Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, August 18, 2009

"הגביע הקדוש"-נדודי יפותו בארץ הקודש...


(או...לעזאזל, מה כבר ביקשתי?! תיק קלאץ' בוורוד זרחני?!...)
קיבינימט! כן...קיבינימט! זה מה שיש לי לומר...קצתי בדשדוש חסר התוחלת ובאקססוריז הטחונים מייד אין סו-קולד תל אביב דה ביג אפל! דווקא עכשיו, כשהייתי בטוחה שההתעוררות של השנים האחרונות בתחום, תצמיח עושר וורסטילי במיוחד של נעליים ואקססוריז חדשניים, חטפתי כאפת "תתעוררי" לפנים. אין מה לעשות, כנראה שיש לנו עוד המון מה ללמוד בתחום. באמת...בדרך כלל אני מאד שמחה לפרגן למה שקורה פה בזמן האחרון-אירועי ה"פלסטיק שוק", דוכני האקססוריז שהולכים ומתרחבים ב"שוק מעצבי העיר" והמכירות הביתיות והחתרניות קצת הרימו לי את המורל והביאו ניחוח מלא תקווה של חו"ל...אבל כנראה שזה עדיין לא מספיק.
כנראה שגם בתחום הזה, כמו בבגדים, אפקט ה"עדר" הישראלי פושה בכל חלקה טובה...כל חנות/דוכן/מכירה מזכירים אחד את השני ברעיון, בביצוע ובדגמים...כמה משמים...כל כך הרבה אנשים ברוכי כשרון, איך לעזאזל מרביתם מצליח להנפיק דברים כל כך דומים? זה באמת כל כך יפה ומוכר עד כדי כך שבאורח פלא כולם "מעצבים" את אותם דגמים? תמהתני!
סיפרתי לכם שבשבוע שעבר הוזמנתי להשקה של "סמאשבוקס" בארץ...ומכיוון שהפרוטה אינה מצויה לאחרונה בכיסי (אין צורך לצקצק בלשון ברחמים, ארונותי גדושים בכל טוב לעשור שלם...) החלטתי להשקיע אך ורק באקססוריז שווים, שכן כל סטודנט ינוקא שנה א' במכללה לעיצוב ע"ש אנה וינטור תבדל"א יודע היטב שהאביזרים הם-הם שעושים את הבגד. וכך יצאתי אני, חולת אביזרים שכמותי, למסע הציד בתל אביב, ה"תפוח הגדול" של המזרח התיכון.
בראש ובראשונה החלטתי למקד את עצמי ע"מ שלא אתבלבל, ומכיוון שצבעים זרחניים ובכלל אופנת האייטיז הם הבון-טון של העונה (ואני מתה על הצבעים השמחים הללו), חפצתי לצוות לתכשיטים שיש לי כבר בסגנון תיק קלאץ' תואם. נשמע פשוט לא? אז זהו...שלא!!! לו רק ידעתי עד כמה המשימה תהיה קשה ומפרכת...
המקום הראשון שעלה על דעתי היו כמובן החנויות "טופ שופ" ו"מיס סלפרידג'" שבקניון ארנה. הייתי בטוחה בתכלית הבטחון ששם אמצא את מבוקשי, מתבקש לא? אין הרי על החנויות הללו "מייד אין לונדון" בענייני אקססוריז, שנות השמונים וצבעים זרחניים בכלל. אפעס, יצאתי משם כשחצי תאוותי בידי. נדמה כי גם על הקניינים שלהם חלים חוקי הטרנדים ה"עדריים" והמשמימים של הלבנט. הקולקציה שמגיעה, לוקה בחסר ביג-טיים ונדמה לפעמים שמשחקים שם על בטוח, רק מה שימכר בבטחון, נרכש. כמו שציינתי אינספור פעמים, הישראליות רוצות אולי להיות אופנתיות, אבל לא עד הסוף. מושג ה"טוטאל לוק" רחוק מהן לאללה-הן ירכשו את שמלת הסטרפלס הפרחונית עם המחוך במפתח "לב", אבל יצוותו לה סנדלי גלדיאטור שטוחים, מאוסים וטחונים. כל התעוזה, האדג', עושר הפריטים והמבחר שקיימים בחנויות הללו בחו"ל, הופכים להיות דלים ואפרוריים בארץ...נעצבתי לגלות בחנות כי ליין התכשיטים נגוז בקול דממה דקה וגם ליין הבגדים הכיל לטעמי יותר מדי שמעטס בייסיקיים להחריד מטריקו....לטובה לעומת זאת יצויינו הנעליים הנועזות בצבעים הבוטים (שאף נרכשו בקול ששון גדול), אבל ללא שום אופציה לתיקים שווים שישלימו אותן. כמה פספוס בחנות כה שווה! מרגיז!
האופציה הבאה היתה לקפוץ ל"מנגו", שבשנתיים האחרונות השכילו דווקא לנפק קולקציות מופלאות של בגדים ואקססוריז שווים ביותר. לאוזני גונבה השמועה שהיה להם במלאי קלאץ' שכזה, אך אני לא זכיתי לראות אותו, גם לא בחנות העודפים שלהם, בואכה אזור התעשיה הרצליה.
מאוכזבת משהו הדרמתי לכיוון קניון רמת אביב, שם אצתי בשמחה לחנות "אקססורייז" הידועה באביזרים השווים שלה. בין כל עשרות התיקים והקלאצ'ים היפהפיים לא מצאתי ולו אחד בצבע דומה. אותו הסנריו חזר על עצמו גם באגף "טראפלוק" השווה בד"כ של "זארה", ב"קסטרו" (הייתי נואשת, מה לעשות...), ב"ניין ווסט", "בורדו-תיקים" וב"אלדו". מצאתי אמנם קלאצ'ים לרוב, אפעס מרביתם בצבעים מפוהקים של אדום, שחור, לבן, כסף וזהב, או איך נאמר..."BORING!!!"
ברם לא אושיית אביזרים שכמוני תאמר נואש...עדיין הייתי מוי אופטימית! היי, זו פאקינג תל-אביב!!!! אין מצב ש"אין"! צריך רק לא לומר נואש...אמשיך לכתת את רגלי עוד קצת. נותרו לי עוד כיומיים עד לארוע...בטוח אמצא משהו שאוהב!
יום למחרת שמתי את פעמי לאזור שינקין והסביבה, מעוז ה"קוליות" והקאטינג אדג' לכל הדעות...נחרשו באופן יסודי סניפי "דיווה", "אלדו" (שוב...) ואפילו "מונסטון" הקיטשית...אך לשווא. בצר לי, חיפשתי אפילו בשוק "בצלאל" ובשוק הכרמל, אך גם משם יצאתי בידיים ריקות. ניצני ישועה מצאתי ב"אמה", החנות החביבה עלי שמחזיקה מעבר לליין הבגדים המקסים גם אקססוריז בטעם של פעם עם קריצה אופנתית לשנות השמונים. נרכשו כלאחר כבוד קלאץ' מצועצע ושרשרת אובר-סייז אופנתית כאופציה חלופית, למקרה שעניין הצבעים הזרחניים לא ייצלח.


האקססוריז העליזים של "אמה", רוצה עוד!!!

מדופרסת קלות-גלשתי לי בנט באותו הערב. מצאתי את עצמי בוהה לשווא בעיניים מזוגגות בנישת התיקים באתר של "NEW LOOK" שהיה גדוש בדיוק באותם קלאצ'ים שכה חמדתי, ועוד בגרושים...(לא עושים משלוח לארץ, האנטישמים!). גם על התיקים הקיטשיים וההורסים של "PAUL'S BOUTIQUE" הייתי מוכנה ל"התפשר"...אבל היי, הזמן דחק והתיק לא היה מגיע גם לו הייתי משחדת את פקידי דואר השליחים בהצעות מגונות (לא שהמחשבה לא עלתה לי בראש...:-P).


קלאץ' זרחניים של רשתות פרימרק, טופ-שופ, מיס סלפרידג', אואזיס וניו לוק-אף אחד מהם אינו עולה מעל 20 פאונד!
במר יאושי פירסמתי בשורת הסטטוס שלי בפייסבוק את הדרישה...חשבתי שאם אשלח לחמי על פני המים, אולי תבוא לי הישועה ממי מחבריי המעורים בברנז'ת העיצוב והאופנה. קיבלתי תגובה ממישהי שמוכרת אביזרים מלונדון (שמתם לב לאובר דוז של מכירות מלונדון לאחרונה?!). הציעה לי ברוב חוצפתה לרכוש קלאץ' דומה מעור ב-450 ש"ח, או להסתפק באחד מטאלי בסכום של 250 ש"ח. "תגידי" חשבתי לעצמי בעצבים "באמת את חושבת שיש לי חור במצח?! כמה נואשת אני נראית לך?!" למה לי לעזאזל לקנות ממך תיק במחיר מופקע שכזה, כשבאי ביי הוא יעלה לי עם המשלוח כ-15 פאונד......טחחחח, בחלום הלילה יקירתי!
שוב הירהרתי לי בעגמומיות בנסיעה האחרונה שלי ללונדון לפני כשנתיים, ידעתי שלו יכולתי לסייר סיור זריז באוקספורד סטריט הייתי מספקת בכמה שעות של שופינג את תאוות האביזרים שלי לפחות לשנה נוספת. לא סתם עשיתי לי מנהג מגונה שכזה לפקוד את הבירה האנגלית הזו לפחות פעם בשנה...בכל פעם אני חוזרת עמוסה כל טוב! מה לעשות שהשנה לא יצא לי, אפרוחית נולדה וכו'...אפשר לומר שידי היו מלאות בדברים אחרים...


אנסמבל חינני של "PAUL'S BOUTIQUE" ונעלי "IRREGULAR CHOICE"-אוסף פרטי

בסופו של דבר, כמו שעיניכם הרואות בתמונה הפותחת את הפוסט, נזכרתי שיש לי בבית משהו שיענה על צרכי פחות או יותר. אמנם לא קלאץ' לחלוטין, וגם לא לגמרי פוספורי כדבעי, אבל היי-חייבים להודות שהקומבינציה יצאה בכלל לא רע ביחד הא?
מה שכן-עד להשקה של מותג היופי הבא שיגיע לארץ, גמרתי אומר בליבי לארגן לי איזה קוויקי קדחתני בלונדון. חייבת לחדש את המלאי בדחיפות...מי מצטרף אלי???
לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו לי:yaelmakeup09@gmail.com



milkysmile

9 comments:

  1. קומבינציה מהממת וחבל שלא ראיתי אותה בלייב.

    ReplyDelete
  2. אני מצטרפת...
    יאללה לונדון!!!

    ומנגו בסנטר יקירתי, כמוס בזרחנים למינהים, שווה להרים טלפון לשם לבדוק.

    במילא הכול מלא מלא שמעטס כמו שנוכחנו לדעת (חוץ משמלות מהממות בפראו בלאו עם מוכרת חולרה +)

    ReplyDelete
  3. יופי גאון...עכשיו את אומרת לי?
    מתי ראית? ומדוע לא רכשת עבורי אם כך?
    בו-הו עליך!!!

    ReplyDelete
  4. חדשה פה וכבר צוחקת
    מוכרחה לציין את חדות העין של ביתי בת ה13 עם טעם משובח, לקחתי אותה לאירוע מעצבים בעיר והילדה דישדשה בין דוכן לדוכן ופסקה

    אמא כולם עושים אותו דבר ! מה אגיד ומה אוסיף

    אני יצאתי אומנם עם שמלות נפלאות במחירים מעולים, ועם חגורות בצהוב ואדום , ונעלים ירוקות, ושרשרת יקרה להפליא של הגר סתת

    אבל אכן ביתי צודקת כולם עושים אותו דבר.

    ולאחרונה חברותיי שומעות אותי אומרת שמשעמם בקניון - הן רק לא מבינות שאני מתכוונת לכך שאין חדש תחת השמש :-)

    אם היה לי כסף בריצה הייתי באה ללונדון.

    ReplyDelete
  5. אני איתך וומן...
    (ברוכה הבאה...)
    ואכן-משמים פה לאחרונה...לגמרי מסכימה עם הבת שלך-קטנה, קטנה, אבל חדת עין לגמרי!

    ReplyDelete
  6. פעם ראשונה שלי בבלוג שלך. אהבתי מאוד. מסכימה בעניין העדריות הישראלית. רוב מעצבי האופנה בארץ נותרו במונוכרומטיות של ראשית שנות ה-90 וגם קנייני הרשתות הגדולות באמת מוותרים בדרך כלל על הפריטים השווים.

    ReplyDelete
  7. היי עפר...
    ברוכה הבאה...את יותר ממוזמנת להשאר...
    באה ללונדון?
    ;-D

    ReplyDelete
  8. בטוח שלא תמצאי את הקלאץ' הזה בארץ, אבל הייתי חייבת לשתף אותך, כי הוא מהמם לדעתי (ואני לא חובבת ורוד קיטשי)
    http://alice75004.over-blog.com/30-index.html

    ReplyDelete
  9. היי פוקסי...יצאת מלכה!
    איזה בלוג מגניב יש לבחורה...ואגב-התיק השני הוא אחד לאחד התיק המרכזי של תמונת התיקים. של פולז בוטיק!
    מלונדון כמובן...:-P

    ReplyDelete