Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, August 15, 2010

רשימת מכולת


(או...מהם חמשת מוצרי המאסט בכל תיק איפור)

כתבה נוספת שעלתה היום ב"onlife". להלן הכתבה הלא ערוכה....;-)

אוקיי, ניקית את תיק האיפור מהשאריות העבשות שלו ונותרת עם תיק איפור מרוקן וכשחצי תאוותך בידיך....מה עכשיו?
בואי נחזור שוב אל עולם האופנה כאנלוגיה מכוננת. בדיוק כפי שכל מלתחה טובה ומאוזנת חייבת שיהיו בה כמה פריטים נצחיים ומנצחים שיהוו את הבסיס שלה, כך כל תיק איפור זקוק לכמה מוצרי יסוד, כאלה שעליהם תיבנה ה"מלתחה איפורית" המושלמת.
מהם אותם מוצרי יסוד עלומים, אתן שואלות? קראו, הפנימו ושננו היטב!

מייקאפ/קונסילר
ורצוי אחד כזה, שמן הסתם מותאם לך ולצרכי העור שלך. המייקאפ החדש שראית אתמול בפרסומת בטלויזיה אולי חדשני ומהפכני במיוחד, אבל כדאי קודם כל לבדוק מאד האם הוא טוב עבורך. ואם אין לך מושג איך עושים את זה, בכתבה הזו תמצאי בדיוק מהן הדרישות והדברים מהם עליך לצפות מהקונסילר/מייקאפ שלך שיעשה (פרט לקפה בבוקר, כמובן...).
טעות נפוצה:
מייקאפ
בחורות רבות נוטות לבחור מייקאפ שאינו מתאים להן מבחינת הגוון, מתוך תפיסה מוטעית שאת גוון העור הבסיסי ניתן לשנות באמצעות האיפור. זכרי שהמייקאפ אינו אמור לשנות את גוון עורך למשהו בהיר או כהה יותר. הוא אמור לאחד את מראה העור למיקשה אחת מבלי למשוך תשומת לב מיותרת לפגמים-לא יותר, אבל גם לא פחות!
דמייני את עורך כבד קנבס שנמשח בצבע בסיס כדי לתת אחידות לציור אותו עומדים לצייר עליו.
קונסילר
יש לך כהויות איומות מתחת לעיניים? אל תקני קונסילר בהיר מדי-התוצאה לחרדתך תהיה אפרפרה משהו. באופן פרדוקסלי, ככל שהכהות כהה, כדי לנטרל אותה תצטרכי לבחור בגוון כהה יותר!
טיפ:
להתאמת מייקאפ מושלמת-בחרי את אזור החיבור שבין הלחי לצוואר, על עצם הלסת. הגוון שמאחד בין השניים הוא הגוון המושלם שלך. עור הפנים עדיין נראה בהיר מאזור המחשוף שלך? עברי למוצר המאסט בסעיף הבא...
להתאמת הקונסילר, נסי לזהות את תת גוון הכהות. פלצני ככל שזה נשמע, גוון הקונסילר הרצוי עבורך תמיד יהיה בצבע ניגודי לגוון הכהות: כהות סגלגלה-כחולה, תנוטרל באמצעות קונסילר צהבהב-כתמתם; כהות ירקרקה תנוטרל באמצעות קונסילר בעל תת גוון וורוד. נשמע חייזרי משהו, אבל עובד כמו קסם!


במוס? בקרם? ואולי בנוזל?:מייקאפ או קונסילר? זו השאלה...

סומק/ברונזר
בין אם את "מלכת שלג" נצחית גם בחודשי אוגוסט המהבילים ובין אם את חרדונת חופים מצוייה שסוגדת לשמש, סביר להניח שאת אוהבת לשים משהו להדגשת הלחיים שלך.
מהנסיון העשיר שלי-הבחורות הישראליות הן חובבות מושבעות של ברונזרים, והרבה מהם, אם אפשר...
מה בין ברונזר לסומק אם כך?
סומק הוא מוצר, שכאמור, מיועד להדגשת הלחיים. הוא מגיע בשלל גוונים ותצורות אפליקציה, אבל מרביתכן מכירות אותו בוודאי בצורה הנפוצה ביותר של פודרה דחוסה. ברונזר הוא סומק לכל דבר שמגיע אך ורק בגוונים "משזפים" (מכאן, באופן מפתיע, גם שמו...). אצל חברות רבות מגיע הברונזר במארז גדול יותר מאשר סומק רגיל שכן הבדל נוסף ומהותי בין השניים הוא שניתן לשים אותו במקומות נבחרים של הפנים והוא אינו מוגבל רק לאזורי הלחי, מכאן שהוא “מתבזבז” מהר יותר.
טעות נפוצה:
בחורות רבות נוהגות לעשות בסומק הוורוד שלהן "מעשה ברונזר" ומורחות אותו בנדיבות גם על המצח ועל גשר האף בתקווה שהוא “ישזף”אותן. ביג-ביג מיסטייק, אלא אם כן אתן בעניין של "מראה הלובסטר השלוק”.
טיפ:
התאמת את המייקאפ בשלמות, אבל עכשיו אזור המחשוף שלך עדיין כהה משמעותית מהפנים? זה המקום להשתמש בברונזר כדי לאחד כמעה את כל ה"עסק". הניחי אותו בתנועות רוחביות-על קו מתאר הלסת התחתונה, גשר האף, הסנטר וקו המצח בחיבור עם השיער. המנעי מברונזרים כתומים, כהים ומנצנצים מדי-הם לעולם לא יראו טבעיים ויתנו לך מראה זול.



חידה:מה מבין כ-ל אלה ניתן לשים על כל הפנים....?!

מסקרה
כולנו יודעות שמסקרה יכולה לשדרג פלאים את מראה העיניים. היא נותנת אשליה של עין גדולה ופתוחה יותר, וממסגרת את העין באופן טבעי.
איזו נערת מסקרה את? אם את מחובבות המראה הטבעי בחרי לך וורסיה שרק מאריכה ומפרידה את הריסים היטב. אם את אוהבת מראה דרמטי ונועז-לכי על מסקרה שמעבה בעיקר. קחי רק בחשבון שמסקרה היא מוצר שמתכלה מהר מרגע פתיחתו, וע"פ המלצות משרד הבריאות יש צורך להחליף מסקרה פתוחה כל שישה חודשים.
טעות נפוצה:
נשים רבות נוהגות לקנות את המסקרה שלהן ע"ס התרשמות מפירסומת ויזואלית ולא נותנות את הדעת, שכמו בהרבה מקרים בעולם הזה, אין פרסומת אחת של מסקרה שבה לא נעזרים בריסים מלאכותיים להעצמת המראה. לפני כמה שנים תבעו בתביעה ייצוגית את אחת מהחברות המסחריות בגין הטעיה צרכנית מכוונת-וזכו. מאז, בכל פרסומת שכזו-מחוייב המפרסם לציין כי השתמשו באימג' הנתון בריסים מלאכותיים כדי לשדרג את האפקט. בקיצור ולעניין-אל תאמינו לכל מה שאתן רואות בפרסומות.
טיפ:
המנעי מ"פימפום" מקלון המסקרה בתוך הטיובה. לך נדמה אולי שאת מנטרת את כמות החומר על המברשת, אבל בפועל את מחדירה המון אוויר אל המוצר-מה שגורם להאצת ההתייבשות שלו. במקום זה, העמיסי את החומר על המברשת בתנועות מעגליות בתוך המיכל.



את לא באמת מאמינה שככה יראו הריסים שלך לאחר משיחת המסקרות הללו, נכון?!

עפרון/צללית
לא ממש חייבים את שניהם כדי לגרום לעיניים שלך להראות במיטבן. לכי על מוצר אחד מבין השניים שישרת אותך נאמנה ויתאים למבנה העיניים שלך. ניחנת בעיניים גדולות מאד? את יכולה לתחום אותן עם עפרון בקו הריסים ובמעקה העין (להלן, ה"רטוב של העין”, בצמוד לקו הריסים התחתון). לעומת זאת, אם מבנה העפעף שלך קטן ושקוע, בחרי בצללית בהירה שתיתן אפקט "מאיר" (לא בהכרח מנצנץ). משהו שייספק אשליה אופטית של משטח עין גדול יותר ו"פתוח" יותר.
טעות נפוצה:
כמה פעמים שמעת את המשפט המטופש, על נגזרותיו: "לעיניים ירוקות לא מתאים עפרון/צללית ירוקים"?
טיפ:
ובכן-טעות! ניתן בהחלט לבחור בגוון ממשפחת הצבעוניות של העין שלך, רק כדאי להקפיד שבמקרה הזה הריסים יהיו מודגשים היטב בצבע כהה ובולט, שיחצוץ. כך תמנעי את מקרה ה"לא יודעים איפה העין נגמרת ואיפה הצללית מתחילה...” שאליו התכוון המשורר מלכתחילה...



כחול, שחור, או אולי בכלל וורוד? איך תדגישי את העין שלך-בצללית? בעפרון? באייליינר?

שפתון
כהה? בהיר? עשיר בלחות? עמיד ובגימור מאט? ואולי בכלל גלוס מבריק?
לכל אחת מאיתנו יש העדפות מאד אישיות לגבי מוצר השפתיים החביב עליה. משהו שהיא מרגישה איתו הכי "בבית" ונותן לה הרגשת בטחון לגבי מראה השפתיים שלה. גם פה כדאי להתאים את המוצר לצרכים האישיים שלך, כמו גם לסדר היום. ישנן נשים שמעדיפות למרוח שפתון פעם אחת ביום ולא להתעסק עם חידוש בלתי פוסק שלו-להן יתאימו שפתונים עמידים במיוחד שיש כמעט לכל חברה מסחרית היום. מאידך, ישנן בחורות (ואני ביניהן...) שלא אכפת להן לחדש את השפתון ובלבד שמגעו על השפתיים יהיה רך ועשיר בלחות (מטבע הדברים המוצרים הללו יהיו פחות עמידים). מדובר בשפתונים מועשרים בלחויות, גלוסים למיניהם ואפילו באלמים טיפוליים לשפתיים עם פיגמנט קל-כדוגמת מוצרי ה"לאבלו".
טעות נפוצה:
נשים רבות בעלות שפתיים דקות מדלגות על בחירת מוצר השפתיים מתוך גישה שאין צורך לתת דגש על איזור פחות "חזק" שלהן, וכך הן משאירות אותו עירום וגלמוד...
טיפ:
בחרי לך מוצר בסגנון הזה בגוון טבעי, כזה שאינו מצריך שרטוט שפתיים מדוייק וניתן להניח אותו בזריזות כשאת לחוצה בזמן. הרבה פעמים, אפילו מוצר מלחח כזה או אחר, בעל גוון טבעי מאד שיתמזג עם גוון השפתיים יכול לתת גימור הרמוני ומחמיא לכל ה”טוטאל לוק”. שלא לדבר על הערך המוסף, על הדרך, של ליחוח השפתיים.

אז הנה, עכשיו יש לך הזדמנות לחדש את תיק האיפור שלך ולבנות אותו מן הבסיס. לאחר שתבחרי שוב את מוצרי הבסיס המועדפים עליך, יהיה לך קל יותר להמשיך לשלב הבא של שדרוג המראה היומיומי במוצרים נוספים.



מהו מוצר השפתיים החביב עליך?

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

9 comments:

  1. כהרגלך, שיחקת אותה:)
    הודפס ונשמר.

    ReplyDelete
  2. תודה-תודה-תודה:-)))

    ReplyDelete
  3. נראה לי שמה שאני עושה אם כך זה ממש חטא על פשע. ממש הרצחת וגם ירשת...
    לא רק שאני שמה כמעט תמיד מייק אפ שכהה ממני בשני גוונים (כי אחרת אני מרגישה כמו ערפד וגם משהו חייב לתת איזון לשאר השיזוף בגוף) אני גם מפציצה מלמעלה בברונזר ("המירוץ של דנרה ללוק הפורטוריקני המושלם"...).
    לצערי הרב, גם אחרי שני החטאים האלה, אי אפשר לומר שאני כהה או משהו שקרוב לזה, אלא פשוט לא חיוורת (אפשר כמובן להתרשם מהתוצאה בתמונה שלי)...

    ReplyDelete
  4. איפה עושים פה לייק? :)

    ReplyDelete
  5. דנרה-אני מזועזעת!!! ממך לא ציפיתי!!!
    ;-P
    סטנדינג יקירה:-)
    תודה...העפתי את האופציה הזו כי היא עשתה לי באגים בבלוג...:-P

    ReplyDelete
  6. אני יודעת. ניסיתי להיגמל אבל זה לא הולך.
    אבל תאמיני לי שזה לא נראה חריג (החריגות זה הלובן שלי...). מזל שיש לי עור חלק כך שתמיד אני מקבלת מחמאות ושואלים אותי באיזה מייק אפ אני משתמשת...

    ReplyDelete
  7. שתהיי בריאה....!!!:-DDD

    ReplyDelete
  8. פוסט מעולה ומושקע מאוד (כרגיל...)

    אהבתי את הטעויות הנפוצות, ואני נוטה להזדהות עם דנרה. לפחות בעניין הברונזרים.
    (אני צריכה מראה של הרגע הגעתי מצפון אפריקה. מרוקו ליתר דיוק :)

    ReplyDelete
  9. קורין...קרעת אותי...:-D
    לפחות את מודעת לעניין!

    ReplyDelete