Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Wednesday, June 2, 2010

נוזלת את עצמי לדעת...


(או....אלוהים-למה לא נולדתי בבריטניה?!)

כל מי שחיה בישראל באזורי השפלה ומישור החוף מכירה את הבעיה הזו היטב...
את קמה בבוקר, מתקלחת ויוצאת רעננה וטובת מראה אל הסידורים/עבודה/שאר ירקות. השמש זורחת, הציפורים מצייצות, אנשים מחייכים לעברך ברחוב, טינאייג'ריות נועצות בך מביטים משתאים וככה כמו שהשתן כבר לגמרי מציף לך את הראש מרוב תחושת דישון עצמית (זה בטוח התסרוקת המאאאאגניבה שלי, עשיתי אתמול שורשים+פן!), את מציצה לשניה במראה של האוטו כדי לגלות לחרדתך ש85 אחוזי הלחות המג'וייפים של 8:00 בבוקר הספיקו כבר להנזיל לך את איפור העיניים המושקע שעשית בפרץ יצירתיות עילאי, ושתכלס-את נראית כמו רקון מוכה כלבת על סמי הזיות קשים!

תצוגת תכלית ציורית במיוחד-לפני ואחרי היציאה מהבית...

למה לעזאזל אף אחד לא אומר לי כלום?! מה, הקופאית ב"טיב טעם" לא יכלה להשחיל לי מילה בשושו אחרי שחייכה לעברי ברשעות עם הליפסטיק הזוהר שלה?! לא אמרו פעם ש"כל ישראל אחים"?!
"ס'אומו על הקיץ המסריח!!!" אני מקללת לעצמי בלב...
אין, באמת שאין עונה שאני מתעבת יותר מאשר הקיץ! צירוף הפרמטרים של חום+לחות מביא אותי לקריזת-על עוד לפני שהתחלתי את היום. אוטומטית אני הופכת להיות למפלצת מרושעת ואנטיפתית שנובחת לכל כיוון. תנו לי לישון מיוני עד אוקטובר בתוך המזגן הקרוב, עמוק-עמוק בתוך הצנרת, כשהוא מכוון מינימום על טמפרטורת קיפאון....אוף!!!
אוקצור, לעניינינו-איך מצליחים להמנע מאפקט הקרטיב המנזיל והדביק אליו הופכת תערובת האיפור בקיץ?
ראשית, וכמו תמיד בכל סיטואציה איפורית, תיאום ציפיות קצרצר:
אם העור שלך שמן מאד ונוטה מלכתחילה להבריק ולהזיע, במיוחד בקיץ, קחי בחשבון שגם מוצרים עמידים, יהיו עמידים לפרק זמן קצוב וסובייקטיבי. בנוסף, הקפידי להתאים את המוצרים לסוג העור שלך-אל תצפי שהמייקאפ החדש מהפרסומת שמיועד לעור יבש ישאר עליך יותר משעתיים, אם הוא מלכתחילה לא מיועד לעור שמן, ו-ווייס וורסה.
בהמשך ישיר לנ"ל-ההגדרה של "מוצר עמיד" היא בהכרח עמומה משהו ומבוססת על סטטיסטיקה לא מדעית בעליל שהרי אי אפשר למדוד את המושגים הללו באופן טוטאלי. גם אם חברת הקוסמטיקה מציינת ע"ג המייקאפ שהוא "עמיד לשמונה שעות"-קחי את העניין בערבון מוגבל.סביר להניח שבחנו את הפקטור הזה באקלים שונה לחלוטין משלנו, על נשים בעלות עור שונה משלך שעוסקות בפעילויות שונות ומשונות מדי יום-הרי לא כולנו יושבות במשרדים ממוזגים משמונה עד חמש...(מי כמוני יודעת...)

אחרי שהפנמנו את העניין המהותי הזה-אפשר להתחיל בהתחלה, וההתחלה הינה כאמור הבסיס=המייקאפ, שבעצם אמור להחזיק את כל ה"עסק" על הפנים בגאון למשך מרבית שעות היום.
מכיוון שאיפורי ארועים וכלות (שמן הסתם אמורים להיות עמידים במיוחד) מהווים נתח נאה מעבודתי- מצאתי לנכון להמליץ פה על שלושה מייקאפים ספציפיים ששרדו את מבחן העמידות בהצלחה יתרה: סדרת ה"דאבל-וור" של "אסתי-לאודר", הכוללת שני סוגי מייקאפים (לעור רגיל-שמן ולעור רגיל-יבש), ה"קולורסטיי" של "רבלון", שיש הקוראים לו הקונקורנציה ה"עממית" ל"דאבל-וור" (שגם הוא מגיע בשתי גרסאות דומות...) וה"פייס אנד בודי" של "מאק" שמיועד בעיקר לעור רגיל-יבש.
מנסיוני-כל אחד ואחד מאלה, בהתאמה הנכונה-נשאר על עור הפנים לאורך שעות ארוכות. אל אלה אני בד"כ נוהגת לצוות את ה"ליפט קונסילר" הנהדר של "מייק-אפ פור אבר". מצאתי שזה הקונסילר היחיד שבדקתי שלא מגלה תכונות "דני-דיניות" כשהלחות מרקיעה שחקים בחוץ...

משמאל לימין עם כיוון השעון: "פייס אנד בודי" של "מאק"; "קולורסטיי" של "רבלון"; "דאבלוור לייט" ו"דאבל וור" רגיל; "ליפט קונסילר" של מופ"ה

ונחזור לרקון החביב שלנו ממעלה הפוסט....
גם את האפקט המרנין הזה אפשר למזער למינימום הכרחי-מרבית הצלליות ומוצרי העיניים הקיימים בשוק כיום ישארו על העפעף כשמתחתיהן מוצר בסיס טוב ואיכותי. יש נשים שצללית קרם או אייליינר-ג'ל עמידים יספיקו להן, ויש כאלה שיזדקקו לבסיס ייעודי יותר, כמו פריימר לעפעפיים שמטרתו הצמדת הצלליות למקומן ומניעת גלישה והצטברות כעורה שלהן בקפל העפעף בערוב היום. כיום, כמעט כל חברה מקצועית או מסחרית מחזיקה כמה מוצרים מהנישה הזו, וכמו תמיד-החוכמה היא להתנסות טרם הקניה כדי למצוא את הטוב ביותר עבורכן.
אגב-דווקא על מסקרות עיניים עמידות במים אני לא ממליצה באופן גורף-המצאי ה"רגיל" שקיים בשוק הינו איכותי למדי ובד"כ עמיד בפני נזילות סתמיות. אם את לא שחיינית אולימפית או לחילופין יבבנית חסרת תקנה, השאירי אותן על המדף. מי שאינה מיומנת דיה בהסרתן עלולה למצוא את עצמה עם מסת זפת דביקה ושחורה מתחת לעין ועוד כמה וכמה ריסים אומללים שנפלו חלל במהלך המאבק להורדת הפיאסקו...יאק!

עמידות שיא-מגוון צלליות ופריימרים עמידים לעיניים, משמאל למטה כנגד כיוון השעון:1-3 אייליינרים ע"ב ג'ל של "מאק" ו"סמאשבוקס"; 4-7 מוצרי "מאק"-"פיינטים", "גריזפיינטס" ו"פיינטפוטס"; 8-"סטילה" צלליות עמידות בקרם-"סמאדג' פוטס"; 9. פריימר לעיניים של "טו-פייסד"; 10. פריימר לעיניים של "אורבן דיקיי"-UDPP


אחרי שטיפלנו היטב באזור הצפוני של הפנים-הגיע הזמן להדרים קצת לאזור השפתיים, ה-אזור הבעייתי אצל מרבית הנשים. פעם, לפני עשור או שניים-היתה רווחת שיטת ה"בלוטינג": מניחים שפתון, מוחים עם קלינקס, מפדרים ושוב מורחים שפתון-וחוזר חלילה אי אלו פעמים...ומי בכלל יכול לשכוח את ה"ליפ-סילר" המזוויע שאמור היה ל"כלוא" את השפתון במקומו כדי שלא יזוז?! שתי השיטות הנ"ל לא עזרו יותר מדי ובסוף היום היו נשים רבות מוצאות את עצמן עם מראה שפתיים פעורות בהשתאות "בובת-מינית" כשמרכז השפתיים היה מחוק לחלוטין ונשארה רק מסגרת מזעזעת בשולי הפה...
היום-הסוגיה המהותית הזו עדיין בעייתית אצל חלק מאיתנו, אבל יש הרבה פתרונות זמינים וברי השגה. החל משפתונים עמידים שמתקבעים על השפתיים לאחר המריחה ונשארים שם גם לאחר פעלויות אקססיביות למדי (אוכל, שתיה, עישון ועוד...אהמ...פעילויות שונות ומשונות כגון אלה...), וכלה בליפ-טינטס הנקראים גם ליפ-סטיינרים (מלשון STAIN-"כתם") שתפקידם להכתים את השפתיים לאורך זמן במראה "הרגע-אכלתי-קרטיב-דובדבן".

שפתיים ישקו...מימין למעלה עם כיוון השעון:"בנפיט"-ה"בנטינט" הידוע לשפתיים וללחיים בשתי וורסיות; שפתונים עמידים דו-צדדיים של "מאק"; שפתונים עמידים דו-צדדיים של "נארס"; ליפסטיינרים בצורת טושים של "קאבר גירל"; ליפסטיינרים בצורת טושים מהקולקציה "ארט-סופלייז" של "מאק"

ובכל זאת-עם כל מה שפירטתי לכן כאן, קחו בחשבון-הלבנט שלנו כה מהביל וחסר רחמים לעיתים בחודשי הקיץ, שלפעמים "LESS IS MORE"...זה לא כזה נורא מדי פעם לקחת הפסקה ולתת לפנים לנוח מבלי לחשוש שהסומק של "נארס" נמרח לכן על חולצת החוף החדשה....מותר ורצוי לפעמים לקזז בשכבות המוצרים ולקבל אפקט קצת פחות "מושלם", לעזאזל.....32 מעלות בצל ושמונים אחוזי לחות.......אתן באמת חושבות שמישהו מסתכל עליכן?
:-D

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com





milkysmile

16 comments:

  1. פוסט מעולה, כהרגלך, רק שבקטגורית הפריימרים לעיניים לא ראיתי שציינת את OFRA,שגם הוא חביב ביותר.

    ReplyDelete
  2. תודה! הפוסט הנכון בזמן הנכון

    ReplyDelete
  3. הרמוני-לא ציינתי אותו כיוון שלא התנסתי בו, ואני לא נוהגת להמליץ על מה שאני לא מכירה...:-P
    אבל תודה:-)
    תודה גם לך דניאלה:-)

    ReplyDelete
  4. כדאי שכולנו נאמץ את הרעיון של LESS IS MORE בקיץ כי כמה שהמוצרים לא יהיו עמידים עלינו, העור עדיין נחנק וגורם לנו להרגיש זוועה...

    ReplyDelete
  5. כיף לקרוא, כרגיל :)
    ושאלה אם אפשר:
    גם מייקאפ (קולורסטיי) וגם ברונזר
    לא ממש מחזיקים עליי מעמד באיזור הטי.
    אני מניחה שזה הגיוני...
    אבל יש אולי משהו שאפשר לעשות נגד זה?

    ReplyDelete
  6. דנרה מותק-ברוכה הבאה...
    ליפגלוסית יקירתי, גם את-ותודה על המחמאה...את כנראה שייכת לאלה שיזדקקו לפידור באזור הטי
    אם גם הקולורסטיי מתחיל להבריק עליך-הרי שהעור שלך שמן+
    נו-לפחות תתנחמי שלא תתקמטי לעולם...:-D...

    ReplyDelete
  7. אני לא יודעת אם הוא מתחיל להבריק...
    מה ששמתי לב זה שנשאר מעט ממנו באזור הטי ביחס למקומות אחרים. טוב נו... כנראה שזה נקרא מבריק
    אז המשימה הבאה שלי: למצוא פודרה טובה :D
    תודה יפותו

    ReplyDelete
  8. זה אומר זהוא "זז" לך....מה שמעיד על שומניות יתר באזור הזה...
    נסי את ה"בלוט" של מאק-היא מצויינת למקרים כאלה ואין לה עובי כלל

    ReplyDelete
  9. טוב לדעת |:
    אוקיי באתר של מאק ראיתי שיש גוון לייט שנראה לבן
    זה אומר שהוא בלי צבע?
    או שכדאי ללכת על המדיום שנראה בהיר אם אני בהירה?
    מצטערת שאני מציקה:P

    ReplyDelete
  10. וואו, הרגת אותי מצחוק עם הראקון...קרה לי לא פעם!
    רציתי גם לשאול משהו. מאחר ובקיץ אני לא סובלת את כל המייקאפים הנוזליים, קניתי את ה- studio moisture tint
    מה דעתך עליו?
    ההמתנה שווה לפוסטים שלך!

    ReplyDelete
  11. ליפגלוסית בייב-לכי על המדיום או על המדיום דארק...כיוון שהן כמעט חסרות צבע, שתיהן יראו עליך מאד דומה...לא חפרת כלל;-)
    רווית יקירה-קודם כל תודה רבה, לגבי המייקאפ...המממ...הוא יהיה לך טוב אך ורק אם העור שלך רגיל-יבש...
    אחרת הוא עלול ל"שוט" עליך לעניות דעתי......אל תביני אותי לא נכון-אני חולה עליו, אבל העור שלי קצת יבש...

    ReplyDelete
  12. אז זהו, שהעור שלי רגיל/מעורב באיזור הטי אבל לא ממש שמנוני
    אני שמה אותו ומעליו סטודיו פיקס בקלילות...
    הקיץ הוא הקיץ הראשון שאני לא אלך להשתזף, מאוד מוזר לי הלבן הזה.
    אה, וצפי לטלפון מחר! אני רוצה לתאם את האיפור! *מתרגשת*

    ReplyDelete
  13. ליפגלוסית-בכיף;-)
    רוית-סבבה:-D
    אם במקרה אני לא עונה (יש לי כלה היום) פשוט סמסי לי שזו את ואחזור אליך בהקדם:-)
    שיהיה לכן אחלה יום!

    ReplyDelete
  14. האיפור בתמונה לא נוזל, הוא מדמם ;)
    באמת שאם זה מנחם אותך יש בקיץ יופי של בגדים קלילים ורכים
    פעם אהבתי את החורף כי מרוב החום אי אפשר ליצור מערכות לבוש מורכבות אבל אולי זה חלק מהקסם
    כמו באיפור

    ReplyDelete
  15. את מפרסמת מלא מוצרים מחו"ל כמו Make Up Forever והפריימר של Urban Decay
    ומוצרים של Nars
    מאיפה אפשר להשיג את כל אלה, כי אני ממזמן רוצה מוצרים של נארס אבל הם לא שולחים לישראל וגם יורבן דיקיי לא ומייק אפ פוראבר עזבו את הארץ לא? וגם הם לא שולחים לפה דרך האתר שלהם

    ReplyDelete