Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Thursday, August 19, 2010

לצאת מהקופסא, לשבור את הכלים


הפקת איפור וכתבה חדשה שעלתה היום ב"onlife"...:-)))

אני לא יודעת לכמה מכן יש "ידע איפורי" קודם. אולי מקצתכן שיחק ברעיון של להיות מאפרת ולמדתן את העניין על חשבון מענק השחרור (דבר שנעשה פופלארי להחריד בעשור האחרון), אולי החברה הטובה קנתה לכן שיעור ללימוד איפור כמתנה ליום ההולדת, ואולי בעברכן הייתן סתם קוראות בשקיקה כל כתבה שיצאה בעניין בעיתוני הנשים השונים.
כך או כך, מרביתכן יודעות בוודאי שתכלס, בכל ביה"ס לאיפור מלמדים את אותם הכללים ה"בסיסיים". מין חוקים בלתי כתובים שכאלה-סוגי איפור תיקוני, גלגל הצבעים ושאר "עשה/אל-תעשה" מיני ירקות:
-את הסומק מניחים על שקע עצם הלחי לקבלת הצללה ולהדגשת עצמות הלחיים, או על "תפוחי" הלחיים-לקבלת מראה רענן וילדותי יותר
-אחרי שמדגישים את העיניים עם צלליות-מניחים מסקרה להשלמת המראה
-את עיבוד צלליות העיניים מלכסנים החוצה כדי לתת אשליה של עין חתולית יותר (ע”ע ערך “סי-חיצוני, סי-פנימי”, “בננה” ועוד הגדרות שכאלה...)
-לא נהוג לאפר גם את העיניים וגם את השפתיים בצבעים דרמטיים
-ישנם צבעים שלעולם לא מניחים על השפתיים
-לעיניים ירוקות לא מתאימות צלליות ירוקות...(מוכר לכן מאיזה מקום?!)
בכתבת המבוא של המדור אמרתי לכן לשכוח כל מה שאי פעם לימדו אתכן/אתן יודעות על איפור. כמו שטענתי אז, אני טוענת גם עכשיו, איפור הוא סוג של אביזר נילווה, וככזה אפשר ורצוי לשחק איתו כמה שיותר. ככל שתשתחררו מהמוסכמות המקובעות, קרי, מה”חוקים” הללו, כך תקבלו תוצאות יחודיות יותר ומעניינות יותר.
מה הרי כבר יכול לקרות אם נחשוב פעם "מחוץ לקופסא", רחמנא ליצלן?
כולי תקווה שההפקה הזו תשמש לכן כמתאבן על איך אפשר להתאפר קצת אחרת, ככה בקטנה, על קצה המזלג. נכון שהמראות שמוצגים בה מוקצנים ולא ישימים במלואם ליומיום, אבל גם מהם תמיד ניתן לגזור "לוקים" לבישים יותר: בשימוש באותה אפליקציה, בשינוי קל של הצבעים, או בכל מה שעולה על דעתכן ועוזר לכן להראות טוב יותר.



האייליינר של סופיה, האטיטיוד-שלכן (שרשראות עור: חנות מוזיאון א"י, ת"א)

האייליינר המשורטט חזר לאחרונה לאופנה, ובינתיים הוא כאן כדי להשאר. הוא שחור, חזק, דרמטי ומושך את מלוא תשומת הלב אל העיניים. מעבר לזה את לא צריכה כלום, עזבי את הסומק והשפתון בצד-הם מיותרים לגמרי במקרה הזה ובבחינת "כל המוסיף-גורע". הקפידי, לעומת זאת, על ריסים עשויים היטב ועל עור מלוחח ובריא למראה.



עולם הפוך: תיחום תחתון במקום עליון (שרשראות פרחים-"דברים טובים" ליעל אוריאלי, 054-6566432)

מי אמר שחייבים להדגיש רק את החלק העליון של העין? השיטה הזו מצויינת במיוחד בעבור מי שיש לה עיניים קטנות מאד ועפעף שקוע שלא ניתן לשחק עליו במגוון שיטות ואפליקציות. צללית צבעונית כלשהי מתחת לקו הריסים התחתון תמסגר מבלי להקטין את העין אופטית. את הסיומת בזוית העין החיצונית ניתן פשוט למשוך החוצה בקו ישר לקבלת לוק טרנדי. מעבר לזה ממש לא חייבים לעבוד עם עוד צבעים בעפעף העליון, וגם המסקרה היא אופציונלית. רצוי לדאוג רק שהגבות יהיו מסודרות ונקיות, את השפתיים ניתן להדגיש בטפיחות של צבע חיוור והנה קיבלתן לוק שיקי ולא מתאמץ מדי.


המראה הגרידי: גם, וגם, וגם!!! (קשת דג-ליאת גינזבורג)

אמרו שאסור להדגיש גם את העיניים וגם את השפתיים...אז אמרו...:-P
עכשיו עדיין קיץ, ובקיץ-בגלל אור השמש הישיר והבהיר אפשר להניח צבעים קצת יותר נועזים וזרחניים, גם בעיניים וגם בשפתיים, מבלי להראות מגוחכת.
כשאתן מדגישות את העיניים נסו לשבור את נוסחת "ליכסון הזוית" שכל כך חביבה על מרבית הנשים. השתמשו במברשת רכה לפיזור אוורירי של הצבע ומסגרו עם הצלליות את העיניים בתנועות מעגליות. כך, אפילו בשימוש בצבע עז תוכלו ליצור לוק נשי, רך ועדכני מאד.




TURN THE OTHER CHEEK...(חולצת פליסה-”מצדה", ה' באייר 60, כיכר המדינה)

עזבו פעם אחת בחיים את המאבק הבלתי פוסק על מציאת המיקום ה"נכון" לסומק. הניחו את הסומק על עצם הלחי וגלשו איתו קצת לכיוון הרקות ועצם הגבה. לאפליקציה מושלמת אני ממליצה בחום דווקא על מברשת מניפה טובה (כן-כזו מהסוג שתמיד תהיתן למה לעזאזל היא משמשת מעבר להיותה מגניבה למראה). היא תפזר לכן את הסומק בעדינות יתרה ותמנע היווצרות כתם מכוער וצבעוני שיגרור אחריו שאלות מרושעות של "מי הרביץ לך היום?!”. קצת מסקרה (אפשר גם צבעונית) ועור פנים קורן יעשו את שאר העבודה.

ניסיתן ולא הלך? לא להתעצבן-נסו שוב וזכרו, מסיר האיפור הוא חברה הטוב ביותר של כל מתאפרת מתחילה. אם תפנימו שאתן בסה"כ משחקות באיפור, לא עובדות על נוסחת פיצוח האטום, אולי אפילו תתחילו להנות מזה...!

קרדיטים לעוסקים במלאכה:
צילום: נועה אייזנשטט
ע. גרפי:רוני אבני
סטיילינג: אנה קרפונוב
שיער: אלי שעיה
דוגמנית: ויקטוריה ל"DEJA VU"
איפור: YOURS TRUELY....;-)

לאתר שלי: www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי: yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

11 comments:

  1. !גם כן חוקים, רק נזק הם עושים

    ...ושום מילה על פנינה רוזנבלום

    ReplyDelete
  2. גם אני אנרכיסטית בנזמתי!!!
    :-DDD

    ReplyDelete
  3. אני אוהבת את הראש שלך! גם אני חושבת שבאיפור לא צריכים להיות חוקים, ושכל מקרה לגופו. אני בהחלט בעד להתפרע בצבעים, בגוונים ובעיקר לנסות דברים חדשים.

    שרונה

    ReplyDelete
  4. אז הבאת לנו חוקים לאין חוקים. יפה. סוג של לעשות סדר בכאוס.
    ובגלל שאין חוקים, עברתי על שניים מהם מהפוסט הקודם שלך ;-)
    אגב, תיחום תחתון זה משהו כמעט יומיומי אצלי, הרבה יותר נוח ומהיר מלעשות תיחום עליון. בדרך כלל התיחום התחתון הוא זה הצבעוני באיפור שלי (סגול, ירוק, כחול וכו').

    ReplyDelete
  5. נו שרונה-זה כי את מה"ברנז'ה"...:-DDDD
    דנרה-מווידוי הברונזר המזעזע שלך אני לא יכולה עדיין להרגע...
    זה לא עברה על החוק, זה כבר חילול הקודש של ממש...:-P

    ReplyDelete
  6. macabre doll at workAugust 23, 2010 at 4:23 PM

    יאי איילינר!! אני מיומנת בו מאוד מגיל 15
    מה שאומר שאלך עם זה גם לפני ואחרי שהאופנה הזו תחלוף.... אז כיף

    ReplyDelete
  7. זה בסדר מותק-תכלס, אייליינר זה משהו שתמיד "אין"-כל פעם בוורסיה אחרת, אבל תמיד "אין"-אז הסתדרת!;-D

    ReplyDelete
  8. נכון, וזה מאוד ורסיטאלי

    וואו נכנתי לרשימת המגיבים המתמידים שלך, אולי אטרח לעדכן הערב

    ReplyDelete