Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, November 16, 2010

לוק, סטוק ושתי עיניים מעושנות...

כתבה נוספת שעלתה לפני כמה ימים במדור שלי בפורטל "ONLIFE". טקבקו-טקבקו, בנוהל הרגיל, פה, שם ובכל מקום!
מואהההההההההההה!!!

“עשני אותי למוות!!!!" זועקות אלי בפתוס מדי עונה כלות קוקטיות ואופנתיות במיוחד, בלי לדעת למעשה במה מדובר...
”אני רוצה איפור כהה...רוקיסטי כזה...מרוח...(!)” מוסיפות הן את חטא הבורות על פשע ההכללה...
מכיוון שכך, ובעקבות העובדה המצערת שפי יבש כבר מאחד ההסברים היותר שכיחים שאני מתבקשת לבאר על בסיס קבוע, החלטתי לפרשן לכן, אחת ולתמיד, מהו ב-א-מ-ת איפור מעושן, על מנת שלא תפגינו את בורותכן בפרהסיה בפעם הבאה.



כשאת אומרת "מעושן", למה את מתכוונת?
מימין, צלליות בגוונים מעושנים (צילום-יח”צ); משמאל, איפור עיניים מעושן (איפור: יעל יעקבי, צילום:טינה דוברובסקי)

מה
בניגוד לדעה המוטעית-איפור מעושן הוא למעשה הגדרת הטכניקה ולא בהכרח הגדרה של הצבע בו נעשה השימוש. בגדול, מדובר בטכניקת אפליקציה של צבע אחד אשר מונח על כל שטח העפעף כשריכוז הפיגמנט הגבוה ביותר הוא באזור מסגרת העין והוא הולך ונמוג בהדרגה עד שולי העפעף, ממש כמו עשן שמיתמר. את הטכניקה המעושנת ניתן ליצור בכל גוון שהוא שעולה על רוחכן (גם בוורוד פוקסיה, לצורך העניין, אם זה ה"קיק" שלכן לאותו היום).
במקרים רבים ובכדי למקסם את האפקט ה”ווה-ווה-וום” המתבקש, משלבת בתוכה הטכניקה המעושנת גם קשת צבעים מעושנים. בהגדרתם, הצבעים הללו הינם למעשה צבעים שמעורבב בהם (במידה זו או אחרת) תת-גוון שחור. סגול חציל, ירוק בקבוק, אפור פחם וכחול פטרול הם השכיחים שבהם.
את האפליקציות המעושנות בגוונים הללו, ניתן לראות באיפורים "עשויים" ומוקפדים יותר: בלוקים של חברות איפור מסחריות לקראת עונות הסתיו והחורף, (בהן תאורת היום הולמת את המראה הזה), באיפורי ערב וארועים, בהם יש נטיה להשתמש בבחירת צבעים נועזת ובאפליקציה מסיבית יותר של פיגמנט וכמובן על מסלולי תצוגות האופנה-שם אפקט השואו הוא קריטי.



חורכים את המסלול בתצוגות A/W11; מימין לשמאל: דיאן וון-פירסטנברג, “קלואה" ו"די סקווארד", (צילום-מאק יח"צ חו"ל)


“כולם היו מעושניי” (איפור: יעל יעקבי, צלמים: אוהד רומנו, זיו שדה, גורן ליובנצ'יץ', דורון שטיין)

איך
הדרך הפשוטה והאולד פאשיונד ביותר לקבלת מראה מעושן היא עם עפרון עיניים רך במיוחד ומברשת טישטוש ייעודית, עם סיבים קצרים ודחוסים-כזו ש"תסחוב" את הצבע ממקום למקום על גבי העפעף.
יד יציבה ומדוייקת במקרה דנן היא ממש לא כורח המציאות: פשוט סמנו בנדיבות עם העפרון את קו הריסים העליון והתחתון, קחו את המברשת וטשטשו במרץ לצדדים ומעט כלפי מעלה ומטה, עד לקבלת המראה ה"מרוח" החביב עליכן.



1. מברשת "עפרון"219# של מאק, 139 ש"ח 2. עפרון עיניים בגימור מאט של "רבלון", 80 ש”ח 3. “קונטור קוהל"-”לוריאל", 59 ש"ח 4. צללית עמידה בסטיק "גריזפיינט"-”מאק", 101 ש"ח 5. “פיטו קוהל סטאר"-”סיסלי", 228 ש"ח 5. מסקרה למראה ריסים מלאכותיים (“אפה פו סיל רדיקל")-”איב סאן-לורן", 190 ש"ח



בסט של כמה או בבודדת? צלליות בגוונים מעושנים:1. שלישיית צלליות "קולור אפיל טריו-סטאר סיקרטס"-”לוריאל", 75 ש"ח 2. פלטת המעושנים של OFRA 198 ש"ח 3. רביעיות "אומברה אבסולו"-”לנקום", 268 ש"ח 4. רביעיה של "גרלן", 335 ש"ח 5. סט צלליות של "גרלן", 508 ש"ח 6. סט צלליות מעושנות-”ללין", 59.90 ש"ח 7. שלישית צלליות של "סמאשבוקס", 140 ש"ח 8. צללית בודדת-”סיסלי", 161 ש"ח 9. צללית בודדת-”שיק", 25 ש"ח 10. צללית בודדת-”ביוטי קייר", 8 ש"ח 11. צללית בודדת-”רבלון", 66 ש"ח 12. “אמברה סולו"-”איב סאן-לורן", 185 ש"ח 13. צללית מינרלית אפויה-”מאק", 125 ש"ח (צילומים-יח”צ)

נקודות חשובות שיש לקחת לתשומת הלב:

מבחינה פילוסופית
-יצירת מראה מטושטש והרמוני עד כדי שלמות דורשת, כמו בכל אפליקציה של איפור-תרגול, תרגול ועוד תרגול!!!
-ישנם כל מיני סוגי "עישון" והם מתאימים לצורות עיניים שונות-ישנו עישון שרק ממסגר את העין וישנו כזה שעולה עד קו הקפל, ואפילו מעליו. הכל תלוי, בראש ובראשונה, במבנה העין שלך, בטיב הארוע שלמענו את מתאפרת, הלוק והסגנון הכללי בהם את מתאפרת ביום יום ועוד אין ספור שיקולים אחרים. כרגיל, גם כאן, כל מקרה לגופו.

תכלס, מוצרים
-אם אתן משתמשות ליצירת המראה בעפרון רך מאד-עמידות, מן הסתם, לא תהיה הצד החזק שלו, והאיפור עלול להמרח לכן במהלך היום. אם ברצונכן להפוך את כל הקונסטרוקציה הזו לעמידה יותר, תצטרכו לקבע את העפרון מעל, בצללית אבן או אבקה כלשהי, או מראש להשתמש בצללית עמידה יותר בסטיק (שהיא מעין עפרון מכני גדול). כך או כך האפליקציה נשארת זהה-תיחום ביד גסה עם המוצר, וטשטוש באמצעות המברשת.
-נקודה נוספת אליה כדאי וצריך לשים לב, היא שימת דגש על מראה הריסים. ככל שהתוצר הסופי דרמטי יותר, כך כדאי יהיה למקסם את אפקט הריסים, אחרת הלוק שמתקבל יהיה חסר ולא מוגמר.

רוצות לדעת עוד? בערוץ "YOU TUBE" תוכלו למצוא לא פחות מאלפי סרטונים וטיוטוריאלז מצולמים בנושא שיעזרו לכן ללמוד ולהתמקצע באחת מטכניקות האיפור הפופולאריות ביותר אצל הרבה מאפרים ומאופרות בכל רחבי העולם.
שאלות, טענות, מענות ובקשות-ממש פה למטה. אעשה כמיטב יכולתי לעזור לכן לצלוח גם את המשוכה האיפורית הזו....

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

5 comments:

  1. מתה על מעושנים. טוב שחידדת שזו הטכניקה ולא הגוון. טעות שכיחה לגמרי.
    עם זאת, כלות שרוצות מעושן שחור דרמטי לעולם לא אבין...

    ReplyDelete
  2. תודה בייב!
    אני דווקא מעריצה כאלה-וגאה לומר שנפל בחלקי לעשות כמה וכמה...תענוג אמיתי!
    <3

    ReplyDelete
  3. חינוך זו לא מילה גסה! ישר כח!

    ReplyDelete
  4. אוהבת מעושן וממליצה בחום על הערכות של לוריאל.

    ReplyDelete