Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Friday, August 27, 2010

מדור "על הסכין"-פוסט מורחב5#



***כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומים: צורת האריזה ואסתטיקה חיצונית; נוחות השימוש; רמת המחיר; יעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן***
מכיוון שגם היום אסקר מוצרים של חברת "מייבלין"-אני שבה ומתזכרת אתכם לקרוא בעיון רב את תגובת קונצרן "לוריאל" (אליו הן משתייכות) בנושא ניסויים בבע"ח במוצרי החברה, כפי שסיקרתי כאן.

טוב...למען האמת הפוסט הזה שוכב אצלי בשמורים כבר די הרבה זמן. מאד רציתי לצ'פר אתכם כרגיל בסוג של הדגמה ב"לייב" כדי שתוכלו להתרשם מהמוצרים ומהצבעים. רק מה לעשות שתיכנונים לחוד-ומציאות לחוד, ובגירושים, כמו בגירושים, הבעל טרח לצאת מהבית כשבאמתחתו המצלמה המשובחת ואני נותרתי עם החוט מאריך...:-DDD
אז נכון לעכשיו תאלצו להסתפק במה שכן הצלחתי לצלם ובביקורת המדוברת שלי. מבטיחה שבפעם הבאה זה כבר יעשה עם מצלמה משובחת, שלי, לשם שינוי....
יאללה-ניתן בראש!

קולקציית "שנטל תומאס" לחברת "ניוואה"
גילוי נאות: את המוצרים קיבלתי מחברת היח"צ לקראת ט"ו באב. בפועל הם אינם חדשים בשוק והושקו כבר לפני כשנה לרשתות הפארמים. חברת היח"צ עשתה להם רי-פרומואוט ביולי לקראת חג האהבה, ומשום שהם עדיין במלאי, אני מוצאת לנכון לפרסם את הביקורת עליהם אז-איז. קחו גם בחשבון שייתכן שהפערים במחירים נובעים מהמבצע שחל עליהם נכון לאותה התקופה. בכל מקרה, מדובר במוצרים של חברה עממית שהרבה פעמים, בלי שום קשר לחגים ומועדים חלות עליה הנחות כאלו ואחרות.

צללית "CREATIVE EYES" בגוון "HYPNOTIC BLACK#69"
ראשית אני חייבת לציין שכחובבת קיטש ידועה, עיצוב האריזות משגע בעיני. על הצללית עצמה מוטבע מפתח ועל המכסה חור של מנעול. היא קטנה, קומפקטית ונוחה לשימוש; הגוון במיכל נראה משגע-מעין שחור פחם עם נצנוץ נחושתי. בפועל, כמו הרבה צלליות של חברות עממיות, הפיגמנט דל למדי ואת הנצנוץ לא רואים כלל. אני מניחה שבמאמץ מה, ובהנחה מקצועית בתנועות טפיחה מעל צללית קרם שתעצים את האפקט יראו אותם במידת מה, אבל לשימוש לא מקצועי זה לחלוטין לא מספק; המחיר-תלוי איפה מסתכלים......ע"פ הקומוניקט המצורף עלותה 70 ש"ח-ממש לא זול בעבור צללית בינונית למדי באיכותה. לתמונות היח"צ מאידך התלווה מחיר שונה-46 ש"ח, מה שקצת יותר מתקבל על הדעת.
שפתון "COLOR PASSION" בגוון69#
שפתון בגוון אדום עז שמגיע אף הוא במארז עם חתימתה של שנטל תומאס. ע"פ הקומוניקט "מכיל פיגמנט ושעווה טבעיים...בעל מרקם קרמי המועשר בויטמין E ובשמן חוחובה לשפתיים לחות וחלקות למשך שעות...". ואכן, כמובטח, המשיחה שלו על השפתיים מאד נעימה והלחויות מורגשות, מה שלחלוטין לא גורע מהפיגמנט הנהדר שלו. במקרה הזה-WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET מבחינת ה"COLOR PAY-OFF"; אמנם לא ניסיתי אותו לאורך זמן מבחינת עמידות, אבל מנסיוני המקצועי ומהתחושה שלו על השפתיים אני יכולה לחזק את מה שכתוב עליו-הוא לחלוטין שפתון עמיד באופן יחסי והצבע שלו בעיני מ-ה-מ-ם!!!; המחיר-100 ש"ח. אמנם לא זול-אבל בניגוד ל"אחותו" הצללית, שווה כל שקל!
סומק "SECRET ROSE" מספר05#
גם הסומק הזה מגיע במארז מעוצב ומשגע-על המכסה מוטבעים שרוכי מחוך, ועל המוצר עצמו פפיון קטן ותואם; הגוון יפהפה-משהו בין וורוד לאפרסק והמרקם משיי ונעים; גם במקרה הזה, בדומה לשפתון, הגוון המתקבל על העור בהחלט מתכתב עם זה שבמיכל; גם פה לא בדקתי לאורך זמן את עניין העמידות, אבל שוב, מהנסיון שלי, עמידות של מוצרי פנים היא משהו מאד אינדבידואלי, כך שקשה לבדוק את העניין בתנאים טוטאלים ו"סטריליים". המחיר-שוב, משתנה, בקומוניקט-110 ש"ח יקרים למדי, לעומת 72 ש"ח בצילומי היח"צ. מוצר טוב למדי לכל הדעות!


משמאל לימין:המוצרים סגורים, פתוחים וסווטצ'ים של הפיגמנט ע"פ הסדר...


"COLOR SENSATIONAL GLOSS" של חברת "מייבלין"
ע"פ הקומוניקט:"סדרה של 12 גלוסים המעניקים מראה מואר, תחושה קרמית, רכות, ברק, וזוהר הודות לרכיבי הפיגמנטים הטהורים ונקטר הדבש שבפורמולה...". קיבלתי לנסיון את "RED LOVE#560"-אדום קרמי, ואת "CASHMERE ROSE#105"-וורוד בהיר מוכסף.
הגלוסים מגיעים במיכלים מאורכים ומרובעים עם אפליקטור של ספוגית; המריחה נוחה מאד והמרקם אכן קרמי מאד אבל אינו דביק ולכן משאיר, כמובטח, תחושה נעימה, רכה ומלוחחת על השפתיים ללא הכובד השנוא עלי כל כך. יש להם בנוסף גם ריח עדין של תפוז/דבש שאני מצאתי נעים מאד, לא דומיננטי מדי ולי אישית לא הפריע כלל; גם כאן לא בדקתי את העמידות אבל נדמה לי, שיחסית לגלוסים נפוצים בשוק הוא ישאר קצת יותר זמן על השפתיים, בשימוש סביר כמובן (ולא, התעלסות פראית לא נופלת תחת הקטגוריה הזו...:-P); המחיר בחודש אוגוסט לרגל ההשקה-50.99 ש"ח (סביר לכל הדעות), ובימים כתיקונם-84.99 ש"ח.



הגלוס החדש של "מייבלין"

טוש אייליינר של "ביוטי-קייר"

את המוצר הזה קיבלתי מהחברה ללא כל קומוניקט אבל במייל צויינו כמה עובדות, כמו זו שבעקבות דרישת הלקוחות, נוספו למוצר שכבר קיים בליין בגוון שחור עוד שלושה צבעים נוספים-כחול, ירוק וחום. "כמו כן", הוסיפו, "הטוש עבר שדרוג באיכות ומעתה המריחה לחה וקלה יותר וההתקבעות היא מיידית...המלצה נוספת היא לשימוש כאמצעי לציורי גוף זריזים...".
קיבלתי לדגימה את הגוון הכחול02# ואת הגוון החום03#.
המוצר מגיע, כאמור, בצורת טוש-בעל ראש לבד; אישית, אני לא מתה על אייליינרים מהסוג הזה שכן קשה מאד להגיע לקווים דקיקים במיוחד עם ראש הלבד, בניגוד למברשות. הצבעים, יש לציין, מאד יפים. החום מזכיר גוון של שוקולד חלב והכחול יותר נוטה לטורקיז עמוק ויפהפה!; הכחול הגיע כשראש הלבד מכוסה מעין קרום לבנבן ובלתי אסתטי בעליל. הניחוש שלי הוא שהפיגמנט לא הספיק לצבוע כדבעי את כל ה"ראש" וכך נראה המוצר כשהוא יבש למחצה טרום השימוש; המריחה אכן חלקה ואחידה, פחות או יותר; למרות ההבטחה-ההתקבעות אינה מיידית, אלא לאחר כמה שניות והמוצר עמיד רק במידה מסויימת בלבד-הרטבה קלה שלו כדקה לאחר המשיחה הורידה את מרבית החומר; המחיר של המוצר לא נכתב לי ולכן אין באפשרותי לחלוק אותו איתכם, וחבל...מה שכן, מכיוון שחברת "ביוטי-קייר" חרטה על נס דגלה שיווק מוצרים במחירים מאד-מאד סבירים, אני מהמרת שהוא לא יעלה על כעשרים שקלים. לסיכום-לא "עפתי". אם אתם מחפשים עמידות שיא-האייליינרים ע"ב ג'ל הינם עדיין העמידים ביותר לעומת אייליינרים מהסוג הזה: בסדר פלוס-לא יותר....



צילום יח"צ-האייליינרים החדשים של "ביוטי-קייר"


אני בד"כ לא נוהגת לדווח פה על כ-ל רכישה איפורית שאני נוהגת לעשות, אבל מכיוון שאני מוצאת את מה שאספר לכם רלוונטי במיוחד לפוסט סידור תיק האיפור שהעלתי לכאן לא מזמן, אני שמחה לחלוק איתכם את המציאה. השבוע הזדמן לי לאפר מישהי באזור ברמת גן. כשסיימתי את האיפור החלטתי לנצל את הזמן שנותר לי בעוד סבא שומר על אפרוחית ולחקור את רחוב ביאליק המדובר במטרה למצוא מציאות.
לאחר שהתגברתי על הלם התרבות...(גוד דאם-איט...זה נראה כמו רחוב שהוקפא בזמן בדרום ת"א של תחילת שנות השמונים) התחלתי ללקט לי בשמחה פיצ'פקעס בעבורי ובעבור אפרוחית. מה גדול היה אושרי כשנכנסתי לחנות/פרפומריה ובה מצאתי את כל הצרכים המתכלים בעבור תיק האיפור, ובסכומים סבירים מאד: ספוגיות לטקס, מספרי ציפורניים, צמרוני אוזניים, לקים להפקות, סיכות ראש לאיסוף שיער המאופרות, נרתיקי איפור מצוייצים בגדלים שונים וגולת הכותרת-אפליקטורים חד"פים בעבור מסקרות. אמנם-5 ש"ח לחבילה של 10 אפליקטורים זה לא זיל הזול, אבל זה בוודאות זול יותר מאלה שב"מאק", ולא פחות טוב מהם. ממה שראיתי-היו שם שני סוגים של אפליקטורים שכאלה ועוד המון המון קשקושים שישמחו לבבה של כל מאפרת שמארגנת את התיק ומעוניינת לחסוך. הנזק הכולל לכ-ל הרכישה היה 140 ש"ח בלבד!!!

הו...השלל: משמאל לימין-תקריב על האפליקטור החד"פ והשווה; תמונה משפחתית של כל המוצרים; תיקי האיפור המגניבים
בקיצור ולעניין-מומלץ בחום! לשם-אני בוודאות חוזרת!
"מרסלה", ביאליק 64 ר"ג

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

Thursday, August 19, 2010

לצאת מהקופסא, לשבור את הכלים


הפקת איפור וכתבה חדשה שעלתה היום ב"onlife"...:-)))

אני לא יודעת לכמה מכן יש "ידע איפורי" קודם. אולי מקצתכן שיחק ברעיון של להיות מאפרת ולמדתן את העניין על חשבון מענק השחרור (דבר שנעשה פופלארי להחריד בעשור האחרון), אולי החברה הטובה קנתה לכן שיעור ללימוד איפור כמתנה ליום ההולדת, ואולי בעברכן הייתן סתם קוראות בשקיקה כל כתבה שיצאה בעניין בעיתוני הנשים השונים.
כך או כך, מרביתכן יודעות בוודאי שתכלס, בכל ביה"ס לאיפור מלמדים את אותם הכללים ה"בסיסיים". מין חוקים בלתי כתובים שכאלה-סוגי איפור תיקוני, גלגל הצבעים ושאר "עשה/אל-תעשה" מיני ירקות:
-את הסומק מניחים על שקע עצם הלחי לקבלת הצללה ולהדגשת עצמות הלחיים, או על "תפוחי" הלחיים-לקבלת מראה רענן וילדותי יותר
-אחרי שמדגישים את העיניים עם צלליות-מניחים מסקרה להשלמת המראה
-את עיבוד צלליות העיניים מלכסנים החוצה כדי לתת אשליה של עין חתולית יותר (ע”ע ערך “סי-חיצוני, סי-פנימי”, “בננה” ועוד הגדרות שכאלה...)
-לא נהוג לאפר גם את העיניים וגם את השפתיים בצבעים דרמטיים
-ישנם צבעים שלעולם לא מניחים על השפתיים
-לעיניים ירוקות לא מתאימות צלליות ירוקות...(מוכר לכן מאיזה מקום?!)
בכתבת המבוא של המדור אמרתי לכן לשכוח כל מה שאי פעם לימדו אתכן/אתן יודעות על איפור. כמו שטענתי אז, אני טוענת גם עכשיו, איפור הוא סוג של אביזר נילווה, וככזה אפשר ורצוי לשחק איתו כמה שיותר. ככל שתשתחררו מהמוסכמות המקובעות, קרי, מה”חוקים” הללו, כך תקבלו תוצאות יחודיות יותר ומעניינות יותר.
מה הרי כבר יכול לקרות אם נחשוב פעם "מחוץ לקופסא", רחמנא ליצלן?
כולי תקווה שההפקה הזו תשמש לכן כמתאבן על איך אפשר להתאפר קצת אחרת, ככה בקטנה, על קצה המזלג. נכון שהמראות שמוצגים בה מוקצנים ולא ישימים במלואם ליומיום, אבל גם מהם תמיד ניתן לגזור "לוקים" לבישים יותר: בשימוש באותה אפליקציה, בשינוי קל של הצבעים, או בכל מה שעולה על דעתכן ועוזר לכן להראות טוב יותר.



האייליינר של סופיה, האטיטיוד-שלכן (שרשראות עור: חנות מוזיאון א"י, ת"א)

האייליינר המשורטט חזר לאחרונה לאופנה, ובינתיים הוא כאן כדי להשאר. הוא שחור, חזק, דרמטי ומושך את מלוא תשומת הלב אל העיניים. מעבר לזה את לא צריכה כלום, עזבי את הסומק והשפתון בצד-הם מיותרים לגמרי במקרה הזה ובבחינת "כל המוסיף-גורע". הקפידי, לעומת זאת, על ריסים עשויים היטב ועל עור מלוחח ובריא למראה.



עולם הפוך: תיחום תחתון במקום עליון (שרשראות פרחים-"דברים טובים" ליעל אוריאלי, 054-6566432)

מי אמר שחייבים להדגיש רק את החלק העליון של העין? השיטה הזו מצויינת במיוחד בעבור מי שיש לה עיניים קטנות מאד ועפעף שקוע שלא ניתן לשחק עליו במגוון שיטות ואפליקציות. צללית צבעונית כלשהי מתחת לקו הריסים התחתון תמסגר מבלי להקטין את העין אופטית. את הסיומת בזוית העין החיצונית ניתן פשוט למשוך החוצה בקו ישר לקבלת לוק טרנדי. מעבר לזה ממש לא חייבים לעבוד עם עוד צבעים בעפעף העליון, וגם המסקרה היא אופציונלית. רצוי לדאוג רק שהגבות יהיו מסודרות ונקיות, את השפתיים ניתן להדגיש בטפיחות של צבע חיוור והנה קיבלתן לוק שיקי ולא מתאמץ מדי.


המראה הגרידי: גם, וגם, וגם!!! (קשת דג-ליאת גינזבורג)

אמרו שאסור להדגיש גם את העיניים וגם את השפתיים...אז אמרו...:-P
עכשיו עדיין קיץ, ובקיץ-בגלל אור השמש הישיר והבהיר אפשר להניח צבעים קצת יותר נועזים וזרחניים, גם בעיניים וגם בשפתיים, מבלי להראות מגוחכת.
כשאתן מדגישות את העיניים נסו לשבור את נוסחת "ליכסון הזוית" שכל כך חביבה על מרבית הנשים. השתמשו במברשת רכה לפיזור אוורירי של הצבע ומסגרו עם הצלליות את העיניים בתנועות מעגליות. כך, אפילו בשימוש בצבע עז תוכלו ליצור לוק נשי, רך ועדכני מאד.




TURN THE OTHER CHEEK...(חולצת פליסה-”מצדה", ה' באייר 60, כיכר המדינה)

עזבו פעם אחת בחיים את המאבק הבלתי פוסק על מציאת המיקום ה"נכון" לסומק. הניחו את הסומק על עצם הלחי וגלשו איתו קצת לכיוון הרקות ועצם הגבה. לאפליקציה מושלמת אני ממליצה בחום דווקא על מברשת מניפה טובה (כן-כזו מהסוג שתמיד תהיתן למה לעזאזל היא משמשת מעבר להיותה מגניבה למראה). היא תפזר לכן את הסומק בעדינות יתרה ותמנע היווצרות כתם מכוער וצבעוני שיגרור אחריו שאלות מרושעות של "מי הרביץ לך היום?!”. קצת מסקרה (אפשר גם צבעונית) ועור פנים קורן יעשו את שאר העבודה.

ניסיתן ולא הלך? לא להתעצבן-נסו שוב וזכרו, מסיר האיפור הוא חברה הטוב ביותר של כל מתאפרת מתחילה. אם תפנימו שאתן בסה"כ משחקות באיפור, לא עובדות על נוסחת פיצוח האטום, אולי אפילו תתחילו להנות מזה...!

קרדיטים לעוסקים במלאכה:
צילום: נועה אייזנשטט
ע. גרפי:רוני אבני
סטיילינג: אנה קרפונוב
שיער: אלי שעיה
דוגמנית: ויקטוריה ל"DEJA VU"
איפור: YOURS TRUELY....;-)

לאתר שלי: www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי: yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

Sunday, August 15, 2010

רשימת מכולת


(או...מהם חמשת מוצרי המאסט בכל תיק איפור)

כתבה נוספת שעלתה היום ב"onlife". להלן הכתבה הלא ערוכה....;-)

אוקיי, ניקית את תיק האיפור מהשאריות העבשות שלו ונותרת עם תיק איפור מרוקן וכשחצי תאוותך בידיך....מה עכשיו?
בואי נחזור שוב אל עולם האופנה כאנלוגיה מכוננת. בדיוק כפי שכל מלתחה טובה ומאוזנת חייבת שיהיו בה כמה פריטים נצחיים ומנצחים שיהוו את הבסיס שלה, כך כל תיק איפור זקוק לכמה מוצרי יסוד, כאלה שעליהם תיבנה ה"מלתחה איפורית" המושלמת.
מהם אותם מוצרי יסוד עלומים, אתן שואלות? קראו, הפנימו ושננו היטב!

מייקאפ/קונסילר
ורצוי אחד כזה, שמן הסתם מותאם לך ולצרכי העור שלך. המייקאפ החדש שראית אתמול בפרסומת בטלויזיה אולי חדשני ומהפכני במיוחד, אבל כדאי קודם כל לבדוק מאד האם הוא טוב עבורך. ואם אין לך מושג איך עושים את זה, בכתבה הזו תמצאי בדיוק מהן הדרישות והדברים מהם עליך לצפות מהקונסילר/מייקאפ שלך שיעשה (פרט לקפה בבוקר, כמובן...).
טעות נפוצה:
מייקאפ
בחורות רבות נוטות לבחור מייקאפ שאינו מתאים להן מבחינת הגוון, מתוך תפיסה מוטעית שאת גוון העור הבסיסי ניתן לשנות באמצעות האיפור. זכרי שהמייקאפ אינו אמור לשנות את גוון עורך למשהו בהיר או כהה יותר. הוא אמור לאחד את מראה העור למיקשה אחת מבלי למשוך תשומת לב מיותרת לפגמים-לא יותר, אבל גם לא פחות!
דמייני את עורך כבד קנבס שנמשח בצבע בסיס כדי לתת אחידות לציור אותו עומדים לצייר עליו.
קונסילר
יש לך כהויות איומות מתחת לעיניים? אל תקני קונסילר בהיר מדי-התוצאה לחרדתך תהיה אפרפרה משהו. באופן פרדוקסלי, ככל שהכהות כהה, כדי לנטרל אותה תצטרכי לבחור בגוון כהה יותר!
טיפ:
להתאמת מייקאפ מושלמת-בחרי את אזור החיבור שבין הלחי לצוואר, על עצם הלסת. הגוון שמאחד בין השניים הוא הגוון המושלם שלך. עור הפנים עדיין נראה בהיר מאזור המחשוף שלך? עברי למוצר המאסט בסעיף הבא...
להתאמת הקונסילר, נסי לזהות את תת גוון הכהות. פלצני ככל שזה נשמע, גוון הקונסילר הרצוי עבורך תמיד יהיה בצבע ניגודי לגוון הכהות: כהות סגלגלה-כחולה, תנוטרל באמצעות קונסילר צהבהב-כתמתם; כהות ירקרקה תנוטרל באמצעות קונסילר בעל תת גוון וורוד. נשמע חייזרי משהו, אבל עובד כמו קסם!


במוס? בקרם? ואולי בנוזל?:מייקאפ או קונסילר? זו השאלה...

סומק/ברונזר
בין אם את "מלכת שלג" נצחית גם בחודשי אוגוסט המהבילים ובין אם את חרדונת חופים מצוייה שסוגדת לשמש, סביר להניח שאת אוהבת לשים משהו להדגשת הלחיים שלך.
מהנסיון העשיר שלי-הבחורות הישראליות הן חובבות מושבעות של ברונזרים, והרבה מהם, אם אפשר...
מה בין ברונזר לסומק אם כך?
סומק הוא מוצר, שכאמור, מיועד להדגשת הלחיים. הוא מגיע בשלל גוונים ותצורות אפליקציה, אבל מרביתכן מכירות אותו בוודאי בצורה הנפוצה ביותר של פודרה דחוסה. ברונזר הוא סומק לכל דבר שמגיע אך ורק בגוונים "משזפים" (מכאן, באופן מפתיע, גם שמו...). אצל חברות רבות מגיע הברונזר במארז גדול יותר מאשר סומק רגיל שכן הבדל נוסף ומהותי בין השניים הוא שניתן לשים אותו במקומות נבחרים של הפנים והוא אינו מוגבל רק לאזורי הלחי, מכאן שהוא “מתבזבז” מהר יותר.
טעות נפוצה:
בחורות רבות נוהגות לעשות בסומק הוורוד שלהן "מעשה ברונזר" ומורחות אותו בנדיבות גם על המצח ועל גשר האף בתקווה שהוא “ישזף”אותן. ביג-ביג מיסטייק, אלא אם כן אתן בעניין של "מראה הלובסטר השלוק”.
טיפ:
התאמת את המייקאפ בשלמות, אבל עכשיו אזור המחשוף שלך עדיין כהה משמעותית מהפנים? זה המקום להשתמש בברונזר כדי לאחד כמעה את כל ה"עסק". הניחי אותו בתנועות רוחביות-על קו מתאר הלסת התחתונה, גשר האף, הסנטר וקו המצח בחיבור עם השיער. המנעי מברונזרים כתומים, כהים ומנצנצים מדי-הם לעולם לא יראו טבעיים ויתנו לך מראה זול.



חידה:מה מבין כ-ל אלה ניתן לשים על כל הפנים....?!

מסקרה
כולנו יודעות שמסקרה יכולה לשדרג פלאים את מראה העיניים. היא נותנת אשליה של עין גדולה ופתוחה יותר, וממסגרת את העין באופן טבעי.
איזו נערת מסקרה את? אם את מחובבות המראה הטבעי בחרי לך וורסיה שרק מאריכה ומפרידה את הריסים היטב. אם את אוהבת מראה דרמטי ונועז-לכי על מסקרה שמעבה בעיקר. קחי רק בחשבון שמסקרה היא מוצר שמתכלה מהר מרגע פתיחתו, וע"פ המלצות משרד הבריאות יש צורך להחליף מסקרה פתוחה כל שישה חודשים.
טעות נפוצה:
נשים רבות נוהגות לקנות את המסקרה שלהן ע"ס התרשמות מפירסומת ויזואלית ולא נותנות את הדעת, שכמו בהרבה מקרים בעולם הזה, אין פרסומת אחת של מסקרה שבה לא נעזרים בריסים מלאכותיים להעצמת המראה. לפני כמה שנים תבעו בתביעה ייצוגית את אחת מהחברות המסחריות בגין הטעיה צרכנית מכוונת-וזכו. מאז, בכל פרסומת שכזו-מחוייב המפרסם לציין כי השתמשו באימג' הנתון בריסים מלאכותיים כדי לשדרג את האפקט. בקיצור ולעניין-אל תאמינו לכל מה שאתן רואות בפרסומות.
טיפ:
המנעי מ"פימפום" מקלון המסקרה בתוך הטיובה. לך נדמה אולי שאת מנטרת את כמות החומר על המברשת, אבל בפועל את מחדירה המון אוויר אל המוצר-מה שגורם להאצת ההתייבשות שלו. במקום זה, העמיסי את החומר על המברשת בתנועות מעגליות בתוך המיכל.



את לא באמת מאמינה שככה יראו הריסים שלך לאחר משיחת המסקרות הללו, נכון?!

עפרון/צללית
לא ממש חייבים את שניהם כדי לגרום לעיניים שלך להראות במיטבן. לכי על מוצר אחד מבין השניים שישרת אותך נאמנה ויתאים למבנה העיניים שלך. ניחנת בעיניים גדולות מאד? את יכולה לתחום אותן עם עפרון בקו הריסים ובמעקה העין (להלן, ה"רטוב של העין”, בצמוד לקו הריסים התחתון). לעומת זאת, אם מבנה העפעף שלך קטן ושקוע, בחרי בצללית בהירה שתיתן אפקט "מאיר" (לא בהכרח מנצנץ). משהו שייספק אשליה אופטית של משטח עין גדול יותר ו"פתוח" יותר.
טעות נפוצה:
כמה פעמים שמעת את המשפט המטופש, על נגזרותיו: "לעיניים ירוקות לא מתאים עפרון/צללית ירוקים"?
טיפ:
ובכן-טעות! ניתן בהחלט לבחור בגוון ממשפחת הצבעוניות של העין שלך, רק כדאי להקפיד שבמקרה הזה הריסים יהיו מודגשים היטב בצבע כהה ובולט, שיחצוץ. כך תמנעי את מקרה ה"לא יודעים איפה העין נגמרת ואיפה הצללית מתחילה...” שאליו התכוון המשורר מלכתחילה...



כחול, שחור, או אולי בכלל וורוד? איך תדגישי את העין שלך-בצללית? בעפרון? באייליינר?

שפתון
כהה? בהיר? עשיר בלחות? עמיד ובגימור מאט? ואולי בכלל גלוס מבריק?
לכל אחת מאיתנו יש העדפות מאד אישיות לגבי מוצר השפתיים החביב עליה. משהו שהיא מרגישה איתו הכי "בבית" ונותן לה הרגשת בטחון לגבי מראה השפתיים שלה. גם פה כדאי להתאים את המוצר לצרכים האישיים שלך, כמו גם לסדר היום. ישנן נשים שמעדיפות למרוח שפתון פעם אחת ביום ולא להתעסק עם חידוש בלתי פוסק שלו-להן יתאימו שפתונים עמידים במיוחד שיש כמעט לכל חברה מסחרית היום. מאידך, ישנן בחורות (ואני ביניהן...) שלא אכפת להן לחדש את השפתון ובלבד שמגעו על השפתיים יהיה רך ועשיר בלחות (מטבע הדברים המוצרים הללו יהיו פחות עמידים). מדובר בשפתונים מועשרים בלחויות, גלוסים למיניהם ואפילו באלמים טיפוליים לשפתיים עם פיגמנט קל-כדוגמת מוצרי ה"לאבלו".
טעות נפוצה:
נשים רבות בעלות שפתיים דקות מדלגות על בחירת מוצר השפתיים מתוך גישה שאין צורך לתת דגש על איזור פחות "חזק" שלהן, וכך הן משאירות אותו עירום וגלמוד...
טיפ:
בחרי לך מוצר בסגנון הזה בגוון טבעי, כזה שאינו מצריך שרטוט שפתיים מדוייק וניתן להניח אותו בזריזות כשאת לחוצה בזמן. הרבה פעמים, אפילו מוצר מלחח כזה או אחר, בעל גוון טבעי מאד שיתמזג עם גוון השפתיים יכול לתת גימור הרמוני ומחמיא לכל ה”טוטאל לוק”. שלא לדבר על הערך המוסף, על הדרך, של ליחוח השפתיים.

אז הנה, עכשיו יש לך הזדמנות לחדש את תיק האיפור שלך ולבנות אותו מן הבסיס. לאחר שתבחרי שוב את מוצרי הבסיס המועדפים עליך, יהיה לך קל יותר להמשיך לשלב הבא של שדרוג המראה היומיומי במוצרים נוספים.



מהו מוצר השפתיים החביב עליך?

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

Friday, August 13, 2010

מאפרת-שפרי תיקך!!!


ליבי-ליבי נכמר כל פעם מחדש, בעוברי ברחוב, כשאני רואה את תלמידות ביה"ס השונים לאיפור מדדות מיוזעות ונטולות שמחת חיים, סוחבות אחריהן את מזוודת האימתנים שקיבלו בקורס. המזוודה הנחשקת כל כך-טרום לימודייך, הופכת לנטל כבד משקל (תרתי משמע...) עם סיימך את הלימודים ויורה את יריית הפתיחה לסוג של מסע לחיפוש גביע קדוש, אה-לה-מייקאפ-ארטיסט-סטייל במהלך כל הקריירה שלך לאחר מכן.
לנצח מעתה נגזר עליך לחפש משהו קטן יותר חיצונית, (אבל ענק בתכולתו הפנימית), קל מאד ורצוי שיהיה גם נייד, שכן אחד מעקבי אכילס הגדולים ביותר של המקצוע היא העובדה שה"משרד" תמיד מגיע איתך לכל מקום אליו את הולכת:
צילומי סטודיו? המזוודה איתך!
צילומי חוץ? המזוודה איתך!
צילומים בחו"ל? (הלוואי עלי, במהרה בימינו, ובא לציון גואל, טפו-חמסה-מלח-מים!...) המזוודה איתך!
וזה מבלי להכנס לסאגת החרדות הבלתי פוסקות שמתלוות לעניין-הפחד המתמיד שמא היא תאבד/תפגע/תגנב/תתרסק בידי ביז'ו חסר רגש או סתם תפגע באופן חסר שיקום בעליל.
כך, מדי חצי-שנה עד שנה, אני מקפידה לעשות סדר במכולה הקטנה שלי (אותה יש המכנים בטעות, "תיק איפור") ולראות איך אפשר לסנן, למזער, לזרוק או לשפר את ביצועיה בצורה כזו שייקלו עליי את העבודה, וחשוב מהכל-ייקלו את משקל הנטל הכבד.
בפוסט הזה אשתדל לחלוק איתכם, עמיתיי הקולגיאליים וסתם מכורי איפור אנונימיים, איך לעשות את המקסימום בכדי לסחוב את המינימום.

כלל ראשון:אל תגלו רחמים!!!
הכלל הראשון בצמצום המזוודה והמשקל הוא לעבור על כל התכולה, מוצר-מוצר ועם יד על הלב, לומר לעצמכם במה באמת אין לכם צורך. הכלל הוא שאם לא השתמשתם באותו המוצר בשנה האחרונה באופן שוטף (למעט מוצרי ספיישל אפקטס וכדו', אותם מוצרים שלא נמצאים בשימוש יומיומי) כנראה שיש לכך סיבה והגיע הזמן להעביר אותו הלאה למישהו שאולי כן יהנה ממנו. שימו בצד את שיקולי ה"אבל זה עלה לי הון...", כאבי הלב מלאי הפאתוס ("...הרצתי את בעלי בכל לונדון להשיג לי את הטיובה הזו...") והגרידיות (שמי כמוני מבינה בהם...)-כל טיובת גלוס מיותרת שכזו היא משקל עודף מצטבר על המזוודה. תוסיפו לזה את הבלאי והקלקול האפשרי של מוצרי קוסמטיקה (במיוחד ה"רטובים" שבהם) וכבר הורדתם לעצמכם נתח קטנטן וכבד מהתכולה.

כלל שני: LESS IS MORE!
ממש, אבל ממש אין סיבה להחזיק בתיק את כל המייקאפים במיכלי הזכוכית האיומים שלהם. כשמדובר בשניים שלושה-זה נסבל, כשמדובר במעל 20 סוגים של חברות שונות-זה פאקינג כבד ומיותר, שלא לומר-שביר במיוחד. ל"מאק" יש בקבוקוני פלסטיק ייעודיים במיוחד לצרכים הללו. אם ממש רוצים לייעל את העניין, ניתן להלביש על הראש שלהם את המשאבות שנמכרות ביחידות וכך חסכתם גם את נפח הזכוכית העבה, וגם את המשקל החריג. אותו כנ"ל לגבי צלליות האבקה אדירות המימדים. מתי בפעם האחרונה באמת סיימתם צללית אבקה עד תומה? ולמה לעזאזל צריך לסחוב את כל המיכל? "וואו" קוסמטיקס מחזיקים ליין שלם, זול ונהדר של מיכלים שמתברגים זה על זה (גם מאק יש לציין, אם כי הליין הזה שלהם מצומצם הרבה יותר, קומפקטי פחות ומשמעותית יותר יקר). אני נוהגת לצוות את צלליות האבקה לפי משפחות צבעים וכך לארגן לי את ספקטרום הגווניים בצורה הגיונית ואסתטית. יתרון נוסף לעניין הוא שאם (חס וחלילה וחלילה וחס!) נגנב לכם התיק, או כמה צלליות אבקה שכאלה נעלמות ב"אורח פלא" על סט הצילומים-יש לכם גיבוי מהן בבית. כי בכל זאת, לכו תשיגו עכשיו באיביי את הפיגמנט ההורס שיצא במהדורת החגים המוגבלת של "מאק" ונמכר כרגע בכחמישים דולר היחידה!!!

מילת המפתח-צמצום! ממיכלים גדולים וכבדים למיכלים קלים וחסכוניים

כלל שלישי: שפצרו, שפצרו, שפצרו!
גם בגזרת השפתונים ניתן לצמצם ובצורה משמעותית-אם כי כאן העניין דורש קצת יותר השקעה ומחשבה יצירתית. מכיוון שבארץ אין הרבה מקומות בהם אפשר לקנות פלטות שפתיים ריקות להכנה עצמית, צריך לאלתר לפעמים. שוב, גם כאן ל"וואו" קוסמטיקס הפתרונים (אם כי מצאתי מיכלים כאלה גם בחנויות יצירה למיניהן וכדומה...). ראשית-ניתן להשתמש, שוב, במיכלים המתברגים. אני אוהבת יותר לעשות את זה עם מיכלי הפלסטיק השקופים שמחולקים ל-7 תאים (אשר במקור מיועדים כקופסיות של כדורים); בכל תא שכזה נכנס שפתון שלם במלואו.

סכין, כפית, נר, מצת ופלטה-לעבודה!

העקרון פה הוא אותו העקרון-מיכלי הליפסטיקים תופסים מקום רב ומיותר. הרבה יותר קל ונוח להמיס אותם לפלטות-במיוחד לצרכים מקצועיים. את ההמסה ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות-האחת במיקרו והיתרון שלה הוא המסה של כל הליפסטיקים באותו הזמן; והשניה-המסה פרטנית ע"ג כף/כפית של כל ליפסטיק בנפרד. שימו לב שהשיטה הראשונה עובדת רק במקרים בהם מדובר באותו מרקם של ליפסטיקים. אם אתם מנסים להמיס ליפסטיקים של חברות שונות ובמרקמים שונים, אני ממליצה בחום על השיטה הידנית. היא אולי לוקחת קצת יותר זמן, אבל מאידך לא תחרוך לכם (!) את הליפסטיקים שנמסים ראשונים...(וכן, אני מדברת מנסיון...:-P).

התוצאה המוגמרת...

את אותו העקרון אפשר ליישם למעשה בכל מוצר קרמי שיש לכם. אני החלטתי גם לעשות את זה למייקאפים בסטיק שסתם שכבו לי במזוודה ותפסו המון מקום. זה קצר הצלחה מטורפת.

הגם במייקאפים המוצקים נפלה שלהבת?!

גם מקומם של הצלליות והסמקים הדחוסים אינו נפקד. על המינוח "לדפט" (מאנגלית: DE-POTTING) עוד לא שמעתם? אז הגיע הזמן! תהליך הדיפוט אמנם דורש מיומנות קלה-אבל ברגע שהבנתם את ה"טריק" הוא חוסך לכם המון-המון מקום ומשקל מצטברים בתיק. בפלטה סטנדרטית של "מאק" לדוגמא ניתן להכניס, לאחר הוצאת חוצץ הפלסטיק-במקום 15 צלליות סטנדרטיות-26, ובפלטת הסמקים, על אותו משקל, במקום שישה סמקים, שמונה.
את הדיפוט עצמו ניתן לעשות במגוון שיטות ודרכים: השיטה החמה ה"קלאסית", אותה צילמתי עבורכם כאן; השיטה החמה עם פן לשיער; והשיטה ה"קרה" באמצעות אלכוהול של הגורו היו-טיוברי החופר ביותר בעולם-EnKoreMakeup. אם תציצו היטב בשאר הסרטונים שלו תגלו עוד שיטות להמסת שפתונים ושאר ירקות מהסוג בהם עסקינן.
טיפ קטן: אין ספק שאת התמריץ הגדול וה"ירוק" ביותר לעניין הדיפוטים וה"צימצומים" למיניהם נותנת שוב, חברת "מאק"; על כל שישה מיכלי פלסטיק או זכוכית ריקים (מייקאפים, צלליות, ליפסטיקים ועוד...) שתחזירו לכל אחת מהחנויות תקבלו במתנה שפתון חינם, לבחירתכם (למעט שפתונים מקו ה"ויוה גלאם" שמטרתו תרומה למלחמה באיידס).

עשרה צעדים מהירים להשגת צללית מדופטטת...

אני חושבת שעד כאן, עזרתי לכם לכסות פחות או יותר את מירב המוצרים שכל מאפר מחזיק בתיק. עכשיו אנחנו עוברים לשאלה הרת הגורל-היכן מאחסנים את כל הכבודה הזו?
מרבית המאפרים שכבר משופשפים בתחום ימליצו לכם על מזוודת טרולי שבתוכה מסודרים המוצרים בנרתיקים שונים. מבחר המזוודות בארץ די מצומצם ויקר-ישנה מזוודת ה"ZUCA" המופלאה של "מאק", שמגיעה עם נרתיקים שקופים ומצויינים "בילט-אין", וישנם התיקים והנרתיקים של המאפר בועז שטיין. אבל את המבחר הגדול ביותר שניתן להשיג כרגע בארץ אפשר לקנות באתר של המאפרת ענבר גור-אריה שיצאה לא מזמן בקו של מוצרים ייעודיים ותכליתיים בדיוק למטרות הללו. אף אחת מהאופציות הללו איננה זולה, בלשון המעטה.
אתם בתחילת הדרך ואין לכם כרגע כסף להשקיע במוצרים כל כך יקרים? התחילו במזוודת טרולי טובה וקשיחה ובנרתיקי איפור קטנים, מהסוג שמקבלים היום כמעט בכל מבצעי הקוסמטיקה בפארמים השונים. לאט-לאט תמצאו שאתם משתכללים בשיטות סידור התיק המודולריות-עד שתגיעו למשהו שנוח לכם וקל לכם לעבוד איתו.

קטנה-קטנה, אבל ממזרתא! ה"ZUCA" מטעה מאד בגודלה-כל מה שבתמונה נכנס לתוכה בקלות, ועוד...!

כלל רביעי ואחרון:הגיינה היא לא מילה גסה!

אז יופי לכם-התיק שלכם מדוגם ומסודר, אבל מה בדבר הנקיון שלו? מדי פעם בפעם יוצא לי לצערי להתקל לא מעט במאפרות ומאפרים שעניין ההגיינה ונקיון התיק ובמיוחד המברשות, מהם והלאה. אצל חלק מהם זה נובע מבורות ומחוסר מודעות (במרבית בתי הספר לאיפור בארץ אפילו לא מזכירים את העניין) ואת החלק השני זה פשוט לא מעניין, שזה בעיני, גרוע אלפי מונים. עזבו את זה שתיק מלא שאריות אבקה ונצנצים משנת "אנו-באנו" שלא ראה סמרטוט שנים הוא דוחה למראית עין, אבל מה נסגר עם המברשות המטונפות? איך בכלל אפשר לאפר עשרות נשים עם מברשת שלא עברה ולו חפיפה אחת? ומה בדבר הגיינת העיניים והשפתיים? גלוסים שמועברים ישירות מפה לפה ומסקרה שידעה ימים טובים יותר שמועברת מעין לעין הם מתכון בדוק לקטסטרופה ויראלית. בדיוק בשביל המקרים הללו קיימים האפליקטורים החד-פעמיים. "מאק" היתה לחלוטין הסנונית הראשונה שהביאו לארץ את בשורת הגיינת המוצרים וגם מוכרת אפליקטורים שכאלה, הגם שלא בזול. לאחרונה החלו גם חנויות "וואו" קוסמטיקס ו"ביוטי-קייר" (תמצאו את זה תחת קטגוריית "אביזרים") להביא מוצרים שכאלה, זולים יותר. גם בחנות המקוונת של המאפרת הירושלמית "טלי פלד" ניתן למצוא אפליקטורים חד"פ וכן שאר אביזרים נלווים כמו פלטות וכדו'. מי שרוצה לקזז משמעותית בעלויות מוזמן להכנס לחנויות הרבות שיש באי-ביי, שאחת מהטובות ביניהן בעיני היא חנות האון-ליין הזו שמחזיקה מבחר עצום של אפליקטורים וצנצנות למטרות שונות.
ואם יש מישהו מביניכם שמקל את דעתו בעניין הגיינת התיק או המברשות-קבלו דיון מעניין בעניין שהתפתח בפורום שלנו לפני כמה ימים. אגב, את הדיון בסוגיה העלתה בחורה שאינה מאפרת מקצועית, מה שרק מעיד על רמת המודעות הגבוהה שמתחילה להתפתח בארץ לעניין. אל תזלזלו בלקוחות שלכם!!!
אתם מוזמנים לחלוק בתגובות טיפים משלכם לעניין ולינקים נוספים שיכולים לעזור בעניין-אז SHOOT!!!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile