Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Saturday, May 8, 2010

Oh just shoot me, why don't ya!!!


(או מדור "על הסכין"-פוסט מורחב/3)

***כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם, יקיריי, לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים.
מוצרי האיפור נבחנים ע"פ חמישה מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off). מוצרי הטיפוח נמדדים ע"י מדדים דומים: צורת האריזה ואסתטיקה חיצונית; נוחות השימוש; רמת המחיר; יעילות ואפקטיביות המוצר לאורך זמן***

כן, אני מודה...אין לי עצם אחת יציבה בעמוד השדרה הרכרוכי שלי....גם אני נפלתי בפח המפתה כל כך של מברשות "סיגמא" ואצתי רצתי בעקבות לחץ חברתי לא מתון בעליל (כל האינטרנט מדבר עליהן) לרכוש לי מהם ע"מ לבחון במו עיני-האמנם, כצעקתה? (ובהזדמנות זו אני רוצה להודות שוב לח' המקסימה שעשתה עבורי את הרכישה הזו...;-)).

החלטתי להתחיל בקטן ולרכוש את מברשת הדואו-פייבר תואמת ה-188 של "מאק" ואת הקבוקית הנשלפת שנקראת "Princess Grace" בצבע וורוד (איך לא?! אני כל כך צפוייה גוד-דאם-איט!!!). סך עלות ההזמנה, כולל דמי המשלוח-180 ש"ח בלבד! סיפתח מהנה ומבורך לכל הדעות.
ובכן....פרק זמן המשלוח היה יחסית ארוך מהמצופה (כבר שמעתי מבנות שהמשלוח הגיע אליהן במהירות של כשבוע)-אני נאלצתי לחכות כחודש תמים עד שקיבלתי הודעה על החבילה...אבל שויין, זה ממש בקטנה ויש מצב שזה קשור גם לצורת השילוח-שלי לא הגיעו בדואר רשום.
המברשות הגיעו עטופות היטב בצורה משובבת עין למדי בשקית אורגנזה מצועצעת. הגם שאני לא נוטה לתת לעטיפות מקושקשות להסיט את תשומת ליבי מן העיקר-תכולת החבילה, אני חייבת להודות שזה לגמרי כיף לקבל "מתנה" מושקעת בצורה כזו. כל מברשת הגיעה ארוזה בנפרד-הקבוקית בקופסה קשיחה ותואמת ה-188 עם ניילון מגן לשמירה על השיער.

הדואר בא היום, באוטו האדום: המארז המהודר והמברשות הבתולות...


במבט ראשוני וחטוף-ה-188SS נראית ממש כמו תאומתה האבודה של זו מ"מאק": אותה ידית שחורה, אותן שיערות (שיער עז וסיבים סינטטיים), פחות או יותר אותו קוטר מברשת וצפיפות שיער. במבט מעמיק יותר נגלים ההבדלים: ידית המברשת עבה וארוכה מזו של "מאק"; לראש המברשת יש ריח סינטטי עז (שהתחזק לאחר החפיפה); המברשת הזו, (כמו כל המברשות שלהם) מיוצרת בסין (PRC=People Republic of China), בניגוד לאלו של "מאק" שמיוצרות בצרפת וביפן.

וכך הן נראות לאחר פתיחת המארז...


לאחר החפיפה שמים לב לעובדה בעייתית נוספת והיא "התנפחות" השיער. בניגוד למברשות איכותיות אחרות, ובכללן אלו של "מאק"-מברשת טובה לא אמורה לאבד את צורתה לאחר החפיפה. בעוד ה-188 המקורית של "מאק" חוזרת פעם אחר פעם לצורתה המקורית, זו של "סיגמא"התנפחה משמעותית ולאחר החפיפה קיבלה נפח וקוטר גדולים יותר מזו של "מאק". זה אולי קצת פחות משמעותי במברשת הזו, שמיועדת להנחת סמקים בעיקר-ולכן גם קטנה יותר, אבל משמעותי הרבה יותר כשמדובר במברשות גדולות יותר בנפח כמו ה-187. ככל שקוטר המברשת גדול יותר ופיזור השערות דליל יותר, כך ההנחה מדוייקת פחות ומפוזרת יותר...
נקודה נוספת שהייתי רוצה להעלות כאן היא עניין מקור שיער המברשות. המברשת הזו, כמו גם הרבה מברשות אחרות של החברה עשויה (בחלקה) משיער עז טבעי. באחד משלושת הפוסטים המעמיקים שכתבה כריסטין מ"טמפטליה" על מברשות "סיגמא" היא שאלה את סימון, מייסדת החברה על הנושא. תשובתה של סימון כפי שתוכלו לקרוא בין היתר פה, היתה שאף חיה אינה נפגעת במהלך "קצירת" השיער ושהם מחשיבים את עצמם לחברה שהיא "CRUELTY FREE", בדומה ל"מאק". היא גם טוענת שהם אינם מופיעים באמנת "PETA" כיוון שהארגון אינו מצדד בשום שימוש של שיער מן החי בדרך זו או אחרת.
אני חייבת לתהות לגבי התשובה הזו, כיוון שבניגוד ל"סיגמא", "מאק" דווקא כן מופיעים ברשימה הלבנה של "PETA" וגם הם משתמשים בשיער שמקורו מן החי-כך שיש כאן איזה שהיא בעייתיות. קשה לי לומר בוודאות ש"סיגמא" מתחמקים באלגנטיות ממתן מענה כן בעניין הזה, אבל אם נוסיף לתגובה הזו גם את מקור ארץ ייצור המברשות (סין, שידועה לשמצה בתעשיית הפרווה המזוויעה שלה) נקבל בעייתיות מעוררת סימני שאלה.



ההשוואה המתבקשת ל"מאק": משמאל עם ה-188 המקורית (משומשת); מימין-בין ה-182 (חדשה ללא חפיפה) לבין ה-181 (המשומשת)


את הקבוקית, מאידך, אני חייבת להודות שאהבתי יותר. ראשית, היא חמודת מראה להפליא; שנית-היא רכה כמו חורפן-יערות בורמזי-מצוייץ-מצוי (כל הזכויות שמורות ל"צ'רי" אהובתי...;-*); ואם לא די בכך, הרי שהיא עשויה משיער סינטטי ולכן אני משוללת רגשות אשמה באשר הם לגבי מקורותיה העלומים והשימוש בה. בניגוד לחברתה הדואו-פייברית היא לא שינתה את צורתה או את מגעה לאחר החפיפה וגם היתה חפה מכל ריח סינטטי לא נעים. החסרון היחיד שמצאתי בה היתה המנגנון הקשיח משהו של הפעלת סגירת המכסה המגן על השיער.
לשם השוואת רכות/צפיפות/גודל נתתי לכם להתרשם ממנה לצד שתי הקבוקיות המופלאות של "מאק": ה-182 ואחותה הקטנה, ה-181 (הסייג היחיד הוא ששתי אלו עשויות משיער טבעי). זו של "סיגמא" נמצאת מבחינת הגודל איפה שהוא בין שתיהן, ומבחינת הרכות קצת מתחתיהן, אם כי לא בצורה משמעותית, וזו בהחלט מחמאה ענקית!!!
אז לסיכום עניינינו בתימצות:
למה כן?
*בגלל המחיר ששערורייתית זול אלפי מונים מכל מחיר של מברשת מקצועית שניתן להשיג בארץ ובשוק בכלל (גם במרחב האינטרנטי...)
*בגלל הביצועים הטובים למדי שבאים לידי ביטוי ביחס המחיר אל מול איכות
*בגלל הזמינות לכל דורש. אני בהחלט חושבת שהמברשות הללו שוות ערך לכל כיס ולכל ייעוד, מקצועי או פרטי
למה לא?
*בגלל שתכל'ס-זה לא כמו מברשות "מאק" המקוריות, על כל ההיבטים הפרטניים שלהן-לא יעזור כלום!
*בגלל חיקוי שיטת המספור והעיצוב-קצת עלוב בעיני (כפי שכבר ציינתי בפוסט הקודם שלי)... אם כבר לעשות קונקורנציה, אז שתהיה מקורית מבחינת דרך החשיבה השיווקית.
*בגלל סימני השאלה הבעייתיים שהעלתי פה לגבי השימוש בפרוות בע"ח

האם ארכוש מהם שוב? בכנות, קשה לי לומר-אם כי נטיית הלב שלי היא לומר לא, ולו רק בשל בעייתיות עניין שיער המברשות...

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

7 comments:

  1. האם גם בשערות עז ישנה בעיית האכזריות של תעשיית הפרוות? בד"כ אני רואה בסרטים המזעזעים שועלים וכדו'.
    מה לגבי הביצועים של ה188 האם ניסית אותה להנחת סומק? כי לפי איך שהיא נראית זה עושה רושם שהביצועים שלה עלובים ביותר.

    ReplyDelete
  2. היי דניאלה...
    וואלה-לא יודעת מה לומר לך...תכלס-התשובה שלה נשמעה לי קצת "פישית", עז או לא עז...
    ניסיתי להניח איתה סומק-היא לגמרי סבבה, אם כי יש את עניין הנפח שלה שבעיני הוא בעייתי...

    ReplyDelete
  3. לא יודעת מה איתך. לי יש את הסט השלם, לא הבאישו, ולא בטיח.
    זה שונה ממאק ללא ספק - אבל חלקן יותר נוחות לי ולו בשל ההבדלים הדקים בגודל למשל...
    לגבי שערות או לא שערות, כל עוד אני אוכלת בשר, נועלת נעלי עור אני חושבתשאני מנועה לדבר למרות שאני פעילה בכל חוג אפשרי לקידום זכויות בע"ח ומשתדלת להמנע כמה שיותר מבשר... יש דברים שחזקים ממני כנראה.

    ReplyDelete
  4. לגבי ההבאשה-עשיתי חיפוש קליל בנט וגיליתי שזו בעיה ידועה אצלם...
    לגבי הפרווה-או, זה ממש לא אותו הדבר לטעמי, אבל אנחנו הלוא לא נכנס לזה כאן...;-)

    ReplyDelete
  5. הקבוקית הוורודה הזו משובבת את עני וליבי וגורמת לי לזמום קשות עליה....

    ReplyDelete
  6. או...היא לגמרי יאמית!!!

    ReplyDelete
  7. היי,
    איזה חברה את מכירה שעושה מברשות סינטטיות הכי טובות (תגידי בבקשה גם איזה זולה יותר)ואם כל המברשות שלהם טובות,ומה דעתך עליהן?
    המון תודה,כי אני מזדהה איתך מאד בנושא ההתעללות והפרוות...

    ReplyDelete