Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, September 19, 2017

הבושם - סיפור של ריח



ישראל הפכה מזמן למעצמה של ממש בשוק הבישום העולמי. אנחנו צרכנים נלהבים של ריחות ותמיד מחפשים הזדמנויות להתנסות בניחוחות חדשים, לכן לא בכדי תקופות פרה-החגים הן התקופות העמוסות ביותר והפוריות ביותר מבחינת אופציות הרכישה, כשיבואני הבשמים עובדים שעות נוספות בייבוא ריחות חדשים שיספיקו להגיע להשקות בזמן.
ניסיתי כמיטב יכולתי ואפי ליצור לכם כאן ריכוז נאה של אופציות בישום לחג, כולל תיאורים ציוריים, על מנת שגם תוכלו לקבל מושג על טיב הריחות, משהו שאולי יעזור לכם בבחירת הרכישה החדשה לחג.
רק דיסקליימר קטן ומתבקש - ריחות, הם משהו מאד אישי ויכולים להתקבל על כל אחד בהתאם לחומציות העור והעדפותיו. כך שמה שכתוב כאן, הוא על סמך החויה האישית שלי בלבד
אתם בהחלט מוזמנים לחלק עלי.

Kenzo World - EDP


צילום: יח"צ


אפתח בוידוי קורע לב.
על אף הפופולריות שלו (במיוחד בארץ), קנזו מעולם לא היה מותג הבישום החביב עלי - כמעט בשום וורסיה שלו.
לכן לא ציפיתי לגדולות נצורות כשקיבלתי אותו להתנסות.
עיצוב הבקבוק כעין אבסטרקטית, הוא לא פחות ממופתי בעיני, עם קריצה (תרתי משמע) לטרנד החמסות וה"עיניים" האוריינטלי שרץ בשנתיים האחרונות אצל כל כך הרבה מותגים.

חמסה, טפו, בלי עין רעה! עיצוב מופתי(צילום: יעל יעקבי)


הריח, מפתיע עד מאד ולא ממש אופייני לסגנון ריחות המותג שהם מינוריים יותר בנוכחותם. הנוכחי של קנזו הוא בעל נוכחות מתפרצת ומתיקות מאד לא טיפוסית. הוא מתחיל באופן מתוק מאד, כמעט סוכרייתי, אבל במהלך היום מתפתח לניחוח עדין יותר, אם כי עדיין בעל תו מתוק - משמעותית.
תווים עיקריים: פרחי פיאוני, יסמין מצרי, מולקולת אמברוקסן.
בושם נפלא לשימוש יומיומי.
מחיר:
329 ש"ח ל-50ml
419 ש"ח ל-75ml

Giorgio Armani


צילום: יח"צ
השנה הנפיק מותג הבישום של אמפוריו ארמאני וורסיה זוגית במקביל - לה ולו, כשעיצוב הבקבוקים הכמעט זהה, משתנה באפיונים צבעוניים מגדריים טיפוסיים ואפילו קצת בנאלים, אם כי כאלה התואמים היטב את רוח המותג האלגנטית.

Because It's You-EDP

הבושם הנשי מתוק אך מעודן. הוא קליל למדי, בעל מאפיינים פרחוניים מובהקים אבל באופן מבאס משהו, לא ממש בעל נוכחות מספקת עבורי, אישית. ניתן אולי להגדיר אותו כקצת גנרי לז'אנר, ללא תו ייחודי מרגש, אשר ייחד אותו מעבר לבשמים דומים הקיימים בנמצא. בנוסף, מצאתי כי עלי הוא איננו עמיד במיוחד ולאורך היום כמעט ולא הרגשתי כבר ששמתי אותו.
תווים עיקריים: פטל, נרולי, וניל ומושק
חביב למדי, אבל בעל נוכחות כמעט מינורית לאורך היום. בהחלט לא בושם של 'ערב'.

לה ולו - וורסיות משיקות של אמפוריו ארמאני (צילום: רועי קאשי)


Stronger With You-EDP

מאז ומתמיד גרסתי כי הוורסיות הגבריות של ארמאני, טובות משמעותית מאלה הנשיות - וכאן זה בא לידי ביטוי באופן מובהק.
אם הוורסיה הנשית עדינה, פרחונית ומאופקת משהו - הרי שזו הגברית בדיוק ההפך ממנה, מה שהופך גם לסוד קסמה. אותי הותיר הניחוח מצועפת עיניים, בקטע חרמני משהו. מסוג הריחות בעלי הנוכחות שקשה להתעלם מהם, בעיקר כשהם מונחים על גבר שיודע לשאת אותם נכון.
לו ניתן היה לכמת את תחושת הריח בסטריאוטיפ, הרי שהוא לבטח היה - "ניחוח אלפא".
תווים עיקריים: הל, גרגיר פלפל ורוד, סיגלית, וניל וערמונים
בושם גברי ומטריף - כזה שבא להסניף עד אבדן החושים!

מחיר אחיד עבור שני הסוגים:
169 ש"ח ל-50ml
269 ש"ח ל-100ml

Black Opium Floral Shock-EDP


צילום: יח"צ


במקרה הזה אני מודה שאני משוחדת למדי. למעט האופיום הקלסי והוותיק, שמצאתי כבד מדי עבורי -  מדף הבשמים האישי שלי מכיל כמעט כל וורסיה נוספת של ה"אופיום" שיצאה לשוק - החל מהאופיום הכחול (Belle D'Opium) ועד לשאר וורסיות האופיום השחור, לדורותיהן. לכן לא ממש הופתעתי כשקיבלתי את הוורסיה הנוכחית והתחברתי אליה במיידי.

נחשק ויוקרתי - כמו תכשיט (צילום: יעל יעקבי)


מדובר בניחוח חזק ובעל נוכחות, כמו השחור הראשוני, אם כי כאן הדגש הוא על התו הפרחוני. הוא נעים מאד, גם אחרי שתוויו מתמתנים ומשתנים לאורך היום וניתן להרגיש בנוכחות שלו גם לאחר שעות ארוכות מרגע ההשפרצה על הגוף.
תווים עיקריים: פרזיה, ברגמוט, גרדניה, תפוז, אספרסו ומושק לבן.
בושם של 'מבוקר עד ערב'. מתוק, אבל לא דומיננטי בקטע לא נעים.
מחירים:
269 ש"ח ל-50ml
349 ש"ח ל-90ml

Twilly D'Hermes


צילום: יח"צ
כמו כמעט כל בית אפנה גדול שמכבד את עצמו לאחרונה, גם ב"הרמס" הפנימו סוף-סוף את חשיבות כוח הקניה של הקהל הצעיר יותר. הניחוח החדש של בית האפנה היוקרתי פונה הפעם אל הקהל הצעיר יותר וזה ניכר גם באופן המיתוג והשיווק שלו, בעיצוב המוצר וגם, כמובן, בריח.

כתום הוא השחור החדש - הרמס (צילום:יעל יעקבי)


אחד מצעיפי המותג המפורסמים - 'Astrologie Nouvelle', אשר עוצב בשנת 1963 וחזר לליין בית האפנה בשנת 2012 היווה את ההשראה לבושם החדש. עיצוב הבקבוק, המארז והצבעוניות השובבה מתכתבים באופן ישיר איתו.

כשבלולה עושה סטיילינג טוב ממך - הצעיף ממנו נשאבה ההשראה לבושם של הרמס (צילום:יעל יעקבי)
הריח הראשוני של הבושם מתוק ועז, אולי אפילו דרמטי מדי, אבל הוא מתעדן מהר מאד במהלך היום והופך לנעים - כמעט טאלקי בתוויו.
תווים עיקריים: ג'ינג'ר, טוברוזה ואלגום.
בושם בעל נוכחות שיתאים לנשים שאינן מתביישות לבלוט בסביבתן.
מחירים:
285 ש"ח ל-30ml
425 ש"ח ל-50ml
590 ש"ח ל-85ml
להשיג באופן בלעדי ברשת חנויות אפריל בפרישה ארצית

Fresh Bloom-EDT, Desigual


צילום: יח"צ
האמת היא, שממותג אופנה אשר ידוע כנועז וצבעוני, ציפיתי למשהו עם קצת יותר מעוף - הן מבחינת עיצוב הבקבוק והן מבחינת הניחוח.
עכשיו, שלא תבינו לא נכון, הוא נראה חמוד למדי וכך גם הניחוח שלו. אבל זהו זה בערך.
"חמוד".
האריזה ססגונית בסגנון המטריף והמפורסם של חברת דיסיגואל הספרדית, אבל הבקבוק עצמו פשטני וגנרי למדי בעיצובו, כשגוני האפרסק שולטים בטון על טון, על גבי זכוכית חלבית.

כמו סופה טרופית - גם הניחוח מתפייד כלא היה. דיסיגואל (צילום:יעל יעקבי)
חובבות הניחוחות הפרחוניים-קלילים תאהבנה אותו מאד. הוא קיצי בתחושה שלו, קליל על הגוף, לא מאיים בנוכחותו, וגם לא מותיר שובל יוצא דופן ומסובב ראשים. באופן מאכזב, הוא גם לא נותר על העור לאורך היום, כך שבצהרי היום, לאחר שריססתי ממנו בנדיבות בבוקר - כבר לא נותר ממנו זכר.
תווים עיקריים: פטל פראי, מנגוסטין טרופי,יסמין סמבסק, אלמוג ועץ התה.
חמוד, כאמור. יתאים לדעתי בעיקר לנערות צעירות שמחפשות משהו קליל ולא מחייב.
מחיר:
199 ש"ח ל-100ml

Miss Dior-EDP


צילום: יח"צ
'וואו!'
נשבעת לכם שזו הייתה התגובה הרפלקסיבית הראשונה שלי, כשפתחתי את הבקבוק וריססתי ממנו לראשונה.
הניחוח מטריף - מתוק משהו, אבל משלב גם נגיעות שהייתי מגדירה כ'סמי-גבריות', לפרקים.

אלגנטי ומשכר - מיס דיור (צילום:שולמית דרוקמן)

לאורך היום, על אף שתוויו פושטים ולובשים צורה, עדיין חשים ומריחים ניחוח בגוון חושני על העור - מה שלגמרי גרם לי להתאהב בו על הפעם הראשונה (וזה לא קרה לי עם אף אחת מהוורסיות הקודמות שלו. רק אומרת).
תווים עיקריים: וורד טורקי, תפוז דם, מנדרינה, ברגמוט, פלפל וורוד ורוזווד.
יותר בושם של חורף מאשר של קיץ, אבל ביג פאקינג ווה-ווה-וום!
מחירים:
300 ש"ח ל-30ml (במהדורה מוגבלת)
412 ש"ח ל-50ml
587 ש"ח ל-100ml
736 ש"ח ל-150ml (בבוטיק דיור בקניון גינדי בלבד)

La Vie est Belle L'eclat-EDP - Lancome



צילום: יח"צ

וורסיה נוספת לבושם הוותיק והנמכר ביותר של חברת "לנקום".
גם כאן (כמו במקרים של דיור ואס"ל, אשר מנפיקים ניחוחות בטוויסטים שונים של אותה הוורסיה) הבקבוק מעוצב בצורת הבקבוק המקורית, עם שינוי עיצובי קטן, העוזר לבדל את הניחוח הנוכחי מקודמיו.

בושם לדרמה-קווינס, החדש של לנקום (צילום: יעל יעקבי)


הריח, חריף, מתוק וכבד מאד - מהסוג שאני אישית פחות מתחברת אליו. יתרה מכך, על אף השתנות תוויו לאורך היום, הניחוח המרכזי היה כה דומיננטי עד שמצאתי את עצמי עם כאב ראש על אף שהנחתי אותו באופן חובבני למדי על עצמי. מדובר על בושם בעל נוכחות דרמטית מאד, כזו משאירה אחרי הלובשת אותו שובל מאד מזוהה ולא מתפשר. אפילו עבורי, חובבת הריחות הדומיננטים, זה היה קצת טו מאץ'.
תווים עיקריים: פריחת התפוז, יסמין סמבק, ברגמוט, פרזיה, תרמיל וניל, אמברוקסן ואלגום.
עולה כיתה, אך לא בבית ספרי. מצוין לימי החורף ולחובבות הז'אנר המגה-דרמטי.
מחירים:
249 ש"ח ל-50ml
299 ש"ח ל-75ml
349 ש"ח ל-100ml

עד כאן להפעם אהובים, מאחלת לכולכם שנה טובה, בריאה, ריחנית ומלאת צבעים!
הגיבו לי - פה למטה, בואו לעמוד המקצועי שלי או עקבו אחרי באינסטוש!
yaelmakeup09@gmail.com
אוהבתותכם!




No comments:

Post a Comment