Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Saturday, September 4, 2010

זה מה יש, ועם זה ננצח!!!



(או...איך לעזאזל מאפרים עיניים שקועות?!)

כתבה נוספת שלי שהתפרסמה אתמול בפורטל "Onlife". אתם מוזמנים להגיב פה, או שם....;-)

“היי יעל, יש לי בעיה הרת אסון. העיניים שלי כחולות ויפות אבל המבנה שלהן קטן ושקוע. אני אוהבת להשקיע באיפור, אבל איכשהו מרגישה שמשהו מתפספס לי ואני לא מצליחה להוציא באמצעותו את המיטב. איך אני יכולה לאפר אותן כך שיראו גדולות יותר?
תודה מראש, אורית"

אורית יקירה, את מתארת בעיה נפוצה מאוד ולא כזו הרת אסון כשיודעים איך להתמודד איתה. למען האמת, את אותה "קטסטרופה" חולקות איתך כמה פרסונות מצודדות וידועות עד מאד בעולם כמו הדוגמניות בר רפאלי וג'יזל, והשחקניות בלייק לייבלי (“גוסיפ גירל”) וג'ניפר אניסטון. אז ראשית, אל דאגה, יש לך עוד סיכוי לעשות קריירה עם הלוק הזה.



הו-הקנאה...אף אחת לא באמת מושלמת! משמאל: ג'יזל, לייבלי, רפאלי ואניסטון מציצות מבעד לחרכים...

הסבר קצר על מבנה עין שכזה: מה שיש לך נקרא למעשה מבנה "עין שקועה"-גלגל העין והעפעף העליון שקועים עמוק בתוך ארובת העין (מכאן גם מקור השם, כמו גם באנגלית-”Deep set eyes”). במרבית המקרים עיניים שקועות הן גם צרות וקטנות יחסית בגודלן.
האתגר הגדול באיפור עין שכזו נובע מהעובדה שכל חלקו התחתון של העפעף העליון נבלע בארובת העין כשהעין פתוחה לרווחה. כך קורה שאת, ורבות כמותך, משקיעות באיפור כשבסופו של דבר לא רואים ממנו הרבה ומכאן התסכול הרב (כל בעלת עיניים שכאלה מכירה את מראה הרקון המלבב שמתקבל כשמנסים לשווא למשוח אייליינר בקו הריסים העליון).

תמונת ה"לפני";(איור:יעל יעקבי-לביא)

כדי להתגבר על העניין ניתן להשתמש בכמה טריקים פשוטים בשימוש טכניקת איפור תיקונית. טכניקה שכזו מטרתה לתקן אופטית, על ידי צבע ומשחקי אור וצל, את מבנה העין, כך שיראה כביכול גדול ופתוח יותר.

הטיפים הבסיסיים קלים מאוד ליישום:

1. השתמשי כבסיס תמיד בצללית בהירה שאפשר להניח עד עצם הגבה. ניתן ורצוי לבחור כזו שאינה בגימור מאט לחלוטין אלא מבריקה קצת (לא בהכרח מנצנצת!). הצבע הבהיר וחלקיקי השימר מחזירי האור ישוו לעין מראה פתוח ו”מואר”.

2. את קפל העפעף שממוקם אצלך נמוך מאד, בסמוך לקו הריסים העליונים, צרי מחדש בצורה מלאכותית קצת יותר גבוה ממיקומו הנוכחי. השתמשי בצללית בגוונים טבעיים, אבל כהה יותר מצללית הבסיס כדי ליצור את אשלית ה"עומק" הרצויה, כפי שיש במבנה עין רגיל.

3. אל תוותרי לעולם על הנחת מסקרה ביד נדיבה - גם בריסים העליונים וגם בריסים התחתונים. ההדגשה תמסגר את העין מבלי להקטין אותה.

4. מסגרי את העין בצללית או בעפרון, רק בקו הריסים התחתון ותמיד תמיד מתחת לריסים עצמם. את בהחלט יכולה לעשות זאת בצבעים שונים כדי ליצור עניין ולא רק לדבוק בגווני החום/השחור המשמימים. הדגשה של קו הריסים העליון אפשרית, אבל דורשת מיומנות גדולה יותר. אם את ממש מתעקשת על תיחום כזה-עבדי תמיד בצמוד לקו הריסים הקיים. אל תתפתי לעלות עם התיחום מעבר לזה, זו תהיה טירחה לשווא, וחבל...

5. השתמשי בעפרון עיניים בהיר מאד במעקה העין (ע”ע ”הרטוב של העין”), אבל המנעי משימוש בגוון לבן ממש, שנראה זר ולא טבעי. בחרי אופציה מתונה יותר של גווני בז' ואוף-ווייט- הם לא ימשכו תשומת לב מיותרת ויתרמו גם הם לאשליית העין ה"פקוחה".


תמונת ה"אחרי" על אותה העין ממש-ראו איזה קסם...(איור:יעל יעקבי-לביא)


כולי תקווה שהצלחתי, בעזרת חמשת השלבים הללו, לפשט לכם את מלאכת האיפור למשהו ישים וקל יותר. קחו גם בחשבון, שככל שתתאמנו יותר ותרגישו נוח עם הטכניקה, תוכלו לנסות גוונים חדשים וטכניקות קצת אחרות שיחמיאו לעיניים....
קשה באימונים, אבל לגמרי קל בקרב...;-)))

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

6 comments:

  1. !אחלה טיפים
    :)אבל הרסת אותנו עם האיורים, סחטיין

    ReplyDelete
  2. תודה רבה יקירי....
    אני חושבת שלא איירתי כבר מעל 10 שנים-אולי הגיע הזמן לחזור...:-*

    ReplyDelete
  3. האיורים מעולים!!! בעקבות הפוסט שלך אני חושבת שיש לי עיניים שקועות ;)
    שנה טובה!

    ReplyDelete
  4. או-לה בובה...תודה רבה:-]
    שמחתי מאד לעזור...מקווה שזה קצת פישט לך את העניין...;-)
    שנה טובה גם לך!

    ReplyDelete
  5. את פשוט מעולה! שתדעי לך!
    הטיפים שלך מצויינים ובכלל, הידע שלך באיפור הוא משהו שאני יכולה מאוד לקנא בו.

    שנה נפלאה שתהיה לך,
    שרונה

    ReplyDelete
  6. תודה שרונה:-)))
    שתהיה לכולנו אחלה שנה:-*

    ReplyDelete