכילים חמאת שיאה, ויטמין A, תמציות צמחים ונוגדי חימצון. מיועדים לכל סוגי העור וע"פ הרשום ע"ג המוצר "מסייעים בהחלקה ובהפחתת הופעת הקמטים"...
האריזות סטנדרטיות למדי ודומות בצורתן לעוד טריליון קרמים של חברות עממיות מתחרות אחרות. הקרמים מגיעים במארז של צנצנות ונמרחים באמצעות אצבעות הידיים. המרקם נעים ולא שמנוני מדי, יתרון גדול מאד לטעמי, ואף הריח נעים מאד, אפילו לאף החשדן שלי. הם נספגים במהירות יחסית, אם כי בימים החמים יותר שהיו השבוע ממש הזעתי אותם אל מחוץ לעור וזה "Big No-No" מבחינתי. בדיוק מהסיבה הזו תמוה בעיניי הייעוד הכוללני שלהם ל"כל סוגי העור". שני הקרמים נוסו במשך כחודש-אפקט ההחלקה והפחתה בקמטים קיימים ממש לא ראיתי. מצד שני-כמישהי שדוגלת במשנת "אתן לא באמת מאמינות שזה יעלים לכן את הקמטים, נכון?!" בעניין, כגודל הציפיה (שואף לאפס כאמור...)-כך גודל האכזבה. בקיצור ולעניין-עוד שני קרמים שמתיימרים להיות ד"ר קליין בצנצנת, אבל לא מצליחים. עבורי-מיותר לחלוטין!



גם לא אפקטיבי וגם נוסה על בעלי חיים: "הקרמים החדשים של "גרנייה"

***

מסיר איפור דו-פאזי של "Life"

אחד מארבעה מוצרים חדשים לניקוי עור הפנים מסדרת "לייף" של הסופרפארם (כל הסדרה מיוצרת ע"י חברת "קרליין" הישראלית, ולא נוסו על בע"ח ע"פ הצהרתם). בעלון המצורף מוסבר ש"המוצרים מועשרים בפרו-ויטמין B5, שומרים על לחות העור לאורך זמן ומותאמיםלרמת החומציות הטבעית שלו".
מסיר האיפור הדו-פאזי מגיע בבקבוקון שקוף של 150 מ"ל, אותו צריך לנער לפני השימוש בכדי לערבב את שתי הפאזות לקבלת אפקט הניקוי היעיל ביותר. התחושה ההתחלתית על הפנים שומנית משהו אבל נספגת מהר מאד ומותירה את העור נעים למגע. ללא ספק התכשיר עושה את עבודתו נאמנה גם בהשוואה לאחיו היקרים והיוקרתיים יותר (כדוגמת ה"בי-פסיל" של "לנקום" וה"ג'נטלי אוף אייז אנד ליפס" של "מאק"). אישית אני לא מוצאת שום סיבה הגיונית לשלם כמעט כפול על דומיו שבשוק כשהאלטרנטיבה השפויה שהוא מציע שוות ערך לחלוטין וזולה בהרבה (59.99 ש"ח-שלא במבצע...). אני אימצתי לאלתר!!!


גם גדולים יותר וגם זולים יותר: תרחיץ הרחצה ומסיר האיפור הדו-פאזי של "לייף"; הקונקורנציות היקרות והקטנות יותר-ה"בי-פסיל" של "לנקום" ומסיר האיפור הדו-פאזי של "מאק"

***

ג'ל ניקוי לפנים לכל סוגי העור של "Life"

מוצר נוסף מהסדרה דלעיל-אף הוא מועשר בויטמין B5 כמובטח. מגיע בשפופרת וורודה ולחיצה. השימוש כמו בכל תרחיץ פנים אחר, מיועד לניקוי הפנים כשהם עדיין לחות. הניחוח עדין ונעים, המרקם קרמי ואינו מקציף כי אם הופך לחתליבי משהו. בהחלט מותיר את עור הפנים נעים ומלוחח. גם כאן, בדומה, לא מדובר בתגלית קוסמטית מרעישה וחדשנית, אבל היתרון היחסי עומד שוב לצד המוצר עם תכולה של 180 מ"ל וכ-54.99 ש"ח בעבורם. נוסיף לכך את העובדה שהוא תוצרת הארץ ולא נוסה על בע"ח-וקיבלתם ריכוז של יתרונות על מינימום חסרונות. יישאר ברוב כבוד והדר בפינת הטואלטיקה האישית שלי-בכייף....!!!

זהו יקיריי-מקווה שלא טירחנתי אתכם למוות, ואולי אפילו הועלתי למי מכם....
יאללה-ביוש!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

6 comments:

  1. הנושא של חברות איפור שלא מבצעות ניסויים על בע"ח מאוד חשוב ומדובר בנושא שאני מגלה אליו מודעות רק לאחרונה.
    מאכזב לגלות כמה חברות רבות וגדולות עושות ניסויים על בע"ח.
    מאז שהתחלתי להיות מודעת יותר לנושא הזה, אני מקפידה שלא להכניס לתיק האיפור שלי מוצרים של חברות כאלה.
    נכחתי לאחרונה בהשקה של לוריאל לדוגמא אבל את השפתונים שקיבלתי העברתי לשימושה של אמא שלי, ששמחה על הזכיה בגלל האידיאולוגיה שלי.
    פינת בדיקת המוצרים שאת עושה מאוד יעילה וכל הכבוד שאת מצליחה להישאר אובייקטיבית, אני בדיוק מחפשת מסיר איפור מוצלח ולא יקר כך שיכול להיות שאשתמש בהמלצה שלך.

    ReplyDelete
  2. חייבת לחלוק עליך בקשר למסקרה
    אצלי היא דווקא כן מפרידה ומעניקה תוצאה מהממת והריסים שלי זוכים למחמאות כל פעם שאני מתאפרת (שבואי נודה בעובדות לא קורה יותר מדי לאחרונה)

    ReplyDelete
  3. בדיוק באת לי בזמן..
    אני בדיוק מחפשת מסקרה חדשה.. כבר כ" הרבה שנים עם MAC
    כבר בא לי שינוי.
    ושמעתי על הרוטטת הזאת.. וחשבתי אולי.. בכל זאת...
    אבל שמעתי יותר תגובות של "בסדר" מאשר "פצצה" אז כנראה שמאק ינצח שוב..
    ועוד שאלה קטנה..
    איך אני נמנעת מהליכלוך שמשאירה המסקרה על העפעף העליון אחרי שאני מזגזגת

    ננה_בננה

    ReplyDelete
  4. לובצ'ה-בכייף....אני באמת משתדלת כמה שיותר להשאר נאמנה לעצמי....
    טלוש-כן, כנראה שריסים זה בכל זאת דבר אינדבידואלי, עובדה שגם המסקרות האחרות בסגנון עושות לי "רע"....:-P:
    ננה-את לא יכולה בהכרח להמנע מהלכלוך, אבל אם תחכי כדקה אחרי שהלכלוך מתייבש ותקחי קיסם אוזניים יבש-תגלי ששאריות המסקרה הללו ניתנות להסרה בשניה וחצי. כמה פשוט-ככה חכם!

    ReplyDelete
  5. כרגיל פוסט מעולה- אינפורמציה שכיף לקרוא,לא טרחנית ומשעממת!
    ד"א האיפור שעשית ליעל רגב מהמם וכל כך מחמיא לה
    רך ומאוד נשי.
    החלמה מהירה!

    ReplyDelete
  6. תודה דניאלה;-)
    כן-המפגש עם קלבה היה משעשע וכייפי....לא שזה מפתיע:-D

    ReplyDelete