Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Monday, January 8, 2018

פוסט סיכום שנה + ביקורת מוצרים מורחבת 'על הסכין' #36

לא היה טוב, אז טוב שנגמר - שנת 2017 (צילום - יעל יעקבי)

פרולוג - סכמ"ש. למה זה טוב בכלל?

אז באמת שהיתה לי כוונה שכזו, לתת לכם פה ריכוז של מוצרי איפור נבחרים לקראת סיכום שנת 2017, אבל אז חשבתי כמה שזה לעוס, מייגע וטרחני (ובינינו - גם משעמם טילים).
אז בהחלטה של רגע ואחרי שאשכרה כתבתי חצי פוסט - החלטתי להפוך את הקערה על פיה ולגעת רק בנקודות חשובות לטעמי, כך שישר אפשר יהיה להתחיל שנה חדשה וטובה יותר.
השנה האחרונה היתה עמוסת אירועים איפוריים ועתירת השקות. מותגים חדשים שעשו עליה, מותגים שטרם התקבעו בתודעת הקהל הישראלי ומותגים וותיקים שממשיכים לשלוט ביד רמה בשוק הקוסמטיקה הישראלי. ואם (לקראת הגעתם לארץ של עוד מותגים מדוברים מחו"ל) חשבתם לרגע שנדמה כי השוק קטן ורווי, הרי שאתם טועים. דווקא עכשיו הקהל הצרכני הישראלי פתוח לשוק תחרותי מרובה חברות ומותגים, כאלה שיפנו לקהלי יעד ממוקדים ומטורגטים יותר, מבחינת יעדים, תמחור וסגנון.

פריצת השנה
קולקציות האיפור החדשות של אלין כהן, יאנה פרוביז ותום-בר עמר (על השתיים הראשונות כתבתי כבר כאן) לא רק מהוות 'פריצה' ממשית שקרתה השנה האחרונה, אלא גם שינוי תפיסתי חשוב ומהותי - מתן תוקף ולגיטימציה לבלוגריות/יו-טיובריות אשר משיקות קווי איפור משלהן, או בחסות חברות קוסמטיקה גדולות. כבר לא מדובר בטפטוף של בודדות, אלא במגמה של ממש ולדעתי -חשובה מאין כמותה.
המגמה הזו למעשה מוכיחה שוב, הלכה למעשה, כי הטרנדים העולמיים מוכתבים כעת באופן הפוך - מלמטה למעלה; מקהל הלקוחות והאנשים ה'פשוטים'  שברחוב, כלפי מעלה אל החברות. הפוך לגמרי ממה שהיה מקובל טרום הופעת הרשתות החברתיות והאינטרנט.

קולקציית שפתוני המאט של יאנה פרוביז - סנונית נהדרת שמבשרת על שינוי תפיסתי


הבנות המוכשרות האלה, הצליחו בעמל רב לפרוץ את תקרת הזכוכית המחוסמת מזה שנים, בה שלט מונופול מסחרי שהכתיב באופן מאסיבי כל אספקט בחיינו, החל ממה נלבש, איך נראה וכמובן - איך נתאפר.
מדובר כאן במהפכה של ממש, שרק תלך ותשתכלל עם השנים, והיא כבר משנה את פני השיח הפרסומי באופן מוחלט.

עשו לי את השנה
תאגיד 'אלקליל' במיוחד, ואנשי צוות 'מאק' ישראל - בפרט.
לא סוד מוסתר הוא כי יש לי סופט-ספוט לחברה, כיוון שהייתי חלק ממנה במשך ארבע שנים. אבל קוראי הנאמנים יודעים גם, מאידך, שאני לא נוהגת לחסוך את שבטי, כשצריך - מאף חברה או מוצר.
חברת 'מאק', שבמשך שנים היתה אות ומופת לחדשנות, 'מגניבות' והכתבת טרנדים, נמצאת לאחרונה בתחרות קשה עם חברות אינדי הקטנות ממנה - ולא בכדי.
השוק נעשה צפוף ועמוס, סף הגירוי של הלקוח הפוטנציאלי עולה יותר ויותר ונגישות האינטרנט והרכישות הפרטיות באתרי אונליין, יצרו סיטואציה שבה נדרשות החברות ליצור עוד ועוד מוצרים חדשים וטרנדים בתדירות מטורפת, אבל גם במחירים אטרקטיבים ונגישים לקהל רחב יותר - מה שהופך את התחרות לעקובה מדם. 
אבל כאן בדיוק מתגלה הגדולה של החברה.
מאז ומתמיד הצטיינו ב'מאק' בניבוי ויצירת טרנדים עתידיים. הפעם יאמר לזכותם כי הם מיהרו להסתגל לסיטואציה הנוכחית והלא פשוטה שנוצרה בשנים האחרונות, לשינוי אופי השיח ברשתות החברתיות, שינוי התפיסה הפרסומית תוך הסתגלות מטאורית להתנהלות החדשה - בהתאם. 

'אורגן' שפתונים - מהדורת יח"צ אקסקלוסיבית. מי אמר 'פאקינג וואו!' ולא קיבל?


ניכרת התגמשות בתפיסה הפרסומית הנוקשה שהיתה נחלת העבר במשך שנים. הפתיחות היצירתית והראש המופרע, שתמיד היו נקודת החוזק של החברה, הקצינו אף עוד יותר - מה שלגמרי משחק לטובתם (אפרופו סף גירוי גבוה במיוחד של הלקוחה הפוטנציאלית) וניכרת במיוחד גם התגמשות תמחורית אשר באה לידי ביטוי בהנגשת מוצרים בקולקציות ייעודיות ובמחירים משתלמים במיוחד.
ואם גדולה של חברה (שהיא חלק מתאגיד בינ"ל עצום מימדים) לא נמדדת 
באדפטציה המוצלחת שלה לתנודות מהותיות בשוק שבו היא משחקת - אני לא יודעת על סמך מה היא כן אמורה להימדד.
Way to go guys!

אכזבת השנה

כמעט כל חברות הפארם המסחריות למיניהן (יוקרתיות ועממיות כאחת), שהוכיחו שוב, שהן טרם מפנימות שבעולם הפרסום והרשתות החברתיות עובדים חוקים אחרים לחלוטין ויש צורך לרדת ממגדל השן שלהן וללמוד את השפה מחדש. גם בחברות המועטות אשר כן משכילות להבין שהן כבר אינן מבינות, גלגלי השיניים עובדים לאט מאד, מה שמשאיר אותן על בסיס קבוע, לפחות שני צעדים אחורה ביחס לחברות עצמאיות וחדשניות יותר.
אז מה לא בסדר?
או...חיכיתי שתשאלו:
-תרגום הטרנדים האיפוריים לכדי מוצר מוגמר, לוקים בחסר. ניכר כי החברות הללו עדיין שבויות תחת הקונספציה כי הן אלה שמכתיבות את הטרנדים לקהל הקונים, ולא הפוך. הלו, האינטרנט בשימוש מסחרי ואישי כבר כמעט עשרים שנה.
תתעוררו!
במידה וטרנד כזה או אחר כן מיושמים לפסי הייצור ההמוניים, הרי שהסבירות הגבוהה היא שהמוצר לא יגיע בכלל לארץ. כי גם כאן, מערכת השיקולים נשארה הרחק מאחור מבחינת קריאת מפת הכדאיות והריווחיות. עושה רושם כי הזכיינים המקומיים מעדיפים ללכת 'על בטוח' ולא לקחת סיכונים מיותרים כשמדובר בצבעים וטקסטורות 'אופנתיים' מדי, להשגתם.
-תפיסת שוק הלקוחות וקריאת המפה השיווקית היא במרבית המקרים, מיושנת וארכאית.
החוסר הבולט שבהן היא הפרסום ברשתות החברתיות. גם חברות שהשכילו להבין שהן כבר 'לא מבינות', מחזיקות במרבית המקרית אנשי דיגיטלי שאין להם שום זיקה לתחום הביוטי והאיפור וזה 
בא לידי ביטוי בתמהיל אירועי השקות המוצרים (אם בכלל נעשים כאלה), השפה בה הם משתמשים ואמצעי המדידה הפשטנים שעושה רושם שלמדו לשנן בעל-פה ולא באמת להבין האם הם אכן אלה הנכונים והרצויים עבורם.
טיפ קטן - לקחת 'משפיעני' דעת קהל שאין להם שום קשר או זיקה למוצר שאתם מפרסמים רק כדי לקבל אימפקט רגעי, לא באמת ישרת אתכם לטווח הארוך. רק אומרת.
-ההבנה כי התחרות הבעייתית והקשה עם אתרי האי-קומרס בחו"ל לא באמת מביאה לשינוי תפיסתי הנדרש מצד נציגי החברות בארץ. שינוי כזה משמעותו התגמשות מהותית, שצריכה להיות מתורגמת לפעמים גם כספית - הורדה באחוז הרווח הנקי שהן מרוויחות, מתן מתנות נילוות, שילוח אטרקטיבי ושירות לקוחות הנותן מענה מיידי וללא רבב. רק אלה יוכלו למשוך את הלקוח הישראלי שיזכה, אולי, לחוויית משתמש טובה יותר, ויצביע שוב בכרטיס האשראי שלו.
הגיע הזמן לשנס מותניים ולהתחיל לתת עבודה.
ברבאק!

עד כאן סיכום השנה הקצת אחר שלי, מהזוית שלי וכפי שאני רואה אותו.
וכעת, לקצת ביקורות מוצרים חדשות, כי הצטברו לי המון על המדף ואני בטוחה שאתם סקרנים לשמוע.

פוסט 'על הסכין' ראשון לשנת 2018 


"כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. *חלק הארי של המוצרים הנדגמים נשלח אלי מטעם החברות עצמן (במקרים כאלו וגם במקרים בהם המוצר נרכש על ידי במחיר מלא, יצויין הדבר בפוסט-למען הגילוי הנאות). אף על פי כן, אני מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי ולתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן, על מנת לאפשר לכם לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים. *מוצרי האיפור נבחנים ע"פ מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off) וכן הפן המוסרי של ניסויים בבע"ח, עם כל המשתמע מכך. *בשל התגליות אותן גיליתי לאחרונה בנושא הניסויים בבע”ח, מורכבות העניין ופתלתלותו אני מייעצות לכל קוראי לקרוא בעיון את הטור שכתבתי בנושא, ולהסיק את מסקנותיהם האישיות. אני אישית נשענת על PETA כמקור מהימן עד כמה שניתן לדעת"

Infinity Long Wear Matte Lip Cream - שפתונים נוזליים עמידים של איל מקיאג', קולקציית החורף

יש ממתקים שלא משמינים -קולקציית שפתוני החורף של איל מאקיאג' (צילום: יעל יעקבי)

כן, כן, כן.
נכון...
כבר כתבתי עליהם בעבר (
כאן), ואני חוזרת וכותבת שוב – בעקבות הצטרפותם של 9 גוונים חדשים ומופלאים לליין הקבוע, כחלק מהשקת החורף האחרונה של החברה.
המיתוג המתחדש של החברה בשנה וחצי האחרונות בהחלט מורגש, הן מבחינת ה'שפה' שבה היא פונה לקהל הלקוחות שלה, כמו גם בליין המוצרים המתחדש והעשיר שהחברה מקפידה להרחיב, כמעט מדי חודש.
קיבלתי להתנסות, בין היתר, גם במוצרי גבות, ריסים וצלליות קרמיות לעיניים. כולם חדשים, אבל עליהם ארחיב בפוסטים הבאים. היום אני בוחרת לציין שוב, ולחיוב טוטאלי – את מגוון השפתונים העמיד שלהם.
עבורי, מדובר בלא פחות משיחוק.
הגוונים החדשים שמצטרפים לליין הקיים, מכילים מגוון גווני ניוד המתכתבים עם הטרנד העולמי החזק בנושא, כשמתוכם גם כמה כהים ודרמטיים – כיאה לעונת החורף.



על השפתיים - INFINITY REBEL (איך ידעתי לבחור לפי השם...) צילום: יעל יעקבי



מרקם השפתונים רך כחמאה – והוא נע על התפר המחושב היטב בין נוזלי לקרמי. הם נמשחים על גבי השפתיים בקלילות עם האפליקטור הנוח, אפילו ללא צורך בתיחום של עפרון קודם לכן. אבל החשוב מכולם – הם עמידים באופן מעורר הערצה, גם לאחר מבדקי אוכל שומני ושתייה מרובה ומבלי לייבש עד לחריבה את השפתיים.
בזמנו, כמו גם היום, עמדתי על הדמיון בינם לבין אלו העמידים של
OFRA, אשר גם עליהם אני גומרת את ההלל פה חדשות לבקרים. ובכן, הם דומים זה לזה באופן מדהים – עד לתווי הניחוח.
נחמדו בחדווה אל מדף הטואלטיקה האישי, על כל תשעת גווניהם הנהדרים החדשים.

מוצר נפלא, שגם איננו מנסה על בע"ח – מה שמעלה את קרנו בעיני ובעיני רבות אחרות.
להשיג בחנויות המותג בפרישה ארצית.
129 ₪ למוצר המכיל
5.5ml, שלא בעת הנחות מותג תכופות או הנחת מאפר אופציונלית.


Contouring & Strobing #Ready4Selfie Powder Palette - פלטת הצללות והארות של 'פופה'


פלטת ההצללות של פופה מככבת בלוק הסילבסטר שלי (צילום:יעל יעקבי)

משהו טוב עובר על פופה בשנים האחרונות.
החל ממיתוג צעיר ועכשווי יותר, דרך שימת דגש על טרנדים אופנתיים במראות האיפור שהחברה מנפיקה וכלה באריזות משובבות נפש, גם בקולקציות המוגבלות – מה שמעניק גם למותג שהוא עממי בהתוויתו, תחושה יוקרתית.
קיבלתי לאחרונה מהחברה מספר מוצרים להתנסות,  אבל בחרתי היום לכתוב על פלטת ההצללות החדשה שיצאה קצת לפני סוף השנה, כיוון שנדמה לי שמדובר בהצלחה של ממש.
מדובר למעשה בסדרה של שלוש פלטות בגווני כהויות שונים אשר מכילות, כל אחת מהן, שני גווני הארה (אחד מבריק ואחד מאט) ושני גווני הצללה בגימור מאט. המארז המלבני השטוח צבוע בגווני שחור וכסף-כרומטי המעניק לפלטה תחושה יוקרתית למדי.
אני קיבלתי להתנסות בפלטה הבהירה מכולן, שמספרה #001. ראשית, רוויית הפיגמנט מצויינת. כמו תמיד, השתמשתי בהארות ובהצללות שלה על גבי בסיס "רטוב" על מנת להעמיק את הפיגמנט וליצור עמידות יתרה, לאורך זמן. 



פלטת ההצללות הבהירה ביותר, #001 - סווטצ'ים להדגמה (צילום:יעל יעקבי)


גווני ההצללה היו מדוייקים לגוון העור הבהיר שלי (NC25 בחברת מאק). כך גם גוון ההארה המבריק שאמנם לא היה דרמטי בגימור שלו, אבל נתן הארה מצויינת ויפה לעצמות הלחיים ולעצם הגבה.
בהחלט מוצר מעולה, ששווה את ערכו הכספי ונותן תמורה מלאה להשקעה הלא גדולה שבו.
נמכר בלעדית ברשת ה'סופרפארם' בפריסה ארצית ומחירו 129 ₪ לפלטה המכילה 17.5g מוצר, שלא בעת הנחות מותג כמעט תמידיות.

במבחן התוצאה, מדובר בפלטה נפלאה ובמחיר נגיש לכל כיס.

Monsieur Big - מסקרה, 'לנקום'

שם מפוצץ אפעס אפס אימפקט - מיסייה ביג של לנקום (צילום: יעל יעקבי)

רבות דובר ונכתב כבר על המסקרה החדשה של לנקום, וגם מיואשת ריסים שכמותי שמחה לקבל אותה להתנסות. קיוויתי שמא אגלה את הגביע הקדוש של המסקרות, סוף כל סוף, אחרי חיפוש מייאש של מעל לשלושים שנה.
המסקרה מגיעה בטיובה גלילית ושמנמנה (המעידה בחוכמה על אפקט העיבוי המובטח שלה) בגוון שחור כשהכיתוב הוא בוורוד פוקסיה מטאלי. גם השם "מיסייה ביג" (יעני, 'מיסטר ביג') יכול לתת לכן יותר מרמז על ההתוויה הראשית שלה. המברשת עצמה עשויה סיבי שיער וגדולה מאד.
עד כה – נקודות פתיחה נפלאות עבורי.
אבל...פה מתחיל ה'אבל'...
בעת המשיחה גיליתי, שכמו מסקרות ייעודיות אחרות דומות, היא מפזרת על הריסים כמויות של חומר כמעט בלתי ניתנות לשליטה, כאלו שמאלצות אותך לעיתים לנגב את עודפי החומר על מגבון, בטרם ההנחה על גבי הריסים. בנוסף, מעבר לגושי החומר הלא מחמיאים (שבהם עוד הצלחתי לשלוט על ידי סירוק של הריסים לאחר ההנחה), התאכזבתי לגלות שלא היה לה עלי שום אספקט של עיגול, ווט סו אבר. אפעס, גם בשכבה השניה והשלישית לא גיליתי יכולת כזו, מה שגרם לי להתאכזב קשות, בפעם המיליון.
לקינוח, ושלא לטובתה, היא נמרחה לי לאחר שעות מעטות בלבד על אזור העפעף התחתון של העין.
בצער רב נאלצתי למסור אותה לחברה אשר התלהבה בדיוק מהתכונות הללו שלה.
רק אני נותרתי עם התהיה הקיומית - האם אמצא אי פעם את אשר חפצה נפשי בו?
אינדבידואלי מאד, אל תצפו לגדולות ונצורות אם יש לכן ריסים ישרים, ארוכים ובלתי מתעגלים בעליל, כמו שלי.
149 ₪ שלא בעת הנחות מותג, למוצר המכיל 10
ml.
לרכישה בסניפי הפארם, ובאתרי האונליין השונים.

 Intense Liquid matte סדרת שפתוני המאט הנוזלים של 'גרלן'

המאטים החדשים של גרלן, בתזמון מצויין לחורף (צילום: יעל יעקבי)

איך יודעים שטרנד כלשהו 'מבושל' דיו? מתחילים למצוא אותו על מדפי חברות היוקרה המסחריות.
במקרה דנן מדובר בטרנד גימורי שפתוני המאט ששולט ביד רמה בעולם היופי מזה כמה וכמה שנים, המגיע, באיחור פחות מאלגנטי, לחברות היוקרה.
חברת גרלן היא האחרונה לאמץ אותו לחיקה והיא מנפיקה ליין חדש של שפתוני מאט נוזליים בגימור מאט.
האריזה, כיאה לגרלן, יוקרתית ויפהפיה - מיכל פלסטי מלבני בגווני אומברה - החלק העליון והפקק כהים ומושחרים והגוון הולך ומתבהר עד להתמזגות עם גוון השפתון עצמו, בתחתית. האפליקטור נוח וגמיש כך שניתן בקלות למשוח את החומר על גבי השפתיים והשפתון עצמו קרמי ועתיר פיגמנט. אבל אם חיפשתן גימור מאט ועמידות לשעות במעטפת של חברת יוקרה - עצרו לרגע.


צבע מהמם ותחושה נעימה להפליא - שפתוני המאט של גרלן (צילום: יעל יעקבי)


לא ממש מדובר בגימור מאט במלוא מובן המילה. ההגדרה המדויקת שהייתי נותנת לו היא למעשה 'סמי מאט', וכפועל יוצא מכך גם עמידותו וניראותו. בשל רוויית הפיגמנט הנאה הוא אכן עמיד למדי על השפתיים, אבל הוא יכתים לכן את הכוס בעת השתיה וגם יעבור הלאה כשתתנשקו  - כך שלא ניתן להגדירו כ'Non Transferable' או 'Smudge proof' כמו שאוהבים לדייק בחו"ל. התחושה על השפתיים, הינה בהתאם, נעימה מאד ולא מייבשת כלל.
השפתון מגיע, נכון להיום במבחר צנוע של שבעה גוונים ועלותו 152 ש"ח למוצר המכיל 7g.
להשיג ברשתות הפארמים, בסניפים נבחרים ובפרפומריות מובחרות.


עד כאן להיום אהוביי, חפרתי מספיק, מבטיחה להמשיך ולחפור לכם בהקדם!

ובנוהל, הגיבו לי - פה למטה,
בואו ל
עמוד המקצועי שלי או עקבו אחרי באינסטוש!



No comments:

Post a Comment