Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, December 29, 2009

Re-UNION with the JACK!


(או....TREND ALERT נוסף....)

פעם הייתי פטריוטית יותר....
כן...אי שם בשלהי שנות העשרים שלי, קצת אחרי הצבא-אפשר עוד היה לחוש בגאווה הלאומית שלי. היו לי חברים שעדיין היו חתומים בקבע (כן...מסתבר שיש חיה כזו...) והזיקה שלי לבחורים מסוקסים יוצאי יחידות צבאיות ו/או סיירות למיניהן היתה בשיאה. אין מצב שהייתי יוצאת עם בחור שלא עשה צבא באיזו שהיא סיירת הש-הש שושואיסטית שהס מלהזכיר את שמה....זו היתה תרומתי הצנועה להעלאת מורל "בחורינו הטובים"....
היה רק דבר אחד שביאס לי את פרץ הפטריוטיזם הצרוף הזה-העיצוב של הדגל שלנו....בניגוד לאומות אחרות בעולם שבחרו בצבעים וסמלים מאגניבים לקשט את דגל הלאום שלהם, לעם היהודי לא נותר היה אלא להסתפק במשהו נטול סטייל גמור בצבעי כחול על רקע לבן...איזה חוסר טעם, באמת! אפשר היה לבקש מהמועצה המחוקקת שלנו טרום פרעות תרפ"ט-תרס"ט לחשוב על משהו עם קצת יותר מעוף וזיקה אופנתית כלשהי....למה לעזאזל דחו את ההצעה השווה של הרצל לשבעה כוכבים מזהב על רקע לבן? בכיף יכולתי לדמיין אותם מתנוססים (כהומאז' יצירתי ל"ג'ואיש פיפל", כמובן)-על דגמי אימוניות המשי של סטלה מקרטני ל"אדידס" לדוגמא...
אבל מגן דוד כחול על רקע לבן?! מה לעזאזל אופנתי בזה???? באמת????? קצת התחשבות בפאשיוניסטות הישראליות תאבות האופנה...ממש, אבל ממש לא בסדר!!!

שיק ושוק, התמונות מדברות בעד עצמן: מימין דגם קוטור עלום שם וחליפה מחוייטת של פול סמית'; משמאל-הדגמים של גלית לוי ברוח הציונית. בחיי שרציתי להביא את הדגם שרנא רסלן לבשה, אבל האינטרנט בשנת 1999 עדיין לא היה
קיים...

הנה-קחו לדוגמה את הבריטים. יש להם את ה"יוניון ג'ק" ההו-כה-שיקי: אלגנטי, אך בועט; בון-טון, אבל מחתרתי; סמל לסטטוס חברתי, אבל גם אנטי ממסדי. קחו את הדגל הזה, כירכו אותו מסביב לגוף, הוסיפו חגורת מותן דקיקה מזהב ועקבים היסטריים-ויש לכם שער של "ווג"!!! לא צריך להוסיף יותר מדי. הדגל הזה, עם סממני הצלבים עליו, נותן את כל ה"שואו" (ואף מילה על זה שצלב זה אייקון דתי הרבה יותר שיקי ממגן-דוד...:-P).
איכשהו ברבות השנים, הפך ה"יוניון ג'ק" למזוהה לא רק עם הפטריוטיזם הקולוניאלי של האומה הבריטית, אלא גם לסוג של הצהרה אופנתית וחברתית. בעצם, אם מסתכלים על זה ככה, הוא תמיד היה שם ברקע-ובשנה האחרונה הוא קיבל גושפנקא רצינית מכמה וכמה מעצבי-על, מה שהזניק את מניות הטרנדיות שלו עוד יותר למעלה.

"גוד סייב מקווין"-האיש עושה את מה שהוא עושה הכי טוב-אביזרים היסטריים וה"איט גירל" אגינס דין על השער של ה"ווג" הסיני...

זה התחיל עוד בשנות השבעים עם צמיחת תרבות הפאנק-רוק הבריטית כשבראשה סיד ווישס מנהיג להקת ה" SEX PISTOLS" שלקח את הפרה המקודשת ביותר לבריטים-המלכה אליזבת ודגל הלאום, והפך את שניהם לסוג של בדיחה כמייצגי התנועה האנטי-ממסדית. מאז, ובאופן פרדוקסלי למדי, השתרש לדראון עולם סמל ה"יוניון ג'ק" כסממן נרדף לתנועת הפאנק האנרכיסטית ואות ל"קוליות" באופנת הרחוב הבריטית.
גם בחנות המקוונת של ידידי הטוב, אלכסנדר מקווין, ניתן למצוא פריטים שונים ששאבו השראה מהדגל הבריטי ואופנת הפאנק. התוצאה, קולקציה סמי פטריוטית עם טוויסט נרקסיסטי בשם: "God save McQueen" (על פראפרזת "God save the queen"; לבורים שביניכם...:-P). מקווין, כהרגלו בקודש העיצובי, עושה הכל עם המון סטייל וממצה את אידאת "הילד הרע של האופנה הבריטית" עד תום-נעליים, קלאצ'ים פאנקיסטים שמיד אומצו בחום ע"י סלבס להוטות, טי שרטים, פשמינות וצעיפי משי שונים עם הדפסי אינטרפטציות על בית המלוכה והדגל.

בתמונה:1-5, דגמים של פול סמית'; 6-"גוצ'י"; 7-לולו גינס; 8-9, תיקים של "שאנל"; 9-אנגלומאניה נוסח "טופ-שופ"

הסלבס תמיד אהבו: 1-2, סיד ווישס ו"גוד סייב דה קווין" של ה"סקס פיסטולס"; 3. ג'רי האליוול ל"ספייס גירלז"; 4. שוב-אגינס דין, הפעם עם "שאנל"; 5-8, פאריס הילטון, דיטה וואן-טיז, רייצ'ל גרין (נערת בונד) וכריסטינה אגילרה מיישמות מקווין-הלכה למעשה!

בית "שאנל" לא התמהמה והשיק אף הוא קולקצית תיקים ואיפור בשם "LONDON LIFE" כהומאג' לבירה השכנה; בנוסף אליהם אפשר למצוא פריטים נוספים בסגנון בחסות "גוצ'י", אצל המעצב הבריטי פול סמית' (שלא הסתפק בליין שלם של אביזרי אופנה, אלא גם עיצב פריטים ואביזרים לבית בנושא), מעצבת התיקים לולו גינס, בית "מוסקינו" ועוד...

ומכיוון שאף אנוכי, כאן בלבנט, מחשיבה את עצמי כפאנקיסטית בנשמתי, פאשיוניסטה וונאבי ותאבת טרנדים עד-לא-ידע, לא יכולתי מלהתאפק ולרכוש לעצמי את תיק הקלאץ' המשגע של "אקססורייז" (מבית "מונסון" הבריטיים, בתמונה הפותחת את הפוסט) שיצאו באינטרפטציה מגה-קולית משלהם לטרנד, שכוללת כמה וכמה קלאצ'ים ועוד אי-אילו ארנקי מטבעות, תיקי איפור וגם מחזיקי מפתחות וצ'ארמים משגעים לתיקים.


גם איפור וגם קוטור: 1-2, פודריות מוזהבות של "אסתי לאודר"; 3-4, קולקציית "לונדון מאדנס" של "שאנל"; 5, אחד מתיקי האיפור המשגעים של "אקססורייז"/"מונסון" הבריטיים...


אז אני שואלת אתכם דוגרי-מי אמר, שהפטריוטיזם בארץ פס מין העולם?!
מי?!?!!?

לאתר שלי: www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

7 comments:

  1. היה יכול להיות יותר גרוע, דגל אוקראינה היה יכול להיות שלנו למשל.
    הקלאצ'ים של מקווין כל כך מעוררי תיאבון.

    ReplyDelete
  2. קודם כל למה להכפיש את האינטנרט המסכן?
    רנא והשמלה המזעזעת(אומנם תמונה קטנה, אבל עדיין):
    http://www.flickr.com/photos/treesandrain/139818519/

    אנחנו לא יודעים מה אנחנו באמת מרגישים עם הקטע של פריטים ברוח הג'ק, יש תקופות שאנחנו יותר מתחברים ויש תקופות כמו עכשיו לדוגמה שזה רחוק מאיתנו..

    אחלה פוסט, כל הכבוד!

    ReplyDelete
  3. לובצ'ה-שימי קישור לדגל אוקראינה-שנחזה כולנו בגודל ה"זוועה"...
    בוילר יקיריי-שיחקתם אותה! אכן-תמונות קשות!!!

    ReplyDelete
  4. אוחחחחח אני כ"כ אוהבת את הדגל הזה. אני גם ממש מכורה אליו, אין דברים כאלה.
    האמת שאני מתכננת לעשות מדריך לנייל ארט של דגל אנגליה בבלוג, אבל אני לחוצה בזמן./:

    חוץ מזה, אל תמעיטי בערכו של הדגל הישראלי, גאגא באה עם ג'קט לא רע בכלל עם מגן דוד כשהיא הייתה כאן.(:
    מסכימה שהדגל שלנו לא כ-ז-ה מדהים, אבל עם קצת טעם טוב, אפשר לשלב אותו בעיצובים ולגרום לו להראות מדהים.

    ReplyDelete
  5. היי גייל-וואו, נייל ארט של יוניו ג'ק זה שוס!!!
    מיד להעלות!
    ועל ליידי גאגא גם הזוועתון של גלית לוי היה נראה שיקי...:-P
    :-DDDD

    ReplyDelete
  6. הקלאצ' של מקווין פשוט חלום!!
    תכלס, זה או שפשוט מתים על הדגל הזה או ששונאים אותו, אין באמצע. אני למשל מתה עליו!
    מזכיר לי שכשהייתי ילדה קטנה בפעם הראשונה שלה בלונדון קניתי את הארנק הראשון שלי בחנות מזכרות - ארנק סקוצ' מעפן מפלסטיק עם דוגמא של הדגל הבריטי וכ"כ התגאתי בו... לדעתי הוא אפילו עדיין זרוק באיזה חור בבית איפשהו.
    אז מה את אומרת, וינטאג'? ;)

    ReplyDelete
  7. עמיתה...כן-גם אני מפנטזת עליו...לשווא...
    לגבי הארנק שלך-המממ...מי יודע...יש מצב שעוד כמה שנים זה יהיה שוס מטורף!!!

    ReplyDelete