Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Tuesday, August 2, 2011

J'accuse!!!



הטור הזה עומד להיות טור דיעה אינפורמטיבי לגמרי, אבל לא פחות חשוב. נכון שבד"כ אני עוסקת כאן בעיקר בענייני איפור עם הבלחות קלות לחיי האישיים. הפעם אני רוצה לגעת, ברוח אווירת הקומבה-יה הלאומית, במשהו ש"העיף לי את הסכך" מרוב  עצבים ואני בטוחה, שלאחר שתקראו, גם לכם כצרכנים אזרחי המדינה.
לפני כיומיים התפרסמה בפורום "איפור וציורי גוף" של "תפוז" (בניהול שלומית ובניהולי) הודעה קטנה, כמעט נחבאת אל הכלים. הגולשת "Aanika", סיפרה כי נכנסה לאתר העולמי של חברת "ניוואה" הגרמנית כדי לחפש מוצר כלשהו. תוך כדי שוטטות ואגירת אינפורמציה בנושא ומכיוון שרצתה לדעת האם המוצר מיובא לארץ כחלק מהליין הקבוע, חיפשה את מדינת ישראל ברשימת המדינות אליהן מייצאת החברה, אך לשווא. באורח פלא, מדינת ישראל נעלמה מאיזור "המזרח התיכון" שם היתה אמורה לשכון לבטח. זאת ועוד, מדינת ישראל אולי לא קיימת באתר העולמי של "ניוואה", אבל "הרשות הפלסטינית" קיימת גם קיימת.
"Aanika" החליטה לשתף את הפורום בתגלית העגומה כשהיא תוהה האם מדובר ביד המקרה, או שמא העניין מכוון. אני מצידי, החלטתי להרים את הכפפה ולהעביר שאילתא בנושא לחברת היח"צ של "זאביק דרור", המייצגת את "ניוואה" בארץ.


תצלום מסך של אתר החברה, כפי שצולם ע"י הגולשת "Aanika"


אני מביאה לכם להלן את הנוסח המלא של התכתובת בנושא ביני לבין טל, מנהלת תקציב המותג בארץ:

יעל:"כמנהלת פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" קיבלתי כרגע מסרור מאחת המשתתפות שנכנסה לאתר "ניוואה" העולמי וצילמה את תמונת המסך המרוצ"בת.
מדינת ישראל נעלמה באורח פלא ממדינות המזה"ת, בעוד שהרשות הפלסטינית מתנוססת שם בגאון.
הייתי רוצה בבקשה לקבל את תגובתה הרשמית של החברה לעניין ולציין שאני, ורבים מהקולגות שלי רואים את העניין בחומרה רבה.
אשמח לתגובתך המהירה
תודה"


טל:"תודה ששלחת לי את המידע אודות המקרה.
אני מנהלת את התקציב לניוואה ואשמח להעביר את החומרים בצורה מלאה ומסודרת לחברה.

ולכן אבקש שתעבירי לי את הלינק לאתר ולא רק תמונת פרינט סקרין."

יעל:"בבקשה...
תודה על המענה המהיר, אשמח לעדכון
יום טוב"

טל:"פניתי למנהלת מותג ניוואה בארץ הדס הוסס והיא ענתה לי שהבעיה כבר ידועה והיא קיימת כבר כמה זמן .

בכל אופן זה נמצא בטיפול מול חברת ביידסורף בגרמניה.
תודה לך על עצם הבאת העניין לתשומת ליבי"




יעל:"מה זאת אומרת "נמצא בטיפול"?
זו נשמעת לי תשובה מתחמקת. או שיש כאן משהו מגמתי ומן הראוי שיגידו אותו בריש גלי ויתנו לציבור הלקוחות שלהם בארץ לעשות את השיקולים שלהן, אם הן רוצות להמשיך ולקנות מחברה שמכחישה את קיום המדינה שלהם אבל ממשיכה לעשות כסף על חשבונם, או שיגידו "אופס טעינו", יאכלו את הכובע ויתקנו!
הוספת שם של מדינה לאתר זו פעולה טכנית שלוקחת שתי דקות לכל היותר. לא משהו שצריך להיות "קיים כבר כמה זמן" ומצריך "טיפול".
אני מבינה מדברייך שאת לא הכתובת-אבל אשמח אם תעבירי לגברת הוסס את המסר שאני והקולגות שלי מתכוונים ללכת עם העניין הזה בכל הכוח, כולל הפצה לאמצעי תקשורת שונים, לרבות פייסבוק, בלוגים וטורי איפור בהם אנחנו כותבים.
לא ייתכן שימשיכו לייבא לארץ מוצרים של חברת איפור שמכחישה את עצם הקיום שלנו!
יום טוב, ותודה על המענה המהיר מצידך"


טל:"הי יעל ,
הדס העלתה את הנושא שוב לאחראים עלינו ביוון שהם צריכים לפנות לגרמניה שיטפלו בזה. בתקווה שהנושא שיטופל במהרה, בכל אופן שינוי אתר בינלאומי מצריך שרשרת של אישורים ולא לוקח 2 דקות כמו שכתבת,
אני מקווה לעדכן אותך במהרה בכל אופן גם אני רואה בחומרה את העניין הזה ולא ארפה עד שלא יטופל."
כל התכתובת הנ"ל התקיימה אמש (31.7.11), ואני אשמח לעדכן אתכם לגבי התפתחויות נוספות בעניין, באם יהיו כאלה. בנוסף, 
ולמען הסר ספק, כמה הבהרות עקרוניות בנדון:

-הטענות שלי אינן כלפי טל, שמן הסתם עושה את עבודתה נאמנה בייצוג הלקוח שלה. טל מהווה עבורי גורם מתווך לחברת "ניוואה" העולמית ותו לא.

-אין לי שום רצון ועניין בסוגיה הפוליטית פנים-ישראלית שעלולה להשתמע מהטור הזה. הבעיה שלי אל מול החברה נובעת מעצם ההשמטה המכוונת לכאורה של מדינת ישראל מאתר החברה. עצם ההשמטה חמור בעיני בשל ניחוח המוסר הכפול שנידף ממנו. אם "ניוואה" הואילה בטובה לבחור במדינת ישראל כחלק מרשת הייצוא הענפה שלה הרי שהיא גם נהנית מהרווחים שהיא קוטפת בגין ייצוא זה. יכול מאד להיות שהרווחים הללו בטלים בשישים אל מול הרווחים שלה מכלל מדינות ערב, ומכאן ההחלטה השרירותית בנושא. אבל תכל'ס, אותי כלקוחה, מעניין השיקול הפיננסי הזה כקליפת השום.
אני, כלקוחה, דורשת מהחברה שקיפות מלאה בנושא, קרי: בחרתם בגישה מסחרית "אנטי-ישראלית" בעליל? לכל הפחות הצהירו על כך בגלוי ותנו לקהל הציבור הישראלי להמשיך ולהחליט אם הוא רוצה להמשיך ולממן אתכם. לא נאפשר לכם להמשיך ולשבת על הגדר תוך כדי ניצול ציני של פירות הרווחים הפיננסים שאתם עושים על חשבוננו, כמכחישי קיום המדינה הריבונית שלנו.


-לדעתי, ואני מאד-מאד נזהרת בלשוני (אף על פי שמאד מתבקש היה לעשות מעשה "אוי-אוי-אוי") כדאי שלא לקשור בקשר יפה ומביך את עצם היות החברה גרמנית לבחירה האומללה. אם בדיעות קדומות עסקינן, ההיסטוריה עדה לכך שיש לנו לפחות עוד שש מיליון סיבות נוספות למה כדאי להחרים את מוצרי החברה, ויפה שעה אחת קודם!


כולי תקווה, שבזאת לא תמה הפרשה. מאד הייתי רוצה לקבל הודעה רשמית מהחברה שהעניין תוקן. עד אז-אני מתחייבת בפניכם שלא לתרום להם שקל שחוק מכיסי, עד לשינוי המיוחל, ואני קוראת גם לכם-לעשות כמותי.


לאתר שלי
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

13 comments:

  1. אני איתך! למרות שאני לא רוכשת מוצרים שלהם כבר שנים - בעיקר כי לא ברור לי אם הם מבצעים ניסויים בבע"ח או לא - אז הלכתי על בטוח.
    עכשיו נתת לי סיבה נוספת!
    והידיעה הזאת מאוד חשובה לטעמי - אז תודה שחלקת אותה עמנו..
    (נטלי)

    ReplyDelete
  2. תודה לך נטלי על התגובה-אני אשמח אם תפיצי את הטור. לחרם צרכני יש כוח אדיר!

    ReplyDelete
  3. לדעתי חשוב מאוד להפיץ את זה בתקשורת שזה יגיע לכמה שיותר אנשים.

    ReplyDelete
  4. אני עובדת על זה. אל דאגה!
    אם יש לך פייס-אנא הפיצי אותו גם!
    :-)

    ReplyDelete
  5. כל הכבוד אנשים כמוני כמוך כן יכולים להשפיע

    ReplyDelete
  6. hi
    i just send a very big and hard letter to Nivea.
    i'm working in a publishing company in new York and i hope they will fix it.

    ReplyDelete
  7. Thank you guys!
    This thing really pissed me off. It's about to be published here also in another well known portal and I hope together we could make a change.
    Thanx again for joining forces with me!
    xxx
    Yael

    ReplyDelete
  8. מה שמדהים שאת כל האנשים ש"מוחים" בכיכרות על כך שאין להם מספיק רווחה כלכלית יש זמן לבזבז על שטויות כאלה במקום לנסות לשפר את ההכנסה שלהם. מסקנה - אנשים לא באמת עובדים, הם רשומים למקומות העבודה - הפריון שלהם נמוך - ומקבלים משכורת ממישהו אחר על לא לעשות באמת הרבה. ולכן שלא יבכו על מצבם הכלכלי. הרי את כל כתיבת הטוקבקים והבלוגים הם עושים בשעות העבודה על חשבון המעביד או על חשבון הביטוח הלאומי כשהם מתבטלים בבית באיזו תואנה כזו או אחרת.

    ReplyDelete
  9. וכשאתה בעצמך חוזר על אותו טיקבוק בהתאמה-פה, ב"וואינט" וב"און-לייף", אתה לא עושה את אותו הדבר? מה זה אומר עליך?!
    (חומר למחשבה-יש אנשים שזו הפרנסה שלהם...פרט שולי שכזה!)

    ReplyDelete
  10. yaron silberman לא מבינה מה אתה מבלבל במוח. האם לא ברור לך שמה אתה עושה מעורר חוסר אמינות? ובכלל נכנסת לכאן וכתבת משהו סתם שלא קשור לנושא. אז מי משועמם פה???
    אם יש לך מה לאמר מועיל תגיד. סתם למרוח תעשה במקום שמיועד לכל...!האמת ,סתם עיצבנתה אותי. שונאת דו פרצופיות ממש כמו חב' ניוואה .

    ReplyDelete
  11. יעל שלום.
    שמי ורדה ואני הגבתי קודם לזה שלפני.
    רוצה מאוד להודות לך על החומר שכתבת ועל פעולותייך.
    תבורכי מכל הלב.
    נראה לי שאנחנו כיהודים וביחוד בזמנינו לאור המצב המשמיץ והדוחה בכל העולם ,מוטל עלינו שלא לשתוק לאף אחד שפועל נגדינו בעולם ממשלות שגרירויות רשתות שידור עולם מלכלכים בכייף ובטח ובטח חברות פרטיות וביחוד כאלה שסוחרות עם ישראל
    זה הרבה יותר ממקומם .זה מחריד כי כולם שקרנים וצבועים.ניתן לראות את המחאה של בקי גריפין הדוגמנית לניוואה העולמית בפיסבוק והגילוי שהיינו מופיעים בתפוצה שלהם באתר בשנה שעברה .ז''א שהם פשוט מחקו והתגובה האומללה שלהם בתכתובת אצלה מראה עד לאן הם מוכנים להגיע בשקר הם הרי ראו את תגובותיה וום דבר מהם לא היה עינייני אלההמתחמק וצבוע.הם לא היחידים לצערי כי השמאל הישראלי משמש לכל מדינה אנטישמיצ וצבועה עם מוסר כפור- דלק ואוכל ישר לפה שיפרסמו והכל שקרים או עיוותי דברים
    אז המלחמה שלנו להביא את האמת מולם היא אמיתית ודחופה כי הלכלוך על ישראל מגיע מישראל כמו דרישה של שמאלנים צדקנים ויפי נפש מאומנים מרצים חברות מדינות רשתות שידור עיתונות וכו' להחרים אתישראל
    על זה נאמר "מחריבייך ממך יצאו"
    http://www.facebook.com/note.php?note_id=212387162144961

    ReplyDelete
  12. ורדה-תודה רבה לך על התגובה, אבל תסלחי לי-מה הקשר פה לשמאלנות ולמה להכניס לעניין פוליטיקה?
    בתור מישהי שממוקמת על הצד היותר שמאלי של המפה אני ראשית נעלבת ושנית, חושבת שאין שום קשר!

    ReplyDelete
  13. הצלחת! הם תיקנו את זה...

    ReplyDelete