Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, November 10, 2009

ד"ר ז'יוואגו ומיסטר שאנל...



מי שמכיר אותי היטב יודע-אני אולי חצי ספרדיה במוצאי, אבל על פניו, מאגר הגנים הרוסי ששייך בדיוק לרבע מהשלם הגנטי שלי שולט בהופעה החיצונית ביד רמה. אין מה לעשות-קחו בחורה לבנה כמו קיר, צרפו לה עיניים בהירות ושיער פלטינה מחומצן, וברחוב הישראלי אוטומטית יתייגו אותה כרוסיה...

התרגלתי כבר לחלוטין לענות לרוסים שפונים אלי בשפת אימם בנון-שלנט: האחיות בקופ"ח, הקופאיות בסופר, הדיילות בסופרפארם וכו'...כולם-כולם מג'ברשים איתי ברוסית. זה הפך להיות דבר שיגרתי כל כך עד שבמהלך הזמן גיליתי, לתדהמתי, שאני מתחילה להבין מה אומרים לי ואפילו למדתי לענות בחיוך ברוסית שאני לא מדברת רוסית, אוקסימורון בעייתי שכשלעצמו גורם לתגובה קורעת של בלבול קשה ופרץ התנצלויות דרמטיות נרגשות מצד הפונה: "אוייייייי....נווווווווווו!!....סליחה.....אני זה לחשוב את בטח מרוסיה...דה?!..."
אז נייט, בלאט!...אני לא מרוסיה (לא שיש בזה חלילה פסול, נהפוך הוא, הלוואי והייתי יפה כמו הרבה רוסיות שאני מכירה...), אבל כאמור-משהו במאגר הגנטים בכל זאת השאיר את חותמו, מן הסתם, לא רק על המראה החיצוני אלא גם על הטעם. אי אפשר אחרת להסביר את הקראש המטורף (yet...AGAIN...) שיש לי על דמויות של "מטריושקות" (או בשיבוש השגוי והפופולרי שלהן-"בבושקות"). אני אספנית אובססיבית של אביזרי ביגוד, אקססוריז ותיקים עם הדמויות הללו עליהם ובכלל לכל מראה שכבות הצעיפים הצבעוני והמגובב הזה שאני מוצאת מלא שיק....

אז כנראה שאני סוג של גאון שהקדים את זמנו (יש לי פריטים כאלה כבר מלפני שנים...), או שלא....אבל מסתבר שלא רק אני מוצאת את ההשראה הסלאבית כה מעניינת-הרבה מעצבים שואבים השראה מ"אמא רוסיה" הטובה והקשישה-במיוחד לקראת החורף הקרב עלינו לטובה.

זה התחיל בערך לפני כשנה. לכבוד חגיגות העשור להולדתו של "ווג-רוסיה" הגתה העורכת אליונה דוליצקאיה הפקת אופנה מקורית במיוחד שבה לקחו חלק 31 מעצבים ידועי שם מכל העולם בעיצוב מודרני ואינטרפטציה אישית לדמות המטריושקה המסורתית. התוצאה היתה מהממת, צבעונית, וייחודית מאד-קצת כמו פרוייקט פסלי הפינגווינים מתל-אביב, אבל עם הרבה שיק אירופאי, להבדיל! אהבתי במיוחד את העיצובים של ג'יל'ז (ניטים ו"הארד קור"...איך לא?!:-P), בלומארין וגוצ'י. שימו לב אגב לעיצוב של "וורסאצ'ה" עם הדמות של מדונה, הרפרזנטורית דאז...




איזו הפקה מופלאה:מדגם קטן מהמטריושקות המעוצבות של "ווג-רוסיה"
נובמבר 2008-יום הולדת עשור לירחון



בתצוגות סתיו חורף 2009 המשיכה מגמת "המלחמה הקרה" להתחמם. בתצוגת ה-Pre Fall של "שאנל" טופפו הדוגמניות על המסלול בבגדי ברוקאד, קטיפה וצמר עמוסי הדפסים וצבעוניות בהשראה רוסית. בנוסף עוצב קו אביזרים משלימים היסטריים של תכשיטים ותיקים בדוגמת המטריושקה, שמיד אומצו ע"י סלבס נלהבות-ביניהן הרפרזנטורית החדשה של בית האופנה, גברת "לילי-פה-גדול-ומלוכלך-אבל-עם-ימבה-סטייל-אלן".


מימין:לילי אלן וקלאץ' המטריושקה של "שאנל"; משמאל ולמטה-כמה דגמים מקולקציית הבגדים והתכשיטים




גם אנטוניו מארה המוי-מוכשר, לבית "קנזו", עיצב לסתיו 2009 קולקציה יפהפיה שנשענה כולה דווקא על תרגום טקסטילי: הדפסים, אריגים וסריגים ששאבו השראה ישירה מן ההדפסים והצורות הצבעוניים שמצויירים על הבובות... בנוסף חידש בית האופנה הידוע את בקבוק הבושם הוותיק שלו "פלור דה קנזו", ועדכן אותו כך שיתאים לרוח קולקצית הביגוד. הבקבוק החדש מעוצב כמטריושקה מצויירת מזכוכית במהדורה מוגבלת כמובן, לאספנים בלבד.



מרוסיה באהבה-האינטרפטציה של "קנזו" לסתיו 2009



ואם כבר באיפור וטיפוח עסקינן, שהרי הם-הם ה"בייבי" שלי-שימו לב לקיטים ההיסטריים הללו של חברת "פופה" האיטלקית. סדרה מוגבלת וחד פעמית של "קיטי-מטריושקות" (הם קראו לזה "פופושקה"-כמה מקסים!) מגניבים וצבעוניים שמכילים בתוכם, כמיטב המסורת ( וזה מה שנקרא חוכמת עיצוב המוצר, הלכה למעשה...), מוצרי איפור שונים, מצלליות ועד עפרונות. An eye-candy, ללא ספק!

אני חייבת לציין פה, במאמר מוסגר, שעל אף שהחברה נחשבת בשוק מוצרי האיפור לחברה "עממית" מבחינת המיתוג והמחירים-הרי שבאורך פלא יש לה לא פעם מוצרים מצויינים שאינם נופלים באיכותם מחברות מסחריות גדולות ויוקרתיות ממנה. כך או כך, גם אם לא בעבור הפן השימושי של העניין-הייתי רצה לרכוש את כל הקיטים ולו רק בשל הערך האספני/אסתטי שלהם, מה שמביא אותי מאד לפקפק בעצם הגעתם לארץ...:-P. אני יותר מאשמח להתבדות!

ובהתאמה, באופן לא מקרי בעליל, גם קולקציית האיפור לחורף 2009 של חברת "גרלן"-נקראת "יופי סלאבי" (בצרפתית-BEAUTE SLAVE). לפני כשנתיים נבחרה דוגמנית העל הרוסיה נטאליה וודיאנובה לשמש להם כפרזנטורית, והשנה אף זכתה לכבוד הדוגמני האולטימטיבי, כשהחברה השיקה קולקציית איפור שלמה לכבודה ובהשראתה (פרטים אינפורמטיביים נוספים על הקולקציה ניתן לראות גם פה).


תמונות 1-5:קיטי ה"פופושקה" של "פופה"; תמונות 6-8: נטליה וודיאנובה למראה חורף 2009 של "גרלן"; תמונה מספר 9:"פלור דה קנזו" בעיצוב החדש



זהו..עכשיו תורי קצת להשוויץ באוסף הפרטי שלי, לא? כל הפריטים בו נאגרו ונבררו בקפידה לאורך השנים...ברור למדי היה שכשצילמתי אותו הגעתי למסקנה שהכל יש לי חוץ מנעליים רלוונטיות, כך שאני ממש, אבל ממש חייבת זוג שכזה-כי חסר לי!!!...אבל זה כבר שייך לפוסט אחר, לא?!





משמאל:הטוטאל לוק-צעיף צוואר, "עלמה"; חולצת שיפון, "גולף"; שאל סרוג, "דינה גלאס"; צעיף-חגורה "טופ-שופ"; תיק, "פיש'נ'דג". מימין: תכשיטים מ"טופ-שופ" ו"אקססורייז" מלונדון


דאס וידניה קומורדז!!!


לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il

כתבו אליי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

9 comments:

  1. יש משהו שמאוד קוסם לי באתסטיקה הזו ולאו דווקא כי אני רוסיה (אוקראינית, אבל למי זה באמת משנה?)
    אני מאוד מתחברת בזמן האחרון ללוק השכבות הצבעוני בעיקר כי יש תפיסה מקובעת כזו שבחורף צריך להיצמד לצבעים המונוכרומטיים.
    השמלה המעוטרת של קנזו עם השכמיה בגוון החציל מעל פשוט הרסו לי את הבריאות ופופה! וואו! מעולם לא תפסתי מהם כחברת איפור ששווה משהו ועכשיו אני חושבת פעמיים כי הקולקציה הזו נראית מדהימה, בהחלט פריט אספנות.

    ReplyDelete
  2. גם אני לגמרי עפתי מהקיטים הללו...אני חותמת לך שלא נזכה לראות אותם פה-אל חשש...
    ובאמת יש להם אחלה מוצרים, מסקרות, צלליות ופודרות מצויינות!

    ReplyDelete
  3. צ'יפופו!
    לא דיברנו בגנות החולצה הזו שלך?! לפני כמה פוסטים...אני עדיין בעד םהפוך אותה למטפחת צוואר עדינה או לעליונית פתוחה (-:

    והקיטים של פופה!!! אני הולכת לשלוח מישהו לפארם במילאנו לבדוק לי מחר. אם יהיו תוצאות מבטיחה לעדכן אותך לגבי רכישה משותפת (-:

    ReplyDelete
  4. טוב על חולצת הבבושקות אין לי מה להוסיף למעט בעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע חחחחחחחח
    אבל הקיטים של פופה סוף!

    אגב לכי על ההמלצה של חן להפוך לצעיף/מטפחת חביבה
    הרבה יותר שמיש מחולצה שלמה.

    סופש נעים

    ReplyDelete
  5. דידי...כן...דיברנו...אבל פתאום התחרטתי קצת...מה לא?!
    לגבי הקיטים-בבקשה בבקשה תבררי! אני רוכשת אותם פור שור!!!
    ארטישוקה...
    תודה על החיזוק:-DDDD
    נשיקות

    ReplyDelete
  6. מבררת(-:

    מקסימום אם יש לחץ בעניין נעשה הזמנה מסטרוברי.
    למרות שלחשו לי שזה יגיע ארצה...רוב הקיטים של פופה אכן מגיעים ארצה וזה לא אמור להיות שונה. מה גם שלא הרבה אנשים קונים את הקיטים שלהם.

    אני חייבת לצאת כבר מהית. פיתחתי אג'נדה של ספה!!!

    ReplyDelete
  7. גם אני מתה על מטריושקות! יש לי אפילו עגילי מטריושקה קטנים! מתוק! מתוק!
    ובתור בחורה עם אובססיה קלה עד גבה גלית לבשמים אני מעדכנת שבמסגרת פופושקה יש שני בשמים. עם בקבוקי מטריושקה, אחד אדום ואחד זהוב. הורסי בריאות ושובי לב - שיצאו אך ורק ברוסיה ואין שום סיכוי להשיג פה. לעולם. נבלות!

    ReplyDelete
  8. :-O
    את רצינית?!
    אנטישמים כולם!
    יובטפיומט!!!

    ReplyDelete
  9. הכי רצינית.
    חלרי! סאבאקי!
    הייתי מבקשת מהמשפוחה ברוסיה שתביא, אבל כולם עלו לארץ חוץ מהבן דוד הפיסח שאף אחד לא מדבר איתו מאז שהתגרש מגויה שאחר כל גילתה שהיא בעצם אנטישמית (בזכותו, אחול בזכותו) P:

    ReplyDelete