Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Wednesday, September 29, 2010

מנואל ידני למסמיקה המתחילה...


(Image of "See Thru" collection, by "M.A.C")

כתבה נוספת בנושא "שאלת קוראת" שעלתה היום לפורטל "ONLIFE". כמו תמיד-שם, או פה, תרביצו אותה!!!:-D

“היי יעל,
אני בת 29 (לא נראית, באמא ש'לי) ואף פעם לא הצלחתי למרוח סומק כראוי.
גם אם צד אחד יוצא טוב, הצד השני יוצא לא באותו המיקום/עוצמת המריחה.
אציין, שהיכולות המוטוריות שלי הן אחלה, כך שזה באמת מטריד.

יש לי מבנה פנים עגול, עור בהיר ומשקפיים.
עזרי!

תודה :) “

אחותי לצרה, עגלולית פנים מתוסכלת....
שמעי, מיקום הסומק הוא מיומנות נרכשת וטריקית למדי, על אחת כמה וכמה במקרה של מבנה פנים עגול כמו שלנו, המצריך אפליקציה “תיקונית” (את המושג הזה את בוודאי זוכרת מהפוסט הזה על איפור תיקוני לעיניים שקועות).
קצת נדפקנו את ואני, מחד-בגלל המבנה הילדותי משהו, אנחנו נראות צעירות יותר מגילנו הביולוגי, מאידך-אותן עצמות לחיים נחשקות שאנו מייחלות להן כל ימי חיינו, ספונות להן היטב אי-שם בנבכי ה"חדודים" של הלחיים.
אז מה עושים כדי למקסם את הנתונים האישיים שלנו?
ראשית ומעשית, צריך למצוא את המיקום הפיזי של עצמות הלחיים ואת השקע שנוצר מתחתן. חוש הראיה במקרה הזה לא עובד עבורך? עברי לחוש המישוש! מששי היטב את מקום חיבור הלסתות שלך, קרוב לאיזור האוזן-אותו אזור שעובד במרץ שעות נוספות כשאת לועסת מסטיק לדוגמא...הוא אמור להיות בקו אחד עם קצה תנוך האוזן שלך.



למתקשות בקריאה-התרשים...

עבדי עם מברשת איכותית
*כשאני אומרת "איכותית”, אני מתכוונת לאחת בגודל נורמלי-לא כזו בגודל מחצית מהפנים שלך שתמיד נדמה לך שקל יותר לעבוד איתה כי "היא מפזרת את הצבע טוב יותר”. היא לא! היא רק גורמת לכתם הצבע להיות גדול יותר ומדוייק פחות, ובמקרה של מבנה הפנים שלך-זה קריטי.
*בחרי אחת שאינה בהכרח בעלת ראש עגול, כי אם שטוח. כך תוכלי לעבוד על צידה הפחוס של המברשת ולא על הראש שלה. עם צד אחד תוכלי להניח את הצבע, ועם הצד השני-הנקי, לטשטש במידת הצורך.
שוב, מיקום מדוייק ואפליקציה נכונה הם המפתח להנחת הסומק. כשאת מניחה את הסומק על צידה של המברשת, תוך הפעלת פחות לחץ, יש לך שליטה גדולה יותר על התוצאה והגימור הסופיים.



איזו מברשת את חומדת? 1. מברשות סינטטיות של "לייף" 2-4. מברשות 129, 168, 116 של "מאק" 5. מברשת "OFRA" מספר 27 6. מברשת סומק של "ללין" 7. מברשת מספר 90 של "רבלון"

הקפידי על טכניקת הנחה נכונה
*הביטי במראה פרונטלית ודמייני לעצמך קו בלתי-נראה שנמתח בין הזוית החיצונית של העין שלך לזוית החיצונית של השפתיים שבאותו צד. זהו קו הגבול שלך, אותו אסור לך לעבור בהנחת הסומק. הנחה נמרצת מדי של סומק וחציית הקו הזה תגרום לאשליה לא מחמיאה של לחיים נפולות.
*את הסומק נהוג להניח מכיוון האוזן פנימה אל תוך שקע עצם הלחי. כך יש יותר שליטה על מינון החומר שעל המברשת. אם לעומת זאת תעבדי הפוך (ממרכז הלחי לכיוון התנוך) ותעמיסי יותר מדי צבע על המברשת-יווצר לך כתם כעור במרכז הלחיים שיהיה קשה מאד לטשטש אותו.
*השתדלי לאסוף את הצבע על המברשת בתנועות עדינות, אל תחפרי במוצר כאילו את פועלת בתעלת בלאומילך. סומק איכותי יהיה בעל פיגמנט טוב ואין צורך להפעיל יותר מדי לחץ כדי לקבל כמות מספקת של צבע לעיבוד נאות.
*אחרי שאספת את החומר על המברשת, נערי אותה באויר כמה פעמים, כדי להפטר מכמויות עודפות ומיותרות של צבע. אל תנשפי עליה כמו על נרות של עוגה-זה לא הגייני, מטופש למראה והכי חשוב, חוטא למטרה ולא יעיל!
*ההנחה הקלאסית והנפוצה ביותר היא זו של הצללת עצם הלחי. במקרה של מבנה פנים עגול, גם הנחת הסומק על עצם הלחי עצמה יכולה ל"שבור" את המראה העגלגל. קחי בחשבון שגם אז, קו הגבול הדמיוני תקף-אל תעברי אותו.

טיפים נוספים
*נכון שמאד טרנדי ועדכני כיום להניח את הסומק על "תפוחי" הלחיים (אותם מקומות שבולטים כשאנחנו מחייכות)-זה מקסים, חינני ו"פרשי" למראה, אבל למבנה פנים עגול זה ביג נו-נו. זה רק יגרום לפנים שלך להראות עגולות וילדותיות עוד יותר.

*מכיוון שעצמות הלחיים אינן הצד החזק ביותר שלך-בחרי צבעי סמקים נייטרלים שיצרו אפקט "פיסולי" לאזור. אל תתאימי את צבע הסומק לצבע איפור העיניים או השפתון. סמקים צבעוניים יתר על המידה ימשכו תשומת לב מיותרת לאזור. אחת מהאופציות המקובלות יותר היא הברונזר, עליו תוכלי לקרוא בהרחבה בפוסט הזה.

זהו יקירתי, בזאת הסתיים השלב התיאורטי של העניין. נדמה לי שמיצינו את כל הנקודות החשובות באמת של אפליקציה נכונה, ואם כמו שאת מעידה על עצמך, היכולות המוטוריות שלך הן באמת אחלה, מספר פעמים של תרגול זריז אל מול המראה, עם חומרי העזר הנכונים והדאגה שלה תעוף דרך החלון לבלי שוב.
עכשיו תורך ליישם...

READY, SET, GO!!!


לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

6 comments:

  1. טוב, אז אצלי שקע הלחי ובערך 80% מהפנים שמורים לברונזר (ממש מפתיע...). בגלל שיש לי פנים ארוכים אני כמעט תמיד אניח את הסומק על עצם הלחי בקו קצת רוחבי ופחות אנכי.
    עכשיו שאלה - עד היום לא מצאתי את מברשת הסומק המושלמת. על איזו מברשת את הכי ממליצה? אבל הכי, ואל תהיי צפויה ותכתבי 168 ושות', רק אם אין ברירה...;-)

    ReplyDelete
  2. אם את מתכוונת לברנזר במרץ את הפנים-קחי משהו כמו ה-129
    אבל אם הכוונה שלך היא רק להצללות-ה168 טובה מכולן...(סורי;-D)

    ReplyDelete
  3. תודה מותק, הבנתי.. כן, התכוונתי לסומק, חשבתי שתהיה לי תגלית סוף סוף :-)
    לברונזר אני משתמשת בסיגמה 150/מאק 134.

    ReplyDelete
  4. כל הכבוד על ההשקעה!
    אין עלייך..

    ReplyDelete